betclic

Poważne zmiany w futbolu. Nowe przepisy już na EURO 2016

Ostatnia aktualizacja: 10/05/16 09:21, Komentarzy: 67

57
67
Fot. CP DC Press / Shutterstock.com

Nadchodzą poważne zmiany w przepisach gry w piłkę nożną. Nowości czekają nas już na EURO 2016.

Za zmiany w przepisach piłkarskich odpowiada IFAB (Międzynarodowa Rada Piłkarska). W jej skład wchodzą czterech przedstawicieli FIFA oraz reprezentanci Anglii, Szkocji, Walii i Irlandii Północnej. Zarządzone przez te grono zmiany wejdą w życie 1. czerwca.

Wiele ze zmian ma charakter kosmetyczny, ale są i takie, które mają naprawdę istotne znaczenie dla przebiegu gry. Bodaj najważniejszą jest wprowadzenie zasady, że faul na zawodniku wychodzącym na czystą pozycję nie będzie automatycznie karany czerwoną kartką. Jeśli sędzia oceni, że faulujący miał intencję odebrania piłki, to zobaczy tylko żółtą kartkę. Dotychczas wiele takich sytuacji kończyło się wyrzuceniem gracza z boiska.

Sędzia będzie mógł również uznać gola nawet w przypadku, gdy piłka nie trafi do siatki. Stanie się tak, jeśli arbiter stwierdzi, że piłka zatrzymana ręką przez zawodnika broniącego na pewno wpadłaby do bramki. 

Nie dojdzie więc do podobnej sytuacji, jak w ostatniej minucie dogrywki w ćwierćfinale mistrzostw świata w 2010 roku. Luis Suarez zatrzymał wówczas ręką strzał Dominica Adiyiaha z reprezentacji Ghany, który na pewno zakończyłby się golem. Urugwajczyk został wyrzucony z boiska, ale kara opłaciła się jego drużynie. Ghańczycy nie wykorzystali rzutu karnego, a w decydującym o zwycięstwie konkursie jedenastek lepszy był Urugwaj.


Inne zmiany mają nieco mniejszą wagę. Sędzia będzie mógł pokazać piłkarzowi czerwoną kartkę jeszcze przed rozpoczęciem meczu. Taka decyzja nie osłabi jednak drużyny, bo trener będzie mógł dokonać zmiany w składzie na chwilę przed rozpoczęciem spotkania.

Sędziowie mają też zwracać większą uwagę na zawodników wykonujących rzuty karne. Nie będą oni mogli zatrzymywać się w drodze do piłki. Bramkarze z kolei nie będą mogli przedwcześnie wyskakiwać z linii bramkowej. Oba zachowania mają być karane żółtymi kartkami.

Wkrótce futbol może czekać jeszcze większa rewolucja, bo trwają prace nad wprowadzeniem powtórek video. Niedługo mają one zostać przetestowane w piętnastu krajach. 
Źródło: sport.pl, przegladsportowy.pl

Tagi:

Dodaj komentarz
Trampkarz
Marcinek79
Zarejestrowany od: 333 dni
Ilość komentarzy: 2
Oceny: 0
Kibicuje:
Chelsea Londyn Legia Warszawa Lech Poznań FC Barcelona
28.06.2016 / 23:13:31
Zły link wkleiłem. Poniżej jest wszystko dokładnie opisane:
https://tuzagram.pl/blog/zmiany-przepisach-gry-pilke-nozna-euro-2016-we-francji/
Trampkarz
Marcinek79
Zarejestrowany od: 333 dni
Ilość komentarzy: 2
Oceny: 0
Kibicuje:
Chelsea Londyn Legia Warszawa Lech Poznań FC Barcelona
28.06.2016 / 23:12:08
Szkoda, że to nie jest prawda. Nasz sędzia eksportowy dawno to sprostował:
http://www.meczyki.pl/newsy/powazne-zmiany-w-futbolu-nowe-przepisy-juz-na-euro-2016/27826-n
Senior
Bartek25
Zarejestrowany od: 1706 dni
Ilość komentarzy: 645
Oceny: +6072
Kibicuje:
Polska FC Barcelona Śląsk Wrocław
12.05.2016 / 07:38:10
Same durne przepisy , czyli co można będzie teraz kosić do woli zawodników wychodzących sam na sam , bo przecież celowałem w piłkę ale się nie udało to tylko żółta. Totalny bezsens i plus dla drużyn grających autobus i kosicieli a utrudnienie dla zespołów atakujących.
Senior
kibol95
Zarejestrowany od: 389 dni
Ilość komentarzy: 650
Oceny: +5231
Kibicuje:
Śląsk Wrocław
11.05.2016 / 05:22:43
Najbardziej mnie rozwala to, że może być gol mimo niewpadnięcia piłki do bramki. Przeszli samych siebie.
Kapitan
Jerry 2
Zarejestrowany od: 1366 dni
Ilość komentarzy: 8141
Oceny: -8807
11.05.2016 / 02:09:54
No i dodal bym,ze zapobieglo by to czesciowo nagminnemu kopaniu po autach druzyny broniacej sie na utrzymanie wyniku.
Kapitan
Jerry 2
Zarejestrowany od: 1366 dni
Ilość komentarzy: 8141
Oceny: -8807
11.05.2016 / 02:07:59
Aby stworzyc wiecej sytuacji bramkowych,nalezalo by wprowadzic rzut z autu kopnieciem noga.Wybierajac jedna z opcji: na obszrze calego boiska,lub tylko z wlasnej polowy.Kiedys byl taki pomysl,ale nigdy nie zostal wprowadzony.
Junior
boardsofcanada
Zarejestrowany od: 756 dni
Ilość komentarzy: 42
Oceny: +313
Kibicuje:
Manchester United Korona Kielce
11.05.2016 / 01:20:56
Głupota, zmiany które wniosą tylko jeszcze większe zamieszanie. Akurat przepis o czerwonej kartce za faul na wychodzącym na czystą pozycję zawodniku był dobry. Każdy wiedział co ryzykuje. A największa głupota to z tym zagraniem ręką. Gol jest w tedy gdy piłka przekracza całym obwodem linię bramkową to fundament piłki nożnej!
Kapitan
arthy
Zarejestrowany od: 1706 dni
Ilość komentarzy: 5734
Oceny: +19114
Kibicuje:
Manchester United PSG Borussia Dortmund Juventus Turyn Wisła Kraków Real Madryt
11.05.2016 / 00:47:06
Obecne przepisy + powtorki i byloby ok, po co tak kombinowac? Mam nadzieje, ze sie jeszcze dwa razy zastanowia, a w ogole to dadza to do jakiejs konsulatacji czy na okres probny
Junior starszy
arczimarczi
Zarejestrowany od: 544 dni
Ilość komentarzy: 329
Oceny: +1581
Kibicuje:
Liverpool FC Leicester City FC Hull City Olympique Lyon AS Monaco Bayern Monachium Borussia Dortmund VfL Wolfsburg AS Roma Inter Mediolan
11.05.2016 / 00:19:20
Biegniesz sam na sam dostajesz kose, akcja spierdolona a koles dostaje żółtko... chore
Kluczowy zawodnik
EmilioZlatanBarca
Zarejestrowany od: 1706 dni
Ilość komentarzy: 2019
Oceny: +28753
Kibicuje:
Manchester United Liverpool FC Legia Warszawa Lech Poznań Polska Real Madryt FC Barcelona Hiszpania
10.05.2016 / 20:27:57
Ogólnie nie przepadam za zmianami jak pewnie większość ludzi...
Nie wiem co oni tam ćpają, ale jestem tym bardzo poirytowany! ;/
Zobaczymy jakie absurdy nas czekają w tym wspaniałym sporcie już za miesiąc... ;/
Powtórki wideo to akurat dobry pomysł, ale oddanie sędziom takiej władzy by decydowali czy jest bramka czy też nie nawet gdy piłka nie wpadnie do siatki to poroniony pomysł na maksa...
Szkoda, że o takich rzeczach jak zmiany przepisów nie rozstrzyga jakieś głosowanie wśród większej ilości ludzi(piłkarzy, trenerów), a nie jakaś banda sobie decyduje, a pewnie nie jeden przy tej okazji może liczyć na jakąś łapówkę itd.
Kapitan
arthy
Zarejestrowany od: 1706 dni
Ilość komentarzy: 5734
Oceny: +19114
Kibicuje:
Manchester United PSG Borussia Dortmund Juventus Turyn Wisła Kraków Real Madryt
11.05.2016 / 00:14:28
Zgadzam sie w zupelnosci, jeszcze dodam, ze ta klika pochodzaca z wysp brytyjskich to takie zbatonowane dziady borowe, ktore maja po 90 lat i nie za bardzo ogarniaja co sie dzieje. Niestety nie wiem kim sa ci z fifa
Solidny ligowiec
eduardo1986
Zarejestrowany od: 913 dni
Ilość komentarzy: 1444
Oceny: +4039
10.05.2016 / 20:06:16
Zmiany pt."wieksza swoboda w wypaczaniu wyniku przez sedziow" - zalosna jest ta cala FIFA i coraz bardziej mam wyjebane na ten korupcyjny pierdolony sport.
Kluczowy zawodnik
qrviq
Zarejestrowany od: 897 dni
Ilość komentarzy: 1694
Oceny: +37618
Kibicuje:
SG Dynamo Dresden Vitesse Real Madryt Real Madrid II
10.05.2016 / 19:12:00
Zjebane te pomysły i tyle.
Sam na sam - powinna być czerwona i wypad z boiska.
Zagranie ręką w polu karnym - czerwona, wypad z boiska, rzut karny.
A jak sytuacja jest niepewna to niech realizator na telebimie wyświetla powtórkę + dodatkowo challenge jak w siatkówce. Jaki to jest w ogóle kurwa problem? Przecież dało się wprowadzić liniowych na linię autu bramkowego...
Kurwa drukowania ciąg dalszy.
Kluczowy zawodnik
qrviq
Zarejestrowany od: 897 dni
Ilość komentarzy: 1694
Oceny: +37618
Kibicuje:
SG Dynamo Dresden Vitesse Real Madryt Real Madrid II
10.05.2016 / 19:13:41
Ewentualnie po faulu w sytuacji sam na sam lub celowym zagraniu ręką w polu karnym, strzał z dwudziestu metrów na pustą bramkę. Proste i sprawiedliwe.
Senior
Malaka85
Zarejestrowany od: 607 dni
Ilość komentarzy: 412
Oceny: +432
Kibicuje:
FC Barcelona
10.05.2016 / 20:54:43
w filmie "kill referee" jest mowa o tym, że sędziowie umownie nie spoglądają na powtórki na telebimach stadionowych. to po to, by nie budować w sobie presji po błędnej decyzji. osobiście jestem za challengami, jak w siatkówce.
Kluczowy zawodnik
qrviq
Zarejestrowany od: 897 dni
Ilość komentarzy: 1694
Oceny: +37618
Kibicuje:
SG Dynamo Dresden Vitesse Real Madryt Real Madrid II
10.05.2016 / 21:36:00
W dupie mam ich presję. Płacą im za dobre sędziowanie, a nie za użalanie się nad sobą. Kogo to kurwa obchodzi? Jakoś zmiana decyzji po zasięgnięciu opinii liniowych nikomu nie przeszkadza, ale już telebim… hohoho! Jak nie potrafią sędziować i przyznać się do błędu (bo też są ludźmi) to niech WYPIERDALAJĄ!
Kapitan
ClassicStrikers
Zarejestrowany od: 797 dni
Ilość komentarzy: 4112
Oceny: +33914
Kibicuje:
Liverpool FC Polska
10.05.2016 / 18:43:16
Sędzia będzie musiał mieć przy sobie wykrywacz kłamstw i wypytywać o intencje zawodnika -.-
Solidny ligowiec
Kibic2015
Zarejestrowany od: 546 dni
Ilość komentarzy: 628
Oceny: +4685
Kibicuje:
Legia Warszawa FC Barcelona
10.05.2016 / 18:18:25
Wszystkie zmiany rozszerzają możliwość wpływania na wynik przez sędziego... nic dodać, nic ująć
Junior starszy
LudiLEGIA
Zarejestrowany od: 394 dni
Ilość komentarzy: 301
Oceny: +1457
Kibicuje:
Manchester United Napoli Legia Warszawa Polska Real Madryt
10.05.2016 / 17:10:54
Wszystkie zmiany na korzyść futbolu. Brawo Łysy. Nareszcie coś się dzieje. A co do tej kurwy, jebanego wampira to powinni mu uciąć ta rękę
Mistrz
Halamadrid319
Zarejestrowany od: 864 dni
Ilość komentarzy: 8826
Oceny: +41184
Kibicuje:
Arsenal Londyn Leicester City FC AS Monaco PSG Juventus Turyn PSV Eindhoven Feyenoord Lech Poznań Polska Portugalia
10.05.2016 / 16:44:27
Łysy z FIFA sporo zmian wprowadza :P
Solidny ligowiec
schnor25
Zarejestrowany od: 1706 dni
Ilość komentarzy: 1148
Oceny: +8948
Kibicuje:
Arsenal Londyn Pogoń Szczecin
10.05.2016 / 15:55:24
Jeszcze więcej debilnych przepisów jak z tą ręką i piłką zmierzającą do bramki. Zagrałeś ręką w polu karnym, dostajesz za karę rzut karny i finito. To jest sól futbolu...
Junior starszy
Konrad1
Zarejestrowany od: 1706 dni
Ilość komentarzy: 425
Oceny: +2935
Kibicuje:
Polska
10.05.2016 / 17:51:44
Dokładnie, rzut karny i wypad z boiska. To bardziej uczciwe, jeden chronił drużynę i ponosi konsekwencje, a drugi musi trafić karnego.

Zakładanie że wpada jest niesportowe, nie wpadła to nie wpadła i koniec.
Junior starszy
Siwus121
Zarejestrowany od: 1396 dni
Ilość komentarzy: 229
Oceny: +1605
Kibicuje:
AC Milan
10.05.2016 / 18:13:10
Największy banał to z tym faulem sam na sam intencja trafienia piłki i dostajesz żółtą i np wolny i tak naprawdę żadnej kary drużyna nie ponosi
Solidny ligowiec
ka68987
Zarejestrowany od: 1106 dni
Ilość komentarzy: 1892
Oceny: -702
Kibicuje:
Bayern Monachium Legia Warszawa Polska
10.05.2016 / 15:32:22
/ -15
Przede wszystkim zlikwidować durny przepis o faulu w polu karnym, automatycznej czerwonej kartce i karnym. Przecież nie można karać dwa razy za to samo wykroczenie. Mam nadzieję, że właśnie taka będzie interpretacja nowego przepisu o wychodzeniu na czystą pozycję również w polu karnym, a nie tylko poza nim. Kolejną bzdurą jest zapis o spalonym. Często gwiżdże się offsajd w momencie gdy nawet głowa gracza atakującego jest poza linią spalonego. Powinno być tak, że jeśli stopy są w linii nie ma spalonego (tzw. mijanka). Wprowadziłbym również 3 rodzaje kartek: żółta, pomarańczowa i czerwona. Przy czym przy pomarańczowej kartce każde kolejne nawet upomnienie skutkuje czerwienią natychmiast. Jest więc tak żółta za to wszystko co do tej pory, kolejne upomnienie normalnie nie będące karane żółtą kartką to pomarańczowa, pomarańczowa plus upomnienie skutkuje czerwoną. Pomarańczowa kartka powinna być właśnie w sytuacjach gdy ktoś wychodzi sam na sam i jest faulowany, a nie ma pewności że faul był celowy
Junior starszy
LudiLEGIA
Zarejestrowany od: 394 dni
Ilość komentarzy: 301
Oceny: +1457
Kibicuje:
Manchester United Napoli Legia Warszawa Polska Real Madryt
10.05.2016 / 17:13:42
Ze spalonym się zgadzam. Cała reszta to bzdura
Junior
MaxiLobo
Zarejestrowany od: 1029 dni
Ilość komentarzy: 19
Oceny: +154
Kibicuje:
Chelsea Londyn Liverpool FC Manchester City AC Milan Juventus Turyn Włochy Polska Atlético Madryt New York City
10.05.2016 / 16:06:39
No i tak jak Hajto powiedział dodaj jeszcze do tego bordową i czarną. Sędzia będzie latał z teczką po boisku bo mu się te wszystkie kartki w kieszeniach nie zmieszczą
Kapitan
Jerry 2
Zarejestrowany od: 1366 dni
Ilość komentarzy: 8141
Oceny: -8807
11.05.2016 / 01:52:15
Gorzej jak sie trafi sedzia daltonista.
Kapitan
ClassicStrikers
Zarejestrowany od: 797 dni
Ilość komentarzy: 4112
Oceny: +33914
Kibicuje:
Liverpool FC Polska
10.05.2016 / 14:47:53
Ciekawe skąd sędzia może wiedzieć o intencji zawodnika
Solidny ligowiec
eeeSynek
Zarejestrowany od: 923 dni
Ilość komentarzy: 1243
Oceny: +6337
10.05.2016 / 16:18:36
Jakoś sędzia musi mieć szansę, na ustawianie meczów.
Kapitan
nemrod51021
Zarejestrowany od: 1186 dni
Ilość komentarzy: 5553
Oceny: +34718
Kibicuje:
Wisła Kraków Polska Real Madryt
10.05.2016 / 14:47:25
Każdy kij ma 2 końce są rozwiązania mające dobre i równocześnie złe konsekwencje. 1 co powinno wejść w życie to karanie nurków, jeżeli chodzi o pomysł z karnymi już jest od dawna ale w ogóle nie jest przestrzegany i sędziowie rzadko kiedy (jeżeli w ogóle) zwracają uwagę piłkarzom.
Trampkarz
BYKU111
Zarejestrowany od: 1398 dni
Ilość komentarzy: 14
Oceny: +181
Kibicuje:
FC Barcelona
10.05.2016 / 14:44:16
Najgorsze zmiany na świecie
Junior
Hubix720
Zarejestrowany od: 384 dni
Ilość komentarzy: 57
Oceny: +23
Kibicuje:
Chelsea Londyn Manchester United Bayern Monachium Borussia Dortmund Juventus Turyn Wisła Kraków Lech Poznań Polska Real Madryt
10.05.2016 / 14:29:39
ciekawe ,ale trochę głupie futbol zostanie zniszczony
Senior
gilon
Zarejestrowany od: 710 dni
Ilość komentarzy: 658
Oceny: +4506
Kibicuje:
Manchester United Borussia Dortmund Juventus Turyn Ajax Amsterdam Widzew Łódź FC Barcelona
10.05.2016 / 14:14:42
To z faulem na zawodniku wychodzącym na czystą pozycję też dobre, sędzia będzie OCENIAŁ czy faulujący chciał trafić w piłkę czy tylko zatrzymać przeciwnika. Do kur..y nędzy każdy w takiej sytuacji myśli tylko o przerwaniu akcji a teraz jeszcze sędzię będzie to interpretował ... kuriozum. Już widzę sędziów hiszpańskich jak interpretują takie sytuacje............ oni nie potrafią dobrze ocenić czy był spalony a co dopiero takie zagranie.......
Junior
MaxiLobo
Zarejestrowany od: 1029 dni
Ilość komentarzy: 19
Oceny: +154
Kibicuje:
Chelsea Londyn Liverpool FC Manchester City AC Milan Juventus Turyn Włochy Polska Atlético Madryt New York City
10.05.2016 / 16:09:14
Dlatego jak uzupełni to wszystko powtórka wideo to może sędziowanie się choć trochę poprawi, taką mam przynajmniej nadzieje ;)
Junior
hexon6
Zarejestrowany od: 598 dni
Ilość komentarzy: 88
Oceny: +334
Kibicuje:
Chelsea Londyn Napoli Lech Poznań Polska Atlético Madryt
10.05.2016 / 14:09:08
Ale bez sens według mnie, jeśli ktoś wychodzi na czystą pozycję i wychodzi sam na sam z bramkarzem to jest ewidentna czerwona karta, teraz będą dawać tylko żółtą, czyli w taki sposób można uratować swoją drużynę w razie wypadku lub błędu któregoś z obrońców.
Kluczowy zawodnik
Fives
Zarejestrowany od: 1247 dni
Ilość komentarzy: 4874
Oceny: +28401
Kibicuje:
Hull City Borussia Dortmund Polska FC Barcelona Stomil Olsztyn
10.05.2016 / 12:47:54
Co???!!!
Co za bezsens. Gdyby na EURO mielibyśmy odpaść bo jakiś europejski Suarez zatrzyma piłkę ręką, a koniec końców odpadniemy to byłbym wku*wiony na cały świat. Ale skoro piłka nie wpadła do bramki to BRAMKI NIE MA. Co za idiotyzm. To samo z karnymi. Dlaczego nie można się zatrzymać podczas biegu? Nie kopnąłem piłki, więc sędzia nie może mi przerwać ostrzeżeniem lub żółtą.
Junior
pat147
Zarejestrowany od: 538 dni
Ilość komentarzy: 24
Oceny: +256
Kibicuje:
Manchester United
10.05.2016 / 12:21:09
jeśli piłka nie wpadnie do siatki to jakim prawem można uznać gola ? pomysł smieszny i nie do przyjęcia jak dla mnie
Solidny ligowiec
=FCBARCA=
Zarejestrowany od: 1005 dni
Ilość komentarzy: 774
Oceny: +10040
Kibicuje:
Argentyna Legia Warszawa Polska FC Barcelona Hiszpania
10.05.2016 / 11:53:30
"Sędzia będzie mógł również uznać gola nawet w przypadku, gdy piłka nie trafi do siatki. Stanie się tak, jeśli arbiter stwierdzi, że piłka zatrzymana ręką przez zawodnika broniącego na pewno wpadłaby do bramki." - hahaha już widzę jakie to będzie "korzystne". Patrząc na to jak sędziowie są nieomylni ostatnimi czasy, gole będą pewnie uznawane po strzałach, które nawet nie zmierzały w światło bramki.
Junior
1z10
Zarejestrowany od: 396 dni
Ilość komentarzy: 124
Oceny: -265
10.05.2016 / 11:38:06
Czyli przepisy poszerzajace pole dla przekupstwa sedziow i okaleczania zawodnikow.
Bo jakie korzysci z tego mieliby miec kibice czy uczciwie grajacy pilkarze to nie wiem.



Solidny ligowiec
lansbansomg
Zarejestrowany od: 848 dni
Ilość komentarzy: 1010
Oceny: +8547
Kibicuje:
Polska
10.05.2016 / 11:28:19
Przepis z uznaniem bramki gdy strzał był zablokowany ręką może być niebezpieczny. Nie ma jeszcze powtórek wideo i decyzja będzie zbyt uznaniowa dla sędziego. Jedno to ewidentne przypadki jak ten z Suarezem, ale drugie to strzał z dystansu zatrzymany na linii pola karnego - kto wie, może piłka nabierze jeszcze rotacji i uderzy w słupek/poprzeczkę, może ktoś jednak zdąży legalnie zablokować strzał? Za dużo niewiadomych.
Junior starszy
BCK
Zarejestrowany od: 605 dni
Ilość komentarzy: 310
Oceny: +2959
Kibicuje:
Juventus Turyn
10.05.2016 / 11:27:06
Dziwne, że ta Rada Piłkarska, w której składzie jest silna reprezentacja Wysp Brytyjskic, nie wprowadziła, żadnej zmiany odnoście symulowania i nurkowania.
Solidny ligowiec
Ryba3
Zarejestrowany od: 1706 dni
Ilość komentarzy: 1889
Oceny: +11469
Kibicuje:
RSC Anderlecht Hull City Napoli Jagiellonia Białystok Polska FC Barcelona
10.05.2016 / 11:26:38
Nie mają co robić zmieniaja co sie da.
Przez takie zmiany Podbeskidzie spadnie z ligi :)
Kapitan
rzepek1
Zarejestrowany od: 1706 dni
Ilość komentarzy: 6232
Oceny: +44167
Kibicuje:
Leeds United AFC West Ham United 1. FC Nürnberg Legia Warszawa RB Lipsk
10.05.2016 / 11:15:49
Kombinują z przepisami jak tylko mogą.

Zmiana czerwonej kartki na żółtą w sytuacji sam na sam jest co najmniej żenująca. Nieraz widzi się, że obrońca ratuje się tylko faulem, a nie jest zainteresowany piłką, więc niech wylatuje z boiska za takie zagrania.

Kwestia o "uznawaniu gola, który nie padł" ? Żenada nr 2. Przykładem bardzo dobitnym jest Suarez - został ukarany i arbiter miał pełną słuszność. Co kogo interesuje to, że gol "na pewno by padł, gdyby nie ręka", w takim wypadku niech drużyna potwierdzi to strzałem z rzutu karnego, chyba to nie jest aż tak trudne.
Kluczowy zawodnik
Makaveli
Zarejestrowany od: 1629 dni
Ilość komentarzy: 4517
Oceny: +11523
Kibicuje:
FC Barcelona Mordovia Saransk
10.05.2016 / 11:08:54
Pierwsze 2 kwestie są BARDZO SZKODLIWE.

Przepis o czerwonej kartce za faul przy wychodzeniu na czystą pozycję jest po to, by zawodnik nie ratował się faulem przed stratą bramki. Teraz może próbować, ale kara może być gorsza od utraty samej bramki. Po zmianie przepisów będziemy mieli po prostu więcej brutalnych fauli, gdzie napastnikowi połamią nogi od tyłu, a obrońca będzie udowadniał, że trafił też w piłkę i zostanie z żółtą kartką. Już teraz są drużyny, które non stop wykorzystują faule taktyczne (najgorsza w tym jest Chelsea) i w ten sposób zabijają grę. Tutaj będzie podobnie, ale jeszcze gorzej. Gwarantuję wam też, że wszystkie takie sytuacje skończą się wielką gównoburzą.

Druga kwestia to złamanie świętej zasady mówiącej, że bramka jest wtedy, kiedy piłka przekroczy linię bramkową (po prawidłowym zagraniu, czyli nie z ręki). Teraz to sędzia będzie decydował, czy piłka może by wpadła czy nie. Przepis zabójczy dla ducha gry i będą padały bramki z dupy.

Jeśli chodzi o wykluczenie zawodnika z zawodów, przepisy juz teraz pozwalają na to OD WEJŚCIA NA STADION DO MOMENTU OPUSZCZENIA OBIEKTU PRZEZ ZAWODNIK. Nie raz zdarzało się, że zawodnik dostawał kartkę za przepychanki w szatni czy w tunelu, a nawet po burdach na parkingu były kary. Po prostu zmieniono "wykluczenie" na czerwoną kartkę. Zmiana kosmetyczna.

Zobaczymy, jak to będzie w przypadku karnych. Teoretycznie nie zmienia się nic, ale pewnie po prostu sędziowie zaczną egzekwować lepiej przepisy. Będą gównoburze. Gwarantuję wam to.

Ja tam czekam przede wszystkim na weryfikację spalonych oraz czerwonych kartek. Takie cuda, jakie dzieją się w meczach Realu muszą się wreszcie skończyć, bo to jest kpina.
Senior
Justynafctg
Zarejestrowany od: 1706 dni
Ilość komentarzy: 321
Oceny: +4158
Kibicuje:
Anglia Niemcy Polska
10.05.2016 / 13:48:42
Zamiast pieprzyć farmazony to podaj przykłady. Jak tylko mogę to oglądam wszystkie transmitowane mecze klubów z PL w telewizji. Nie wiem o co chodzi z nagminnym wykorzystywaniem fauli taktycznych przez piłkarzy Chelsea. Czegoś takiego nie ma. Chyba żaden klub z PL czegoś takiego nie robi. A to, że kibic La Ligi ma problem z zaakceptowaniem angielskiego stylu gry to nie upoważnia do bredzenia. Bo to, że napastnik biegnie i obrońca się z nim przepycha w efekcie czego napastnik traci piłkę to nie jest faul taktyczny.

Zamiast tak krzyczeć to mów konkretnie... Skoro nagminnie to sądze, że podasz mi 10-20 przykładów rzekomego wykorzystywania faulów taktycznych przez piłkarzy Chelsea.

Ja czekam na weryfikacje video i w końcu skończy się potykanie o grabie na boisku... Bo mi jako kobiecie ciężko patrzy się na to, że mężczyzna jest popchnięty przez przeciwnika a ten się turla i krzyczy jakby mu dzieci laciem zabili...
Solidny ligowiec
Dzielcelot
Zarejestrowany od: 1369 dni
Ilość komentarzy: 879
Oceny: +3626
Kibicuje:
Polska FC Barcelona
10.05.2016 / 14:23:01
"Bo to, że napastnik biegnie i obrońca się z nim przepycha w efekcie czego napastnik traci piłkę to nie jest faul taktyczny". Naprawdę wyborne xD
Senior
Justynafctg
Zarejestrowany od: 1706 dni
Ilość komentarzy: 321
Oceny: +4158
Kibicuje:
Anglia Niemcy Polska
10.05.2016 / 14:42:29
No wyborne, walka bark w bark. Się nie śmiej ze mnie, bo kolega wyżej nie rozumie, że to, że zawodnik się przewraca to wcale nie oznacza, że był faul. Mówi o nagminnym wykorzystywaniu fauli taktycznych i tak podejrzewam, że z racji, że jest kibicem La Ligii to dla niego i walka bark w bark już jest faulem taktycznym.

Dlatego czekam na jego przykłady nagimnnego wykorzystywania fauli taktycznych przez piłkarzy - podał przykład Chelsea, że niby tam coś odchodzi, więc czekam.
Solidny ligowiec
bartekkamyk91
Zarejestrowany od: 1075 dni
Ilość komentarzy: 1446
Oceny: +6444
Kibicuje:
Widzew Łódź Polska Real Madryt
10.05.2016 / 10:59:41
Bezsensu jest to, ze uznaja gola, ktory nie padl. Niektorzy sedziowie zapewne beda uznawac gole po strzalach 10 m od swiatla bramki...
Solidny ligowiec
Dzielcelot
Zarejestrowany od: 1369 dni
Ilość komentarzy: 879
Oceny: +3626
Kibicuje:
Polska FC Barcelona
10.05.2016 / 10:57:32
Kolejne przepisy dla kretynów, a układy jak były tak będą. Mam nadzieję, że doczekam się za swojego życia powtórek jak np. w siatkówce czy tenisie.
Junior starszy
jOhnson46
Zarejestrowany od: 396 dni
Ilość komentarzy: 340
Oceny: +3675
Kibicuje:
Argentyna Lech Poznań Polska FC Barcelona
10.05.2016 / 10:55:38
Oby nie wprowadzili tego w lidze hiszpańskiej. Tam już sędziowie pokazali, że mają swoje przepisy.
Kapitan
chamstwo
Zarejestrowany od: 1491 dni
Ilość komentarzy: 7446
Oceny: +40244
Kibicuje:
Juventus Turyn
10.05.2016 / 10:45:01
To z brakiem zatrzymywania się przy karnym jest idiotyczne. Niedługo nie będzie można strzelać za mocno. Gdzie będzie im pokazywał tą czerwoną kartke przed meczem? W tunelu na stadionie czy jeszcze zanim z domu wyjadą? ;d Uznawanie gola który mógłby wpaść to będą mocno kontrowersyjne decyzje. Przede wszystkim te powtórki video, to jest kluczowa sprawa.
Kluczowy zawodnik
Makaveli
Zarejestrowany od: 1629 dni
Ilość komentarzy: 4517
Oceny: +11523
Kibicuje:
FC Barcelona Mordovia Saransk
10.05.2016 / 11:13:46
Zatrzymywać się przy karnym nie można już obecnie. Wielu zawodników udaje, że tego przestrzega i bardzo mocno zwalnia. Niewielu się zatrzymuje, ale zdarzają się przypadki.
Junior
siarrrra
Zarejestrowany od: 1396 dni
Ilość komentarzy: 40
Oceny: +535
Kibicuje:
Arsenal Londyn Bayern Monachium Borussia Dortmund Ajax Amsterdam Legia Warszawa Polska
10.05.2016 / 10:39:53
Bez sensu, więcej będzie zależało od interpretacji sędziego niż od samych zawodników... za nie długo zjebią piłkę nożną jak skoki narciarskie tymi przepisami.
Kluczowy zawodnik
Mustafa
Zarejestrowany od: 457 dni
Ilość komentarzy: 4179
Oceny: +25299
Kibicuje:
Liverpool FC Bayern Monachium AC Milan Napoli Wisła Kraków Polska Real Madryt
10.05.2016 / 10:14:57
Sędzia będzie mógł również uznać gola nawet w przypadku, gdy piłka nie trafi do siatki. Stanie się tak, jeśli arbiter stwierdzi, że piłka zatrzymana ręką przez zawodnika broniącego na pewno wpadłaby do bramki. No spoko to bedzie dopiero beka
Junior starszy
Righer
Zarejestrowany od: 957 dni
Ilość komentarzy: 272
Oceny: +3045
Kibicuje:
Juventus Turyn Ruch Chorzów Polska
10.05.2016 / 10:12:43
Nic mądrego...
Nie ma gola w siatce to nie ma gola, a nie "przecież by wpadło"...
I rzuty karne też, coraz mniej pola do popisu, podbiegnij i kopnij piłkę, więcej nie kombinuj, bo kartka...
Może w sumie roboty powinny grać zamiast ludzi, oni nie będą kombinowali i zapewni to takie emocje, że heey
Solidny ligowiec
bartekkamyk91
Zarejestrowany od: 1075 dni
Ilość komentarzy: 1446
Oceny: +6444
Kibicuje:
Widzew Łódź Polska Real Madryt
10.05.2016 / 11:02:14
Tak, to beda zasady z typu tych jak sie za gnoja gralo... za mocno strzeliles, nie bylo bo za wysoko (nie bylo poprzeczki tylko dwa kamienie), itd.
Solidny ligowiec
lamps
Zarejestrowany od: 1565 dni
Ilość komentarzy: 1172
Oceny: +11464
Kibicuje:
Chelsea Londyn
10.05.2016 / 10:04:41
"Bodaj najważniejszą jest wprowadzenie zasady, że faul na zawodniku wychodzącym na czystą pozycję nie będzie automatycznie karany czerwoną kartką. Jeśli sędzia oceni, że faulujący miał intencję odebrania piłki, to zobaczy tylko żółtą kartkę. Dotychczas wiele takich sytuacji kończyło się wyrzuceniem gracza z boiska." No bez powtórek to już widzę jak to będzie wyglądało. Ciekawe jak oceni sędzia, rzuci monetą?
Junior
LunaticPL
Zarejestrowany od: 384 dni
Ilość komentarzy: 113
Oceny: +950
Kibicuje:
Manchester United Juventus Turyn Legia Warszawa Polska
10.05.2016 / 09:52:49
Powiem szczerze, że ciekawe pomysły. Szczególnie te z uznaniem bramki, gdzie piłka była zatrzymana przez zawodnika ręką i wykluczeniu zatrzymywania się zawodnika przy rzucie karnym.
Kluczowy zawodnik
thefirehunter
Zarejestrowany od: 664 dni
Ilość komentarzy: 3302
Oceny: -6150
Kibicuje:
Real Madryt
10.05.2016 / 09:52:07
Pierwszej rzeczy nie rozumiem, bo podstawową myślą zawodników broniących jest zawsze przede wszystkim zapobiegnięcie stuprocentowej sytuacji dla drużyny atakującej, natomiast z tymi karnymi to już ewidentnie jest jakaś utopia, bo naginanie przepisów przez piłkarzy w tym aspekcie występuje niemal zawsze.
Senior
Justynafctg
Zarejestrowany od: 1706 dni
Ilość komentarzy: 321
Oceny: +4158
Kibicuje:
Anglia Niemcy Polska
10.05.2016 / 11:11:58
Ale jest różnica czy obrońca wykona wślizg, żeby zagarnąć piłkę zawodnikowi wychodzącemu na czystą pozycję a obrońcą, który ciągnie za koszulkę, popycha czy trzyma za rękę napastnika, który wychodzi na czystą pozycję. W każdym razie przede wszystkim muszą wprowadzić powtórki bo taka zmiana przepisów jaką chce zaserwować IFAB powoduje szeroką interpretację przez sędziów.
Kluczowy zawodnik
Makaveli
Zarejestrowany od: 1629 dni
Ilość komentarzy: 4517
Oceny: +11523
Kibicuje:
FC Barcelona Mordovia Saransk
10.05.2016 / 11:11:52
Wystarczy po prostu zacząć przestrzegać tego przepisu i tyle. Przez 2-3 kolejki ligowe będą problemy, a potem się nauczą. To nie są skomplikowane kwestie. Sędzia główny widzi strzelającego i bramkarza, a sędzia liniowy widzi zawodników wbiegających. Po żółtej dla wbiegających obrońców i powtórzenie karnego, jeśli nie wpadnie, a dla napastników też po żółtej i powtórzenie karnego, jeśli wpadnie.

Warto wreszcie się tym zając, bo na boisku są dwie linie w kształcie łuków i ludzie nawet nie wiedzą, po co one tam są.
Junior
Czukwebumbe
Zarejestrowany od: 552 dni
Ilość komentarzy: 118
Oceny: +990
Kibicuje:
Lech Poznań FC Barcelona
10.05.2016 / 09:41:59
O karaniu nurkow dalej cisza?
Junior starszy
skend24
Zarejestrowany od: 460 dni
Ilość komentarzy: 311
Oceny: +4292
Kibicuje:
Manchester City Bayern Monachium Juventus Turyn Zagłębie Lubin Real Madryt
10.05.2016 / 09:31:59
O ile pomysł tego gola z ręki jest dobry, to tylko i wyłącznie z powtorkami wideo. Bez tego mogą być różne jaja..
Kluczowy zawodnik
Mati 09
Zarejestrowany od: 824 dni
Ilość komentarzy: 3217
Oceny: +15927
Kibicuje:
Arsenal Londyn Borussia Dortmund Pogoń Szczecin Polska
10.05.2016 / 19:33:57
I będą niezłe jaja już na Euro.