betclic

Reforma Ligi Mistrzów? Najlepsze ligi mają dostać więcej

Ostatnia aktualizacja: 09/08/16 10:01, Komentarzy: 33

18
33
Fot. Vlad1988 / Shutterstock.com

Szykują się poważne zmiany w Lidze Mistrzów. Od sezonu 2018/19 największe ligi będą miały zagwarantowane cztery miejsca w fazie grupowej - informuje "La Gazzetta dello Sport".

Po zmianach w elitarnych rozgrywkach nadal mają grać 32 drużyny. Połowę miejsc zajmą jednak zespoły z najsilniejszych lig kontynentu - angielskiej, hiszpańskiej, niemieckiej i włoskiej. Obecny podział jest nieco inny. Premier League, Primera Division i Bundesliga zgodnie z aktualnym rankingiem UEFA mają cztery miejsca, Serie A - trzy. W dodatku jedna drużyna z każdej z tych lig musi grać w eliminacjach. Zmiany zniosłyby ten obowiązek.

Włoski dziennik pisze, że swoich zwolenników ma też inny podział miejsc w fazie grupowej Ligi Mistrzów. Nadal prawo gry miałyby cztery drużyny z wymienionych krajów, ale tylko trzy wywalczyłyby je dzięki miejscu w lidze. Czwarte byłoby przydzielane na zasadzie "dzikiej karty" klubom o szczególnych zasługach dla futbolu, które akurat nie awansowały do Champions League.

Nowa formuła ma być kompromisem z klubami, które szantażowały UEFA utworzeniem europejskiej Superligi. Zmiany w Lidze Mistrzów miałyby wejść w życie od sezonu 2018/19 i obowiązywać przynajmniej przez trzy lata. Na ich wprowadzeniu straciłyby kluby ze słabszych lig, które miałyby ograniczone szanse na awans do klubowej elity.
Źródło: La Gazzetta dello Sport

Czy obecna formuła Ligi Mistrzów wymaga zmian?

Dodaj komentarz
Trampkarz
Matematyk1948
Zarejestrowany od: 385 dni
Ilość komentarzy: 2
Oceny: 0
25.10.2016 / 17:14:36
Faza grupowa w Lidze Mistrzów jest o wiele bardziej ciekawa niż faza pucharowa. W fazie pucharowej liczba rozgrywanych meczów z rundy na rundę gwałtownie maleje. Mam pomysł jak uatrakcyjnić fazę pucharową i jednocześnie zmniejszyć loteryjność tych rozgrywek. W tym celu proponuję wydłużyć fazę pucharową o jedna rundę. Po pierwszej rundzie żadna z drużyn nie odpadałaby z turnieju. Po każdej rundzie tworzymy tabelkę podobną do ligowej. Drużyny z górnej polowy rozgrywałyby mecze z drużynami z dolnej połowy. Drużyna z dolnej połowy, ażeby awansować do następnej rundy musiałaby koniecznie dwumecz wygrać. Drużynie z górnej połowy wystarczyłoby uzyskać tylko wynik remisowy. Niepotrzebne byłyby wówczas dogrywki, rzuty karne i liczenie bramek strzelonych u siebie i na wyjeździe.

Więcej szczegółów na stronie internetowej WWW.rankingrylskiego.pl


Solidny ligowiec
juve31
Zarejestrowany od: 863 dni
Ilość komentarzy: 1205
Oceny: +4010
Kibicuje:
Juventus Turyn
09.08.2016 / 15:30:13
nazwa też się powinna zmienić na LIGA BOGATYCH
Solidny ligowiec
błekitna liga
Zarejestrowany od: 1428 dni
Ilość komentarzy: 1101
Oceny: +7159
Kibicuje:
Bayern Monachium Borussia Dortmund ADO Den Haag Legia Warszawa Wisła Płock Polska Dolcan Ząbki Huragan Wołomin
09.08.2016 / 15:08:17
LM to liga mistrzów powinny grać mistrzowie a nie 4 drużyna z ligi jaki to mistrz...!!!
Kapitan
chamstwo
Zarejestrowany od: 1460 dni
Ilość komentarzy: 7312
Oceny: +39128
Kibicuje:
Juventus Turyn
09.08.2016 / 14:50:21
A ten pomysł - Przydzielanie miejsca na zasadzie "dzikiej karty" klubom o szczególnych zasługach dla futbolu?? Że co? Po co oglądać piach w wykonaniu drużyny z tradycją zamiast piękny futbol debiutantów, powiew świezości itp. Chodzi o hajs, jak zwykle.
Senior
El Tigre
Zarejestrowany od: 1262 dni
Ilość komentarzy: 490
Oceny: +4312
Kibicuje:
Southampton FC Juventus Turyn Włochy Polska
09.08.2016 / 15:41:54
Chodzi o kluby jak Manchester United ktorzy nie potrafia sie zakwalifikowac do LM we wlasnej lidze, bo ich zarzad to kaleki nie potrafiace nic, jedynie szastac hajsem, i przez to traca duzo kasy. Oni byli jednym z klubów ktorzy grozili utworzeniem Super Ligii i odejscia z UEFA.
Kapitan
chamstwo
Zarejestrowany od: 1460 dni
Ilość komentarzy: 7312
Oceny: +39128
Kibicuje:
Juventus Turyn
09.08.2016 / 19:08:42
No właśnie. Nawet z całym tym hajsem nie byli w stanie zajść tam gdzie chcieli. Smutne to.
Kluczowy zawodnik
Idwtlitpa
Zarejestrowany od: 1179 dni
Ilość komentarzy: 2903
Oceny: +15713
Kibicuje:
Liverpool FC Lech Poznań Polska
09.08.2016 / 14:32:54
Dlaczego go minusujecie? Ma rację! W ciągu ostatnich nieco ponad 20-stu lat drużyny z ligi hiszpańskiej wygrywaly lm 10x... i to się nie zmieni dopóki real i barcelona będą mieli taką łatwa ligę.
Kluczowy zawodnik
titanum.87
Zarejestrowany od: 376 dni
Ilość komentarzy: 3861
Oceny: -15270
09.08.2016 / 14:13:21
Bez różnicy... i tak w tych rozgrywkach przeważnie liczą się tylko Barcelona i Real a reszta może im dupe lizać.
Junior starszy
tajwan
Zarejestrowany od: 1440 dni
Ilość komentarzy: 323
Oceny: +1675
Kibicuje:
Jagiellonia Białystok
09.08.2016 / 13:58:32
piłka nożna powinna byś jako sport uprawiana jako hobby a nie zawodowo.a tak każdy kombinuje jak tu kasy nałuszczyć jak najwięcej i traci na tym duch sportu i czystej rywalizacji
Solidny ligowiec
Szmugler
Zarejestrowany od: 267 dni
Ilość komentarzy: 1861
Oceny: -13780
Kibicuje:
Legia Warszawa Real Madryt
09.08.2016 / 13:57:07
Po co wprowadzac reformy skoro i tak Real Madryt wygra liga mistrzow?
Senior
szpsz
Zarejestrowany od: 773 dni
Ilość komentarzy: 797
Oceny: +1848
09.08.2016 / 13:21:10
to w koncu jest to liga MISTRZÓW ?
Kluczowy zawodnik
Idwtlitpa
Zarejestrowany od: 1179 dni
Ilość komentarzy: 2903
Oceny: +15713
Kibicuje:
Liverpool FC Lech Poznań Polska
09.08.2016 / 14:36:19
Bądźmy szczerzy ... to są rozgrywki dla największych klubów a nie dla ogórków. Zawsze mecze z udziałem United, liverpoolu, Milanem czy Interem niezależnie od obecnej formy będą bardziej widowiskowe niż mecze z udziałem CSKA, wolfsburga czy fc basel
Junior starszy
ingv
Zarejestrowany od: 656 dni
Ilość komentarzy: 175
Oceny: +1207
09.08.2016 / 14:19:01
Tak, jest to liga MISTRZÓW. Nie zaś liga MISTRZÓW LIG KRAJOWYCH.
Senior
Waltari
Zarejestrowany od: 913 dni
Ilość komentarzy: 754
Oceny: +1985
Kibicuje:
Legia Warszawa Polska
09.08.2016 / 13:19:55
Tendencje UEFA są takie same jak tendencje UE. Podobne osłabianie słabych, bogacenie się bogatszych, karanie i pouczanie tych z Europy Wschodniej.
Kluczowy zawodnik
thefirehunter
Zarejestrowany od: 633 dni
Ilość komentarzy: 3302
Oceny: -6149
Kibicuje:
Real Madryt
09.08.2016 / 13:02:47
chcą ratować Włochów i pogrążyć inne państwa
Senior
El Tigre
Zarejestrowany od: 1262 dni
Ilość komentarzy: 490
Oceny: +4312
Kibicuje:
Southampton FC Juventus Turyn Włochy Polska
09.08.2016 / 15:40:28
Wlosi by przegonili niedlugo Premier League w rankingu i odzyskali 4 miejsca wiec to nie o to chodzi.

Glownym problemem sa kluby jak Manchester United ktorzy grozili stworzeniem wlasnej Super Ligii bo nie potrafia kaleki awansowac do LM we wlasnej lidze i traca miliony na tym. Zalosny klubik.
Solidny ligowiec
juve31
Zarejestrowany od: 863 dni
Ilość komentarzy: 1205
Oceny: +4010
Kibicuje:
Juventus Turyn
09.08.2016 / 12:48:44
a przyznanie dzikiej kary idzie wziasc łapówke
Senior
patrio11
Zarejestrowany od: 598 dni
Ilość komentarzy: 615
Oceny: +6463
Kibicuje:
Bayern Monachium Legia Warszawa Polska Stal Stalowa Wola
09.08.2016 / 12:20:19
Najbardziej groteskowo brzmi "że kluby szantażowały UEFĘ". To UEFA taka potężna wobec maluczkich nie ma żadnych środków dyscyplinujących w tej sytuacji? Po co ona istnieje skoro nie sprawuje rzeczywistej władzy nad piłką nożną w Europie :)
Junior starszy
ingv
Zarejestrowany od: 656 dni
Ilość komentarzy: 175
Oceny: +1207
09.08.2016 / 14:25:16
Jakiej władzy? Co ty myślisz, że UEFA to taki urząd skarbowy, tylko że terroryzuje piłkarzy i kluby? UEFA to tylko federacja piłkarska i można do niej nie należeć, albo nie występować w części jej rozgrywek. Jeśli najsilniejsze kluby Ligi Mistrzów powiedziałby, że mają to w pale i nie grają tam, a następnie założyłyby własną ligę, to same by na tym pewnie trochę straciły bo LM to pewna marka, ale dla UEFA oznaczałoby to praktycznie likwidację tych rozgrywek, ich perły w koronie. Stąd muszą słuchać słuchać klubów, jeśli powszechnie zaczynają one oponować.
Solidny ligowiec
schnor25
Zarejestrowany od: 1675 dni
Ilość komentarzy: 1148
Oceny: +8952
Kibicuje:
Arsenal Londyn Pogoń Szczecin
09.08.2016 / 10:58:45
Powoli brzydnie mi futbol na najwyższym poziomie, ta pogoń za kasą obrzydza tą dyscyplinę (zresztą jak każdą inną). Wymagania śrubowane nie przez umiejętności sportowe/piłkarskie, a przez pieniądze. Warto czasem zrobić sobie detoks na zasadzie -> idź na mecz A-klasy., tam gdzie piłka nie jest zepsuta przez rządzę pieniądza.
Kapitan
chamstwo
Zarejestrowany od: 1460 dni
Ilość komentarzy: 7312
Oceny: +39128
Kibicuje:
Juventus Turyn
09.08.2016 / 14:48:13
Najlepsza 8 liga mistrzów :) Żadnej korupcji.
Senior
Pixario
Zarejestrowany od: 390 dni
Ilość komentarzy: 474
Oceny: +1504
Kibicuje:
Brazylia Manchester United Francja Bayern Monachium Inter Mediolan Polska Portugalia Real Madryt FC Barcelona Zawisza Bydgoszcz
09.08.2016 / 10:39:08
Żeby kasa a nieumiejętności decydowały kto będzie grał w LM wstyd UEFA i tyle... to jest kompromitacja
Kluczowy zawodnik
bebdzia
Zarejestrowany od: 1517 dni
Ilość komentarzy: 3148
Oceny: +24419
Kibicuje:
Chelsea Londyn Polska
09.08.2016 / 10:53:07
To jest dramat kurwa! Ich powinno się jebać:D
Kluczowy zawodnik
bebdzia
Zarejestrowany od: 1517 dni
Ilość komentarzy: 3148
Oceny: +24419
Kibicuje:
Chelsea Londyn Polska
09.08.2016 / 10:28:35
O co chodzi z tą dziką kartą? Przecież to jest bezsensu. To jak? W Premier League pierwsze trzy miejsca powiedzmy zajmą Chelsea, Arsenal i Manchester United, a czwartą drużyną może być Nottingham Forrest bo dwa razy wygrali Puchar Mistrzów? Albo Liverpool bo w 2005 był zwycięzcą? Nawet jeśli był powiedzmy w dole tabeli... Jeśli już mieli by wprowadzić któreś z tych zmian to lepsze z tymi 4 klubami w lidze. Bo 'za zasługi' jest pomysłem debilnym.
Junior starszy
ingv
Zarejestrowany od: 656 dni
Ilość komentarzy: 175
Oceny: +1207
09.08.2016 / 14:32:08
Nie traktuj tak dosłownie tych "zasług dla futbolu", to jest tylko specjalnie nieprecyzyjne hasełko, które oznacza tylko tyle, że dziką kartę będzie dostawał klub najbardziej medialny, gwarantujący wysoką oglądalność ich meczów. W tym sezonie PL dziką kartę dostałby Manchester United, a gdyby nie on to Chelsea lub Liverpool. Chodzi o markę klubu, która przyciągnie kibiców i żeby jakiś tam West Ham się przypadkiem nie napatoczył i nie przeszkadzał gigantom w ich stykaniu się siusiakami.
Junior starszy
omm2323
Zarejestrowany od: 337 dni
Ilość komentarzy: 154
Oceny: +1731
Kibicuje:
Chelsea Londyn Polska Miedź Legnica
09.08.2016 / 10:25:13
to legia? albo teraz albo za 20 lat :D
Junior starszy
Corvinus
Zarejestrowany od: 818 dni
Ilość komentarzy: 333
Oceny: +1786
Kibicuje:
Bayern Monachium AC Milan Inter Mediolan Legia Warszawa Polska FC Barcelona
09.08.2016 / 10:19:57
/ -18
Najlepiej by było gdyby powiększyli ilość drużyn grających w LM do 48 a nawet 64 drużyn. Wówczas występowało by więcej drużyn z najlepszych europejskich lig czyli tego czego chcą, oraz większe szanse na grę miałby Mistrz Polski, mniej rund eliminacyjnych.
Junior starszy
elbiaauawy
Zarejestrowany od: 684 dni
Ilość komentarzy: 128
Oceny: +1115
Kibicuje:
Manchester United Newcastle United Anglia Wyspy Owcze Polska
09.08.2016 / 13:53:22
I jak by się miał mecz mistrza Macedonii i wicemistrza Białorusi do prestiżu rozgrywek Ligi Mistrzów?
Junior starszy
Corvinus
Zarejestrowany od: 818 dni
Ilość komentarzy: 333
Oceny: +1786
Kibicuje:
Bayern Monachium AC Milan Inter Mediolan Legia Warszawa Polska FC Barcelona
10.08.2016 / 12:04:47
W Europie jest trochę więcej federacji także wicemistrz Białorusi nawet by nie podchodził. Miałem na myśli po 4 zespoły z Hiszpanii, Włoch, Niemiec, Anglii, Francji to już jest 20. Kilka federacji miałoby 2 zespoły np. Portugalia, Belgia, Holandia, Rosja, Szwajcaria. Tak jak w Rankingu UEFA. To już w sumie 30 drużyn. I do 48 brakuje 18 mistrzów swoich krajów, którzy grali by eliminacje Play-off. Także komentarze typu wice mistrz Białorusi daruj sobie
Kluczowy zawodnik
bebdzia
Zarejestrowany od: 1517 dni
Ilość komentarzy: 3148
Oceny: +24419
Kibicuje:
Chelsea Londyn Polska
09.08.2016 / 10:54:05
I jednocześnie byłoby więcej ogórków typu polskie kluby czy Dundalk? Nie, dziękuję...
Junior
emdzej
Zarejestrowany od: 787 dni
Ilość komentarzy: 63
Oceny: +101
Kibicuje:
Olympique Marsylia Polska Lechia Gdańsk
09.08.2016 / 10:19:31
Pytanie w sondzie jest zasadne, ale nie w kontekście artykułu.
Liga Mistrzów wymaga zmian i utraciła swoją magię już jakiś czas temu.
Dla mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby, gdyby to rzeczywiście była liga TYLKO dla mistrzów jak dawniej.
OK, niech sobie najlepsze ligi mają tam zagwarantowane nawet 8 miejsc (+francuska,portugalska,rosyjska,holenderska), a o resztę walczą pozostali europejscy mistrzowie w eliminacjach
Junior starszy
ingv
Zarejestrowany od: 656 dni
Ilość komentarzy: 175
Oceny: +1207
09.08.2016 / 14:45:05
Tak, i Real z Barceloną większość tych rozgrywek przechodziłyby rezerwowym składem, potem następowałyby maksymalnie trzy rundy pojedynków między najsilniejszymi i koniec tego fantastycznego pucharu. Na szczęście UEFA nie jest tak durna, żeby zrobić ze swoich czołowych rozgrywek tego typu zakalca.
Senior
pryszczata_bestia
Zarejestrowany od: 1253 dni
Ilość komentarzy: 726
Oceny: +3941
Kibicuje:
Warta Poznań Wigry Suwałki
09.08.2016 / 10:13:07
kasa kasa kasa... ale pewnie kibice z niemiec, hiszpanii i angli twierdza ze lepszym widowiskiem jest mecz poiedzy zespołami z 3-4 miejsc w ich ligach niż miedzy mistrzami z lig Europy wschodniej...
:/