Ambitne plany nowego nadawcy meczów Bundesligi i Ligi Europy. "Chcemy wejść mocniej na polski rynek"

Ambitne plany nowego nadawcy meczów Bundesligi i Ligi Europy. "Chcemy wejść mocniej na polski rynek"
Nikku / Xinhua / PressFocus
Od przyszłego sezonu Bundesliga, a także rozgrywki Ligi Europy i Ligi Konferencji, będą pokazywane w Polsce na platformie Viaplay, której właścicielem jest szwedzkie przedsiębiorstwo NENT Group. - Chcemy wejść mocniej na polski rynek - zadeklarował dyrektor firmy w rozmowie z serwisem "WP Sportowe Fakty".
To spora zmiana na polskim rynku praw do transmisji wydarzeń sportowych. Skandynawowie z impetem się na nim pojawili, przejmując prawa do pokazywania Bundesligi, Ligi Europy oraz Ligi Konferencji. Oznacza to, że od kolejnego sezonu mecze z udziałem m.in. Roberta Lewandowskiego będzie można oglądać na platformie Viaplay, zarządzanej przez NENT Group.
Dalsza część tekstu pod wideo
Anders Jensen, dyrektor NENT Group, potwierdził w rozmowie z Markiem Wawrzynowskim z "WP Sportowe Fakty", że jego firma ma ambitne plany na działalność w Polsce. Szwedzi planują m.in. wprowadzić nowinki techniczne, dotychczas nieznane w polskich telewizjach.
- Mam szacunek dla lokalnych stacji. Oglądam sporo polskich programów, ale oczywiście skoro wchodzimy na rynek, to też chcemy pokazać innowacje. Studio, które mamy, jest bardzo angażujące, to będzie bardzo wysoka jakość i chcemy ją wprowadzić do Polski - zapewnił.
- Mamy przykładowo w Kopenhadze studio z zielonymi ekranami (Green Screen Studio), jedno z dwóch największych w Europie, co pozwala nam zabrać cię do szatni Bayernu Monachium. Możemy stworzyć wrażenie, że nasz widz jest w środku w szatni jako świadek rozmowy z Robertem Lewandowskim - opisał jedną z innowacji.
Jensen potwierdził, że pełen pakiet oferowany przez jego firmę będzie kosztował 34 zł, ale nie uważa, że to wygórowana kwota.
- Jeśli spojrzy pan na to, co my dajemy w tej cenie, to są tysiące godzin transmisji. Bundesliga, Liga Europy, Liga Konferencji - dajemy 100 proc. meczów, kilkaset meczów, może pan obejrzeć, co chce, będziemy transmitować wszystko. To jest właśnie wielki plus platform streamingowych, nie ma pan ograniczeń. Do tego dojdzie rozrywka, filmy, sporo własnego kontentu, rozwiniemy też polskie formaty. Polski odbiorca zobaczy, że to jest usługa zdecydowanie warta swojej ceny - powiedział.
Rozmówca Marka Wawrzynowskiego zdradził, że Viaplay będzie miała własne studio i komentatorów.
- Mamy zaangażowanych ludzi, ma to być miejscowe studio z miejscowymi komentatorami. Chcemy wykorzystać polskie doświadczenie. (...) Chcemy być postrzegani jako część lokalnej społeczności, zainwestować w lokalne talenty. Mamy zatrudnioną agencję, która szuka ludzi, chcemy pracować z najlepszymi i zbudować w Polsce silne struktury. Przedstawimy nowy sposób na pokazywanie sportu - zadeklarował Jensen.
Szwed ujawnił też plany NENT Group na przyszłość.
- Teraz na przykład dorzucimy spory pakiet rozgrywek kobiecych. (...) - Chcemy wejść mocniej na polski rynek. Musimy się zakorzenić, zdobyć zaufanie polskiego widza i wtedy będziemy mogli zrobić kolejny krok - odpowiedział, pytany o ewentualne kupno praw do transmisji spotkań Ekstraklasy. - Chcemy zostać w Polsce na dłużej, zbudować coś długotrwałego - podsumował.
Redakcja meczyki.pl
Tomasz Bratkowski09 Mar 2021 · 12:53
Źródło: WP Sportowe Fakty

Przeczytaj również