betclic

Zmiany w Lidze Mistrzów: Polskie kluby będą miały trudniej

Ostatnia aktualizacja: 16/09/16 17:07, Komentarzy: 72

26
72
Fot. ASInfo

Coraz więcej informacji o nowym kształcie Ligi Mistrzów wychodzi na światło dzienne. 

Zmiany mają nas czekać od roku 2018. Najlepszy zespół z naszego kraju ma się wedle aktualnego projektu mierzyć aż z czterema kolejnymi rywalami. Do tej pory do pokonania mieliśmy trzy rundy, a i tak trenerzy oraz piłkarze narzekali na krótki czas odpoczynku między sezonami oraz problemy z przygotowaniem szczytu formy.

Skąd dodatkowa runda? W tym sezonie Legia walczyła o jedno z pięciu miejsc, jakie zarezerwowano dla krajów, które w rankingu UEFA zajmują pozycję 13 lub niższą. Teraz miejsca mają być tylko cztery i to dla krajów z miejsc od 11 w dół - czyli dochodzi nam dwójka potencjalnie silniejszych przeciwników, w dodatku bijących się o jedno miejsce mniej.

Takie rozwiązanie, jak podaje "Przegląd Sportowy", i tak jest wynikiem kompromisu. Początkowo rozważano nawet wariant, w którym mistrz Polski miałby jeszcze trudniejsze zadanie, ale kluby ze słabszych lig utworzyły wspólny front i przekonały najbogatszych, by te nieco spuściły z tonu.

Właśnie, najbogatsi - nowy kształt Ligi Mistrzów to wyraźny ukłon w ich stronę i odwrócenie reformy Platiniego. Cztery czołowe ligi mają mieć teraz aż po cztery gwarantowane miejsca w fazie grupowej. Ligi z miejsc 5-6 dostaną po dwa pewne miejsca, kolejne - aż do dziesiątej włącznie - po jednej. 

Co to oznacza? Że aż 26 z 32 miejsc w Lidze Mistrzów będzie rozdzielone jeszcze przed kwalifikacjami (aktualnie to tylko 22 miejsca). Jeśli zwycięzca Ligi Mistrzów lub Ligi Europy zagwarantuje sobie udział w kolejnej edycji poprzez rozgrywki ligowe, jego gwarantowane miejsce zajmie klub z 11, a potem 12 ligi w rankingu. Nie zmieni to więc puli miejsc, o jakie toczyć się będzie rywalizacja w kwalifikacjach.

Powyższy projekt będzie jeszcze dyskutowany, ale ocenia się, że nie zajdą w nim zbyt wielkie zmiany i do grudnia zostanie przegłosowany w aktualnej bądź nieco tylko zmienionej wersji. Przy czym poprawki raczej nie poprawią sytuacji "mniejszych" klubów, bo siła nacisku największych jest naprawdę duża.
Źródło: Przegląd Sportowy/własne

Podoba Ci się kierunek zmian w Lidze Mistrzów?

Dodaj komentarz
Kluczowy zawodnik
Poncjusz
Zarejestrowany od: 192 dni
Ilość komentarzy: 3389
Oceny: +10515
Kibicuje:
Manchester United Legia Warszawa Polska
17.09.2016 / 08:09:03
Liga Mistrzów tylko dla orłów.......uuuuuh o awans bedzie trudno.
Junior
jabajbaj
Zarejestrowany od: 1154 dni
Ilość komentarzy: 82
Oceny: +243
Kibicuje:
Belgia Arsenal Londyn Chelsea Londyn Fulham AFC Bournemouth Bayer Leverkusen Borussia Dortmund Schalke 04 1. FC Köln Niemcy
16.09.2016 / 23:58:46
Można mówić, że to ukłon w stronę najbogatszych (i pod pewnymi względami jest to racja), ale jak dla mnie jest to głównie ukłon w stronę lepszych. W obecnej formie do LM mogły awansować drużyny, które nieodmiennie były dostarczycielami punktów, co strasznie zmniejszało poziom rozgrywek, sprawiając, że część meczy grupowych dla wielu była kompletnie nieatrakcyjna. Swoją drogą, skoro dla części klubów, walczących o awans do LM zamknie się teraz miejsce, to czy automatycznie oznaczać to będzie też podniesienie poziomu LE? W końcu te drużyny (czy też konkretnie - te miejsca w danych ligach) powinny niejako automatycznie przenieść się o oczko niżej, tj. do LE, co zamknęłoby jeszcze słabszym klubom możliwość awansu do tych rozgrywek. Też spoko, bo obecnie LE jest ciekawa gdzieś tak od ćwierćfinałów, a i to w każdym meczu.
Junior
MM's
Zarejestrowany od: 401 dni
Ilość komentarzy: 51
Oceny: +444
Kibicuje:
Polska
17.09.2016 / 02:29:18
Też mi się tak wydaje. Takie Malmoe, Legia czy obecnie Celtic to są dostarczyciele punktów. W dodatku w dwóch meczach z takimi drużynami piłkarze typu Messi czy Ronaldo mogą sobie króla strzelców Ligi Mistrzów zapewnić. A jakby zamiast takich leszczy były silne drużyny, to już by tak łatwo nie mieli. To są wybitni napastnicy, ale takie liczby w LM osiągają tylko dzięki temu, że w fazie grupowej często trafiają na słabe zespoły. Liga Mistrzów trochę straci zapewne na nowej formule względem nazwy, bo większość to będą zespoły miejsc 2-4 w najsilniejszych ligach, natomiast poziom się zwiększy. I rzeczywiście, może wzrosnąć też prestiż Ligi Europy, jednocześnie jednak obniżając poziom, bo jak 4 drużyny i 5 z najsilniejszych lig, typu Sevilla, będą grały w LM, to w LE będą grały drużyny z niższych miejsc. Patrząc na 4 obecnie najsilniejsze ligi i jakie zespoły na koniec sezonu mogłyby przy takiej formule od razu grać w LM - Hiszpania: Barca, Real, Atletico i Sevilla/Valencia/Villarreal; Anglia - Manchester City, Manchester Utd., Liverpool, Chelsea/Arsenal; Niemcy - Bayern, BVB, Borussia M., Bayer L./Schalke/Wolfsburg; Włochy - Juve, Napoli, Roma, Milan/Inter itd. - praktycznie same silne marki byłyby połową Ligi Mistrzów.
Kapitan
Jerry 2
Zarejestrowany od: 1243 dni
Ilość komentarzy: 7175
Oceny: -8149
16.09.2016 / 22:59:32
Smiecie z polskiej ligi won z ligi mistrzow.Nie dla psa kielbasa kaleki.
Junior
Paul2002
Zarejestrowany od: 334 dni
Ilość komentarzy: 155
Oceny: +870
Kibicuje:
Borussia Dortmund Węgry Legia Warszawa Lech Poznań Polska Valencia FC Barcelona Elana Toruń
16.09.2016 / 22:44:01
Żenujące. Drużyny z kwalifikacji będą musiały grać jeszcze więcej, na niekorzyść meczów ligowych, a potem i tak będą przegrywać w tej LM.
Junior starszy
fearless.fan
Zarejestrowany od: 130 dni
Ilość komentarzy: 501
Oceny: +1829
Kibicuje:
AC Milan Napoli Ajax Amsterdam Pogoń Szczecin Arka Gdynia Polska Valencia Real Madryt FC Barcelona Atlético Madryt
16.09.2016 / 22:37:25
pomysł dobry dla bogatych , widowiska i zarabiania pieniędzy
bo o to w tym wszystkim chodzi zresztą jak na całym świecie ideały upadają a iluminaci i masoni niszczą nas i chcą nas zniewolić
wiele jest aspektów tego pomysłu dla jednych dobry dla innych zły
przypominam tylko jedno
21 lat temu legła grała w 1/4 finału i pomyśleć że, to nie żart
Junior starszy
andreassky
Zarejestrowany od: 437 dni
Ilość komentarzy: 198
Oceny: +775
Kibicuje:
Manchester United Liverpool FC Leicester City FC Bayern Monachium Borussia Dortmund Legia Warszawa Zagłębie Lubin Polska Real Madryt
16.09.2016 / 22:15:26
Sorry... już 5:0 dla PSG.
Junior starszy
andreassky
Zarejestrowany od: 437 dni
Ilość komentarzy: 198
Oceny: +775
Kibicuje:
Manchester United Liverpool FC Leicester City FC Bayern Monachium Borussia Dortmund Legia Warszawa Zagłębie Lubin Polska Real Madryt
16.09.2016 / 22:14:51
Sorry... już 5:0 dla PSG.
Junior starszy
andreassky
Zarejestrowany od: 437 dni
Ilość komentarzy: 198
Oceny: +775
Kibicuje:
Manchester United Liverpool FC Leicester City FC Bayern Monachium Borussia Dortmund Legia Warszawa Zagłębie Lubin Polska Real Madryt
16.09.2016 / 22:14:12
A Liverpool właśnie rozklepuje Chelsea (2 gole dla The Reds) i PSG miażdży Caen po 4 golach Cavaniego. No i 3:0 dl Koln w meczu z Freiburgiem...
Junior starszy
andreassky
Zarejestrowany od: 437 dni
Ilość komentarzy: 198
Oceny: +775
Kibicuje:
Manchester United Liverpool FC Leicester City FC Bayern Monachium Borussia Dortmund Legia Warszawa Zagłębie Lubin Polska Real Madryt
16.09.2016 / 22:11:01
Ech... Oglądam właśnie mecz Jagielloni ze Śląskiem... Na razie wygrywają 3:0... Vasiliev 1 gol i 2 asysty. Naprawdę, podoba mi się jak grają. Szkoda, że nie Jagiellonia zagrała we środę z BVB. tez by przegrali, ale dużo niże. Może 3:1 lub 4:1... Oczywiście to tylko hipotez, bo mecz się nie wydarzył i się nie zdarzy. Ale widać, że są w dużo lepszej formie niż Legia. Przynajmniej nie było by pewnie takiej kompromitacji. Walczyli by o piłki, może coś by strzelili...
Trampkarz
ksolar
Zarejestrowany od: 1130 dni
Ilość komentarzy: 15
Oceny: +205
16.09.2016 / 22:02:37
W myśl idei powstańczej Liga Mistrzów miała być turniejem mistrzów lig europejskich. Zatem 1 klub zdobywając tytuł mistrza powinien mieć gwarancję występu w tym elitarnym gronie. W grę wchodzą jednak niemałe pieniądze i takie kluby jak Legia i ich "kibice" są szkodnikami w biznesie, poprzez swoje wybryki. Decyzja jak najbardziej słuszna skierowana pod marketing, lepiej dać kolejny zespół z Hiszpanii niż ułatwić dostęp drużynie z PZPN, bo ta zrobi "przypał" na stadionie, a żaden sponsor nie będzie wykładał forsy na takie zbiegowisko.
Trampkarz
ksolar
Zarejestrowany od: 1130 dni
Ilość komentarzy: 15
Oceny: +205
16.09.2016 / 22:02:14
W myś idei powstańczej Liga Mistrzów miała być turniejem mistrzów lig europejskich. Zatem 1 klub zdobywając tytuł mistrza powinien mieć gwarancję występu w tym elitarnym gronie. W grę wchodzą jednak niemałe pieniądze i takie kluby jak Legia i ich "kibice" są szkodnikami w biznesie, poprzez swoje wybryki. Decyzja jak najbardziej słuszna skierowana pod marketing, lepiej dać kolejny zespół z Hiszpanii niż ułatwić dostęp drużynie z PZPN, bo ta zrobi "przypał" na stadionie, a żaden sponsor nie będzie wykładał forsy na takie zbiegowisko.
Trampkarz
ksolar
Zarejestrowany od: 1130 dni
Ilość komentarzy: 15
Oceny: +205
16.09.2016 / 22:02:07
W myś idei powstańczej Liga Mistrzów miała być turniejem mistrzów lig europejskich. Zatem 1 klub zdobywając tytuł mistrza powinien mieć gwarancję występu w tym elitarnym gronie. W grę wchodzą jednak niemałe pieniądze i takie kluby jak Legia i ich "kibice" są szkodnikami w biznesie, poprzez swoje wybryki. Decyzja jak najbardziej słuszna skierowana pod marketing, lepiej dać kolejny zespół z Hiszpanii niż ułatwić dostęp drużynie z PZPN, bo ta zrobi "przypał" na stadionie, a żaden sponsor nie będzie wykładał forsy na takie zbiegowisko.
Trampkarz
ksolar
Zarejestrowany od: 1130 dni
Ilość komentarzy: 15
Oceny: +205
16.09.2016 / 22:01:40
W myśli idei powstańczej Liga Mistrzów miała być turniejem mistrzów lig europejskich. Zatem 1 klub zdobywając tytuł mistrza powinien mieć gwarancję występu w tym elitarnym gronie. W grę wchodzą jednak niemałe pieniądze i takie kluby jak Legia i ich "kibice" są szkodnikami w biznesie, poprzez swoje wybryki. Decyzja jak najbardziej słuszna skierowana pod marketing, lepiej dać kolejny zespół z Hiszpanii niż ułatwić dostęp drużynie z PZPN, bo ta zrobi "przypał" na stadionie, a żaden sponsor nie będzie wykładał forsy na takie zbiegowisko.
Junior
niggis96
Zarejestrowany od: 202 dni
Ilość komentarzy: 105
Oceny: +613
Kibicuje:
Chelsea Londyn Manchester United Francja Borussia Dortmund Niemcy Juventus Turyn Polska Real Madryt
16.09.2016 / 21:59:29
Dobra zmiana. Takie slabeusze jak Legia powinny szybko odpadac poniewaz nic nie pokazuja nie ma zadnych emocji ani zadnego poziomu , a przechodzic dalej te ktore naprawde zasluguja by tam grac i byc w elitarnym gronie , bo nie ukrywajmy Legia tam nie pasuje i poprostu wywoluje rozpacz ich gra .
Junior starszy
zipi11
Zarejestrowany od: 490 dni
Ilość komentarzy: 297
Oceny: +628
Kibicuje:
Arsenal Londyn Borussia Dortmund Legia Warszawa Polska Real Madryt
16.09.2016 / 21:54:39
Polska bedzie miala trudniej poniewaz zajmuje jakies tam miejsce w rankingu krajow. A nie bedzie miala trudniej jako kraj, Polska. Moze sie czepiam, ale troszke tytul myli. Ale co sie dziwic, pismaki wszystkie zamienia aby miec wiecej "czytelnikow"
Kluczowy zawodnik
kamilcieslar1999
Zarejestrowany od: 808 dni
Ilość komentarzy: 2475
Oceny: +7431
Kibicuje:
Manchester United Newcastle United Napoli Ajax Amsterdam Holandia Polska Besiktas JK Śląsk Wrocław Krasnodar
16.09.2016 / 21:41:30
No i dobrze będzie większy poziom ,w lidze mistrzów powinny grać najlepsze kluby.
Junior starszy
seba456789
Zarejestrowany od: 216 dni
Ilość komentarzy: 331
Oceny: +1810
Kibicuje:
Polska
16.09.2016 / 20:58:51
Bardzo dobrze po co komu takie kluby co obniżają znacznie poziom.
Senior
italianfan30
Zarejestrowany od: 247 dni
Ilość komentarzy: 760
Oceny: +3837
Kibicuje:
AC Milan AS Roma Juventus Turyn Inter Mediolan Napoli Włochy
16.09.2016 / 20:53:59
druzyny z miejsc 3 i 4 klepia mistrzow takich jak z ligi polskiej czy tym podobnych po 5-0 czy 6-0 i co to za LM z mistrzami slabeuszami.Wole juz ogladnac mecz takiego np.Interu z Borussia niz Legii.Dobra zmiana.Tylko tytul Ligi Mistrzow powinni zmienic na np. Liga najlepszych .
Trampkarz
bohaterbukowskiego
Zarejestrowany od: 128 dni
Ilość komentarzy: 1
Oceny: 0
Kibicuje:
West Ham United Caen Legia Warszawa
18.09.2016 / 18:57:16
Jak ja gardzę takimi "znafcami". Twój interek przep***lił mecz u siebie z Hapoelem Ber Szewa z tym samy klubem który przegrał dwumecz z tym Celticiem o którym mowa w artykule. Inter na siłę do LM jak najbardziej ale Polskie kluby to nie, bo słabe. POGARDA
Solidny ligowiec
cebulowyskrzat
Zarejestrowany od: 779 dni
Ilość komentarzy: 1225
Oceny: +9161
Kibicuje:
Pogoń Szczecin
16.09.2016 / 20:53:02
Do wszystkich którzy placzą że powinni grać tylko mistrzowie krajów. No to prosze przykład Legii, przegrali z drugą drużyną Bundesligi, a jeszcze mają pojedynek z drugą drużyną Hiszpanii i Portugalii. Strach pomyślec co by było gdyby grali tylko z mistrzami tych krajów. Po drugie nie wiem jaki byłby sens takiego rozwiązania. Gdzie tam byłyby mecze na poziomie? W meczu mistrza Macedonii z mistrzem Andory ;) Tak czy siak zostałaby ósemka z liga Anglii, NIemiec, Francji, Hiszpanii, Portugalii, Włoch, Rosji, Turcji a reszta byłaby tylko tłem i to bardzo marnym.
Powinni przywrócić taki system sprzed reformy Platiniego. Jak już ktoś awansował do LM to musiał prezentować poziom.
Trampkarz
Yudansha
Zarejestrowany od: 765 dni
Ilość komentarzy: 8
Oceny: +75
Kibicuje:
FC Barcelona
16.09.2016 / 22:03:56
Zgadzam się! ...chociaż mistrzowie Turcji, Rosji raczej sukcesów w postaci nawet wyjścia z grupy nie osiągają zbyt często. Zresztą mistrz Anglii i Portugalii też dawno nie poszalał w LM.
Solidny ligowiec
cebulowyskrzat
Zarejestrowany od: 779 dni
Ilość komentarzy: 1225
Oceny: +9161
Kibicuje:
Pogoń Szczecin
17.09.2016 / 10:58:34
No nie poszaleli ale jak mieliby grać z Legią, jakimś Mołdawskim klubem, Macedońskim to i tak doszliby do najlepszej ósemki. Po drodze nie trafiliby na Real, Borussie czy Atletico.
Junior starszy
silesian87
Zarejestrowany od: 317 dni
Ilość komentarzy: 121
Oceny: +1420
Kibicuje:
Chelsea Londyn Ruch Chorzów Polska Atlético Madryt
16.09.2016 / 20:34:55
mimo utrudnień mam nadzieje że Termalice uda się zakwalifikować do Ligi Mistrzów!
Junior starszy
yaroTrSL
Zarejestrowany od: 597 dni
Ilość komentarzy: 450
Oceny: +2481
Kibicuje:
Górnik Zabrze Polska Real Madryt
16.09.2016 / 20:28:06
Liga MIstrzow jak sama nazwa wskazuje powinna byc tylko dla Mistrzow!!!Nie powinno byc 4 miejsc dla najlsiniejszych lig bo wystarczylyby 2 bezposrednio i trzecia druzyna w kwalifikacjach!
Junior starszy
ingv
Zarejestrowany od: 563 dni
Ilość komentarzy: 164
Oceny: +1139
16.09.2016 / 21:15:43
To jest Liga Mistrzów, a nie Liga Mistrzów Lig Krajowych.
Trampkarz
Husar1683
Zarejestrowany od: 407 dni
Ilość komentarzy: 4
Oceny: +13
Kibicuje:
Arsenal Londyn AC Milan Legia Warszawa Polska Zagłębie Sosnowiec Pogoń Siedlce
16.09.2016 / 20:27:03
Odbije im się ta reforma czkawką. Takie coś sprawia, że co roku będziemy mieli praktycznie te same drużyny w LM. I będzie narzekanie "eeee, znowu Real vs Borussia/Barcelona vs Arsenal/Chelsea vs PSG". Moim zdaniem poziom wzrośnie, ale nie atrakcyjność.
Junior starszy
ingv
Zarejestrowany od: 563 dni
Ilość komentarzy: 164
Oceny: +1139
16.09.2016 / 21:18:22
O to chodzi w koncepcji najbardziej elitarnej ligi świata, aby rokrocznie ścierała się tam absolutna czołówka klubowa. Jeśli grono najlepszych klubów się nie zmienia, to i nie ma co tych rozgrywek urozmaicać, bo właśnie tego chcą kibice. Nikt nie narzeka na to, że Gran Derbi można oglądać co roku, i to dwa razy.
Junior starszy
Rob8s
Zarejestrowany od: 370 dni
Ilość komentarzy: 318
Oceny: +1151
Kibicuje:
Chelsea Londyn AS Roma Benfica Lizbona Valencia
16.09.2016 / 20:52:30
Nie no, lepiej obejrzeć mecz Legia - Borussia niż Bayern - Real. Przecież przeciętny kibic woli obejrzeć super drużynę z Warszawy niż jakichś ogórków z Monachium czy Madrytu
Junior
rembajło
Zarejestrowany od: 166 dni
Ilość komentarzy: 48
Oceny: +804
Kibicuje:
Legia Warszawa Siarka Tarnobrzeg Stal Mielec Stal Stalowa Wola Resovia Rzeszów Sandecja Nowy Sącz
16.09.2016 / 20:16:30
A czy Hiszpania,Niemcy, Anglia i Francja mają zapewniony awans do finałów MŚ czy ME bo są wyżej w rankingu fifa? Gdyby Real czy Barcelona zaczynał eliminacje do LM w czerwcu zamiast leżeć na plaży to by były akcje typu Anglia-Islandia na euro16.
Junior
methal
Zarejestrowany od: 395 dni
Ilość komentarzy: 72
Oceny: +1011
Kibicuje:
Manchester United Polska
17.09.2016 / 00:00:07
kto ma kasę, ten rządzi
Junior
Leon123456
Zarejestrowany od: 194 dni
Ilość komentarzy: 89
Oceny: +518
16.09.2016 / 20:04:11
Polska została skolonizowana przez zachód, jest miejscem taniej siły roboczej i wyzysku. Zagraniczne firmy nie przychodzą tu inwestować w sport, tylko wykosić polską konkurencje, zrobić jak największy zysk i go wyprowadzić do swojego kraju. Pieniądz nie ma zapachu, ale jego właściciel już tak, i on ma Polske, polskich pracowników, polski sport, itd. głęboko w Oupie. Więcej UE i będziemy jak Grecja, oni też już w LM nie grają a kiedyś mieli po 2 drużyny... więcej UE, LOL
Kluczowy zawodnik
nemrod51021
Zarejestrowany od: 1063 dni
Ilość komentarzy: 4758
Oceny: +29311
Kibicuje:
Wisła Kraków Polska Real Madryt
16.09.2016 / 19:59:36
Taaa a nikt nie pisze, że Celtic dostał porządny wpierdol od Barcelony tylko o polskim klubie...
Kapitan
chamstwo
Zarejestrowany od: 1367 dni
Ilość komentarzy: 6953
Oceny: +36047
Kibicuje:
Juventus Turyn
16.09.2016 / 20:40:21
Nawet nie mów żebyś chciał widzieć taką Legie z przedwczoraj tylko biegającą po Camp Nou przeciwko gospodarzom. Wynik by się na tablicy nie zmieścił.
Trampkarz
camillo93
Zarejestrowany od: 1038 dni
Ilość komentarzy: 17
Oceny: +109
Kibicuje:
CA Boca Juniors Vasco da Gama Botafogo Wisła Kraków Karpaty Krosno
16.09.2016 / 19:43:00
I tak kwestią czasu jest to, że powstanie Super Liga. Wielkim marzy się coś na kształt NBA. Będzie stała liczba uczestników i pewny zysk dla nich( czyli dokona się już pełna komercjalizacja futbolu). Będą grały najbogatsze i "zasłużone" kluby, ewentualnie jakiś klub z Rosji, czy Turcji, albo nawet z Kataru, jeśli odpowiednio dobrze posmarują komu trzeba. Przechwycą wszystkich liczących się sponsorów i zainteresowanie, a liga mistrzów niestety zostanie zmarginalizowana do takiej roli jaką ma dzisiaj Liga Europejska- czyli puchar maluczkich.
Kluczowy zawodnik
escobar81
Zarejestrowany od: 636 dni
Ilość komentarzy: 2139
Oceny: +13227
Kibicuje:
Arsenal Londyn Olympique Lyon Borussia Dortmund Fiorentina Napoli Górnik Zabrze Polska Real Madryt
16.09.2016 / 19:34:39
OPCJA NR 1 - W Lidze Mistrzów powinny grać najsilniejsze zespoły, w Lidze Europejskiej troszkę słabsze i powinno się stworzyć jeszcze jedne rozgrywki tak by słabsze zespoły też mogły się rozwinąć sportowo jak i finansowo. Kiedyś był Puchar Zdobywców Pucharów i Puchar Intertoto ale ten drugi był dla typowych kopciuszków i nie było zbyt dużych pieniędzy za udział więc wiele zespołów odpuszczało. Tak więc należałoby obniżyć gaże w LM dla i tak bogatych już gigantów tak by nie tworzyć jeszcze większej przepaści nad pozostałymi zespołami. Piłka klubowa stała się nudna, te same kluby grają między sobą i zarabiają krocie. Powinno się zrównoważyć kasę za udział w w LM i LE, tak by za udział i wygranie trzecich rozgrywek dla słabszych klubów był perspektywą rozwoju i szansą dla klubu.

OPCJA NR 2 - Wrócić do pierwotnej formy LM, gdzie tylko krajowi mistrzowie miałyby możliwość grania w tych rozgrywkach. Przepaść z pewnością byłaby ale w futbolu są niespodzianki. Kiedyś były 2 grupy po 4 zespoły i to była LM. Teraz jednak chajs się liczy więc im więcej meczów tym lepiej dla EUFA i najmożniejszych klubów. Piłkarze są mega eksploatowani i na najważniejsze imprezy, MŚ i ME przyjeżdżają wymęczeni sezonem. Presja ogromna, pieniądze coraz to większe a idea futbolu zeszła na plan dalszy. Chore!

Trampkarz
camillo93
Zarejestrowany od: 1038 dni
Ilość komentarzy: 17
Oceny: +109
Kibicuje:
CA Boca Juniors Vasco da Gama Botafogo Wisła Kraków Karpaty Krosno
17.09.2016 / 10:31:41
Obniżenie pieniędzy nic nie da, wystarczy popatrzeć w przeszłość- jak powstała Premier League. Kluby zbuntowały się przeciwko władzom rodzimej Ekstraklasy- stwierdziły, że za mało zarabiają w stosunku do zarządu ligi i stworzyły własne odrębne rozgrywki. Zabranie pieniędzy będzie oznaczało tylko bunt i przyśpieszenie powstania Super Ligi- poza rozgrywkami UEFA.
Junior starszy
User401
Zarejestrowany od: 151 dni
Ilość komentarzy: 288
Oceny: +3880
Kibicuje:
Manchester City
16.09.2016 / 19:32:27
Mimo wszystko LM nie jest dla takich drużyn jak legia..
Trampkarz
hub123
Zarejestrowany od: 1103 dni
Ilość komentarzy: 11
Oceny: +20
16.09.2016 / 18:53:41
The best... To net bez moderacji
Junior
Janek83
Zarejestrowany od: 358 dni
Ilość komentarzy: 31
Oceny: +173
Kibicuje:
Arsenal Londyn Liverpool FC Tottenham Hotspur Litwa Widzew Łódź Polska FC Barcelona
16.09.2016 / 18:50:45
Wszystkim powinno zalezec zeby w Polsce byly 4/5 mocnych klubow do zdobywania wspolnie punktow do rankingu. Moim zdaniem czas znalezc poteznych sponsorow w kazdym z klubow grajacych na stadionach z Euro2012
Junior
FkurwiajacyKoles
Zarejestrowany od: 1582 dni
Ilość komentarzy: 87
Oceny: +101
16.09.2016 / 18:47:24
Po co dzielic kase na Dinamo, Legie, Partizan i inne jak mozna na Villareal, Arsenal czy inter. Im nie chodzi o poziom...no bo czemu maja miec ciezej w grupach?? Lepiej podzielic kase miedzy siebie, wlasne ligi niz oddawac biedniejszym krajom..Niedługo to bedzie liga Mistrzow z 4 lig...idac tym tropem wyjebmy wyspy owcze, san marino i inne z el MŚ.
Junior starszy
lukasz-89-jakubowski@wp.pl
Zarejestrowany od: 222 dni
Ilość komentarzy: 118
Oceny: +617
Kibicuje:
AS Monaco PSG Bayern Monachium Borussia Dortmund AS Roma Napoli Lech Poznań Polska Real Madryt
16.09.2016 / 18:45:03
Dla nas lepiej nie będziemy karceni przez druzyny z Europy tak jak Legia. Prawda jest taka że zadna druzyna z naszej ligi nie powinna grac w LM
Junior
FkurwiajacyKoles
Zarejestrowany od: 1582 dni
Ilość komentarzy: 87
Oceny: +101
16.09.2016 / 18:52:34
do konca swiata?
Junior
KCTuzix17
Zarejestrowany od: 224 dni
Ilość komentarzy: 74
Oceny: +406
Kibicuje:
Pogoń Szczecin Polska
16.09.2016 / 18:40:16
To już wiadomo, dlaczego Platiniego odsunęli ze stanowiska, nie tam żadna korupcja, a działania służb specjalnych UEFA nieprzychylnych decyzjom Platiniego odnośnie reformy tak zwanej "Ligi Mistrzów" i na zasadzie służb specjalnych Kamińskiego z czasów PiS-u sprowokowali Platiniego i w ten sposób znaleźli na niego haczyk, ja osobiście nie oglądam Rich Ligi, tylko jak Legia gra, bo reszta klubów to w większości snobistyczne kluby, które o mistrzostwie w swoich ligach mogą pomarzyć.
Junior
dziedziu1993
Zarejestrowany od: 958 dni
Ilość komentarzy: 69
Oceny: +577
Kibicuje:
Polska Portugalia Real Madryt Śląsk Wrocław
16.09.2016 / 18:35:27
Wszystko super, tylko powinni chyba wrócić do nazwy Puchar Europy :) Bo po pierwsze w obecnym UCL nie grają sami mistrzowie a po drugie... to nie liga tylko własnie puchar.
Junior starszy
misiu325
Zarejestrowany od: 696 dni
Ilość komentarzy: 287
Oceny: +1210
Kibicuje:
Liverpool FC FC Barcelona
16.09.2016 / 18:35:17
Chuj mnie to, wolałbym żeby Legia do LM nie wchodziła
Kluczowy zawodnik
thefirehunter
Zarejestrowany od: 541 dni
Ilość komentarzy: 3298
Oceny: -6137
Kibicuje:
Real Madryt
16.09.2016 / 18:25:12
Zdradziecki zachód broni się rękoma i nogami. Musimy zbojkotować ich piłkę. Oni na nas żerują.
Kluczowy zawodnik
Idwtlitpa
Zarejestrowany od: 1087 dni
Ilość komentarzy: 2699
Oceny: +14292
Kibicuje:
Liverpool FC Lech Poznań Polska
16.09.2016 / 18:08:18
Nie rozumiem kto głosował na nie w tej ankiecie ... i co zamiast wyrównanych miłych dla oka meczy mamy to co mieliśmy w środę ... To dobra zmiana bo w LM znajdzie się więcej drużyn, które mają potencjał aby rywalizować w tych rozgrywkach. W seria może przez to odbudują się AC Milan i Inter a i w Anglii będzie trochę większy looz chociaż całościowo dla Anglii to nic nie zmienia.
Junior
FkurwiajacyKoles
Zarejestrowany od: 1582 dni
Ilość komentarzy: 87
Oceny: +101
16.09.2016 / 18:36:42
Kiedy w piłkę nie grały pieniądze taka wyobraź sobie Legia 20 lat tamu dochodziła do 1/4 LM.
Junior
FkurwiajacyKoles
Zarejestrowany od: 1582 dni
Ilość komentarzy: 87
Oceny: +101
16.09.2016 / 18:32:13
W Anglii lepiej, Włochy lepiej a Polska to chu..i tak się skończy że polski zespół będzie tam grał raz na 30 lat, bo go zachodni bogacze jeszcze bardziej od kasy odetną...bo o to chodzi.
Kluczowy zawodnik
thefirehunter
Zarejestrowany od: 541 dni
Ilość komentarzy: 3298
Oceny: -6137
Kibicuje:
Real Madryt
16.09.2016 / 18:25:58
Każdy, kto nie jest zdrajcą zagłosował na nie.
Senior
PanOczywisty
Zarejestrowany od: 157 dni
Ilość komentarzy: 810
Oceny: +5911
16.09.2016 / 17:58:35
Czy na radosc nie jest za wczesnie?
Junior starszy
Radbug
Zarejestrowany od: 704 dni
Ilość komentarzy: 343
Oceny: +3345
Kibicuje:
Liverpool FC Polonia Warszawa Levante Lechia Gdańsk Motor Lublin
16.09.2016 / 17:57:08
W tej chwili wydaje nam się, że to zły kierunek, bo patrzymy przez pryzmat własnego kraju. Jednak gdy weźmiemy pod uwagę, że kluby jak Inter, Chelsea, Liverpool, AC Milan czy Manchester United nie grają w LM a zamiast nich mamy FK Rostów czy Ludogorec problem się uwidoczni. Moim zdaniem obecna formuła ma tylko 1 słaby punkt. Ostatnia runda jest dzielona na grupę mistrzowską (łatwiejszą) i ligową. Przez to np. Legia nie trafiła na Machester City tylko na Dundalk. Jeśli by zlikwidować ten sztuczny podział, to miejsc do kwalifikacji byłoby nadal wiecej, do LM trafiłoby też trochę wiecej znanych klubów, a dla kopciuszka szansa dostania się na salony nadal pozostałaby dość duża.
Junior starszy
seba456789
Zarejestrowany od: 216 dni
Ilość komentarzy: 331
Oceny: +1810
Kibicuje:
Polska
16.09.2016 / 17:55:17
Niech zmieniają po co tu komu takie kluby jak Legia niech grają kluby renomowane w Europie. Jak będą dobrzy na ligę mistrzów to i tak wejdą.
Junior
FkurwiajacyKoles
Zarejestrowany od: 1582 dni
Ilość komentarzy: 87
Oceny: +101
16.09.2016 / 18:39:59
No kurwa wejda na pewno:) za samo wejscie do LM kasa to wiecej niz polowa budżetu Legii. Transfery Borussi 100 razy większe, jesli co roku taki polski zespol nie bedzie dostawal takich zastrzykow gotowki polska pilka zawsze bedzie dnem...a Polska ciemnogrodem klubowym
Junior starszy
Rob8s
Zarejestrowany od: 370 dni
Ilość komentarzy: 318
Oceny: +1151
Kibicuje:
Chelsea Londyn AS Roma Benfica Lizbona Valencia
16.09.2016 / 20:59:01
Problem jest taki, że Legia i tak nic nie zyska na LM, gdy nie obronią tytułu. Jeśli mistrzem zostanie Jaga czy inna Lechia to w przyszłym sezonie baty w Europie i punktu w rankingu Uefa uciekają. Tylko seryjne mistrzostwa dla Legii mogą coś tu zmienić, bo nie zakładam by w najbliższym czasie powstał w Polsce drugi klub z budżetem i "możliwościami" na miarę Legii.
Junior
FkurwiajacyKoles
Zarejestrowany od: 1582 dni
Ilość komentarzy: 87
Oceny: +101
16.09.2016 / 22:34:18
To też oczywiście...i problem zaczyna się od tego że brak jest kupy zdolnej młodzieży która zalałaby inne rynki, podniosłaby poziom też polskiej piłki. No i sponsorzy ...dziesiątki mln na transfery, pensje...tak to nam zostaną same resztki do ligi, z resztą widać to po reprezentacji, ekstraklasowicze odstają niemiłosiernie od reszty. Ale najłatwiej jak co niektórzy pierdolnąć coś idiotycznego na legię i tyle.
40 mln kraj z taką ligą...to boli...
Senior
donromano
Zarejestrowany od: 409 dni
Ilość komentarzy: 535
Oceny: +3731
Kibicuje:
Argentyna RSC Anderlecht Brazylia Manchester United Liverpool FC AS Monaco Nantes Bayern Monachium Borussia Dortmund Panathinaikos Ateny
16.09.2016 / 17:45:21
Każdy kraj powinien mieć jedno miejsce w Lidze mistrzów, bo przecież to Liga Mistrzów
Junior starszy
vs
Zarejestrowany od: 348 dni
Ilość komentarzy: 263
Oceny: +2466
Kibicuje:
Bayern Monachium
16.09.2016 / 17:34:14
Powinni zmienić nazwę z "Ligi Mistrzów" na "Ligę Bogaczy" bo bogatym klubo idzie z górki, a tym biednym którzy i tak już mają pod dużą górkę to teraz będzie to jak wejście na "Mount Everest" by dostać się do fazy grupowej LM "Mission Impossible".
Senior
Tadziu82
Zarejestrowany od: 1191 dni
Ilość komentarzy: 787
Oceny: +2010
16.09.2016 / 18:26:57
Dokładnie. A na przestrzeni lat bogacze będą robić transfery za 200 mln euro lub funtów a dlA klubów biednych szczytem będzie wydanie jednego mln ,bo tyle zarobią w Lidze Europy..
Senior
Darth_Vader
Zarejestrowany od: 670 dni
Ilość komentarzy: 612
Oceny: +4719
Kibicuje:
Juventus Turyn Włochy Polska
16.09.2016 / 17:25:19
Wystarczyłoby znieść drabinki i wsadzić wszystkich do jednego wora. To niesprawiedliwe, że LM nie będą mieć Villarreal i Roma a mają ją Legia, Celtic bo mieli zwyczajnego farta. Co innego jakby ich ograli w bezpośrednim starciu.
Kluczowy zawodnik
Idwtlitpa
Zarejestrowany od: 1087 dni
Ilość komentarzy: 2699
Oceny: +14292
Kibicuje:
Liverpool FC Lech Poznań Polska
16.09.2016 / 18:13:04
W sumie to nie jest głupi pomysł. Zrobić zamiast typowego turnieju "lige" mistrzów, która opierała by się na zasadzie takiej jak w ligach krajowych i kluby przez cały sezon grałyby ze sobą bezpośrednie mecze każdy z każdym i na końcu nikt by nie mówił że wygrała druzyna, która miała farta. Chociaż mi osobiście bardziej podoba się obecny format bo to co napisałem wcześniej praktycznie nie dawałoby szans na wygranie LM innym klubom niż Real, Barcelona, Bayern i może Juventus i moim zdaniem należy jedynie ograniczyć ilość ogórków w LM. Niestety musimy się z tym pogodzić że LM to dla naszych krajowych klubów za wysoka półka.
Senior
Darth_Vader
Zarejestrowany od: 670 dni
Ilość komentarzy: 612
Oceny: +4719
Kibicuje:
Juventus Turyn Włochy Polska
16.09.2016 / 19:13:01
Mówiłem o eliminacjach LM. Nie wyraziłem się jasno. Zlikwidować wymysł Platiniego i ścieżki mistrzowskie i niemistrzowskie. Potem dzieją się takie rzeczy, że Roma i Villarreal nie grają w LM bo dostali Porto i Monaco a wchodzi Legia i Celtic bo dostali wynalazki z Irlandii czy Izraela.
Junior
wtmyhood
Zarejestrowany od: 692 dni
Ilość komentarzy: 21
Oceny: +20
Kibicuje:
Real Madryt
16.09.2016 / 17:24:04
LM powinna być nie tylko z nazwy... Takie kluby jak Legia albo jakiś łudogorec powinny mieć bardzo trudną drogę do LM a nie jak teraz, bieda jest wpuszczana bo Platini bał się o stołek... Powinna również zostać zniesiona zasada drużyn z tego samego kraju czy pozycji rankingu... Powinny wrócić grupy śmierci bo takowe by powstawały bez tych zasad a z 32 drużyn 26 powinno być topowe... Im mniej takich drużyn jak Legia tym lepiej dla widowiska, żenujące są takie mecze top z kelnerami :)
Solidny ligowiec
leniwiec
Zarejestrowany od: 148 dni
Ilość komentarzy: 1479
Oceny: +6010
Kibicuje:
Manchester United Tottenham Hotspur Real Madryt
16.09.2016 / 17:23:01
Już sam tytuł mnie cieszy. Zamknąć te drzwi i zostawić ligę mistrzów mistrzom.
Junior starszy
shakero
Zarejestrowany od: 243 dni
Ilość komentarzy: 241
Oceny: +755
Kibicuje:
Chelsea Londyn Bayern Monachium Real Madryt
16.09.2016 / 17:16:20
Po pierwszym meczu w naszym wykonaniu stwierdzili, że nie chcą widzieć tej szopki u siebie :D
Senior
kari17
Zarejestrowany od: 1442 dni
Ilość komentarzy: 556
Oceny: +5335
Kibicuje:
Manchester United Polska Portugalia Valencia
16.09.2016 / 17:15:37
Moim zdaniem to dobry wariant. W obecnej edycji LM widać jakie drużyny biorą udział w tych rozgrywkach, poziom jest strasznie niski, a w końcu ma być to liga z najlepszymi druzynami, a nie takimi co dostają 5,6,7 bramek i nic nie pokazują.
Junior starszy
TwojPan
Zarejestrowany od: 199 dni
Ilość komentarzy: 227
Oceny: +1883
Kibicuje:
Polska
16.09.2016 / 17:15:15
Może nie dojdzie do kolejnego upokorzenia w przyszłości.Co to za Liga Mistrzów gdzie padają wyniki po 6:0.
Junior
maćko
Zarejestrowany od: 808 dni
Ilość komentarzy: 40
Oceny: +238
Kibicuje:
Chelsea Londyn Real Madryt Korona Kielce
16.09.2016 / 17:13:29
Legła wygrywa LM i nasze drużyny bez eliminacji się kwalifikują. PROSTE
Junior starszy
Darkheim
Zarejestrowany od: 618 dni
Ilość komentarzy: 204
Oceny: +582
Kibicuje:
Lech Poznań Cracovia Arka Gdynia Polska
16.09.2016 / 18:14:12
Hahaha i wtedy się obudziłeś?
Senior
semafor
Zarejestrowany od: 466 dni
Ilość komentarzy: 549
Oceny: +2540
Kibicuje:
Argentyna Manchester City Borussia Dortmund FC Barcelona Atlético Madryt Sevilla
16.09.2016 / 17:12:22
no i dobrze bo wyniki 7:0 abo 6:0 sa bez sensu w takich rozgrywkach