FIFA do reformy

FIFA do reformy
Marcello Casal Jr. / ABr, wikipedia
Coca-Cola oraz McDonalds, dwóch sponsorów FIFA, wzywają międzynarodową organizację piłkarską do utworzenia specjalnej komisji, która będzie nadzorowała reformy, mające pomóc w poprawie wizerunku FIFA. 


Dalsza część tekstu pod wideo
Obaj sponsorzy potwierdzili, że wywarli presję na organizację i wezwali ją do reform. - Poprosiliśmy FIF-ę o wsparcie niezależnej komisji nadzorowanej przez jednego lub więcej wybitnych, bezstronnych przywódców, którzy wdrożyliby niezbędne zmiany reformujące zarządzanie FIFA - ogłosiła Coca-Cola na łamach Associated Press.


Brent Wilton, jeden z dyrektorów Coca-Coli, stwierdził, że dla FIFA to najbardziej wiarygodny sposób do odzyskania utraconego zaufania wśród fanów i sponsorów. 


McDonald's z kolei oczekuje gruntownych zmian w FIF-ie i konkretnych działań. - Ostatnie wydarzenia i oskarżenia poważnie nadszarpnęły wizerunkiem FIF-y, w taki sposób, że uderzyło to w samo serce naszej współpracy. W związku z tym bezpośrednio do niej przesłaliśmy jej swoje obawy. FIFA musi wprowadzić znaczące zmiany, żeby odbudować zaufanie i wiarygodność wśród fanów i sponsorów. Świat oczekuje zdecydowanych działań, tak samo jak McDonald's.


Śledztwo w sprawie korupcji i łapówkarstwa w FIFA prowadzi FBI. W Szwajcarii zatrzymano już siedmiu działaczy, a jednego z nich deportowano do Stanów Zjednoczonych. A prokuratura federalna w Szwajcarii naliczyła 81 podejrzanych transakcji bankowych. W czerwcu tego roku swoją dymisję zapowiedział prezydent FIFA, Sepp Blatter.
Źródło: goal.com

Przeczytaj również