MU dostaje dwa razy tyle, co Barcelona. Gigantyczne pieniądze za koszulki w Premier League

W Manchesterze potrafią robić interesy - reklama na koszulkach "Czerwonych Diabłów" jest najdroższa w futbolowym świecie.


Dalsza część tekstu pod wideo
Siedmioletni kontrakt, jaki MU zawarł w 2012 z Chevroletem, gwarantuje 52 miliony funtów za sezon - dwa razy więcej, niż od Qatair Airways otrzymuje Barcelona. 


W raporcie firmy Repucom dotyczącym sponsoringu znalazły się również inne ciekawe dane. Lukratywna umowa Manchesteru pomogła Premier League zarobić na koszulkach 330 milionów euro za cały obecny sezon (ogromny skok wobec 244 milionów w roku poprzednim). Dla porównania Bundesliga zarobi 168 milionów euro (139 rok wcześniej), a La Liga - 105 milionów (jedyny w czołówce spadek - ze 113 milionów).


Interesująco robi się, gdy spojrzymy na pochodzenie kapitału sponsorskiego. Aż 271 milionów euro ze wspomnianych 330 napłynęło do Premier League z zagranicy. W przypadku ligi hiszpańskiej - również bardzo dużo, bo aż 91 pochodzi spoza kraju. Na przeciwnym biegunie jest Bundesliga, gdzie tylko 40 ze 168 milionów pochodzi spoza Niemiec.


Raport wspomina o jeszcze trzech ligach. Francuska zarobiła na koszulkach porównywalnie do hiszpańskiej - 103 miliony euro (w tym 62 z zagranicy), włoska - 83 miliony euro (37 mln spoza Włoch), zaś holenderska - 41 milionów (tylko 10 mln nie pochodziło z Holandii). Poziom dochodów z reklam na koszulkach w przypadku dwóch ostatnich praktycznie się nie zmienił w stosunku do ubiegłego sezonu, w Ligue 1 zanotował wzrost o 7 milionów.


Wszystkie sześć wymienionych lig zarobiło w tym sezonie 830 milionów euro wobec 736 milionów w poprzednim sezonie. 512 z tych 830 milionów pochodziło z kapitału zagranicznego.

Przeczytaj również