Co dalej z Jose Mourinho? Przydałaby się przemiana w „The Modern One”

Paweł Chudy 
14 sty 2019 | 10:41 30
Co dalej z Jose Mourinho? Przydałaby się przemiana w „The Modern One”
Źródło zdjęcia: Oleksandr Osipov / Shutterstock.com

Postać Jose Mourinho z pewnością można umieścić na czołowych stronach futbolowych kronik. Trener nietuzinkowy, pewny siebie, o nieprawdopodobnie mocnym oddziaływaniu na piłkarzy, a także, który w piłce klubowej wygrał wszystko. Jednak w ostatnim czasie jego passa nie jest najlepsza, a jego metody mało się sprawdzają. Po zwolnieniu go z Manchesteru United rodzi się wiele znaków zapytania.

Z całą pewnością większość kibiców zapytana o najlepszego trenera na świecie, nie wymieni Portugalczyka nawet na podium. Niegdyś kojarzony z największymi trofeami zarówno w rozgrywkach krajowych, jak i na arenie międzynarodowej, dziś po mało udanych ostatnich latach i po raz kolejny skonfliktowany z kluczowymi piłkarzami.

W umiejętnościach prowadzenia drużyny, kontaktu z zawodnikami wyprzedzają go zapewne Klopp, Guardiola czy Zidane. Do tego dochodzą „młodzi gniewni” tacy jak Tuchel, Pochettino lub Nagelsmann, którzy bez kompleksów wparowali do dość wąskiego światka piłki kopanej.

Mourinho radził sobie świetnie wówczas, kiedy futbol miał nieco inny wymiar. Bardziej siłowy, z mniejszą liczbą kombinacji taktycznych oraz wymienności i wszechstronności pozycji. Mentalność samych piłkarzy także była odmienna: nie mieli podanego wszystkiego „na tacy” jak obecnie, a do sukcesu trzeba było dojść samemu . To prawdziwi twardziele, na których trafiał właśnie Mourinho.

W Porto byli Carvalho, Maniche czy Deco, w Chelsea Terry, Lampard i Drogba, w Interze Materazzi i Ibrahimovic, a w Realu choćby Ronaldo i Sergio Ramos. Wszystkich cechowały nieustępliwość na boisku i ogromna charyzma. Potrafili trzymać w ryzach cały zespół i idealnie rozumieli często przecież grubiańskie metody „The Special One”.

Albo ze mną albo przeciwko mnie

U Portugalczyka trzeba być wojownikiem i zawsze tylko takich akceptował. Tych zbyt delikatnych, którzy nie potrafili się dostosować, wyraźnie odrzucał. Dewiza: „nie grasz na moich zasadach – wylatujesz”, była zapewne wyryta na każdych drzwiczkach szatni, a także nad łóżkiem wszystkich piłkarzy w prywatnych sypialniach.

Mourinho miał szczęście, że trafiał na charaktery podobne swojemu i umiał je okiełznać. W swoim trenerskim dorobku ma kilku poważnych graczy, z których rezygnował. Albo za zbyt delikatne usposobienie (De Bruyne, Mata) albo za nieprzekonujące umiejętności (Salah, Lukaku).

Należy zatem zadać pytanie, czy Mourinho ma ,,czucie” do piłkarzy, czy może go nie ma? Czy potrafi z zawodników mało znanych, o niewielkim dorobku stworzyć prawdziwe bestie, jak choćby robi to Klopp? Ostatnio tych o ogromnym potencjale i znaczącej pozycji w światowym futbolu raczej zamieniał w przeciętniaków, jak Pogbę czy kilka lat temu Kakę.

Najlepszym przykładem tego, że podejście Portugalczyka do niektórych aspektów prowadzenia drużyny może być przestarzałe jest Manchester United, z którego przed blisko miesiącem został zwolniony. „Czerwone Diabły”- jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki – od razu zaczęły wygrywać mecz za meczem, mając przecież identyczny materiał ludzki.

Nie od dziś wiadomo przecież, że Mourinho nie miał dobrych stosunków z kilkoma zawodnikami, szczególnie z francuskim wirtuozem.

(+) Powiększ zdjęcie
Źródło zdjęcia: Sportbuzz

Nie potrafił zrozumieć, że Francuz ma pyszałkowaty styl bycia, często stroi sobie żarty i spędza połowę swojego życia u fryzjera. Lingard, Martial czy Rashford to ekipa z tego samego wózka.

Co za czasy

Dziś piłkarze wychowywani są w zupełnie innych warunkach, niż ci sprzed dekady. Trzeba do nich inaczej dotrzeć, potrafić się dostosować. Słynne zdejmowanie presji z zawodników podczas konferencji prasowych już nie wystarczy, a i w tym aspekcie wydaje się, że Portugalczyk również stracił kontrolę, gubiąc momentami kompletnie dystans, którym charakteryzował się wcześniej.

Do pokolenia „portalowców” społecznościowych trzeba podejść z większą elastycznością, być może dać więcej swobody, poczucia większej przestrzeni. Może należy ewoluować zgodnie z otaczającą nas rzeczywistością, śledząc uważnie zmieniające się potrzeby i oczekiwania młodych graczy? W przypadku Mourinho przydałoby mu się więcej najzwyklejszego w świecie luzu.

Dziś mówi się, że Portugalczyk ma duże szanse na ponowne przejęcie sterów w Realu Madryt. Podobno jest ulubieńcem Florentino Pereza, więc na pewno będzie otoczony opieką z najwyższej (najbogatszej) półki. Tylko czy będzie w stanie prowadzić ten zespół bez waśni, kontrowersji i wielokrotnie niepotrzebnych przejawów arogancji, które często negatywnie odbijają się na wynikach?

Czy będzie potrafił nieco wyjść ze swych sztywnych ram czarno-białego stanowiska wobec podopiecznych i dostosować się do trochę innego futbolu niż 10 czy 15 lat temu? „Autobus” w polu karnym już nie działa, ale też frustruje samych piłkarzy, którzy przecież chcą grać ofensywnie, a po jakimś czasie się blokują.

Pora lekko spuścić powietrze, panie Mourinho i trochę odjechać. Autobusem oczywiście.

Paweł Chudy

Źródło: własne

Dyskusja

30
14 sty 2019 | 20:54
(Edytowany)
To ja się teraz obawiam pojawienia się tego trenera w Realu, w świetle wiadomości, że być może zawitać ma tam nasz Piątek. Nie czuję tego.
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
To ja się teraz zastanawiam, co będzie po pojawieniu się Mou w Realu, w świetle wiadomości, że może zawitać tam nasz Piątek? Zatrybi, czy zaiskrzy?
14 sty 2019 | 19:54
+4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Mourinho pasowałby jak ulał do Atletico Madryt- to jest klub skrojony pod niego.
14 sty 2019 | 19:25
+5
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Mourinho już udowodnił swoją wartość jako trener i to wielokrotnie. Większość obecnych trenerów biorących gotowe samograje i setki milionów na transfery nie ma do niego startu.
14 sty 2019 | 19:53
+3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Mourinho również miał "gotowe samograje" i parę razy nie spełnił pokładanych w nim nadziei. Jedynie w Porto i Interze spisał się bardzo dobrze.
14 sty 2019 | 20:37
+3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Gdzie mial te samograje ? W Realu mial wielkie nazwiska to fakt, ale Untied rozbite w mak? Cheslea ktore sam stworzyl ? Nie do konca
14 sty 2019 | 20:42
+3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Myślę, że dwie drużyny, które wymieniłes kończą dyskusje Chelsea też bym dodał :) Czepianie się kogoś kto zrobił coś z niczego, a stawianie na piedestale gości, którzy biorą tylko i wyłącznie topowe drużyny i wszystkie prowadzą w dokładnie ten sam sposób bo nie mają innej koncepcji (co widać, bo jak drużynie nie idzie, to każe grać dalej to samo 'bo zawsze działało') podyktowane jest tym, że wszyscy chcą wyglądać poprawnie TV i być lubianymi. Nie wmówisz mi też, że takie ManU zaczeło grać bo jest nowy trener i opracował nową taktyke oraz wprowadził genialne treningi. Grają bo nie ma gościa, który trzyma ich za kark i cieszą się wolnością xD
14 sty 2019 | 19:19
(Edytowany)
Więcej redaktorów jaki Paweł Chudy proszą meczyki bo artykuł GRUBY :)
+6
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Więcej redaktorów jak Paweł Chudy proszą meczyki bo artykuł GRUBY :)
14 sty 2019 | 18:51
+7
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
niezły tekst
14 sty 2019 | 17:52
+8
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Prawda jest też taka, że jeśli w klubie jest burdel, to nikt inny tak jak Jose go nie posprząta. To jest jego specjalnością. Nigdy nie było nim planowanie czy budowanie długofalowe.
14 sty 2019 | 17:23
+4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Mourinho odwalil czarna robote w Manchesterze zeby teraz Ole spijal smietanke i plawil sie w cieniu jego chwaly...zal mi tych fanow Manchesteru co nie potrafia zobaczyc ze gdyby nie Mourinho to dalej tkwiliby w marazmie, jak niegdys Real. Ewidentny skok jakosciowy zostal zrobiony, topowy trener, wstyd za pilkarzy ktorzy nie sa uczciwi wzgledem trenera i nie daja pelnego zaangazowania ktore powinno byc obowiazkiem, po prostu takim ludziom wstyd byloby mi spojrzec w oczy.
14 sty 2019 | 16:57
(Edytowany)
Nic sie nie zestarzala strategia pilki noznej przez 10 lat tylko zawodnicy nie przestrzegali tego co wymaga Mou z Pogba na czele. W ostatnim okresie juz calkowicie grali na jego zwolnienie. Wplyw nowego trenera jest widoczny po roku, a nie tygodniu, przestali stroic fochy to graja, a co jest wart Solskjaer czas pokaze, bo na razie to jestwciaz zespol Mou, ktory przestal stroic fochy:)
+16
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Nic sie nie zestarzala strategia pilki noznej przez 10 lat tylko zawodnicy nie przestrzegali tego co wymaga Mou z Pogba na czele. W ostatnim okresie juz calkowicie grali na jego zwolnienie. Wplyw nowego trenera jest widoczny po roku, a nie tygodniu, a co jest wart Solskjaer czas pokaze, bo na razie to jestwciaz zespol Mou, ktory przestal stroic fochy:)
14 sty 2019 | 13:47
+21
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Dobry tekst co w przypadku tekstów o Mourinho rzadko się zdarza. Tylko z tym cofaniem się przed dekadę to Mou nie musi szarżować. Ostatni tytuł z Chelsea był telefon co i wygrany był w bardzo dobrym stylu. W United trafił na ludzi z którymi się nie dogadał i tyle, trenerem dalej jest topowym. Ja osobiście się mu nie dziwię bo z tak podchodzącymi do życia i sportu piłkarzami też bym się nie dogadał. Nie moja bajka. Dalej też twierdzę, że United to patologia. Nikt mi nie wmówi, że Solskjaer w 3 dni zmienił cokolwiek. W zasadzie każdy z tutaj piszących też by co najmniej te 5 meczy wygrał bo chłopaki na złość Mourinho się napięli i demonstrację tutaj robią i to czy mają trenera czy nie to dla nich teraz obojętne. Przestali po prostu specjalnie przegrywać ot cała filozofia. Taka różnica w poziomie na przestrzeni kilku dni tylko z celowego przegrywania może wynikać, a nie z kryzysów i innych powodów. Jak drużyna jest w słabej formie, lub miała słabego trenera, to przychodzi nowy, z innym spojrzeniem. Często zmienia ustawienie na inne lub widzi innych piłkarzy i uczy ich nowych rozwiązań. To zawsze trwa minimum 2-3 miesiące żeby zaczęło to super wyglądać. Tutaj natomiast chłopaki przespali noc i nagle ich olśniło. Nie ma takich cudów.
14 sty 2019 | 13:43
+8
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Wiem że jestem nudny, ale piszę od paru dni że już od dawna wiadomo co z Mou i jego przyszłością chyba że ktoś ma klapy na oczach.Mourinho zawarł krótkoterminową umowę z telewizją Bein Sports ....dosłownie na tydzień.Ma być analitykiem przy dwóch spotkaniach to drugie przypada na 19 stycznia.Kto zawiera umowę na dwa spotkania ??Czemu nie do końca sezonu??To proste Mourinho wie że 20 stycznia po meczy Real-Sevilla to on już będzie trenerem Realu.Wtedy też zaczną się wzmocnienia królewskich i powrót graczy kontuzjowanych(dziwnym trafem powrót większości jest planowany na 21 stycznia)Tak wzmocniony Real będzie faworytem ligi mistrzów, a wzasadzie do pewniakiem do wygrania rozgrywek.Osobiście uważam że Mourinho gdyby miał w sobie dawną iskrę to by chciał coś udowodnić całemu światu i wziął trochę słabszą drużynę(może nie Wisłę hehe, ale np Inter czy Benfikę ,albo jakiś klub z aspiracjami w Anglii )ale na dziś to już tylko wygodny celebryta, który chce kupić wielu graczy którzy by mogli wygrać puchar nawet jakby trenerem był woźny i potem biegać po boisku i pokazywać palce.
14 sty 2019 | 13:36
+13
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Moueinho to swietny trener, ktoremu na dobre wyszedlby powrot do korzeni, czyli trenowsnia klubow spoza scislego topu I wprowadzania ich na szczyt
14 sty 2019 | 12:42
+10
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
dziwny ten perez skoro jego ulubiencami sa benzema i mou.
14 sty 2019 | 13:28
+10
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Gdyby nie Mou to nie wiadomo czy Real dalej nie byłby na poziomie Lyonu.
14 sty 2019 | 13:39
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Juz nie przesadzaj, byc moze szkola jaka dal pilkarzom w Realu miala jakis wplyw na ostatnie sukcesy, ale przeciez polowa jako tako rozgarnietych trenerow swiata nie mialaby problemu zeby wyciagnac Real z kryzysu predzej czy pozniej, obecny kryzys Realu tez nie jest niczym wiecej jak tylko zadyszka po bardzo tlustych latach
14 sty 2019 | 13:52
+5
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Jaki kryzys ja się pytam??Real za moment juniorami będzie grał::)Tam jest szpital w tej sytuacji każdy klub i każdy trener by był bezradny.To i tak dziwne że oni jeszcze umieją wygrać taki mecz jak wczoraj!!!.Real za 1-2 miesiące znów będzie bardzo ale to bardzo silny i to z każdym trenerem czy Mou czy innym.Kiedy ludzie zrozumieją że najważniejsi są piłkarze, a nie strojący się na Bogów trenerzy.Zidane był bardziej kumplem dał im grać i wygrał więcej w 3 lata niż najlepsi trenerzy świata przez całe życie!!!!.Zawsze tez podaje przykład Chelsea.Kto tam nie był cała czołówka trenerów, a kto wygrał ligę mistrzów??Di Mateo.Już widzę te wygibasy "ekspertów"gdy Mou przejmie Real i będzie wygrywał, jak to mozliwe że nagle z gościa którego drużyna przegrywa wszystko jak leci stał się facetem który idzie po wygraną w lidze mistrzów.Będa się silić ,analizować ,teorię snuć ....a cała tajemnica tkwi w piłkarzach.Jeśli masz dobrych graczy i są po twojej stronie to będzie dobrze.Co on czy Guardiola wiedze tajemną posiedli??Dziś każdy ma dostęp do podobnych mozliwości ,każdy trener mniej więcej dysponuje podobną wiedzą .Dajcie Mourinho do Lecha a Guardiole do Wisły Płock zobaczymy jak im pójdzie.
14 sty 2019 | 18:20
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
W większości się zgadzam ale wpływ trenerów na piłkarzy jest nie tylko psychologiczny ale taktyczny również. Nie powinno się mówić, że trenerzy jak są dobrymi kumplami to osiągają wyniki z dobrym składem bo tak nie jest. Taktyka jest bardzo ważnym aspektem za który jest odpowiedzialny trener, już tak im nie umniejszaj. Dwa przykłady:
1. Simeone w Atletico, chyba nie muszę tłumaczyć gdzie było Atleti przed jego przyjściem, widać jak na dłoni, że to w głównej mierze dzięki jego taktyce zaszli tak daleko, a najlepszych piłkarzy to on nie miał.
2. Guardiola, gdy prowadził Bayern to miażdżył wszystkich, rekordowe mistrzostwo w marcu itd. I nagle spotyka Real. Pierwszy mecz przegrywa tylko 1:0 grając moim zdaniem o wiele lepszy futbol, a w drugim meczu powiedzial piłkarzom, że mogą sobie sami ustalić taktykę i niech zagrają tak jak chcą, mówił o tym nawet Lahm. Jak się skończyło? Deklasacja 4:0 u siebie, gdzie Bayern miał rekordową serię bez porażki. Jeśli dalej uważasz, że wystarczy, iż trener będzie dobrym kolega posiadajacym dobrych piłkarzy, dzięki czemu zawsze zwycięży to nie wiem co mam Ci powiedzieć. Wystarczy, że spojrzysz na filozofię Guardioli i Mou, czyli kompletne przeciwieństwa. Własnej ocenie możesz podać fakt, który z nich jest lepszy, a skoro jesteś w stanie wskazać, która taktyka jest lepsza to znaczy, że taktyka odgrywa rolę w sukcesach drużyny. Zastanów się nad tym, bo to proste i logiczne jest.

PS: Mateo przejął Chelsea bodajże w półfinale LM, więc ciężko nazwać go ojcem sukcesu i to jeszcze w takich okolicznościach, gdzie w finale z Bayernem mieli więcej szczęścia niż umiejętności
14 sty 2019 | 18:31
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Kolega niżej wspominał o psychicznym aspekcie, a w Realu brakowało mentalności zwycięzcy, która zaszczepił w nich Jose przychodząc świeżo po triumfie w LM. Ogarnął wszystkie gwiazdeczki i zmotywowal do rywalizacji z najlepszą Barceloną w historii, jak się później okazało to on jako pierwszy znalazł receptę na wielka Barce Pepa. Kontry Realu, które trwały mniej niż 10 sekund od własnej bramki do zdobycia gola to był najpiękniejszy futbol jaki widziałem, każdy lubi co innego, a ja właśnie podziwialem te kontry, nie będąc kibicem Realu. Gdyby nie zdrajca Iker (bo inaczej nazwać nie można osoby, która działa na szkoda swojego klubu) to Mou by nie wyleciał. O "Lidze Rekordów" pewnie też już zapomniałeś i o tym jak sędziowie się pomylili na niekorzyść Realu w meczu z Barca w półfinale LM. Mou miał pecha, jedna LM mógł spokojnie zdobyć. I nie, nie połowa średnio rozgarnietych trenerów by ogarnęła ten żyć, który wtedy był w Realu. Zastanawiam się czy Ty pamiętasz te czasy w ogóle skoro tak deprecjonujesz jego zasługi.
14 sty 2019 | 18:33
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
SebastianMax wspominał o psychicznym aspekcie, a w Realu brakowało mentalności zwycięzcy, która zaszczepił w nich Jose przychodząc świeżo po triumfie w LM. Ogarnął wszystkie gwiazdeczki i zmotywowal do rywalizacji z najlepszą Barceloną w historii, jak się później okazało to on jako pierwszy znalazł receptę na wielka Barce Pepa. Kontry Realu, które trwały mniej niż 10 sekund od własnej bramki do zdobycia gola to był najpiękniejszy futbol jaki widziałem, każdy lubi co innego, a ja właśnie podziwialem te kontry, nie będąc kibicem Realu. Gdyby nie zdrajca Iker (bo inaczej nazwać nie można osoby, która działa na szkoda swojego klubu) to Mou by nie wyleciał. O "Lidze Rekordów" pewnie też już zapomniałeś i o tym jak sędziowie się pomylili na niekorzyść Realu w meczu z Barca w półfinale LM. Mou miał pecha, jedna LM mógł spokojnie zdobyć. I nie, nie połowa średnio rozgarnietych trenerów by ogarnęła ten żyć, który wtedy był w Realu. Zastanawiam się czy Ty pamiętasz te czasy w ogóle skoro tak deprecjonujesz jego zasługi.
14 sty 2019 | 12:35
(Edytowany)
Super tekst mam podobne odczucia co do Mou
Jednak wyfaje mi się że jest to typ człowieka który się nie zmienia, chyba jego ego jest zbyt wygurowane
Mam nadzieje że się mylę ale czas pokaże
+3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Super tekst mam podobne odczucia co do Mou
Jednak wydaje mi się że jest to typ człowieka który się nie zmienia, chyba jego ego jest zbyt wygurowane
Mam nadzieje że się mylę ale czas pokaże
14 sty 2019 | 12:33
(Edytowany)
Mourinho to wielki trener, ale ewoluował w złą stronę. Kiedyś na jego drużyny patrzyło się z przyjemnością, a on sam był aroganckim, ale też błyskotliwym i zabawnym gościem. Teraz zrobił się z niego zgorzkniały starzec bez żadnego dystansu i jego styl gry przestała działać.
+22
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Mourinho to wielki trener, ale ewoluował w złą stronę. Kiedyś na jego drużyny patrzyło się z przyjemnością, a on sam był aroganckim, ale też błyskotliwym i zabawnym gościem. Teraz zrobił się z niego zgorzkniały starzec bez żadnego dystansu i jego filozofia przestała działać na boisku i poza nim.
14 sty 2019 | 12:32
+7
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Oprócz Salaha Lukaku Mou swojego czasu skreslil też De Bruyne.
14 sty 2019 | 12:23
(Edytowany)
Super artykul! Bogaty w cenne i formacje i uwagi. Swietnie sie czyta, brawa dla autora.
+17
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Super artykul! Bogaty w cenne informacje i uwagi. Swietnie sie czyta, brawa dla autora.
14 sty 2019 | 12:09
(Edytowany)
Świetny tekst i do tego trafne analizy. Co do samego bohatera tekstu jestem nieco rozdarty...

Nie dodaję zbyt wielu komentarzy, więc łatwo sprawdzić co pisałem o Jose w kontekście budowania czegoś na dłużej. Cały świat poszedł do przodu, a on jakby stanał trochę w miejscu i oczekuje szacunku za to, że nazywa się Mourinho. Niestety, to co było kiedyś nie ma większego znaczenia i nie da się zbudować nic trwałego na negatywnych emocjach oraz taktyce "oblężonej twierdzy". Sam Mourinho też nie wzbudza już miłości u zawodników jaka wzbudzał kilka lat temu i to jest jego największy problem.

Co do samych zawodników to napiszę to samo co pisałem też po zwolnieniu Ranieriego - piłkarze sa od dawania z siebie 120% i to nie oni decyduja jak ma grać drużyna. Zgadzam się, że obecnie trener / manager musi być wyjatkowo dobrym psychologiem i umieć dotrzeć do piłkarzy, co świetnie widać na przykładzie Kloppa czy ZiZou. Nie zmienia to jednak faktu, że piłkarz ma wyjść na murawę i ja gryźć tak jak by sam ten plan na grę przygotował!

A po zmianie trenera ewidentnie widać, że piłkarze Man Utd grali przeciwko Mourinho, bo chyba nikt nie wierzy, że w 3 dni Ole dokonał takiej przemiany ;) kiedyś dopuszczono do precedensu i to, że piłkarze maja zbyt dużo do powiedzenia się już raczej nie zmieni. Pozostaje wierzyć, że Jose wróci do pracy z nieco nowym (starym) podejściem i będzie umiał lepiej dotrzeć do piłkarzy oraz nieco nimi potrzasnać, bo jego charyzmy na pewno by brakowało na najwyższym szczeblu piłkarskim :)
+11
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Świetny tekst i do tego trafne analizy. Co do samego bohatera tekstu jestem nieco rozdarty...

Nie dodaję zbyt wielu komentarzy, więc łatwo sprawdzić co pisałem o Jose w kontekście budowania czegoś na dłużej. Cały świat poszedł do przodu, a on jakby stanał trochę w miejscu i oczekuje szacunku za to, że nazywa się Mourinho. Niestety, to co było kiedyś nie ma większego znaczenia i nie da się zbudować nic trwałego na negatywnych emocjach oraz taktyce "oblężonej twierdzy". Sam Mourinho też nie wzbudza już miłości u zawodników jaka wzbudzał kilka lat temu i to jest jego największy problem.

Co do samych zawodników to napiszę to samo co pisałem też po zwolnieniu Ranieriego - piłkarze sa od dawania z siebie 120% i to nie oni decyduja jak ma grać drużyna. Zgadzam się, że obecnie trener / manager musi być wyjatkowo dobrym psychologiem i umieć dotrzeć do piłkarzy, co świetnie widać na przykładzie Kloppa czy ZiZou. Nie zmienia to jednak faktu, że piłkarz ma wyjść na murawę i ja gryźć tak jak by sam ten plan na grę przygotował!

A po zmianie trenera ewidentnie widać, że piłkarze Man Utd grali przeciwko Mourinho, bo chyba nikt nie wierzy, że w 3 dni Ole dokonał takiej przemiany ;) kiedyś dopuszczono do precedensu i to, że piłkarze maja zbyt dużo do powiedzenia się już raczej nie zmieni. Pozostaje wierzyć, że Jose wróci do pracy z nieco zmienionym nowym (starym) podejściem i będzie umiał lepiej dotrzeć do piłkarzy oraz nieco nimi potrzasnać, bo jego charyzmy na pewno by brakowało na najwyższym szczeblu piłkarskim :)
14 sty 2019 | 12:01
+21
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
za porto i inter szacun
14 sty 2019 | 11:58
+12
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Bardzo dobry artykuł nic dodać nic ująć.
14 sty 2019 | 11:41
(Edytowany)
Na pewno jeden z najlepszych trenerów w historii ale przy tym straszny ham i prostak który nie potrafi zagrzać miejsca nie dłużej niż 3 lata w tym czasie zostawiać po sobie smród i skłócony zespół. Mimo wszystko jako fan Realu jestem mu wdzięczny że trenował królewskich bo to on od nowa
+28
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Na pewno jeden z najlepszych trenerów w historii ale przy tym straszny ham i prostak który nie potrafi zagrzać miejsca nie dłużej niż 3 lata w tym czasie zostawiać po sobie smród i skłócony zespół. Mimo wszystko jako fan Realu jestem mu wdzięczny że trenował królewskich bo to on odbudował Real i zbudował fundamenty pod przyszłe zwycięstwa w LM oraz był wstanie postawić się Guardioli i jego wówczas niezwyciężonej Barcelonie. Nie zapominając także o kontrach które za jego kadencji były Realu zabójcza bronią.
14 sty 2019 | 14:26
-1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Też ma go za chama i prostaka ,ale pytanie czy większość ludzi dziś taka nie jest?Jakoś dziwnym trafem tyle lat funkcjonuje i mimo wielu chamskich zaczepek i zachowań ,nawet się ze specjalną krytyką nie spotykał.Media go kochają ,kibice jak tylko obejmie ich druzynę nagle w nim już nie widza chama, a szczerego faceta który ma jaja. Za palec w oku Tito całe środowisko trenerskie powinno powiedzieć, wylot my ci nawet ręki niepodamy...i co??Teraz bo przegrał w United to nagle jest nagonka że jego charakter ,wieczne narzekanie itp....a czy on kiedyś był inny???Ma sukces to mu d..e liżą ,świat jest pełen hipokrytów.
{{comment.created_datetime}}
(Edytowany)
{{comment.user_score.team_A_name}}
{{comment.user_score.team_A_score}}:{{comment.user_score.team_B_score}}
{{comment.user_score.team_B_name}}
Edytuj (jeszcze przez {{minuteUnit}})
Pełna tabela

Premier League

#
Drużyna
M
Z
+/-
Pkt
1
Liga Mistrzów
+1
31
23
52
76
2
Liga Mistrzów
-1
30
24
58
74
3
Liga Mistrzów
30
20
25
61
4
Liga Mistrzów
30
18
24
60
5
Liga Europejska
30
17
18
58
6
30
17
17
57
7
30
12
2
44
8
30
12
-2
43
9
31
12
-5
42
10
31
12
-3
41
11
31
11
1
40
12
31
11
-13
38
13
31
9
-9
35
14
30
9
-5
33
15
29
9
-10
33
16
30
7
-16
30
17
31
8
-24
30
18
Spadek
30
8
-30
28
19
Spadek
31
4
-41
17
20
Spadek
31
3
-39
14
1 kolejka
2 kolejka
3 kolejka
4 kolejka
5 kolejka
6 kolejka
7 kolejka
8 kolejka
9 kolejka
10 kolejka
11 kolejka
12 kolejka
13 kolejka
14 kolejka
15 kolejka
16 kolejka
17 kolejka
18 kolejka
19 kolejka
20 kolejka
21 kolejka
22 kolejka
23 kolejka
24 kolejka
25 kolejka
26 kolejka
27 kolejka
28 kolejka
29 kolejka
30 kolejka
31 kolejka
32 kolejka
33 kolejka
34 kolejka
35 kolejka
36 kolejka
37 kolejka
38 kolejka
32{{gameweek}} kolejka

Terminarz - Premier League

Strzelcy {{title}} - Premier League

#
Zawodnik
Bramki(karne)
Asysty
Bramki
Asysty
Żółte kartki
Czerwone kartki
Łącznie
1
18 (2)
2
17 (0)
3
17 (3)
4
17 (3)
5
17 (4)
6
15 (0)
7
13 (4)
8
12 (0)
9
12 (0)
10
12 (0)
{{$index + 1}}
{{player.value_1}}
{{player.value_1}}
{{player.value_2}}
{{player.value_3}}
Ranking

Bukmacherzy

TYLKO U NAS: Wpisz kod promocyjny 1000plus29pln, a otrzymasz darmowy zakład 29 PLN bez wpłaty (+ podwojenie wpłaty do 1000 PLN). Dodatkowo wygraj podwójny bilet na mecz Polska - Izrael!

Jeden z największych legalnych bukmacherów w Polsce. Brak ryzyka na start!

Podczas rejestracji podaj kod 60plnmeczyki a na start otrzymasz darmowy zakład 50 PLN i punkty do wymiany na 10 PLN bez depozytu.

Wszystkie

Sportbuzz

Do góry Czat News Tabela Strzelcy Dyskusja
×
Włącz powiadomienia przeglądarkowe i otrzymuj od nas najważniejsze wiadomości sportowe! Kliknij w poniższą instrukcję i dowiedz się, jak to zrobić.