betclic

Rewolucyjna zmiana w Lidze Mistrzów? UEFA nie mówi "nie"

Ostatnia aktualizacja: 02/09/16 08:52, Komentarzy: 37

24
37
Fot. katatonia82 / Shutterstock.com

W czasie spotkania trenerów z największych europejskich klubów, jakie odbywa się w Nyonie, padła propozycja zmian w Lidze Mistrzów. 

O co chodzi? O dogrywki. W ostatnim czasie kibice obejrzeli ich całkiem sporo tak w elitarnych rozgrywkach klubowych, jak i podczas EURO 2016. Pojawiło się sporo głosów, że to rozwiązanie nie jest potrzebne i coraz mniej atrakcyjne do oglądania.

- Nie wydaje mi się, byśmy chcieli obserwować piłkarzy, którzy słaniają się na nogach - przyznał Sir Alex Ferguson, znakomity w przeszłości trener m.in. Manchesteru United.

- Zawsze mam to uczucie, że wszystko i tak zmierza do rzutów karnych - dodał Szkot.

Ostatni finał Ligi Mistrzów pomiędzy Atletico i Realem stanowi dobry argument na rzecz zniesienia dodatkowych 30 minut gry. Zawodnicy w tym spotkaniu kiepsko znieśli trudy dogrywki i praktycznie nie zawiązywali groźnych akcji, miało się wrażenie, że bardziej próbują przetrwać do rzutów karnych niż cokolwiek zdziałać jeszcze przed 120. minutą.

UEFA pomysłu trenerów nie odrzuca. Przewodniczący Komitetu Technicznego Ionut Lupescu przyznał, że piłkarze rozgrywają w sezonie zbyt wiele meczów i można zadać sobie pytanie, czy wobec tego dogrywki rzeczywiście mają sens. Lupescu dodaje jednak, że organizowanie konkursu rzutów karnych zaraz po regulaminowym czasie gry dawałoby niewielką przewagę ekipom skupiającym się na defensywie. 
Źródło: Sky Sports

Dogrywki w Lidze Mistrzów powinny zostać zniesione?

Dodaj komentarz
Kluczowy zawodnik
LEGIONISTA3
Zarejestrowany od: 1610 dni
Ilość komentarzy: 2008
Oceny: +15086
Kibicuje:
Arsenal Londyn Manchester United AS Monaco PSG Bayern Monachium Borussia Dortmund AC Milan Napoli Legia Warszawa Polska
03.09.2016 / 03:02:32
Bez sens , czasem w dogrywkach gracze dostają kopa i chcą przeważyć szalę zwycięstwa przed karnymi ale to fakt nie zawsze, jeśli to już końcówka sezonu i np półfinały czy finały to też mam takie wrażenie oglądając mecz jak Ferguson , natomiast nie lepszym rozwiązaniem było by wprowadzenie dodatkowej zmiany bądź nawet 2 w dogrywce? Chyba lepsze rozwiązanie
Solidny ligowiec
Szmugler
Zarejestrowany od: 202 dni
Ilość komentarzy: 1395
Oceny: -8107
Kibicuje:
Legia Warszawa Real Madryt
02.09.2016 / 18:46:55
ALE PO CO SKORO I TAK REAL MADRYT WYGRA LIGĘ MISZCZUW
Senior
Kacper123-456
Zarejestrowany od: 346 dni
Ilość komentarzy: 733
Oceny: +1356
Kibicuje:
Anglia Juventus Turyn Polska Portugalia FC Barcelona Hiszpania Warta Sieradz Wieluń
02.09.2016 / 20:00:50
po gówno
Junior starszy
daredzki
Zarejestrowany od: 1415 dni
Ilość komentarzy: 320
Oceny: +2123
Kibicuje:
Manchester United Polska
02.09.2016 / 16:37:40
mogliby wprowadzić wyzwania, np. topowe zespoły grając z ogórkami startowały by od razu ze stratą 2 goli, np. gra taki Real z hmm Legią i mecz zaczynamy od stanu 2-0 dla Legii.
Junior starszy
daredzki
Zarejestrowany od: 1415 dni
Ilość komentarzy: 320
Oceny: +2123
Kibicuje:
Manchester United Polska
02.09.2016 / 16:40:55
chociaż nie sory to durny pomysł, takie startowanie od 0-2 dla Realu z Legią to nie było by wyzwanie.
Kluczowy zawodnik
mateo89
Zarejestrowany od: 197 dni
Ilość komentarzy: 1939
Oceny: +13612
Kibicuje:
Borussia Dortmund Niemcy Juventus Turyn Polska Real Madryt
02.09.2016 / 16:20:42
Glupie... nie raz dogrywki byly ciekawsze i dawały wiecej goli nic cale mecze.
Solidny ligowiec
John_Cena
Zarejestrowany od: 340 dni
Ilość komentarzy: 1185
Oceny: +6600
Kibicuje:
FC Barcelona
02.09.2016 / 15:38:32
Jako że na niektórych meczach hujem wieje to może od razu niech karne będą zamiast meczów,napewno kibic by się nie nudził.Nigdy nie ogarne jednego:jesli coś jest od zawsze czy od lat to po huj to zmieniać?Znając Fife Czy Uefe to zmiany będą na bank,tylko po co?Jak nie za rok to za dwa
Kluczowy zawodnik
Americano
Zarejestrowany od: 208 dni
Ilość komentarzy: 1993
Oceny: +10242
Kibicuje:
FC Barcelona
02.09.2016 / 14:15:08
w tej UEFIE to same debile pracują
Junior starszy
Cykorek
Zarejestrowany od: 282 dni
Ilość komentarzy: 166
Oceny: +960
Kibicuje:
Juventus Turyn Polska Real Madryt
02.09.2016 / 14:01:36
Dla mnie to nie zbyt dobry pomysł będzie wcześniejsza pasywna gra lepiej dodać 2 zmiany w dogrywce albo zresetować zmiany z regulaminowego czasu do 0 i wtedy bedą 3 zmian na nowo i to by dało znacznie więcej bo drużyna postawimy autobus do karnych dostają mniej 30min gratis i to by było nie fer wobec ofensywnych drużyn takich jak: Real, Barcelona, Bayer, BVB, MU, MC i wiele innych...
Kluczowy zawodnik
bebdzia
Zarejestrowany od: 1452 dni
Ilość komentarzy: 2943
Oceny: +22481
Kibicuje:
Chelsea Londyn Polska
02.09.2016 / 15:57:56
Że co? Nie 'fer' w stosunku do ofensywnych drużyn? A od kiedy gra defensywna jest zakazana w futbolu? Taktyka jak każda inna...
Senior
Bartek25
Zarejestrowany od: 1610 dni
Ilość komentarzy: 643
Oceny: +6062
Kibicuje:
Polska FC Barcelona Śląsk Wrocław
02.09.2016 / 13:18:43
Moim zdanie przydała by się jedna dodatkowa zmiana w dogrywce , czyli np. jeśli ktoś już wykonał
3 zmiany w 90 minut to w dogrywce ma do wykorzystania tą 1 dodatkową. Jeśli ktoś np. wykonał tylko 2 zmiany w 90 minut to ma w dogrywce jeszcze 2 i analogiczne.
Senior
dydol_
Zarejestrowany od: 173 dni
Ilość komentarzy: 501
Oceny: +1081
Kibicuje:
Liverpool FC
02.09.2016 / 14:10:35
dokladnie kolego lap plusika bo dobrze gadasz
Junior starszy
Reggiezibi
Zarejestrowany od: 730 dni
Ilość komentarzy: 228
Oceny: +2223
Kibicuje:
Manchester United AC Milan Legia Warszawa FC Barcelona
02.09.2016 / 13:14:46
Moim zdaniem każdy mecz remisowy mógłby się kończyć karnymi, wtedy grałoby się tylko o 3 punkty. Oczywiście będą głosy że niektóre zespoły będą grały z zaparkowanym autobusem ale to nie znaczy że wygrają bo karne trzeba też umiejętnie wykonywać :)
Solidny ligowiec
mefeklwa123
Zarejestrowany od: 572 dni
Ilość komentarzy: 1318
Oceny: +6762
Kibicuje:
Arsenal Londyn Polska Real Madryt
02.09.2016 / 21:17:42
Dobrze, że twoje zdanie nikogo nie obchodzi xD
Junior
1z10
Zarejestrowany od: 300 dni
Ilość komentarzy: 124
Oceny: -265
02.09.2016 / 13:11:10
Ja mam nadzieje, ze zlikwiduja pozycje bramkarza, w koncu to jest pilka NOZNA, wtedy bedzie wiecej bramek i dogryki rzadko kiedy beda potrzebne, a jak beda dogrywki to bedzie w nich gra o zwyciestwo, a nie bedzie to czekanie na karne.
Junior
smutnyraper1
Zarejestrowany od: 415 dni
Ilość komentarzy: 60
Oceny: +230
Kibicuje:
Arsenal Londyn Juventus Turyn Napoli FC Barcelona Lechia Gdańsk
02.09.2016 / 13:03:23
Ogólnie jeżeli tyczy się to LM to pamiętajcie, że do finału mamy po dwa mecze nie jeden, także jeszcze musiałby być remis w bramkach (sami wiecie jak to działa). I wtedy brak dogrywki miałby jako taki sens. Natomiast co do finału to dogrywka jak najbardziej powinna zostać wg. mnie ponieważ daje realne szanse na zwycięstwo drużynie lepszej (tak jak to było w finale w 2014).
Junior starszy
Cykorek
Zarejestrowany od: 282 dni
Ilość komentarzy: 166
Oceny: +960
Kibicuje:
Juventus Turyn Polska Real Madryt
02.09.2016 / 13:55:47
Zgadzam się z rozmówca
Senior
Waltari
Zarejestrowany od: 848 dni
Ilość komentarzy: 669
Oceny: +1740
Kibicuje:
Legia Warszawa Polska
02.09.2016 / 12:37:08
Ja mam nadzieję, że zniosą dogrywki we wszystkich turniejach.
Solidny ligowiec
lansbansomg
Zarejestrowany od: 753 dni
Ilość komentarzy: 903
Oceny: +7649
Kibicuje:
Polska
02.09.2016 / 12:09:22
Nie zniosą, bo mniej reklam by było. Choć dogrywki na Euro tak mnie wymęczyły, że chętnie bym się ich pozbył.
Junior
Polska4ever
Zarejestrowany od: 274 dni
Ilość komentarzy: 26
Oceny: +121
Kibicuje:
Legia Warszawa Polska Real Madryt
02.09.2016 / 12:01:58
"Lupescu dodaje jednak, że organizowanie konkursu rzutów karnych zaraz po regulaminowym czasie gry dawałoby niewielką przewagę ekipom skupiającym się na defensywie."- lepiej dla legii :) ale gosciu madrze gada
Junior starszy
sebik34
Zarejestrowany od: 1220 dni
Ilość komentarzy: 457
Oceny: -1562
Kibicuje:
Real Madryt
02.09.2016 / 13:43:35
Sugerujesz że Legia może awansować do fazy pucharowej LM? xd
Junior
marcins912
Zarejestrowany od: 1007 dni
Ilość komentarzy: 91
Oceny: +1043
Kibicuje:
Borussia Dortmund Legia Warszawa FC Barcelona
02.09.2016 / 11:51:59
3 dodatkowe zmiany w doliczonym czasie gry i będzie się działo :D
Junior starszy
Malaka85
Zarejestrowany od: 511 dni
Ilość komentarzy: 305
Oceny: +520
Kibicuje:
FC Barcelona
02.09.2016 / 11:21:54
90 minut i 15 minut dogrywki. po tym karne.
Kluczowy zawodnik
thefirehunter
Zarejestrowany od: 569 dni
Ilość komentarzy: 3301
Oceny: -6135
Kibicuje:
Real Madryt
02.09.2016 / 11:04:21
Nie byłoby równych i równiejszych, więc nawet taki Messi musiałby nauczyć się strzelać karne.
Junior starszy
Dziwak18
Zarejestrowany od: 738 dni
Ilość komentarzy: 46
Oceny: +1138
Kibicuje:
AC Milan Polska
02.09.2016 / 10:46:38
Wtedy przynajmniej Legia miałaby jakieś szanse w LM. W Portugalskim stylu po zwycięstwo :)
Junior
Nesqy
Zarejestrowany od: 455 dni
Ilość komentarzy: 22
Oceny: +71
Kibicuje:
Chelsea Londyn
02.09.2016 / 14:10:06
Najpierw to trzeba wyjść z grupy :).W meczach grupowych nie ma karnych.
Junior
Polska4ever
Zarejestrowany od: 274 dni
Ilość komentarzy: 26
Oceny: +121
Kibicuje:
Legia Warszawa Polska Real Madryt
02.09.2016 / 12:02:47
dokładnie
Solidny ligowiec
cebulowyskrzat
Zarejestrowany od: 807 dni
Ilość komentarzy: 1313
Oceny: +10102
Kibicuje:
Pogoń Szczecin
02.09.2016 / 10:13:13
Bezsens totalny. Bo zawodnicy nie wytrzymują... Przecież nikt nie broni im rozstrzygnąć meczu w regulaminowym czasie. Z tym że kazdy czeka wtedy na karne to tez do mnie nie przemawia. Jak nie będzie dogrywki to beda czekac na karne ostatnie 15-20 minut z 90 regulaminowych. Więc nie wiem czy to byłaby zmiana na plus.
Kapitan
chamstwo
Zarejestrowany od: 1395 dni
Ilość komentarzy: 7109
Oceny: +37425
Kibicuje:
Juventus Turyn
02.09.2016 / 10:27:16
Dokładnie. Wtedy grę pasywną będziemy oglądać od 75 minuty regulaminowego zamiast w tej dogrywce. Nastawienie drużyn, które mają taki pomysł na gre się nie zmieni.
Solidny ligowiec
schnor25
Zarejestrowany od: 1611 dni
Ilość komentarzy: 1134
Oceny: +8809
Kibicuje:
Arsenal Londyn Pogoń Szczecin
02.09.2016 / 10:05:46
Dla większości dogrywka to dodatkowe 30 min przetrwania, aby doczłapać do rzutów karnych. Ja może bym nie rezygnował z dogrywki, o i ile skrócił jej czas do 10 min (grane bez przerwy oczywiście), jeśli w tym czasie, któraś z drużyn nie wcisnęła by bramki no to karne.
Junior starszy
Exile
Zarejestrowany od: 675 dni
Ilość komentarzy: 311
Oceny: +2482
Kibicuje:
FC Barcelona Atlético Madryt Hiszpania
02.09.2016 / 09:58:37
Z jednej strony jest to dobre rozwiązanie a z drugiej nie. Za prosty przykład mogą pójść finały Realu i Atletico z tego i 2014 roku - W tym roku widać było, że dogrywka obu drużynom nie leży i chcieliby najlepiej od razu przejść, jednak w 2014 sytuacja kompletna inna gdy Real strzelił gola w ostatniej minucie już każdy wiedział, że Real wyjdzie nabuzowany na dogrywke i zmiecie Atletico, a gdyby wtedy nie było już dogrywek to Atletico mogło spokojnie tamten finał wygrac, choc na to nie zasłużyli.
Junior starszy
kolejorz1
Zarejestrowany od: 1610 dni
Ilość komentarzy: 255
Oceny: +1370
Kibicuje:
Lech Poznań Polska Real Madryt
02.09.2016 / 09:41:35
bez sensu... Real wygrał z Atletico Madryt po dogrywce 4:1 w Finale LM. Portugalia wygrała EURO również po dogrywce. A tak co 90 min i strzelamy karne kto ma wiecej farta ten wchodzi ? tak to chociaż wychodzi przygotowanie drużyny co pokazała Portugalia w finale Euro, Po za tym dochodzą emocje których się doznaje jako kibic. Jedyną zmianą jaką powinni zrobić to możliwość kolejnej czwartej zmiany jesli dojdzie do dogrywki. W Pucharze Polski nawet na szczeblu okregowym gra się dogrywki.
Kluczowy zawodnik
Idwtlitpa
Zarejestrowany od: 1115 dni
Ilość komentarzy: 2725
Oceny: +14398
Kibicuje:
Liverpool FC Lech Poznań Polska
02.09.2016 / 12:53:24
Przepraszam cię ale fartowny strzał w 116 minucie nazywasz dobrym przygotowaniem ? :D Przecież gdyby Eder nie oddał strzału życia to pewni byłyby karne albo to że Real rozniósł Atletico w dogrywce, bo ci po prostu nie mieli już na nią siły grając prawie cały sezon tą samą jedenastką ? Co do czwartej zmiany masz racje powinni coś takiego zrobić. Moim zdanie powinni też wprowadzić dłuższe przerwy pomiędzy regulaminowym czasem gry a dogrywką oraz już w przerwie dogrywki. Oczywiście najważniejszą rzeczą jaką powinni wprowadzić są powtórki wideo bo to najczęściej sędziowie, którzy muszą na przełomie kilku sekund oceniać sytuacje często wypaczają wyniki meczów. Mogę się założyć że powtórki wideo wyeliminowałyby próby wymuszania np. karnych bo po powtórce wideo na której zawodnik dopuściłby się czegoś takiego otrzymałby od razu zółtą albo najlepiej czerwoną kartkę bo jest to jednak niesportowe zachowanie. Tylko pytanie czy za naszego życia doczekamy się takich zmian ...
Junior starszy
kolejorz1
Zarejestrowany od: 1610 dni
Ilość komentarzy: 255
Oceny: +1370
Kibicuje:
Lech Poznań Polska Real Madryt
02.09.2016 / 16:03:46
Tak, myśle że Portugalia była lepiej przygotowana fizycznie do meczu. Francja praktycznie im nie zagrażała i nie stworzyła żadnej konkretnej sytuacji. Griezman był praktycznie odcięty od gry. Portugalia była konkretniejsza w ofensywie pomimo nieobecności Cristiano i bardzo solidna defensywie. Ale każdy może mieć swoje zdanie ;)

Każdy zespół który występuje w Lidze mistrzów powinien mieć zamontowany system Goal Line, który w Anglii spisuje się znakomicie.
Solidny ligowiec
lemur
Zarejestrowany od: 1037 dni
Ilość komentarzy: 1077
Oceny: +8754
Kibicuje:
Arsenal Londyn
02.09.2016 / 09:38:00
Jeżeli zniosą dogrywki to będziemy mieli już tylko parady autobusów w polu karnym. System wielu drużyn już na dobre zmieni się na 1-8-1-1 (bramkarz - ośmiu stoperów - wypierdalacz piłki - zapierdalacz z przodu).
Kluczowy zawodnik
Idwtlitpa
Zarejestrowany od: 1115 dni
Ilość komentarzy: 2725
Oceny: +14398
Kibicuje:
Liverpool FC Lech Poznań Polska
02.09.2016 / 12:54:24
A co jeśli ktoś zaparkuje autobus i wygra w karnych :D ?
Kluczowy zawodnik
Mustafa
Zarejestrowany od: 361 dni
Ilość komentarzy: 2959
Oceny: +17655
Kibicuje:
Arsenal Londyn Liverpool FC Bayern Monachium AC Milan Napoli Wisła Kraków Polska Real Madryt
02.09.2016 / 09:17:38
Dobrze mowi , przeciez dla takiej Legi czy innych slabszych druzyn , to 30 min to masakra . A tak to bysmy mieli lotto karnych.