expekt

Barcelona zmartwiona wydatkami angielskich klubów. "Jak tak dalej pójdzie, to będziemy wydawać coraz więcej na najlepszych piłkarzy"

Ostatnia aktualizacja: 01/09/16 15:31, Komentarzy: 56

8
56
Fot. charnsitr/Shutterstock

Albert Soler, dyrektor ds. sportów profesjonalnych w Barcelonie, stwierdził, że klub z Katalonii jest zmartwiony coraz większymi wydatkami drużyn z Premier League oraz stale powiększającą się przepaścią finansową dzielącą je od zespołów z pozostałych lig.

- FIFA oraz UEFA muszą się zastanowić nad nowym sposobem regulowania wydatków klubów. Kiedy wprowadzano Financial Fair Play drużyny z Premier League nie miały tak ogromnych pieniędzy jak teraz, więc te regulacje należy odpowiednio dostosować. To nie jest normalne, że różnice są tak duże - stwierdził Hiszpan cytowany przez ESPN.

- Jeśli dalej tak pójdzie, że jeden zespół będzie w stanie wydać za jednego piłkarza 120 milionów, to będziemy wydawać coraz więcej na najlepszych piłkarzy. Naszym najdroższym transferem był ostatnio Luis Suarez i nawet wówczas klub musiał wprowadzić pewne korekty ekonomiczne - wyjaśniał Albert Soler.

- Odkąd Premier League stała się tak silna na rynku, hiszpańskie zespoły nie są już tymi, które inwestują najwięcej. Jeśli wydalibyśmy na piłkarza sto milionów euro, to moglibyśmy ściągnąć tylko jednego. A za 122 miliony mogliśmy sprowadzić sześciu. Zmieniliśmy trochę naszą politykę transferową i teraz bardziej stawiamy na młodych - zaznaczył dyrektor Barcelony.
Źródło: ESPN
Dodaj komentarz
Junior
hubi7
Zarejestrowany od: 405 dni
Ilość komentarzy: 44
Oceny: +393
Kibicuje:
Arsenal Londyn
02.09.2016 / 09:37:47
Sami są sobie winni, przez lata Real i Barca ograniczali ligę, przez lata brali 50% kasy z praw telewizyjnych. Sami się bogacili, a inne kluby nie miały na pensje dla zawodników. Żadna telewizja nie zapłaci tyle co w Anglii,za 80-90 meczów, w Anglii są MU,MC, Arsenal,Chelsea, Liverpool , Tottenham czy Leicester i to ludzie chcą oglądać. Co tydzień jest 5 meczy do oglądania
Junior starszy
luis.suarez
Zarejestrowany od: 328 dni
Ilość komentarzy: 225
Oceny: +1847
Kibicuje:
Polska FC Barcelona
02.09.2016 / 09:30:47
Premiere league ma to do siebie ze kazdy mecz jest nieprzewidywalny. Faworyci czesto przegrywaja ze słabszymi druzynami. Najlepsze i najbogatsze druzyny do samego konca musza walczyc o lige mistrzzow. Najlepszy przykład to ostatni sezon.

W La liga trzy pierwsze miejsca znane sa juz przed sezonem.
Junior
progo9
Zarejestrowany od: 331 dni
Ilość komentarzy: 130
Oceny: +1002
Kibicuje:
AC Milan Wisła Kraków
02.09.2016 / 09:17:02
Czegoś tu chyba nie rozumiem. Klub, który regularnie nie szczędzi pieniędzy na transfery krytykuje za wydawanie pieniędzy innych?? Przecież nawet taki Suarez czy Neymar za drobne nie przyszli.
Junior
blackvoldemort
Zarejestrowany od: 1575 dni
Ilość komentarzy: 107
Oceny: +904
Kibicuje:
Manchester United Legia Warszawa Polska
02.09.2016 / 07:37:21
Suarez , Neymar wielcy pilkarze ale przeciez nie przyszli za male pineiadze do Barcy w tym tez sa jakies mahlojki finansowe w sprawie transferu Neymara Messi do sadu za podatki....
I nie zycze Barcy zle bo obecnie graja najpiekniejszy futbol jak kiedys Brazylia ale co ten zarzad pie...li...cdn
Junior
aleex91
Zarejestrowany od: 1366 dni
Ilość komentarzy: 74
Oceny: +624
Kibicuje:
Manchester United Polska
02.09.2016 / 07:04:49
Możecie sobie negować i krytykować ale jestem pewien że Barcelona przestanie być takim ważnym zespołem w Europie za 5 lat. Messi, Iniesta, Suarez... Zobaczymy jakich następców ten zespół znajdzie.
Kapitan
Jerry 2
Zarejestrowany od: 1235 dni
Ilość komentarzy: 7112
Oceny: -7891
02.09.2016 / 01:40:51
Anglikow stac na to,bo pieniadze na transfery sa glownie generowane z praw telewizyjnych,a w Hiszpani ciagleI zaciagaja pozyczki w bankach, i aby dorownac PL. ich dlugi beda rosly a nie malaly. I to jest ich bol dupy.
Trampkarz
Snajper85
Zarejestrowany od: 829 dni
Ilość komentarzy: 4
Oceny: +16
Kibicuje:
Juventus Turyn Jagiellonia Białystok FC Barcelona
02.09.2016 / 00:59:09
Dobija mnie wiekszosc komentarzy. Nigdy nie komentowalem na meczykach, ale teraz zrobie wyjatek. Owszem jestem fanem Barcy (mieszkam w Hiszpanii wiele lat i mam do tego prawo), ale jest to moj 3 z ulubionych klubow. Po 1 fakt transfery zaczynaja byc niepowazne (Pogba wyszedl z Juve <3 za wieksza cene niz kosztowal Juve stadium) , jednak nawet jako fan musze przyznac ze do tej pory to nie liga angielska przodowala w transferach tylko Real i Barca. Teraz marudza, ale do tej pory to te 2 kluby (zwlaszcza Real) wydawaly w cholere kasy na najlepszych zawodnikow. Jako fan pilki noznej i LM chce zeby w koncu reszta zespolow i lig sie w koncu zrownaly z Barca Realem i Bayernem, takze jezeli teraz angielskie zespoly beda mogly z nimi konkurowac nie bede zly. Nie zapominajmy o jedynym wloskim zespole, ktory tez wydal wielkie pieniadze na wzmocnienia FORZA JUVE i uwazam, ze dzieki dofinansowaniu ligi angielskiej jak i duzym znaczeniu Juve i Bayernu LM nie bedzie w koncu nudna i kluby z roznych lig beda mialy realne szanse na wygrana. Cierpliwym dziekuje za przeczytanie posta. Pozdro wszystkim kibicom ;)
Junior
tomus179
Zarejestrowany od: 1041 dni
Ilość komentarzy: 37
Oceny: +128
Kibicuje:
Bayern Monachium Cracovia Polska
02.09.2016 / 09:37:42
Bayernem? :O Ich najdrozszy transfer w historii klubu to Javi Martinez 2013 rok za 40 mln EURO...
To jest najlepiej zarzadzany klub na swiecie. Jako jedyny z tych najwiekszych poteg pilkarskich nie maja ani centa dlugu maja caly stadion splacony i sa samowystarczalni. A i tak ich stac na zakup za 250 mln euro :P Jak przyszedl Guardiola to zapytano prezesa czy kupi messiego on odpowiedzial ze nie widzi takiej potrzeby ale Bayern ma takie pieniadze zeby zaplacic te klauzule . (250mln)
Pozdrawiam normalnych :P
Solidny ligowiec
eduardo1986
Zarejestrowany od: 782 dni
Ilość komentarzy: 1249
Oceny: +4801
02.09.2016 / 00:41:17
"FIFA oraz UEFA muszą się zastanowić nad nowym sposobem regulowania wydatków klubów. (...) kluby z Premier League nie miały tak ogromnych pieniędzy (...), To nie jest normalne, że różnice są tak duże"
A jak roznice sa duze miedzy Realem, Barca i reszta stawki to jest ok? Teraz sa postawieni w sytuacji np. takiego Rayo Vallecano i zal dupsko sciska, bo teraz Barca przedzie, sklad jest ok ale na dluzsza mete moga zniknac z pola widzenia i dygaja. Hipokryzja.

reszty nawet nie chce mi sie komentowac.
Trampkarz
Joszko
Zarejestrowany od: 1010 dni
Ilość komentarzy: 17
Oceny: +213
Kibicuje:
Polska Real Madryt
02.09.2016 / 00:12:47
Ten dyrektor jest zmartwiony wydatkami angielskich drużyn choć Barcelona w tym okienku wydała 122 mln € co stawia ich na 5 miejscu, - wszystkich klubów które wydały w okienku transferowym najwięcej. Hipokryta i tyle.

Zresztą takie gadanie, na razie i tak niepotrzebny jest im żaden crack za 100 milionów bo po prostu mają już takich 3.
Senior
dydol_
Zarejestrowany od: 137 dni
Ilość komentarzy: 439
Oceny: +716
Kibicuje:
Liverpool FC
02.09.2016 / 00:04:29
kto co powiedzial?
Kluczowy zawodnik
qrviq
Zarejestrowany od: 765 dni
Ilość komentarzy: 1561
Oceny: +37350
Kibicuje:
SG Dynamo Dresden Vitesse Real Madryt Real Madrid II
01.09.2016 / 23:34:12
Barcelona to ma zawsze problemy. Jak przegrywa to wina Realu i generała Franco. Jak przegrywa to wina deszczu, wiatru, murawy, wilgotności, temperatury, ilości i jakości kibiców, jakości snu, śniadania, obiadu, kolacji, trenera, butów, koszulek, zapachu na boisku itd...
Teraz wina ich braku kasy i wcześniejszej polityki transferowej (gruby hajs) to wina PL.
Buahahahaha
Niech się kurwa leczą w tej katalonii haloperydolem.
"Najpierw jesteś śmieszny, potem jesteś głupi, na końcu cię ignorują"
Trampkarz
Janusz_Dzieciol
Zarejestrowany od: 299 dni
Ilość komentarzy: 10
Oceny: +45
Kibicuje:
Legia Warszawa Real Madryt
01.09.2016 / 22:20:53
A ja mam przeczucie ze taka sytuacja czyli rosnące wydatki w Anglii mogą doprowadzić do sytuacji w której kluby z rąk socios zostaną przekazane w ręce prywatnych inwestorów tj szejkowie arabscy. Barcelona i Real już teraz mogą sobie pozwolić na wielomilionowe transfery a co było by wtedy ??
Junior
Testodonosol
Zarejestrowany od: 765 dni
Ilość komentarzy: 9
Oceny: -26
Kibicuje:
Kolumbia PSG Porto Real Madryt Urugwaj
02.09.2016 / 03:13:48
Każdy klub w Anglii należy do prywatnych inwestorów, myślisz że jeżeli anglik jest prezesem klubu to nie jest to własność prywatna?
Kluczowy zawodnik
Lechu4444
Zarejestrowany od: 1575 dni
Ilość komentarzy: 3035
Oceny: +13352
Kibicuje:
Chile Arsenal Londyn Olympique Marsylia Borussia Dortmund Legia Warszawa Polska Real Madryt
01.09.2016 / 22:10:50
Kurde narzekają a jeszcze 2 lata temu sami dawali 90 mln za zawieszonego 28-latka. To nie kluby z Premier League zaczeły płacić po 60 mln za piłkarzy Barcelona już z Realem już dawno takie zakupy robią, a że Premier League jest silna bo wszystkie zyski z praw są dzielone po równo to też więcej taka telewizja musi zapłacić za mecze. Barcelona musi zaczaić że tak na prawdę dla zwykłego Janusza gra 3 mecze w sezonie, bo niedzielny kibic nie chce patrzeć jak jedna drużyna strzela drugiej 8 bramek. :)
Kluczowy zawodnik
sebastian840918
Zarejestrowany od: 450 dni
Ilość komentarzy: 1734
Oceny: +17622
Kibicuje:
Manchester United Werder Brema Legia Warszawa Polska
01.09.2016 / 22:04:24
Tak w jednym zdaniu, żal dupę ściska ... Jak Barcelona kombinowała z transferem Neymar'a. wszystko grało.
Junior
EsEn
Zarejestrowany od: 144 dni
Ilość komentarzy: 26
Oceny: +355
Kibicuje:
Liverpool FC PSG Górnik Łęczna Polska
01.09.2016 / 20:58:53
Cała ta Barcelona to dla mnie zwykli pieniacze, wszędzie doszukują sie nieprawidłowości, ale nigdy u siebie
Senior
Justynafctg
Zarejestrowany od: 1575 dni
Ilość komentarzy: 280
Oceny: +1674
Kibicuje:
Anglia Niemcy Polska
01.09.2016 / 20:30:29
A ja mówiłam, że tak będzie. Sunderland wyłoży na stół 80mln i sobie kupi piłkarza jakiego będzie chciała. Barcelona nie ma się co pluć bo to co się dzieje to jest tylko i wyłącznie wina La Ligii. Pod względem atrakcyjności La Liga spokojnie mogłaby się równać z PL. Różnica jest taka, że w lidze angielskiej FA ładuje pieniądze w te średnie kluby, dba o kluby, które spadają do 1-szej ligii. Natomiast w La Lidze dba się tylko o Real i Barcelone reszta to są ogórki do bicia i mało tego reszta klubów dostaje marne ochłapy. A prawda jest taka, że widzowie europejscy to jest za mało. Azjaci + Amerykanie wkładają coraz większe pieniądze w PL a to dlatego, ze tam jest jakaś rywalizacja. W La Lidze nie ma rywalizacji - wiadomo tylko, że na bank ligę wygra Real lub Barcelona no chyba, że Atletico namiesza. Dla Azjatów i Amerykanów LM to jest nic, to nie są żadne emocje. Stąd pomysł o stworzeniu Superligii. Inne ligii zamiast prosić o interwencje UEFE powinny usiąść i się zastanowić co zrobić żeby ich liga również była atrakcyjna, bo jak widać wygranie LM nie jest żadną atrakcją i sukcesem dla takiego Azjaty czy Amerykanina. Dla nich liczy się rywalizacja. Ja wiem, że ja ciągle o tych Azjatach i Amerykanach ale to oni przynoszą najwięcej pieniędzy. Niestety piłka nożna to już nie jest piłka nożna tylko igrzyska dla "ubogich" :-) Tu chodzi tylko i wyłącznie o atrakcyjność. La Liga powinna uderzyć się w pierś bo żeby mieć w lidze jednych z najlepszych piłkarzy i tego nie wykorzystywać to jest grzech. A i tak szefostwo La Ligii spija większą część śmietanki zamiast pomóc tym średnim klubom i podnieść ich forme żeby bez trudnu rywalizowały z najsilniejszymi. Bo takie Burnley wychodzi i klepie Liverpool, a beniaminek czy klub z połowy stawki w La Lidze czeka tylko na najniższy wymiar kary. Przy tym całym potoku słów chce powiedzieć jedno - La Liga jest źle zarządzana i największe pretensje powinny iść do władz tej ligii a nie do władz PL.
Kapitan
Jerry 2
Zarejestrowany od: 1235 dni
Ilość komentarzy: 7112
Oceny: -7891
02.09.2016 / 01:48:59
Nikogo w Europie nie obchodzi ze dla Amerykanow czy Chinczykow liga mistrzow nie jest atrakcyjna.To sa najwazniesze rozgrywki na Swiecie(Poza M.S.i M.E.) i nikt nie przekona europejczykow do jakichs zmian,bo Europa to kolebka futbolu i religia dla fanatykow pilki noznej.
Junior starszy
tomek1711
Zarejestrowany od: 348 dni
Ilość komentarzy: 244
Oceny: +1955
Kibicuje:
Francja Juventus Turyn Włochy
01.09.2016 / 22:43:43
To powinno być jako przykazanie, świetnie napisane, brawo ;)!
Solidny ligowiec
mucha0802
Zarejestrowany od: 405 dni
Ilość komentarzy: 875
Oceny: -9172
Kibicuje:
Polska FC Barcelona
01.09.2016 / 21:31:10
/ -30
Ale pierdolisz bez sensu jak chuj do kredensu.
Junior starszy
TrollRM
Zarejestrowany od: 146 dni
Ilość komentarzy: 193
Oceny: +605
Kibicuje:
Chelsea Londyn AC Milan Polska FC Barcelona
01.09.2016 / 20:16:50
Można lubić Barce albo nie ale przyznać trzeba że zakupy robią najlepsze. Najbardziej przemyślane
Junior
tomus179
Zarejestrowany od: 1041 dni
Ilość komentarzy: 37
Oceny: +128
Kibicuje:
Bayern Monachium Cracovia Polska
02.09.2016 / 09:41:48
:O Przykro mi kolego ale sie mylisz :P Najdrozszy transfer Bayernu w historii klubu to Javi Martinez 2013 rok za 40 mln EURO...
A i tak sa w trojce najlepszych NA RÓWNI z Realem I Barca:)
Pozdrawiam normalnych :P
Kluczowy zawodnik
Dolor
Zarejestrowany od: 1494 dni
Ilość komentarzy: 2201
Oceny: +4193
Kibicuje:
Manchester United PSG AC Milan Legia Warszawa Polska Real Madryt
01.09.2016 / 19:46:58
/ -10
Ma racje tylko sajko fani Ligi angielskiej się nie zgodzą
Junior starszy
juzwa24
Zarejestrowany od: 1575 dni
Ilość komentarzy: 177
Oceny: +544
Kibicuje:
FC Barcelona
01.09.2016 / 19:28:45
nie wiem dlaczego piszecie o podobno mocnych zespolach w Premier league i tylko dwoch mocnych w La liga? porownajcie chociaz ilosc polfinalistow europejskich pucharow z ostatnich 10 lat. w zeszlym sezonie to o ile sie nie myle nikt oprocz innego hiszpanskiego klubu nie wyeliminowal przedstawiciela la ligi z europejskich pucharow
Junior
NIKEy
Zarejestrowany od: 268 dni
Ilość komentarzy: 19
Oceny: +168
Kibicuje:
Arsenal Londyn
01.09.2016 / 22:42:39
Liverpool 3-1 Villareal- półfinal ligi europy ;)
Trampkarz
krzi92pl
Zarejestrowany od: 137 dni
Ilość komentarzy: 1
Oceny: -8
Kibicuje:
Arsenal Londyn Widzew Łódź Polska Real Madryt
01.09.2016 / 19:00:30
i tak barcelona przepłaca za piłkarzy za dużo a wychowanków mają ekstra np. Leo Messi
Junior starszy
Andrzej_I.
Zarejestrowany od: 330 dni
Ilość komentarzy: 162
Oceny: +971
Kibicuje:
FC Barcelona
01.09.2016 / 19:34:13
Racja. Gdyby stawiali więcej na piłkarzy z La Masii mogli by zmienić zmęczonego Messiego w przerwie i wporowadzić na jego miejsce świeżego Messiego na drugą połowę. Trzeciego trzymali by na dogrywki.
Junior
RVD
Zarejestrowany od: 166 dni
Ilość komentarzy: 59
Oceny: +382
Kibicuje:
Chelsea Londyn Polska New York City
01.09.2016 / 18:42:22
Wiadomo bo barcelona nie wydaje dużych pieniędzy na transfery
Junior
pucek615
Zarejestrowany od: 997 dni
Ilość komentarzy: 104
Oceny: +721
Kibicuje:
Manchester United Bayern Monachium Juventus Turyn Pogoń Szczecin Polska FC Barcelona
01.09.2016 / 18:34:26
Lubię ten klub ale chyba troszkę przesadził :P nie wdając się w szczegóły można lekko zasugerować iż ekipa z Camp Nou sama wydaje multum kasy (Ney, Suarez choćby) gdzie i oni kosztowali po około 85-90 mln tak więc nie rozumiem problemu do końca :)
Solidny ligowiec
luko
Zarejestrowany od: 1410 dni
Ilość komentarzy: 1103
Oceny: +6068
01.09.2016 / 18:15:19
Co z tego skoro jak na ironie Ci najdrożsi na świecie często zawodzą i nie są warci tych pieniędzy, jakby kasa o wszystkim decydowała to kluby typu Man City, PSG były by co sezon w finale LM, nie widzę sensu by oglądać się na innych, to ich pieniądze i niech sobie marnotrawią jak chcą.
Junior
grom46441
Zarejestrowany od: 815 dni
Ilość komentarzy: 76
Oceny: +716
Kibicuje:
Manchester United Jagiellonia Białystok
01.09.2016 / 18:02:40
Barcelona strasznie roszczeniowy klub. Maść na ból dupy proszę przyjąć.
Junior starszy
Mnx
Zarejestrowany od: 394 dni
Ilość komentarzy: 408
Oceny: +2475
Kibicuje:
Barcelona Polska FC Barcelona Śląsk Wrocław
01.09.2016 / 18:01:20
W sumie się można przejmować, ale LM i tak zweryfikuje. Stawiam w półfinale 2 kluby Hiszpańskie, a Angielskie najwyżej widzę w ćwierćfinałach.
Junior starszy
Zdzisław-Kręcina
Zarejestrowany od: 338 dni
Ilość komentarzy: 176
Oceny: +111
Kibicuje:
Manchester United Juventus Turyn Real Madryt
01.09.2016 / 17:24:47
Panie Soler niech Pan wyjaśni w końcu ile poszło tak naprawdę na Neymara, a dopiero potem szuka niesprawiedliwości w piłce.
Kluczowy zawodnik
Xav3ery
Zarejestrowany od: 1386 dni
Ilość komentarzy: 2187
Oceny: -587
01.09.2016 / 17:15:02
Hiszpanska liga przeforsowala Finansowe Fair Play by nieco ostudzic lige angielska,coz nieudalo sie.
Teraz chca kolejnych jakis chorych regulacji ,niech sobie wkoncu zdadza sprawe ,ze Premier League jest najchetniej ogladana liga na swiecie przez wlasnie te pieniadze ktore maja kluby przez to najbardziej wyrównaną.
Niech zmienia wkoncu podzial kasy w La Lidze na bardziej sprawiedliwy (nie liczac tych ost kosmetycznych zmian) to ogladalnosc i wpływy wzrosna.
Junior
flame
Zarejestrowany od: 156 dni
Ilość komentarzy: 79
Oceny: +237
01.09.2016 / 17:11:27
Duże pieniądze wydawane na średniej klasy piłkarzy źle wpływają na rynek transferowy. Angielskie kluby mają swoich właścicieli i stać ich na takie wydatki ale przez nich takiej Barcelonie wołane jest 70 mln za Andre Gomesa, bo ceny tak idą w górę. Dla mnie to jest chore. To tak jakby wydać 2000 zł na iPhone 4s tylko dlatego, że ma się pieniądze, a cena jest nieadekwatna.
Senior
mahmoud ahmadinejad
Zarejestrowany od: 1575 dni
Ilość komentarzy: 885
Oceny: +1159
Kibicuje:
Wybrzeże Kości Słoniowej Chelsea Londyn Ghana Nigeria Polska U17
01.09.2016 / 17:36:40
żły przyklad podałes taki zlatan albo messi jest jedan a iphonów od miliona
Junior starszy
Struś_Pędzipierd
Zarejestrowany od: 138 dni
Ilość komentarzy: 204
Oceny: -294
01.09.2016 / 17:03:25
Martwi mnie to... przecież Messi musi zarabiać coraz więcej żeby nie musiał oszukiwać fiskusa... w innym przypadku albo trafi do więzienia, albo przeniesie się do szejków.
Senior
blizzarder
Zarejestrowany od: 1240 dni
Ilość komentarzy: 370
Oceny: +2013
Kibicuje:
Arsenal Londyn
01.09.2016 / 16:34:37
Kiedyś czytałem fajny tekst na temat podziału zysków z praw do transmisji w La Liga i Premier League. W Anglii widocznie pracują lepsi ekonomiści, bo wiedzieli, że równy podział zysków zwiększy atrakcyjność ligi. W Hiszpanii Real i Barca zagarnęły połowę kasy dla siebie, drugą połowę zostawili do podziału pozostałym zespołom. W efekcie mamy 2 mocne zespoły hiszpańskie, które dominują w Europie (dla uproszczenia nie będę rozpisywał się o Atletico) i zespoły angielskie, które w LM radzą sobie kiepsko. Okazuje się jednak, że finansowo PL miażdży PD, ponieważ oglądalność meczów bez udziału Realu i Barcy jest żenująca.
Junior starszy
ingv
Zarejestrowany od: 556 dni
Ilość komentarzy: 160
Oceny: +1123
01.09.2016 / 17:22:03
Czy na pewno liga hiszpańska by zyskała na podziale dochodów na wzór angielski? Anglia i Niemcy są najbogatszymi krajami w Europie, więc ich liga naturalnie przyciąga inwestorów i ich kluby mają finansowo łatwiej. Hiszpania jest gospodarczo na poziomie Polski, dlatego i kluby są biedniejsze. Wyróżnia się tutaj Real i Barcelona, które mają status najsilniejszych klubów na świecie. To ich rywalizacja przyciąga do ligi hiszpańskiej. Gdyby kluby te straciły swój prestiż, ucierpiałaby na tym cała liga i nikt nie oglądałby meczów Realu z Las Palmas. Dlatego sprawa nie jest taka prosta i być może tylko dzięki takiemu podziałowi dochodów (swoją drogą, jest on proporcjonalny do wypracowanej oglądalności przez dany klub) hiszpańska liga wciąż jest uważana za czołową i nie stało się z nią to, co z włoską.
Junior
Szfff
Zarejestrowany od: 312 dni
Ilość komentarzy: 15
Oceny: +35
Kibicuje:
Manchester United Real Madryt
01.09.2016 / 22:24:25
Niby coś w tym jest, że podział w jakimś tam stopniu jest podyktowany wynikami oglądalności...ale to też samonakręcająca się maszyna...większa oglądalność, większe pieniądze a dzieki temu lepsi zawodnicy i lepsze widowisko co...przyciąga oglądalność. I tak się wszystko nakręca i idąc tym modelem, bogaci się bogacą a bidni biednieją. I z takiego zamkniętego koła nie da się wyjść. Barcelona niestety najlepiej to by chciała, żeby wszystkie pieniądze szły do nich, a na resztę niech płaci angielska liga bo ich stać...wydaje mi się, że to jedyna sytuacja jaka by ich satysfakcjonowała. Barcelona i w tym samym stopniu Real stoją na przeszkodzie rozwoju ligi. Liga by zyskała gdyby pieniądze rozdzielane byłyby na wzór angielskiej ligi. I wcale to by nie oznaczało mniejszych dochodów dla tych klubów. Tak miały by mniejszy udział procentowy, ale z roku na rok pula do podziału byłaby coraz większa. A tak oglądalność ligi hiszpańskiej spada, a ligi angielskiej pnie się w górę...co nakręca pieniądze i zespoły zarówno z topu premiership jak i słabsze mają coraz więcej. Przecież ostatnia drużyna PL dostała prawie tyle pieniędzy co Barcelona za oglądalność. Ale tylko dlatego, że od wielu lat dostawała kilka razy więcej niż ostatnia drużyna PD. Także niech ten Pan zarzuci pomysł żeby zmniejszyć swoje przychody a wtedy zyskają w długim okresie znacznie więcej. Wyobraźcie sobie tak dobrze działającą ligę hiszpańską jak teraz jest angielska, z taką rywalizacją i 5 hitami w każdy weekend + 2 drużyny z absolutnego topu + najlepsi piłkarze...gdyby poszli w tym kierunku to w 10 lat ostatnia drużyna w hiszpani zarabiałaby 2 razy tyle co 1 w angli...
Junior
bandytaaa
Zarejestrowany od: 255 dni
Ilość komentarzy: 36
Oceny: +335
Kibicuje:
Real Madryt
01.09.2016 / 16:17:26
jakoś jak wykładali kasę pod stołem za Neymara to nie byłi zmartwieni
Kluczowy zawodnik
gryzior
Zarejestrowany od: 1357 dni
Ilość komentarzy: 1925
Oceny: +15148
Kibicuje:
Chelsea Londyn Wisła Kraków Polska
01.09.2016 / 15:52:21
co? uefa i fifa nie powinny w pgole nakladac zadnych ogranoczen, anglicy w porownaniu do hoszpanow madrze i uczciwie dziela poeniadze oraz w rozsadny sppspb zarabiaja na prawacj tv itp, teraz farselona zazdrpsciim ich budzetow i chce swoja dominacje utrzymac na pgraniczeniach, hahah niech sami troche ppglowkuja i zarobia co beda mieli co wydac a le nie lepoej isc na latwozne. to soe nazywa wolny rynek farselono
Kluczowy zawodnik
bebdzia
Zarejestrowany od: 1417 dni
Ilość komentarzy: 2867
Oceny: +21770
Kibicuje:
Chelsea Londyn Polska
01.09.2016 / 17:33:47
Co? UEFA i FIFA nie powinny w ogóle nakładać żadnych ograniczeń. Anglicy w porównaniu do Hiszpanów mądrze i uczciwie dzielą pieniądze oraz w rozsądny sposób zarabiają na prawach TV, itp. Teraz "Farselona" zazdrości im budżetów i chce swoją dominację utrzymać na ograniczeniach. Hahah, niech sami trochę pogłówkują i zarobią, to będą mieli co wydać, ale nie, lepiej iść na łatwiznę. To się nazywa wolny rynek "Farselono".

Wiem, że i tak pewnie pozostawia wiele do życzenia, ale literówki starałem się wykluczyć:D
Kapitan
ZielonYyy
Zarejestrowany od: 1575 dni
Ilość komentarzy: 3884
Oceny: +26272
Kibicuje:
Liverpool FC Borussia Dortmund FC Barcelona Raków Częstochowa
01.09.2016 / 16:13:35
Zeszyty spakowane, a i nie zapomnij słownika bo twoja składnia jest niepokojąca...
Senior
Yszty1
Zarejestrowany od: 1575 dni
Ilość komentarzy: 598
Oceny: +6464
Kibicuje:
Arsenal Londyn
01.09.2016 / 16:57:58
Ta wypowiedz ma sporo sensu. Ale faktycznie mógł trochę w lepszej formie zaprezentować swoją opinie.
Junior
Chelsea Till I Die
Zarejestrowany od: 711 dni
Ilość komentarzy: 147
Oceny: +554
Kibicuje:
Chelsea Londyn Legia Warszawa Polska
01.09.2016 / 16:25:57
Może i błędy są, ale przekaz zajebisty i on ma w pełni rację.
Junior
fulo14
Zarejestrowany od: 682 dni
Ilość komentarzy: 100
Oceny: +746
Kibicuje:
Arsenal Londyn Wisła Kraków Polska
01.09.2016 / 15:50:23
hipokryzja na najwyzszym poziomie
Kluczowy zawodnik
bebdzia
Zarejestrowany od: 1417 dni
Ilość komentarzy: 2867
Oceny: +21770
Kibicuje:
Chelsea Londyn Polska
01.09.2016 / 15:43:03
Haha dobre. To co mają powiedzieć słabsze drużyny z La Liga, gdy taka Barca czy Real srają pieniędzmi, to oni muszą walczyć o przetrwanie. Śmieszny facet ten Soler...
Kluczowy zawodnik
titanum.87
Zarejestrowany od: 276 dni
Ilość komentarzy: 3821
Oceny: -15310
01.09.2016 / 15:40:27
/ -10
Jak tak dalej pójdzie to was nie będzie stać na Messiego i Real go sobie kupi... tylko czy Ronaldo będzie chciał grzać ławę?
Solidny ligowiec
Delfinek
Zarejestrowany od: 369 dni
Ilość komentarzy: 1145
Oceny: -4720
Kibicuje:
Brazylia Chelsea Londyn Anglia Olympique Marsylia Bayern Monachium AC Milan Lech Poznań Cracovia Arka Gdynia Porto
01.09.2016 / 15:40:15
Hahaha a sami wydają, co oni pierdolą. Czyżby się zaczęli bać Angielskich klubów? Na ten moment w LM z Anglii pewnie będzie liczyć się tylko City, Tottenham i Lester będą miały problem wyjść z grupy. Zaś w następnym sezonie pewnie wróci MU i Chelsea.
Solidny ligowiec
Elan0
Zarejestrowany od: 718 dni
Ilość komentarzy: 695
Oceny: +6857
Kibicuje:
Chelsea Londyn Anglia Polska
01.09.2016 / 15:40:09
ahhaha Hiszpańskie cipki nurki nagle chcą regulować wysadki klubów bo się boją że będą w pizdę dostawać co rok w LM . PL powraca i już za rok znowu będzie najlepszą ligą świata .
Junior starszy
Exile
Zarejestrowany od: 640 dni
Ilość komentarzy: 287
Oceny: +2238
Kibicuje:
Legia Warszawa FC Barcelona Hiszpania
01.09.2016 / 17:31:32
Póki co to Angielskie kluby dostają porządnie w pizde, jak zaczną wygrywać to wtedy się zgłoś.
Junior
Artto
Zarejestrowany od: 478 dni
Ilość komentarzy: 146
Oceny: +132
Kibicuje:
Bayern Monachium
01.09.2016 / 17:03:22
/ -12
Nie, nie bedzie. Poki co anglicy to tylko bogate ogorki
Solidny ligowiec
Aleksander Macedoński
Zarejestrowany od: 1063 dni
Ilość komentarzy: 897
Oceny: +7349
Kibicuje:
Manchester United Polska
01.09.2016 / 15:34:47
W skrócie nie mamy tyle pieniędzy......i lekko nasze gacie są obsrane.... i niby pieniądze szczęścia
nie dają......
Junior
Artto
Zarejestrowany od: 478 dni
Ilość komentarzy: 146
Oceny: +132
Kibicuje:
Bayern Monachium
01.09.2016 / 17:04:31
/ -18
A daja? Ile takie City, United czy Chelsea ma kasy? Ciekawe czy sa szczesliwi dostajac co roku w pizde od biedniejszych klubow

Tabela