Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji o celu ich wykorzystania i możliwości zmiany ustawień cookie znajdziesz w Polityce prywatności

Wspieraj Meczyki.pl

Zauważyliśmy, że korzystasz z oprogramowania blokującego reklamy. Serwis Meczyki.pl tworzymy od wielu lat z pasji, hołdując zasadzie "kibice dla kibiców".
Dochody z reklam pomagają nam stale utrzymać redakcję i opłacać serwery, niezbędne do funkcjonowania strony.

Mamy zatem wielką prośbę o dodanie Meczyków do "białej listy" i odblokowanie wyświetlania reklam. By to zrobić, kliknij w przycisk poniżej, a następnie odśwież stronę.

Jak odblokować reklamy na Meczykach?

Fani Schalke wściekli na swojego piłkarza za transfer do Bayernu. "Odwal się"

21 sty 2018 | 19:33 45
Fani Schalke wściekli na swojego piłkarza za transfer do Bayernu. "Odwal się"
Źródło zdjęcia: Ververidis Vasilis / shutterstock.com

Leon Goretzka podpisał parę dni temu kontrakt z Bayernem i przeniesie się latem do Monachium na zasadzie wolnego transferu. Wybaczyć tego nie mogą mu fani Schalke.

Reprezentant Niemiec podpisał kontrakt obowiązujący do końca czerwca 2022 roku. Do Bayernu przejdzie na zasadzie wolnego transferu, ponieważ jego kontrakt z Schalke wygasa po zakończeniu obecnych rozgrywek. Takiego zachowania nie chcą mu darować kibice klubu z Gelsenkirchen.

Przed dzisiejszym meczem z Hannoverem fani Schalke wywiesili na stadionie transparent skierowany w stronę Goretzki. "Ani pieniądze, ani trofea nie są więcej warte niż klub. Ten, który tego nie docenia, może się odwalić" - widniało na banerze.

Leon Goretzka w obecnym sezonie wystąpił w dwunastu meczach, w których zdobył cztery bramki i zanotował jedną asystę.

Źródło: The Mirror
Dyskusja 45
22 sty 2018 | 00:56
-1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Mogl poczekac do konca sezonu i wtedy podpisac kontrakt, jak byl zdecydowany na Bayern to po prostu mogl zaczekac do czerwca, kibice maja racje, niech "sie odwali" albo spierdala jak kto woli.
21 sty 2018 | 22:39
(Edytowany)
Kopaczom to nie przeeszkadza ze ktos ich nienawidzi za zdrade, najbardziej boli to ze mogl isc wszedzie rozne tabloidy rozne rzeczy o nim pisaly a on wybral odwiecznego rywala, podrzuca mu odcieta glowe konia do lozka to zmieknie.
-2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Kopaczom to nie przeszkadza ze ktos ich nienawidzi za zdrade, najbardziej boli to ze mogl isc wszedzie rozne tabloidy rozne rzeczy o nim pisaly a on wybral odwiecznego rywala, podrzuca mu odcieta glowe konia do lozka to zmieknie.
21 sty 2018 | 22:37
+2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Jak to Pan Szpakowski kiedyś powiedział? Grecka ? Gretzka :)
21 sty 2018 | 22:08
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
A bayern swoje, jak nie podkupuje borusii to do schalke zagladnie. Ot politya transferowa wypracowywana od lat.
22 sty 2018 | 02:42
+2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
No, w tym momencie to te dwie drużyny mogłyby być równie dobrze szkółkami Bayernu...
21 sty 2018 | 21:18
+9
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Jebnieci kibice....kontrakt mu się kończy.,nie podpisał nowego to o co kaman?chce grać w lepszym klubie,jego wola proste!
21 sty 2018 | 21:17
+34
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Myślę, że złość kibiców Schalke, oprócz oczywistej rywalizacji tych dwóch klubów, wzmaga stan jaki jest w Bundeslidze. Bayern nie ma żadnego konkurenta! Przecież tam Bayern wygrał ligę 26 razy, gdzie drugie pod tym względem Borussie mają tylko po 5 tytułów. Przecież jak jesteś tam kibicem Schalke, Mainz czy innego RB Lipsk, to jedyne o czym możesz realnie myśleć to raczej tylko 2. miejsce. A z drugiego miejsca nikt nie będzie się cieszył, tak jak z mistrzostwa. Bayern od kilku lat ściąga często co lepszych zawodników wyróżniających się w innych klubach Bundesligi, co często kibice nazywają "podkradaniem". Lewandowski, Goetze, Neuer, teraz Goretzka, Sule itd. Nie mam nic do kibiców Bayernu, ale dla postronnego kibica Bundesligi taka sytuacja nie jest dobra, bo liga traci na atrakcyjności, takie są fakty. I jak tu inne drużyny takie jak Schalke mają nawiązać z Bayernem walkę, jeśli ich najlepsi piłkarze odchodzą do Bayernu? :P
21 sty 2018 | 21:44
+24
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
No i właśnie problemem kibiców w Niemczech jest to, że za wszystko winia Bayern, bo tak łatwiej, niż szukać błędów u siebie. Bayern rozwija swoją kadrę ewolucyjnie, próbując nadążyć za zmianami w europejskiej piłce. Przychodzi im to coraz trudniej, bo pieniądze jakie wydaje reszta są często niemalże nierealne. Prawda jest taka, że gdyby nie Bayern to Ci piłkarze by i tak odeszli z tych klubów, ale za granicę, więc kibice by już ich nie mogli oglądać, a Bayern i tak sciagnalby gwiazdy, ale zagraniczne i wtedy byłby z kolei lament, że mistrz Niemiec nie ma Niemców w składzie. Każdy niemiecki kibic powinien się cieszyć, że dzięki krajowym piłkarzom Bayern godnie reprezentuje Ligę w europie. Bo reszta w europie nie istnieje. Gdyby nie Bayern to 4 zespołów w LM by nie było, tyle kasy z tv też nie itp. Nie jest wina Bayernu, że inne kluby nie potrafią opracować długotrwałej strategii działania. Co się stało z BVB? Mieli gwiazdy i sukcesy, wciąż mają kupę kasy, wpadli znowu w ligowa szarowke. Co się stało z Wolfsburgiem? Teraz wydaje się, że RB Lipsk ma plan, zobaczymy.
21 sty 2018 | 22:05
+4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Hej, a co takim kibicom Borussii, którzy nie bardzo lubią swojego rywala z Monachium z tego, że Bayernowi dobrze idzie w Europie? Dzięki temu Bayern jeszcze bardziej może odskakiwać reszcie ligi, jeśli ta sytuacja będzie się cały czas powtarzała, a żaden kibic Borussii nie jest zadowolony nawet z 2. miejsca co roku, jeśli zawsze Bayern będzie przed nimi.
Borussia wychodowała sobie gwiazdy i sukcesy, ale nie miała takiej renomy jak Bayern, pieniędzy takich jak oni też nie mają.
21 sty 2018 | 22:16
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
No im to nic nie daje, ale to jest ich problem, ze zyja w jakims wyimaginowanym swiecie i widza co sie dzieje dookola. Bayern ma rownac w dol, zeby inni byli zadowoleni? Bayern akurat ciagle mowi o tym, ze liga powinna byc bardziej wyrownana, ale maja na mysli rozwoj innych i rownanie do Bayernu, a nie w druga strone, bo inaczej Europa odjedzie Niemcom na dlugo. Niestety juz odjezdza i tylko Bayern broni honoru.
Borussia wychodowala sobie gwiazdy (tak samo jak Bayern wtedy) i zaczela budowac renome. Miala ogromna szanse, bo bo finale LM w 2013 mieli wszystko, kupe kasy, trenera znanego na swiecie i walczyli o mistrza w Lidze, ktora miala 2 zespoly w finale LM. Podjeli wtedy swiadoma decyzje, ze nie ida w gwiazdy, zeby nie skonczyc jak na poczatku stulecia. Czas pokazuje, ze to byla srednia decyzja. Kasy maja mniej, niz Bayern, ale duzo wiecej od reszty ligii, z ktora zaciekle walcza o miejsca gwarantujace gre w pucharach. To natuarlna kolei rzeczy, ze zespoly silniejsze wykupuja pilkarzy z zespolow slabszych, dajac im w ten sposob fundusze na dalszy rozwoj.
21 sty 2018 | 23:31
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Zawodnik, jak to mówisz, wyhodowany przez jakiś klub mógłby podpisać kontrakt, po czym przejść do drużyny z innej ligi, czym mógłby się odwdzięczyć klubowi za danie mu szansy na rozwój. Tymczasem ci grajkowie odchodzą do Bayernu przeważnie za darmo, co właśnie powiększa przepaść między Bayernem a resztą Bundesligi, bo Bawarczycy zyskują wartościowego gracza, a zespołowi, z którego ten odchodzi, pieniądze przelatują koło nosa. Pieniądze, dzięki którym te kluby mogłyby swobodnie gonić Bayern.
22 sty 2018 | 01:11
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Ale on już kontrakt miał i go wypełnił. Fakt, że oni przechodza za darmo wynika tylko i wyłącznie z tego, że władze ich klubów są zbyt pazerne. Chciałyby zjeść ciastko i mieć ciastko. Jeśli nie chcesz lub nie jesteś w stanie dać wyższego kontraktu swojej gwieździe to sprzedajesz ja szybciej, a nie czekasz, aż wyjaśnie jej kontrakt, byle tylko jak najdłużej grała u ciebie. Piłkarz rzadko zgodzi się na taki kontrakt, tylko po to, żeby klub zarobił, bo de facto wtedy o jego transerze znowu zaczyna decydować klub i widzimisię władz. Schalke mogło zarobić pół roku temu, teraz to mogą płuc sobie w brodę.
21 sty 2018 | 21:46
(Edytowany)
Dobrze powiedziane! Niestety Bundesliga spadnie z roku na rok, a Bayern nawet nie grając wybitnie potrafi te rozgrywki wygrać na kilka kolejek przed. Trochę szkoda, że koleje BvB czy Lipska tak się potoczyły. Wątpię też, żeby Bayer, Schalke czy Gladbach coś ugrały.
+7
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Dobrze powiedziane! Niestety Bundesliga słabnie z roku na rok, a Bayern, nawet nie grając wybitnie, potrafi te rozgrywki wygrać na kilka kolejek przed końcem. Trochę szkoda, że koleje BvB czy Lipska tak się potoczyły. Wątpię też, żeby Bayer, Schalke czy Gladbach coś ugrały.
21 sty 2018 | 22:20
+4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Niestety od 2 lat Bundesliga jest na tle Europy coraz slabsza. O ile rozumiem, ze liga angielska wrocila do walki przez kase z praw telewizyjnych i trenerow, ktorzy tam poszli, ze Hiszpanska od dawna tam jest, ze PSG dzieki kasie wlaczy coraz mocniej, to teraz nawet Serie A zaczyna wyprzedzac BuLige. Jesli kluby, ktory kiedys regularnie graly w europie nie odzyja, tak jak wspomniales BVB, Bayer i Schalke to bedzie coraz gorzej, bo nowi w europie wciaz placa frycowe i szybko odpadaja. Teraz Lipsk wydaje sie, ze ma strategie i kase, ma byc konkurentem dla Bayernu, ale akurat do Lipska mam mieszane uczucia, ze wzgledu na sztucznosc tego tworu. Przynajmniej jednak maja strategie i ja od wielu lat konsekwentie realizuja.
22 sty 2018 | 13:52
+2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Raz, że kwestia pieniędzy, a dwa jednak poziomu sportowego. Widziałem dziś statystyki, które pokazywały, że v-ce lider Bundesligi ma najmniej punktów od...50 lat. Trochę smutne...
22 sty 2018 | 15:05
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Liga się wyrównuje też, oprócz Bayernu oczywiście.W ostatnich latach doszedł Lipsk, Hoffenheim i za plecami FCB się wyrównał, więc sobie łatwiej punkty odbierają.
23 sty 2018 | 00:11
+2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Na pewno, ale oczekiwałbym wyższego poziomu, zwłaszcza w pucharach. Gdzie te czasy, kiedy Borussia wymiatała w Lidze Mistrzów, ba, nawet Schalke z Manchesterem United grało w półfinale Ligi Mistrzów.
23 sty 2018 | 08:43
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Bez wiekszej kasy za TV w Niemczech lub wiekszej od sponsorow ciezko im bedzie niestety. To juz inny futbol, niz wtedy, zwlaszcza wtedy, kiedy Bayer gral w finale LM.
21 sty 2018 | 21:11
-10
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Jest takie coś okienko transferowe , każdy kowalem swojego losu. Przeszedł nie on jeden nie ostatni Futbolu.
21 sty 2018 | 21:08
+4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Rozumiem zawodnika. Po co miał iść do Barcy czy Realu na ławkę, jak dobrze mu idzie w Niemczech i w Bayernie może grać regularnie
21 sty 2018 | 20:53
+11
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Ja na jego miejscu też bym wolał w Bayernie grać, tym bardziej że chłopak ma dużą szansę często wychodzić w pierwszym składzie. Wolny transfer, więc swoje zobowiązania wobec Schalke wypełnił. Nie rozumiem pretensji.
21 sty 2018 | 20:41
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Schalke to ten klub Gazpromu, tak?
21 sty 2018 | 21:55
(Edytowany)
Tak, więc jescze większy powód do znienawidzenia tego klubu.
-3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Tak, więc jeszcze większy powód do znienawidzenia tego klubu.
21 sty 2018 | 20:30
-3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Ja tam jakoś tych kibiców trochę rozumiem... mógł wybrać inna ligę. Tym bardziej, że ofert nie brakowało...
21 sty 2018 | 20:32
+14
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Dlaczego? Ma nie realizować swoich marzeń bo jakiemuś tam kibicowi coś nie pasuje? Myślałem, że żyjemy w wolnym świecie i każdy jest kowalem własnego losu.
21 sty 2018 | 20:42
-7
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Trzeba zacząć ribić memy z podpisem "myślałem, że żyjemy w wolnym kraju". Z ferdkiem kiempskim pasują jak ulał.
21 sty 2018 | 22:49
-1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Minusy lecą, bo ten "wolny świat" to świat idiotów. Co poradzić. Trzeba żyć między idiotami.
21 sty 2018 | 20:30
+24
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Mark Uth z Hoffenchein od pierwszego lipca na zasadzie wolnego transferu zostanie piłkarzem Schalke 04 Gelsenkirchen.
Też dwa tygodnie temu zabrali głównym rywalom w walce o LM najlepszego piłkarza i co kibice Hoffenchein mają powiedzieć?Normalna kolej rzeczy
21 sty 2018 | 20:14
+22
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Kibice nie zawsze rozumieja, ze dla pilkarzy to jest praca, wiec chca wiecej zarabiac, jesli ktos chce im wiecej zaplacic, no i chca w tej pracy osiagac sukcesy. Poki nikt nie cwaniakuje jak Auba, a wypelnia swoj kntrakt tak jak obie strony sie umowily to kibice powinni mu dziekowac za jego dotychczasowa prace, a nie obrazac.
21 sty 2018 | 20:31
+8
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Zgadzam się, tylko że Goretzka w Bayernie będzie mniej zarabiał. Tylko 10 milionów rocznie, a Schalke Goretzke oferowało aż 12
21 sty 2018 | 20:38
+11
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
To tym bardziej nie rozumiem kibicow. Powinni sie cieszyc, ze wytrenowali dobrego pilkarza, ktory jest ambitny i chce walczyc o wyzsze cele. Powinni winic klub, ze nie zadbali wczesniej o jakis zarobek na jego transferze.
21 sty 2018 | 21:19
+3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Też nie przesadzałbym że 'wytrenowali' bo Goretzka jak przychodził z Bochum do Shalke to już był bardzo utaloentowany i praktycznie wyszkolony (Choć przyznać trzeba że w Shalke dalej się rozwijał), ale masz rację z tymi kibicami oczywiście.
21 sty 2018 | 20:13
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
'Madrzy' kibice chyba zapomnieli ile dla ich klubu biegal, walczyl itd...
21 sty 2018 | 20:06
+7
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Ach ci kibice. Coś mają z głową, czy co ?
21 sty 2018 | 20:04
+6
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Tępa kibicowska masa myśląca tylko o sobie.
21 sty 2018 | 20:02
+13
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Goretzka do Schalke przyszedł z Bochum. Wtedy wszystko było ok. Jak przechodzi do Bayernu to już jest nieporządku.
Do tego Goretzka nie przeszedł do Bayernu dla pieniędzy. W Bayernie będzie zarabiał 10m rocznie, a Schalke oferowało mu 12m rocznie.
21 sty 2018 | 19:53
+35
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Co oni sie dziwia? Kazdy pilkarz bedac dobrym grajkiem chce zdobywac trofea, rozwijac sie, zyskiwac swoja popularnosc czy po prostu zarobic wiecej. Normalna kolej rzeczy.
21 sty 2018 | 19:41
+60
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
rozumiem, że jak ktoś inny zostawi swój klub i przejdzie do Schalke to będzie ok?
21 sty 2018 | 19:52
+49
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Nie do końca, nikt nie przychodzi do Schalke dla trofeów;)
21 sty 2018 | 19:55
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
może jeszcze za darmo grają?
21 sty 2018 | 20:34
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Nie musiał przechodzić do rywala z tabeli, do tego jeszcze za darmo. To potęguje wkurzenie kibiców Schalke. Po części ich rozumiem, jest to zawodnik najwyższych lotów i mógłby być legendą tego klubu (gra tam już 4.5roku)
21 sty 2018 | 20:46
+3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
No faktycznie, lefenda Schalke. To marzenie każdego piłkarza!
21 sty 2018 | 20:47
(Edytowany)
A tak serio, to "być legendą Schalke" brzmi w dzisiejszych czasach trochę jak "to był znakomity ligowiec, al na noc więcej się nie nadawał".
+6
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
A tak serio, to "być legendą Schalke" brzmi w dzisiejszych czasach trochę jak "to był znakomity ligowiec, ale na nic więcej się nie nadawał".
21 sty 2018 | 20:47
+3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Super sprawa. Zostać legendą Schalke bez z góra Pucharem Niemiec w całej karierze!
22 sty 2018 | 00:20
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Bądźmy szczerzy. Bayern nie ma rywali.
{{comment.created_datetime}}
(Edytowany)
{{comment.user_score.team_A_name}}
{{comment.user_score.team_A_score}}:{{comment.user_score.team_B_score}}
{{comment.user_score.team_B_name}}
Edytuj (jeszcze przez {{minuteUnit}})
Pełna tabela

Bundesliga

#
Drużyna
M
Z
+/-
Pkt
1
Liga Mistrzów
23
19
37
59
2
Liga Mistrzów
+2
23
11
19
40
3
Liga Mistrzów
-1
23
10
13
38
4
Liga Mistrzów
-1
22
11
6
38
5
Liga Europejska
23
10
6
37
6
Liga Europejska
22
10
5
36
7
23
8
-1
32
8
23
8
3
31
9
23
8
0
31
11
23
7
0
30
12
23
6
-13
28
13
+1
23
8
-8
27
14
-1
23
4
-4
24
15
23
5
-7
23
16
Baraże o utrzymanie
23
6
-13
23
17
Spadek
23
4
-16
17
18
Spadek
23
3
-22
14
1 kolejka
2 kolejka
3 kolejka
4 kolejka
5 kolejka
6 kolejka
7 kolejka
8 kolejka
9 kolejka
10 kolejka
11 kolejka
12 kolejka
13 kolejka
14 kolejka
15 kolejka
16 kolejka
17 kolejka
18 kolejka
19 kolejka
20 kolejka
21 kolejka
22 kolejka
23 kolejka
24 kolejka
25 kolejka
26 kolejka
27 kolejka
28 kolejka
29 kolejka
30 kolejka
31 kolejka
32 kolejka
33 kolejka
34 kolejka
23{{gameweek}} kolejka

Terminarz spotkań

FT
0-2
FT
1-1
FT
1-0
FT
1-2
FT
1-2
FT
2-1
FT
0-1
FT
0-1
Dziś
20:30
{{match.score}}

Zawodnicy

#
Zawodnik
Bramki(karne)
Asysty
Bramki
Asysty
Żółte kartki
Czerwone kartki
Łącznie
1
20 (5)
2
13 (3)
3
11 (3)
4
11 (4)
5
10 (0)
6
10 (0)
7
10 (2)
8
10 (3)
9
9 (0)
10
9 (1)
{{$index + 1}}
{{player.value_1}}
{{player.value_1}}
{{player.value_2}}
{{player.value_3}}
Ranking

Bukmacherzy

Odbierz 20zł bez depozytu za samą rejestrację, a następnie dokonaj pierwszej wpłaty i zgarnij bonus 100% do 500zł!
20zł za rejestrację i 1000zł od depozytu na start, a do tego mnóstwo promocji okolicznościowych!
Do góry News Tabela Zawodnicy Dyskusja