Nadchodzące
Ważne
Koniec
W trakcie
Nadchodzące

Manchester City zdobył mistrzostwo Anglii! Wielkie emocje w ostatniej kolejce! [WIDEO]

Manchester City
Źródło zdjęcia: CosminIftode / shutterstock.com

Do ostatniej kolejki trwała walka o triumf w Premier League. Ostatecznie to piłkarze Manchesteru City mogą się cieszyć z mistrzowskiego tytułu.

Tutaj przeczytasz relację na żywo z ostatniej kolejki Premier League.

Korespondencyjny pojedynek pomiędzy Liverpoolem i Manchesterem City w ostatniej serii spotkań dostarczył wielu emocji. Ci pierwsi mierzyli się z Wolverhampton, drudzy grali na wyjeździe z Brighton & Hove.

"The Reds" szybko wyszli na prowadzenie za sprawą Mane. Senegalczyk w 17. minucie wpisał się na listę strzelców. Taki bieg wydarzeń sprawił, że wówczas w wirtualnej tabeli na pierwszym miejscu wylądowali podopieczni Jurgen Kloppa.

Co więcej, "The Citizens" dali się w pierwszej połowie zaskoczyć rywalom z Brighton & Hove. W 27. minucie trafił Murray i wydawało się, że kibice będą świadkami kolejnego sensacyjnego rozstrzygnięcia w mijającym tygodniu.

Po straconej bramce Manchester City wziął się jednak do roboty. W 28. minucie sygnał do walki dał Sergio Aguero. City na prowadzenie w spotkaniu i w ligowej tabeli wrócili w 37. minucie. Laporte uderzył głową i było 1:2.

W drugiej połowie "The Citizens" dołożyli kolejne dwa trafienia (Mahrez i Gundogan) i mogli zacząć fetowanie mistrzostwa Anglii. Dla City to drugi tytuł z rzędu i szósty w historii.

Liverpool zaś zwyciężył 2:0 z Wolverhampton i zakończył rozgrywki na drugiej lokacie z dorobkiem 97 punktów. Do pierwszego miejsca "The Reds" stracili jeden punkt.

Trzecia pozycja w końcowej tabeli przypadła Chelsea Londyn. Kolejne miejsca zajęli Tottenham, Arsenal i Manchester United.






Źródło: własne
Wszystkie

Sportbuzz

Dyskusja

77
13 maj 2019 | 06:43
+7
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
najlepszy sezon od lat !
13 maj 2019 | 00:49
+5
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Niesamowity sezon, ManCity ostatni raz punkty stracili w styczniu, a Liverpool w marcu. O mistrzu mogło zadecydować jedno potknięcie, ale nie zdarzyło się ono żadnej z ekip
13 maj 2019 | 05:48
+2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
14 zwycięstw z rzędu na koniec sezonu, tak się walczy o mustrxostwo ale niestety takie tempo odbiło się na LM
12 maj 2019 | 23:16
+9
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Jestem fanem Liverpoolu ale wielkie gratulacje dla City 👏👏👏👏👏
12 maj 2019 | 22:43
+2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
ładna przećwiczona akcja, Mane wycofuje się bardzo głęboko po piłkę, obrońcy wobec jego nieobecności zajmują się pozostałymi graczami Liverpoolu przed bramką, Mane oddaje piłke na skrzydło i szybko wbiega w pole karne gdzie jest kompletnie niekryty, akcja skrzydłem też idzie bardzo szybko żeby zdążyć zagrać na Mane zanim obrońcy się zorientują
12 maj 2019 | 19:44
+34
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Witam, do startu sezonu Premier League 2019/2020 zostało 90 dni.
12 maj 2019 | 19:43
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
DOBRY SEZON DLA POLAKÓW GRAJĄCYCH W PL!
12 maj 2019 | 19:42
+35
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
BEZ WZGLĘDU NA TO KTO KOMU KIBICOWAŁ TRZEBA PRZYZNAĆ ZE BYŁ TO BARDZO EMOCJONUJĄCY SEZON DO OSTATNIEJ KOLEJKI.
12 maj 2019 | 19:24
(Edytowany)
wielkie emocje??? gdzie i kiedy? przez te 10 minut kiedy $hity goniło wynik???
LM we wt i śr to chyba autor przespał hahahak
-21
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
wielkie emocje??? gdzie i kiedy? przez te 10 minut kiedy $hity goniło wynik???
LM we wtorek i środę to chyba autor przespał hahahah
12 maj 2019 | 19:03
(Edytowany)
Napiszę tak. Jako fana United jestem mega mega rozczarowany/zawiedziony dopiero co zakończonym sezonem BPL... Nasze wyniki, miejsce a przede wszystkim gra to był prawdziwy dramat... Patrząc jednak obiektywnie bardziej pod kątem fana Angielskiej piłki kopanej i ogólnie BPL szczerze muszę przyznać iż ten sezon był niesamowity. Wręcz magiczny... Ależ walka o majstra, ależ emocje, ależ naprawdę silne i pięknie grające drużyny XD... Fakt, że można przegrać przez całą kampanię 1 mecz, mieć 97 pkt i nie zostać mistrzem po prostu się w głowie nie mieści i jest wręcz wbrew logice XD... W ogóle mimo iż piłkę oglądam właściwie od zawsze to nie pamiętam takiego sezonu mojej ulubionej ligi... Tak wyrównanego, zaciętego, emocjonującego, pięknego i zdominowanego przez dwie drużyny... Szczerze? Zarówno City jak i Liverpool obie drużyny powinny być MISTRZEM!!! To był doprawdy piękny sezon i aż szkoda, że już się skończył XD. Pozostaje tylko podziękować City i Liverpoolovi za uczynienie tegoż sezonu pięknym, i oczekiwać na finał LM oraz start nowego sezonu które po tym co widzieliśmy przez te 38 kolejek również zapowiadają się fenomenalnie :)
+23
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Napiszę tak. Jako fan United jestem mega mega rozczarowany/zawiedziony dopiero co zakończonym sezonem BPL... Nasze wyniki, miejsce a przede wszystkim gra to był prawdziwy dramat... Patrząc jednak obiektywnie bardziej pod kątem fana Angielskiej piłki kopanej i ogólnie BPL szczerze muszę przyznać iż ten sezon był niesamowity. Wręcz magiczny... Ależ walka o majstra, ależ emocje, ależ naprawdę silne i pięknie grające drużyny XD... Fakt, że można przegrać przez całą kampanię 1 mecz, mieć 97 pkt i nie zostać mistrzem po prostu się w głowie nie mieści i jest wręcz wbrew logice XD... W ogóle mimo iż piłkę oglądam właściwie od zawsze to nie pamiętam takiego sezonu mojej ulubionej ligi... Tak wyrównanego, zaciętego, emocjonującego, pięknego i zdominowanego przez dwie drużyny... Szczerze? Zarówno City jak i Liverpool obie drużyny powinny być MISTRZEM!!! To był doprawdy piękny sezon i aż szkoda, że już się skończył XD. Pozostaje tylko podziękować City i Liverpoolovi za uczynienie tegoż sezonu pięknym, i oczekiwać na finał LM oraz start nowego sezonu które po tym co widzieliśmy przez te 38 kolejek również zapowiadają się fenomenalnie :)
12 maj 2019 | 19:02
+4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
uff Guardiola znow bedzie mogl powiedziec ze dla niego i tak wazniejsze jest mistrzostwo niz LM.
12 maj 2019 | 19:28
+20
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Ligę mistrzów przegrał bilansem bramek na wyjeździe. Drużyna przeciwko której grał doszła do finału rozgrywek. Obie drużyny, które grają w finale są za nim w tabeli ligowej. Zdobył drugi raz z rzędu tytuł mistrzowski po pięknej walce, w lidze gdzie wszystkie drużyny prezentują wysoki poziom. To był jego wspaniały sezon i tak na prawdę to nie powinien nic nikomu tłumaczyć. Wspaniały trener, którego rękę widać od razu gdy obejmuje klub. Puchary to zawsze złudne rozgrywki, gdzie o wyniku może zdecydować dyspozycja w jednym dniu. Gościu robi kawał dobrej roboty, ale żeby niektórym "znawcom" coś udowodnić to by musiał chyba objąć Legię i wygrać z nią LM.
12 maj 2019 | 19:32
(Edytowany)
Pierdolenie. To jest koles ktory gra na zywo w FMa, nic wiecej. Wygrywal lige w 3 krajach grajac najlepszymi ekipami z mega zapleczem finansowym. Zawse bedzie tylko i wylacznie cheque book managerem, nikim wiecej.
-17
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Pierdolenie. To jest koles ktory gra na zywo w FMa, nic wiecej. Wygrywal lige w 3 krajach grajac najlepszymi ekipami z mega zapleczem finansowym. Zawsze bedzie tylko i wylacznie cheque book managerem, nikim wiecej.
12 maj 2019 | 19:48
(Edytowany)
a mi sie np nie podobalo to, co zrobil z Bayernu. przychodzil do druzyny ktora grala ladny, ofensywny futbol i ktora zdobyla potrojna korone (taki info dla Ciebie - tak, zdobyla LM) przychodzi Guardiola i mistrzostwo zdobywa, puchar krajowy zdobywa ale w Europie pustka. co wiecej Bayern z druzyny ktora ogladalo sie przyjemnie i ktora potrafila zlac Barcelone 7:0 w dwumeczu przeistoczyl sie w grajaca wolno padake ktorej mi osobiscie nie chce sie teraz ogladac. i co z tego, ze Bayern zdobywal mistrzostwo ? przeciez Pep zawsze przechodzi do druzyny ktora ma najwieksze szanse na mistrza. Bayern ? dzielil i rzadzil w Bundeslidze. ManCity ? szejk szastal kasa na lewo i prawo - druzyna ktora przez ostatnie 10 lat wydala najwiecej kasy na transfery. od razu przepowiem przyszlosc gdzie jeszcze Pep przejdzie wczesniej lub pozniej: Juventus (albo AS Roma jezeli przeniesie sie tu szejk z PSG) i PSG (o ile nie ucieknie szejk..). aha i jeszcze na 100% wroci do Barcelony. i tak, najprawdopodobniej zostanie trenerem z najwieksza liczba zdobytych mistrzostw ale dla mnie nie bedzie najlepszym trenerem.
+4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
a mi sie np nie podobalo to, co zrobil z Bayernu. przychodzil do druzyny ktora grala ladny, ofensywny futbol i ktora zdobyla potrojna korone (takie info dla Ciebie - tak, zdobyla LM) przychodzi Guardiola i mistrzostwo zdobywa, puchar krajowy zdobywa ale w Europie pustka. co wiecej Bayern z druzyny ktora ogladalo sie przyjemnie i ktora potrafila zlac Barcelone 7:0 w dwumeczu przeistoczyl sie w grajaca wolno padake ktorej mi osobiscie nie chcialo i nie chce sie teraz ogladac. i co z tego, ze Bayern zdobywal mistrzostwo ? przeciez Pep zawsze przechodzi do druzyny ktora ma najwieksze szanse na mistrza. Bayern ? dzielil i rzadzil w Bundeslidze. ManCity ? szejk szastal kasa na lewo i prawo - druzyna ktora przez ostatnie 10 lat wydala najwiecej kasy na transfery. od razu przepowiem przyszlosc gdzie jeszcze Pep przejdzie wczesniej lub pozniej: Juventus (albo AS Roma jezeli przeniesie sie tu szejk z PSG) i PSG (o ile nie ucieknie szejk..). aha i jeszcze na 100% wroci do Barcelony. i tak, najprawdopodobniej zostanie trenerem z najwieksza liczba zdobytych mistrzostw ale dla mnie nie bedzie najlepszym trenerem.
12 maj 2019 | 21:01
+8
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
To zobacz jak Bayern dzieli i rządzi w tym sezonie Bundesligi. To przeanalizuj jakimi różnicami i z kim odpalał w LM. Przeanalizuj też wiek czołowych graczy, których miał sztywno w klubie. Po odejściu Pepa musiał wrócić Jupp i ratować sytuację. Pep jest trenerem City od 1 lipca 2016 (3 miejsce w lidze 15 pkt straty do lidera). Przeanalizuj transfery, wartość graczy, tytuły i sam odpowiedz sobie na pytanie czy jest na tym w plecy. Liverpool też jakoś nie oszczędzał. Proponuję również zobaczyć ile wydaje tam konkurencja. City jest jakieś 20% drożej wyceniane niż pozostałe topowe zespoły. Oczywiście, to sporo, ale czy aż taka dominacja żeby nie doceniać poziomu sportowego? Poza tym co Ciebie dziwi? Że przejdzie do najsilniejszych drużyn skoro jest dobry? Mają zatrudnić Fornalika? Smudę? A Guardiola ma iść do Piasta, żeby coś udowodnić? Też by ktoś powiedział, że idzie do mocnej drużyny, progres był widoczny na koniec tego sezonu ekstraklasy i wygranie ligi to był wymóg konieczny.
12 maj 2019 | 21:57
-1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
nie umniejszam kunsztu trenerskiego Pepa. gosc jest dobrym trenerem / taktykiem ale niekiedy w swoich decyzjach sam siebie zapedza do koziego rogu. bo inaczej nie moge nazwac posadzenia na lawce w najwazniejszych meczach LM Sane. goscia, ktory ciagnal ich gre w poprzednim roku i dla mnie jest jedna z najwiekszych gwiazd PL. nie wiem co, komu chcial Pep udowodnic ale byc moze wlasnie Sane zabraklo. odnosnie analizy wieku czolowych graczy w Bayernie.. no wlasnie i Ribery i Robben byli jeszcze w wieku dobrym do grania. co wiecej.. Robben byl najlepszym graczem za kadencji Pepa. poza tym roznica w tabeli nie zawsze wynika z super dyspozycji 1 zespolu. zeby byla mala roznica punktow potrzebna jest.. konkurencja. w tym roku w Bundeslidze obudzila sie ponownie Borussia no i mimo wszystko uwazam, ze taki klub jak Bayern potrzebuje nieco lepszego trenera niz Kovac. odnosnie kwot w ManCity.. prosze Cie nie brnijmy w to ;) ja wiem ze Liverpool zakupil najdrozszego obronce ale ManCity wydal niewiele mniej za swojego a mimo wszystko jak dla mnie roznica przynajmniej 1 klasy jest pomiedzy nimi. nie kaze mu trenowac Piasta i podbic z nim LM ale mimo wszystko znacznie wyzej stawiam np w tym sezonie to, co osiagneli ze swoimi zespolami Ten Hag, Pochettino czy Klopp. poza tym moim zdaniem zdecydowanie wiekszym osiagnieciem jest zdobycie LM przez Porto i Inter Mourinho niz przez Barcelone Guardioli. ALE oczywiscie zdobytych mistrzostw najwiecej bedzie mial Pep. gratuluje mu :)
12 maj 2019 | 22:33
+2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Tak, Sane wyglądał dobrze, ale nie wiemy co jest wewnątrz zespołu to raz, a dwa przegrali tak naprawdę remisując, więc cieżko mówić, że to kogoś wina. Bo ja wiem czy najlepszy wiek dla skrzydłowego -29, 30 lat i w zasadzie brak zmienników. Barcelonę przejmował jak zajmowała 3 miejsce w lidze, więc też nie można mu zarzucać. że przejął najlepszy zespół. Co do BVB to ja tej rewelacji jakoś nie widzę. To Bayern gra słabo w lidze i nawet jego szefowie już wiedzą, że muszą kogoś dokupić. Skoro Bayern tak dzieli i rządzi to czemu tego nie widać? W tym sezonie zalicza dużo głupich wpadek i wcale się nie zdziwię jak przegra mistrza. Tutaj liczy się cały zespół, a nie jeden transfer. Ja porównuję wartość całego zespołu, a nie jednego obrońcę. Zobacz na ile są wyceniane wszystkie zespoły z top 6 w PL. Z tą obroną to też pól prawdy bo o formie nie decyduje jeden mecz, a cały sezon, a w bramkach straconych jest 22-23 dla Liverpoolu, więc różnica nie jest zbyt istotna. Wg mnie nie da się porównywać różnych trenerów i różnych osiągnięć ot tak sobie, ale zarzucanie Guardioli, że idzie na łatwiznę jest nierozsądne zwłaszcza, że mówimy o lidze w której niedawno mistrzem było Leicester. Gdzie wtedy były te wielkie kluby? Pep jest świetny, bo w sezonie gdzie pojawił mu się mega konkurent obronił mistrza. To jest właśnie sukces. Każdy z wymienionych przez Ciebie trenerów ma jakąś konkretną porażkę w tym sezonie, ale jak czepiamy sie to Pepa bo największy budżet? Trochę to nie fair. Różnice wartości piłkarzy nie są aż tak duże. City musiało wpompować kasę, bo PL tego wymaga, a nie był to klub budowany latami. Mourinho to akurat chodząca kontrowersja, ale co trzeba mu oddać trener wspaniały. Z MU jednak i on sobie nie poradził, a budżet przecież ma całkiem pokaźny.
12 maj 2019 | 23:04
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
w Borussi odpalilo kilka talentow jak Sancho, Achraf Hakimi czy Alcacer. oczywiscie ciezko pisac o tym ostatnim jako o mlodym talencie ;) ale chodzi o to, ze po prostu odpalil co nie zmienia postaci rzeczy ze tak mala roznica punktow wynika rzeczywiscie z kiepskiej postawy Bayernu. Bayern troche poszedl droga Realu i przez kilka ostatnich sezonow za bardzo nie inwestowal. kadra sie postarzala. teraz czeka ich przebudowa solidna. co do Barcy zajela 3 miejsce ale to byl poniekad sezon przebudowy skladu. Rijkard przygotowal solidny grunt pod przyszle sukcesy Barcy m.in. wprowadzajac do skladu i ogrywajac Messiego. w LM z tego co pamietam doszli chyba nawet do polfinalow. Pep zmienil gre i nie ma co do tego watpliwosci ale mimo wszystko pamietaj ze to Barcelona - druzyna ktora rok w rok liczyla sie w LM i byla jednym z 2 glownych faworytow do zdobycia mistrzostwa. akurat za to co osiagnal w Barcelonie ma moj najwiekszy szacunek. Pepa troche sie czepiam tylko dlatego, ze wypowiedzial te slowa ktore przytoczylem :) nic wiecej do niego nie mam.
12 maj 2019 | 23:42
+2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
ale taka jest prawda, w UK większy respect będzie miał MC niż np Tottenham, jeśli wygra LM
12 maj 2019 | 18:55
+4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
No coz, wypada jedynie pogratulować City tytułu. Wytrzymali ciśnienie do samego końca. Runda druga już w przyszłym sezonie :)
12 maj 2019 | 18:52
+29
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Gratulacje dla Manchesteru City i Liverpoolu za super sezon. Ale to co Chelsea odwaliła to ja nie wiem... Grać taką kupę i wskoczyć na 3 miejsce na koniec :D
12 maj 2019 | 22:15
+4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Chelsea troll roku PL, bez dwóch zdań.
12 maj 2019 | 18:34
-12
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Wszystkich małoletnich kibiców Liverpoolu zapraszam do siebie na rekolekcje, u mnie znajdziecie zrozumienie i pocieszenie. Buziaki.
12 maj 2019 | 18:58
-5
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
No ile gówniarze będę na was czekał, nie mam całej niedzieli, o 21 gram w pokera z prałatem.
12 maj 2019 | 18:14
+39
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Caly zajebisty sezon Liverpoolu moze jebnac jak banka mydlana 1 czerwca w finale LM jak przegraja z Tottenhamem. To bedzie koszmar dla Kloppa i wszystkich kibicow The Reds. Bedzie mozna wtedy powiedziec "Grali jak nigdy, przegrali jak zawsze".
12 maj 2019 | 19:25
+5
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
To jest nasz czarny scenariusz. Klopp musi sie przełamać jeśli chodzi o finały.
12 maj 2019 | 18:09
+25
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
ALE NIEEEEEEE, ZNAFCY I TAK WIEDZĄ SWOJE I DLA NICH VIRGIL JEST PRZEREKLAMOWANY BO PODOBNO W 1410 ROKU KUCHARCZYK NIM KRĘCIŁ. Jebani janusze.
12 maj 2019 | 23:09
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
A gdzie tu masz cos o Virgilu? Postaw sobie oltarzyk i sklej pizde.
12 maj 2019 | 18:06
+4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Szkoda, że Kun drugiej bramki nie strzelił, bo w takim wypadku też zasłużył na koronę.
12 maj 2019 | 18:06
+42
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
XDDDDDD
12 maj 2019 | 18:05
(Edytowany)
NIW PAMIETAM TAKIEGO SEZONU PIŁKRSKIEGO.
UCZTA DLA KIBICOW.
+14
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
NIE PAMIETAM TAKIEGO SEZONU PIŁKRSKIEGO.
UCZTA DLA KIBICOW.
13 maj 2019 | 05:42
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
La liga 2006/07 miała lepszy finisz
12 maj 2019 | 18:04
+9
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
,,Nie jesteś drugi, jesteś wielki" słynne słowa
12 maj 2019 | 23:08
+3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
"Drugi to pierwszy przegrany" jeszcze slynniejsze slowa
13 maj 2019 | 05:45
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
hehe, kibice liverpoolu próbują nagle doxeniać drugie miejsca, cokolwiek any tylko odwrócic uwage od fakty że ostatnie mistrzostwo zdobyli w erze kamienia łupanego
12 maj 2019 | 18:03
(Edytowany)
Mistrzem może być tylko jeden klub, nawet jeśli jest nim City. Byli fantastyczni, fenomenalni, znakomici, ale moim zdaniem to Liverpool był lepszy, bo przegrali tylko jeden mecz w sezonie, właśnie z City, podczas gdy Manchester przegrał aż cztery: z Chelsea, Crystal Palace, Leicester i Newcastle. No ale cóż, zasad punktowania w tym sezonie już nie zmienimy, bo to właśnie punktowanie za 2, a nie 3 oczka w wygranym meczu dawałoby tytuł Liverpoolowi, ale przynajmniej tyle dobrego, że piłkarze Kloppa mają jeszcze szansę na zdobycie innego trofeum w tym sezonie.
-12
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Mistrzem może być tylko jeden klub, nawet jeśli jest nim City. Byli fantastyczni, fenomenalni, znakomici, ale moim zdaniem to Liverpool był lepszy, bo przegrali tylko jeden mecz w sezonie, właśnie z City, podczas gdy Manchester przegrał aż cztery: z Chelsea, Crystal Palace, Leicester i Newcastle. No ale cóż, zasad punktowania w tym sezonie już nie zmienimy, bo to właśnie punktowanie za 2, a nie 3 oczka w wygranym meczu dawałoby tytuł Liverpoolowi, chociaż mówienie, że ktoś zasłużył na tytuł bardziej przy różnicy wynoszącej jeden punkt, też może wydawać się trochę zabawne. :P Ale przynajmniej tyle dobrego, że piłkarze Kloppa mają jeszcze szansę na zdobycie innego trofeum w tym sezonie i gdyby udało się je zdobyć, to nikt nie będzie płakał, że nie udało się wygrać mistrzostwa. :P
12 maj 2019 | 18:27
(Edytowany)
Nie tłumacz tego wszystkiego tak bardzo jednostronnie, jak chciałbyś zmienić punktowanie skoro tak piszesz, Liverpool przegrał w tym sezonie tylko jeden mecz ale za to dużo więcej ich zremisował od City, mieli 7-punktowe prowadzenie a je zaprzepaścili, rozegrali świetny sezon ale jednak sami trochę to miejsce lidera premier league stracili
+5
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Nie tłumacz tego wszystkiego tak bardzo jednostronnie, jak chciałbyś zmienić punktowanie skoro tak piszesz, Liverpool przegrał w tym sezonie tylko jeden mecz ale za to dużo więcej ich zremisował od City, mieli 7-punktowe prowadzenie a je zaprzepaścili, rozegrali świetny sezon ale jednak sami trochę to miejsce lidera premier league stracili na własne życzenie
12 maj 2019 | 18:50
(Edytowany)
Punktowanie za 3 przy zwycięstwie jest po prostu niesprawiedliwe. Dowód? W jednym sezonie klub A remisuje dwukrotnie z klubem B - mają za te mecze 2 punkty na swoich kontach. W drugim sezonie najpierw zespół A ogrywa zespół B, a w rewanżu zespół B odpowiada zwycięstwem - za te mecze mają po 3 punkty w tabeli. Czyli w obu sezonach obie drużyny były na tym samym poziomie, a mimo to w jednym mieli punkt mniej, a w drugim punkt więcej. Nie bez powodu kiedyś była punktacja "2 punkty za zwycięstwo" i dopiero w latach 90' to zmieniono, także to nie jest mój wymysł. :P Masz rację, Liverpool miał 7-punktową przewagę, ale wcześniej City miało 4-punktową przewagę, którą też roztrwoniło. Ale na przestrzeni sezonu licząc według starych zasad punktacji to Liverpool wygrałby mistrzostwo.
-5
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Punktowanie za 3 przy zwycięstwie jest po prostu niesprawiedliwe. Dowód? W jednym sezonie klub A remisuje dwukrotnie z klubem B - mają za te mecze 2 punkty na swoich kontach. W drugim sezonie najpierw zespół A ogrywa zespół B, a w rewanżu zespół B odpowiada zwycięstwem - za te mecze mają po 3 punkty w tabeli. Czyli w obu sezonach obie drużyny były na tym samym poziomie, a mimo to w jednym mieli punkt mniej, a w drugim punkt więcej. Nie bez powodu kiedyś była punktacja "2 punkty za zwycięstwo" i dopiero w latach 90' to zmieniono, także to nie jest mój wymysł. :P Masz rację, Liverpool miał 7-punktową przewagę, ale wcześniej City miało 4-punktową przewagę, którą też roztrwoniło. Ale na przestrzeni sezonu licząc według starych zasad punktacji to Liverpool wygrałby mistrzostwo, a w Lidze Mistrzów grałby Arsenal, a nie Tottenham - to działa na wszystkie drużyny, a nie tylko na Liverpool. :P
12 maj 2019 | 19:21
+5
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
regulamin jest wszystkim znany i zaakceptowany. może przenieś się w czasie do lat 90, przelicz sobie tabelę i ciesz się dziś z mistrzostwa??? :D
12 maj 2019 | 19:57
+2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Ale jak się ma to do tego, że nie jest on sprawiedliwy? 37 kolejek i dzielenie punktów w Ekstraklasie też było znane i zaakceptowane, a jednak było jeszcze bardziej niesprawiedliwym i po prostu nieudanym systemem. Podbeskidzie, które zajmowało 9. miejsce po 30 kolejkach tylko przez klasyfikację fair-play, ostatecznie spadło z ligi. :D Niestety z mistrzostwa cieszyć się nie będę, no bo po prostu nikt nam go nie przypisze, innym razem mógł na takim systemie skorzystać Liverpool, tym razem skorzystało City, ale tak - gdyby zamienić Liverpool i City nazwami w tabeli to zapytany o to mówiłbym to samo - że zasad nie zmienimy i trzeba liczyć na wygraną w Lidze Mistrzów. :P
12 maj 2019 | 20:43
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
podejdź do tego tak - skoro FCL przegrał tylko 1 mecz a $hity 4 i jest wyżej to o czymś to świadczy... to znaczy, że łącznie FCL "wtopił" (czytaj: nie wygrał) większą ilość meczy. i to się zgadza - M$ 32 zw, FCL 30zw. FCL "wtopił" o 2 mecze w sezonie więcej, dlatego zajął drugie miejsce w lidze. prosta matma, prawda?
12 maj 2019 | 21:45
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Tak na logikę: skoro mecz można wygrać, zremisować lub przegrać (3 opcje uszeregowane od najlepszej do najgorszej; należy pamiętać, że nie bierzemy pod uwagę różnicy bramek) to np. w 2 meczach opcja 1+3 powinna dawać tyle samo punktów co 2 razy opcja 2, a u nas opcja 1+3 daje 3 punkty, a 2 razy opcja 2 daje 2 punkty. Drugi przykład: skoro za zwycięstwo rozdysponowuje się między dwie drużyny 3 punkty (3 dla jednej i 0 dla drugiej), to dlaczego przy remisie rozdysponowuje się między oba zespoły tylko 2 punkty (po 1 dla każdej z nich)? Powinno się też rozdysponować między nie 3 punkty, czyli po 1,5 punktu dla każdej z nich.
Jeszcze raz podkreślam, ja tego systemu nie wymyśliłem, wymyślili go na początku piłki nożnej i trwał tak do lat 90' i nikomu nie przeszkadzał, aż ktoś wpadł na pomysł zmniejszenia liczby remisów czy tam promowania gry ofensywnej. Można ten nowy system lubić lub nie, ale po prostu sprawiedliwy to on nie jest. Nawiasem mówiąc, czytałem o tym jakiś artykuł i faktycznie liczba remisów się zmniejszyła, ale... planowane zmniejszenie było większe niż faktyczne. Czy to dobrze czy źle, że jest mniej remisów? Nie wiem, każdy niech sam to sobie oceni, ja tylko mówię o czystej matematyce, jak sam to określiłeś. :P
12 maj 2019 | 22:11
(Edytowany)
jak sam napisałeś - jest to promocja gry ofensywnej, czyli wiadomo kto grał ofensywniej. jak napisałem ja - regulaminy są znane i zaakceptowane. upierasz się przy czymś o czym większość ludzi zdażyła zapomnieć. mało tego - gdybyś zapytał samych zainteresowanych, czyli piłkarzy FCL to jestem pewien, że większość nie miałaby pojęcia o czym mówisz, bo są zbyt młodzi, żeby to pamiętać albo nawet o tym wiedzieć. mi nie podoba się, że LIGĘ MISTRZÓW wygra klub, który w swoim kraju nie był mistrzem od prawie 30 albo od prawie 60 lat. to też "nieuczciwe" i ch** z tym można zrobić :/
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
jak sam napisałeś - jest to promocja gry ofensywnej, czyli wiadomo kto grał ofensywniej. jak napisałem ja - regulaminy są znane i zaakceptowane. upierasz się przy czymś o czym większość ludzi zdażyła zapomnieć. mało tego - gdybyś zapytał samych zainteresowanych, czyli piłkarzy FCL to jestem pewien, że większość nie miałaby pojęcia o czym mówisz, bo są zbyt młodzi, żeby to pamiętać albo nawet o tym wiedzieć. mi nie podoba się, że LIGĘ MISTRZÓW wygra klub, który w swoim kraju nie był mistrzem od prawie 30 albo od prawie 60 lat. to też "niesprawiedliwe" i ch** z tym można zrobić :/
12 maj 2019 | 21:09
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Czyli drużyna która nie potrafiła wgrać jest pokrzywdzona bo inna drużyna potrafiła?! Jak to podejście działa w przypadku drużyny która demoluje rywala i dostaje 2 pkt a inny zespół się muruje, nie oddaje strzału, remisuje i dostaje 1 pkt?
12 maj 2019 | 21:51
-1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
To znaczy, że nie potrafiono przebić się przez jej defensywę, a skoro taki klub nie potrafił, to czemu miałby dostać więcej punktów niż 1? A ile jest takich meczów, gdzie gra jest wyrównana, a w końcówce pada bramka trochę przypadkowa i zamiast podziału punktów, ktoś niezasłużenie zgarnia komplet i odprawia drugą drużynę z kwitkiem? :P Chociaż szczerze mówiąc to takie przykłady są bez sensu, tak samo jak, nie obraź się, Twój - powinna decydować czysta matematyka - spójrz co napisałem w odpowiedzi do komentarza kolegi boguca.
12 maj 2019 | 22:16
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
czysta matma jest taka, że za zwycięstwo masz 3 pkt a za remis 1. i nikt oprócz ciebie "kolego" nie zgłasza zastrzeżeń. napisz podanie do związków piłkarskich, do UEFY i FIFY. może rozwiążą twój problem. ;)
15 maj 2019 | 23:43
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Ale to, że mało kto widzi zastrzeżenia do takiego systemu, nie znaczy, że jest on dobry. W czasach Kopernika też mało kto mówił, że Ziemia kręci się wokół Słońca. :P Ja tak w zasadzie nie próbuję nikogo tu przekonywać, żeby też stał się fanem starego systemu, czy że "stary system był bardziej atrakcyjny", po prostu piszę, że ten nowy jest niesprawiedliwy, co próbowałem udowodnić na przykładach, ale chyba mi się nie udało Cię przekonać. :P
16 maj 2019 | 00:23
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
ty jeszcze o tym? masz zawzięcie hahahah. a jak były 2pkt i nagle zaczęli dokładać 3 i ujemny za zwycięstwo/porażkę minimum 3 golami? to też było niesprawiedliwe, bo gole padały ze spalonych, błędnie dyktowanych karnych itd.

doszukując się już wszystkiego, do czego się można doczepić to cały football przed varem był kompletnie niesprawiedliwy!!
16 maj 2019 | 07:04
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
W tym jednym się zgadzamy, teraz kiedy w wielu ligach jest VAR, w LM i na MŚ, to oglądając czasem mecz bez udziału VAR-u czuję się trochę jakbym oglądał inny sport. :D I to prawda, np. lista zwycięzców Ligi Mistrzów mogłaby pewnie wyglądać inaczej, gdyby chociażby w 3 ostatnich edycjach był VAR.
16 maj 2019 | 14:19
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
lista zwycięzców LM wyglądałaby zupełnie inaczej gdyby trzymali stary format i grali tylko mistrzowie. obecni finaliści nie mieliby prawa się w nim znaleźć. mielibyśmy w finale Farsę i $hitty/Sruve/Porto (mistrzowie, którzy zaszli najdalej)
12 maj 2019 | 18:03
-16
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Guardiola sriola, wydał tyle na transfery i ma tak szeroką kadrę, że może wystawić praktycznie dwie jedenastki. Mam nadzieję, że kilku piłkarzy odejdzie z Shity, np. Sane i Gabriel Jesus, żeby się rozwijać a nie tracić najlepsze lata na siedzeniu na ławce. Tym bardziej, że Guardiola z ManCity nawet do półfinałów LM nie dojdzie, bo on tylko tiki takę będzie próbował.
12 maj 2019 | 18:08
+5
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
XDDD
12 maj 2019 | 18:12
+10
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Nie kompromituj się ... wiem że jest rozczarowanie ale to jest sport i oni byli lepsi.
13 maj 2019 | 05:46
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
liverpool nie ma szerokiej kadry i nie wydał fortuny na transfery?
12 maj 2019 | 18:00
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Manchesteru nie ma w europejskich finałach ale zdobyli mistrza na własnym podwórku.
12 maj 2019 | 17:59
+59
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Wspaniały sezon , obie drużyny zasłużyły na mistrzostwo. Przewaga nad trzecią Chelsea 25 i 26 pkt coś niesamowitego jak na ligę angielską. Gratulacje dla MC i Liverpoolu.
12 maj 2019 | 19:26
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Prawda. Ale mimo wszystko mistrz jest tylko jeden..
12 maj 2019 | 17:59
+16
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Jakby salah tak nie próbował przez cały sezon na siłe nap*****lać z jakiejkolwiek sytuacji a podawał lepiej ustawionemu Mane to już kilka kolejek temu mielibyśmy mistrza.
12 maj 2019 | 18:06
+11
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Masz rację, ale Salah ma włączony tryb gwiazdora. Nie zdziwiłoby mnie to gdyby odszedł do Realu. Prawda jest taka, że to Mane ciągnie grę a Salah tylko spowalnia akcje powolnym prowadzeniem piłki przy kontrach, zamiast podać do Mane, albo właśnie strzałami w obrońców. Moim zdaniem lepiej jakby Salah jednak zaczął finał LM na ławce rezerwowych i w tym okienku Liverpool pozbył się Egipcjanina i ściągnął Sane z Manchesteru City, bo Niemiec chce odejść przez to że marnuje się na ławce rezerwowych.
12 maj 2019 | 18:35
(Edytowany)
Może tak to wyglądać, ale jednak nie przesadzajmy, mówicie, że Salah strzela z każdej sytuacji i spowalnia akcje, a koleś jest królem strzelców Premier League. Jeśli chodzi o asysty to ma ich 11, przy 2 Mane. Pewnie, mógłby mieć ich więcej i czasami może jego gra irytować, ale nadal daje nam wiele. Gdyby odjąć bramki Salaha od rezultatów w lidze, to mielibyśmy 13 punktów mniej. Wciąż jest dobrym piłkarzem, mimo że posiada też wady. Moim zdaniem sprzedanie go czy nawet niewystawienie w finale Ligi Mistrzów (bo kogo wystawić w jego miejsce, Shaqiri'ego?) to niezbyt dobre pomysły. A też mi się skojarzyło: kibice Realu też często narzekali na Ronaldo, a co jest teraz w Realu po jego odejściu do Juventusu? :P
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Może tak to wyglądać, ale jednak nie przesadzajmy, koleś jest mimo wszystko królem strzelców Premier League. Jeśli chodzi o asysty to ma ich 11, przy 2 Mane. Pewnie, mógłby mieć ich więcej i czasami może jego gra irytować, ale nadal daje nam wiele. Gdyby odjąć bramki Salaha od rezultatów w lidze, to mielibyśmy 13 punktów mniej. Wciąż jest dobrym piłkarzem, mimo że posiada też wady. Moim zdaniem sprzedanie go czy nawet niewystawienie w finale Ligi Mistrzów to niezbyt dobre pomysły. A też mi się skojarzyło: kibice Realu też często narzekali na Ronaldo, a co jest teraz w Realu po jego odejściu do Juventusu? :P
12 maj 2019 | 19:14
-1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
piękne słowa, święta racja
12 maj 2019 | 17:58
+53
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
City mistrzem! Brawa dla Liverpoolu za najlepszą walkę o mistrzostwo. Zasłużyliście tak samo jak City, żeby zdobyć mistrzostwo. Niestety mistrz może być tylko jeden! Brawo City, Brawo Liverpool!
12 maj 2019 | 17:58
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Gratulacje dla City za tytuł najlepszej drużyny ligi angielskiej. Przed Liverpoolem natomiast dwa zadania: zostać najlepszym klubem w Europie, a potem najlepszym klubem na świecie.
12 maj 2019 | 17:57
+44
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
W erze Premier League poza Alexem tylko Mourinho dał radę obronić tytuł (między 2004-06). Guardiola stworzył kolejną maszynkę, a hejterzy i tak dalej będą go jechać. Tymczasem z tytułem nie ma dyskusji. Pokonać tak mocny Liverpool to prawdziwe mistrzostwo.
12 maj 2019 | 17:56
+7
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
NO SA NIESAMOWICI !
12 maj 2019 | 17:55
-12
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Najgorsze co mogło się przytrafić dla Angielskiego Football'u ...
12 maj 2019 | 17:55
+36
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Brawo dla jednych i drugich! Taka walka o PL to przyjemność, niezależnie od upodobań!
12 maj 2019 | 17:55
-15
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Manchester CIty jest zdecydowanie najlepszą drużyna Europy gdyby nie ta durna zasada bramek wyjazdowych to właśnie bili by się o poczwórną koronę...
12 maj 2019 | 18:05
+4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Nie wiadomo. Po pierwsze puchary to co innego niż liga. Po drugie w meczu z Tottkami był remis w dwumeczu, więc City nie udowodniło wcale, że bardziej zasługiwali na awans. Po trzecie LFC też miał kapitalny sezon (przegrywają ligę mając 97 PTS). W potencjalnym finale LM między City, a LFC wcale nie byłoby faworyta. W obecnym zestawieniu też nie go nie ma. Sami widzimy, że zdarzyć może się wszystko.
12 maj 2019 | 18:14
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Popatrz sobie na wyniki Guardioli w LM od 2012 roku i zrozumiesz że to co się stało z City w tym sezonie to nie przypadek. czy wina bramek wyjazdowych.
12 maj 2019 | 18:47
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Gdyby nie pomoc angielskich sędziów (w LM nie pomogli), to zdobyliby tylko Puchar Ligi...
12 maj 2019 | 17:53
-10
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Szkoda tej przewagi 7 punktów ale jak ma się ograniczoną kadrę to i tak mega zajebisty wynik! YNWA
12 maj 2019 | 17:53
(Edytowany)
Nie lubie City ale trzeba przyznac ze Guardiola zrobil z nich walec ktory kolejny raz rozjechal Premier League. Oby w nastepnym sezonie przelozylo sie to na LM.
+7
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Nie lubie City ale trzeba przyznac ze Guardiola zrobil z nich walec ktory kolejny raz rozjechal Premier League. Oby w nastepnym sezonie przelozylo sie to na LM.
12 maj 2019 | 17:53
-1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Pep Guardiola udowadnia, że niszczy każdą ligę do której trafia.
12 maj 2019 | 17:51
+19
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Gratki, ale szkoda live
12 maj 2019 | 18:00