NC+ nie straci kibiców?

NC+ nie straci kibiców?
Andrey Burmakin, wikicommons
Wielkie emocje wśród abonentów i branży wzbudziła utrata praw do części wydarzeń sportowych przez nc+. Eksperci przepytani przez portal wirtualnemedia.pl oceniają jednak, że dla platformy to przede wszystkim problem wizerunkowy, a nie groźna utraty widzów.


Dalsza część tekstu pod wideo
- To mocny cios dla nc+. Tym mocniejszy, że dotyczy oferty serwowanej przez lata, a ubytek dotyczy kilku ważnych produktów ligowych - komentuje Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, którego cytuje portal wirtualnemedia.pl. 


Zdaniem Sebastiana Hejnowskiego z agencji MSL Group Polska ligi włoska i francuska, które też utraciło nc+, miały oglądalność na bardzo niskim poziomie. Rezygnacja z nich mogła być świadomym wyborem szefów platformy, którzy musieli zainwestować bardzo duże pieniądze, aby zapewnić swoim widzom wyłączność Ligi Mistrzów czy zagwarantować sobie na cztery sezony prawa do transmisji Ekstraklasy.


Podobnie uważa Jakub Ciastoń z "Gazety Wyborczej", który pisze m.in. o rynku praw do transmisji sportowych. - Najważniejsze dla platformy są prawa do transmisji innych wydarzeń piłkarskich: Ekstraklasy, ligi angielskiej i Ligi Mistrzów. To one zapewniają jej, według różnych szacunków, nawet 400-600 tysięcy dodatkowych abonentów. Jeśli nc+ zdoła porozumieć się ze stacją Eleven, żeby jej programy były dostępne na tej platformie, to być może kibice w ogóle nie odczują dużej zmiany. I takie wyjście byłoby najlepsze z punktu widzenia nc+ - mówi Ciastoń. Dziennikarz "Gazety Wyborczej" dodaje, że jeśli tak się nie stanie, to platforma straci wizerunkowo.
Źródło: wirtualnemedia.pl

Przeczytaj również