expekt

FIFA do reformy

Ostatnia aktualizacja: 18/07/15 16:13, Komentarzy: 1

0
1
Fot. Marcello Casal Jr. / ABr, wikipedia

Coca-Cola oraz McDonalds, dwóch sponsorów FIFA, wzywają międzynarodową organizację piłkarską do utworzenia specjalnej komisji, która będzie nadzorowała reformy, mające pomóc w poprawie wizerunku FIFA. 

Obaj sponsorzy potwierdzili, że wywarli presję na organizację i wezwali ją do reform. - Poprosiliśmy FIF-ę o wsparcie niezależnej komisji nadzorowanej przez jednego lub więcej wybitnych, bezstronnych przywódców, którzy wdrożyliby niezbędne zmiany reformujące zarządzanie FIFA - ogłosiła Coca-Cola na łamach Associated Press.

Brent Wilton, jeden z dyrektorów Coca-Coli, stwierdził, że dla FIFA to najbardziej wiarygodny sposób do odzyskania utraconego zaufania wśród fanów i sponsorów. 

McDonald's z kolei oczekuje gruntownych zmian w FIF-ie i konkretnych działań. - Ostatnie wydarzenia i oskarżenia poważnie nadszarpnęły wizerunkiem FIF-y, w taki sposób, że uderzyło to w samo serce naszej współpracy. W związku z tym bezpośrednio do niej przesłaliśmy jej swoje obawy. FIFA musi wprowadzić znaczące zmiany, żeby odbudować zaufanie i wiarygodność wśród fanów i sponsorów. Świat oczekuje zdecydowanych działań, tak samo jak McDonald's.

Śledztwo w sprawie korupcji i łapówkarstwa w FIFA prowadzi FBI. W Szwajcarii zatrzymano już siedmiu działaczy, a jednego z nich deportowano do Stanów Zjednoczonych. A prokuratura federalna w Szwajcarii naliczyła 81 podejrzanych transakcji bankowych. W czerwcu tego roku swoją dymisję zapowiedział prezydent FIFA, Sepp Blatter.
Źródło: goal.com
dafabet
Dodaj komentarz
Klasa światowa
Tuxedo_AM
Zarejestrowany od: 993 dni
Ilość komentarzy: 154
Oceny: +2211
18.07.2015 / 20:17:24
Ciekawe... Kibice, federacje krajowe, nawet policja nie daje rady, a tu może się okazać, że sponsorzy będą batem!