Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.

Wspieraj Meczyki.pl

Zauważyliśmy, że korzystasz z oprogramowania blokującego reklamy. Serwis Meczyki.pl tworzymy od wielu lat z pasji, hołdując zasadzie "kibice dla kibiców".
Dochody z reklam pomagają nam stale utrzymać redakcję i opłacać serwery, niezbędne do funkcjonowania strony.

Mamy zatem wielką prośbę o dodanie Meczyków do "białej listy" i odblokowanie wyświetlania reklam. By to zrobić, kliknij w przycisk poniżej, a następnie odśwież stronę.

Jak odblokować reklamy na Meczykach?

Nie wszystkim spodobał się transfer Ronaldo do Juventusu. Pracownicy Fiata protestują

Jakub Kreśliński  11 lip 2018 | 16:55 64
Nie wszystkim spodobał się transfer Ronaldo do Juventusu. Pracownicy Fiata protestują
Źródło zdjęcia: Marcos Mesa Sam Wordley / Shutterstock.com

Nie wszystkim we Włoszech spodobał się transfer Cristiano Ronaldo do Juventusu. Pracownicy Fiata z fabryki w Melfi postanowili zaprotestować.

Portugalski gwiazdor przeszedł z Real Madryt do Juventusu za ponad sto milionów euro. 33-letni piłkarz podpisał czteroletni kontrakt, na mocy którego będzie zarabiał 30 milionów euro za sezon gry. Transfer i kontrakt piłkarza częściowo zostaną sfinansowane przez Fiata, co nie przypadło do gustu pracownikom fabryki w Melfi. 

To niedopuszczalne, że podczas gdy pracownicy w dalszym ciągu podejmują się ogromnych, ekonomicznych poświęceń, to firma wydaje setki milionów na jednego piłkarza - ogłosili w oświadczeniu.

Podczas gdy pracownicy i ich rodziny coraz mocniej zaciskają pasa, firma decyduje się zainwestować mnóstwo pieniędzy w jednego człowieka. Czy to właściwe? Czy to normalne, że jedna osoba zgarnia miliony, a tysiące nie potrafią dotrwać do połowy miesiąca - dopytują się protestujący pracownicy.

Pracownicy fabryki Fiata w Melfi ogłosili strajk, który ma trwać od 15 do 17 lipca.

Źródło: FourFourTwo
Dyskusja 64
12 lip 2018 | 10:19
-1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Tak postępują ludzie którzy nie rozumieją terminu "inwestycja". Ciekawe czy to będzie strajk czy włoski strajk? hehe
12 lip 2018 | 04:56
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
wydaje mi sie, ze mecz o 3 miejsce bedzie lepszym widowiskiem :)
12 lip 2018 | 03:30
Komentarz usunięty
Komentarz usunięty
12 lip 2018 | 02:15
+2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Oni szukali tylko pretekstu do zaszantazowania pracodawcow, a akurat trafil sie ronaldo wiec...
12 lip 2018 | 00:53
+8
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Faktycznie problem. Zwolnią strajkowców a zatrudnią filipinki za miske ryżu.
12 lip 2018 | 00:31
-2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Na moje to dobrze wydadza te miliony... Jakby dac zwyklemu pracownikowi 30 milionow to przez rok z jego beda miec a niech bedzie 50tys a dadza Ronaldo tyle to w ciagu roku z samych koszulek sie to zwroci a gdzie jeszcze kasa za wieksza ogladalnosc bo taka napewno bedzie no i tez czysto sportowo ile moze Cr7 dac do druzyny Juve bo niby dobrze graja finaly sa ale zawsze brakuje odrobinke do sukcesu np w LM a Ronaldo to Ronaldo sam potrafi odmienic losy meczu tymbardziej w LM gdzie dostaje dodatkowego kopa. Jetem ciekaw co to bedzie bo tu teraz Juve z Ronaldo w skladzie moze zdominowac Europe.
12 lip 2018 | 00:13
+4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Hahaha, co za idioci, nic a nic nie kumają! Juventus już rozwala giełdę, promocji nie da się nawet policzyć pieniędzmi. Trzeba rozumieć i akceptować świat a nie walczyć z wiatrakami! Te pieniądze nie są z ich wypłat! Ronaldo będzie zarabiał swoje, albo we Włoszech, albo gdziekolwiek Podstawowa kwestia jest taka, że Ronaldo jest być może najlepszy z 6 miliardów ludzi a oni produkują Fiata, Fiata kurwa 😂
12 lip 2018 | 06:45
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Oglądaniem piłki jeszcze nikt nigdy nigdzie nie zajechał...
11 lip 2018 | 23:12
(Edytowany)
No i dobrze, zasrane lewaki, tfu, gardzę. Obniżyć im jeszcze pensje bardziej, a czemu by nie, niech zmieniają pracę jak im się nie podoba.

PS pewnie dostane wiele minusów, dla tych którzy nie kumają to mój post jest czystą prowokacją
post niżej "Pracownicy Fiata mają prawo się zwolnić i zmienić pracę tak jak to zrobił Ronaldo. Podejście socjalistyczne na zasadzie nam się należy więcej bo somsiad więcej zarabia." ma +68 na ten moment, bo hejtowanie lewaków teraz w modzie ;) A prawicowcy jeszcze głupsi, tylko tego nie widzą, prawdziwie pożyteczni idioci :D Ave kapitalizm, precz z lewakami ahahaha!!! Nawet mi was nie żal.
-6
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
No i dobrze, zasrane lewaki, tfu, gardzę. Obniżyć im jeszcze pensje bardziej, a czemu by nie, niech zmieniają pracę jak im się nie podoba.

PS pewnie dostane wiele minusów, dla tych którzy nie kumają, to wyżej jest czystą prowokacją;
post niżej "Pracownicy Fiata mają prawo się zwolnić i zmienić pracę tak jak to zrobił Ronaldo. Podejście socjalistyczne na zasadzie nam się należy więcej bo somsiad więcej zarabia." ma +68 na ten moment, bo hejtowanie lewaków teraz w modzie ;) A prawicowcy jeszcze głupsi, tylko tego nie widzą, prawdziwie pożyteczni idioci :D Ave kapitalizm, precz z lewakami ahahaha!!! Nawet mi was nie żal.
12 lip 2018 | 01:08
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
To nie jest wszystko takie proste z tym kapitalizmem. Polecam wykłady doc. J. Kosseckiego i jeśli obejrzysz z parę to zmienisz zdanie. Zarówno kapitalizm jak i socjalizm mają jednostronne podejście ekonomistyczne. Starszą wersją ekonomizmu był liberalizm, nowszą socjalizm. Wszystko przez pryzmat gospodarki, nie biorą pod uwagę innych czynników, jak choćby świadomość narodowa, etyka, solidaryzm, idealizm, interes narodowy/państwowy.
12 lip 2018 | 01:42
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Oczywiście, świat ogólnie nie jest prosty a bardzo bardzo a nawet jeszcze bardziej złożony. Śmieszy mnie tylko to co często obserwuje czy to na internecie czy wśród znajomych, którzy narzekają jak to zapieprzają za najniższą cały miesiąc w fabryce kiedy ich szefowie jeżdżą autami za kilkaset tys zł, że piłkarze tyle zarabiają, że 8 osób ma tyle majątku co połowa świata, ale na samo słowo lewica dostają gęsiej skórki i "precz z lewactwem!", "gonić lewactwo" kiedy to właśnie lewica chce wyrównywania szans/płac. Określenie pożyteczni idioci samo się tutaj ciśnie na usta. Ogólnie ekonomia jest bardzo złożonym zagadnieniem, ale śmieszy i żenuje jednocześnie mnie to jak bezmyślnym można być byle za modą hejtować lewactwo (nie zawsze za modą, czasami słusznie, w tym przykładzie nie widzę innego powodu niż ów bądź bezmyślność). Sam unikam identyfikacji z prawicą czy lewicą bo nie ze wszystkim się zgadzam ani z prawicą ani z lewicą, ale to mnie po prostu rozpierdala :D Dzięki za wykłady, jak będę miał trochę więcej czasu to się zainteresuje, bo temat z pewnością ciekawy.
11 lip 2018 | 19:26
+31
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
No cóż, duży może więcej. Fiat wyda 100 mln € a na marketingu zarobi 200 mln €. Sytuacja pracowników nie zmieni się, ale dlaczego niby miałaby się zmienić przez transfer piłkarza?!
11 lip 2018 | 22:52
-7
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
buahahaha.. naiwny
12 lip 2018 | 00:08
+2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Czemu naiwny?
11 lip 2018 | 19:21
+11
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Az tak zle jest we Wloszech ?
11 lip 2018 | 21:39
+25
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
No na to wychodzi :D
11 lip 2018 | 19:06
-48
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Oni jeszcze mają czelność protestować? Chyba nie wiedzą ile chętnych jest na nich miejsce
11 lip 2018 | 22:08
+6
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Pewnie masz na myśli tych co na pontonach dotarli?
11 lip 2018 | 19:02
+73
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Kiedy Higuain przyszedl do Juve za 90 baniek to jakos protestow nie bylo.
11 lip 2018 | 19:23
+24
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Widocznie od tego momentu im sie znacznie pogorszylo !
11 lip 2018 | 20:51
+14
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Ale tu nie chodzi o kwotę transferu, tylko wynagrodzenia, to Fiat ma wypłacać pensje dla Ronaldo
najlepsze jest to, że to i tak nie jest jego wina a pewnie cała krytyka spadnie na niego
11 lip 2018 | 20:53
(Edytowany)
Dobra my bad nie doczytałem, że chodzi też o pieniądze an transfer, tak czy siak problem jest w tym, że Fiat wykłada na to pieniądze kosztem pracowników co nie miało miejsca w przypadku Higuaina czy kogos innego
+4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Dobra my bad nie doczytałem, że chodzi też o pieniądze na transfer, tak czy siak problem jest w tym, że Fiat wykłada na to pieniądze kosztem pracowników co nie miało miejsca w przypadku Higuaina czy kogoś innego
11 lip 2018 | 23:08
+3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Bo Fiat nie płaci wynagrodzenia dla Higuaina. Tu nie chodzi o to że Ronaldo kosztował 100 mln, tylko o to że jego roczne 30 milionowe wynagrodzenie będzie płacić ta firma.
12 lip 2018 | 01:53
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
"Transfer i kontrakt piłkarza częściowo zostaną sfinansowane przez Fiata, co nie przypadło do gustu pracownikom fabryki w Melfi". Tak dokladnie jest napisane w tekscie.
11 lip 2018 | 18:57
-18
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Tłuszcza jak zwykle nic nie kuma...
11 lip 2018 | 18:48
(Edytowany)
Nie potrafią dotrwać do połowy miesiąca? Zapraszam do Polski. Zobaczymy jak sobie poradzą za tutejszą najniższą krajową z wynajętym mieszkaniem pomijając już fakt, że w fabryce FIATA nikt najniższej nie zarabia(nawet ten od zamiatania podłóg, a najniższa we Włoszech i tak jest pewnie z 4 razy wyższa niż nasza).
+27
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Nie potrafią dotrwać do połowy miesiąca? Zapraszam do Polski. Zobaczymy jak sobie poradzą za tutejszą najniższą krajową i wynajętym mieszkaniem pomijając już fakt, że w fabryce FIATa nikt najniższej krajowej nie zarabia(nawet ten od zamiatania podłóg, a najniższa we Włoszech i tak jest pewnie z 4 razy wyższa niż nasza).
11 lip 2018 | 19:12
+21
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Tam wcale nie ma duzo wyzszych zarobkow, po uwzglednieniu cen. We wloszech nie ma kokosow
11 lip 2018 | 19:22
-27
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Proszę Cię, weź nie pierdol bo chuja wiesz na ten temat.
11 lip 2018 | 21:41
+4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Hwdp
11 lip 2018 | 20:56
+6
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
No nie, we Włoszech wcale nie ma lepszych zarobków które gwarantują lepszą stopę życiową, dlatego wielu polaków od lat wyjeżdża m.in. do Italii zarabiać i układać sobie życie, a nie Włosi do Polski xD
11 lip 2018 | 22:42
+5
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Tutaj większość to dzieci, więc czego się spodziewasz? Przyjdzie im dopiero zarabiać na siebie to zrozumieją.
11 lip 2018 | 18:37
-8
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Pionki
11 lip 2018 | 18:27
(Edytowany)
Jest coś takiego jak rachunek ekonomiczny i ryzyko inwestycyjne. Już niebawem może się okazać, że dzięki Ronaldo Juventus oraz Fiat będą miały wielomilionowe zyski. I nie chodzi mi tu o sprzedaż koszulek. Zarobi Ronaldo, ale też w przypadku jego sukcesu wiele zarobi klub i sponsor klubu. Już po podpisaniu kontraktu akcje klubu poszły w górę. W jednym z artykułów czytamy: "Na zakup Cristiano Ronaldo włoski Juventus wydał ogromne pieniądze. Z nakładem zwróciły się jednak w ciągu zaledwie kilku dni. Na punkcie zawodnika oszaleli nie tylko kibice, ale i inwestorzy. Akcje drużyny wystrzeliły. Akcje włoskiego klubu są notowane na parkiecie. Tylko w ciągu ostatnich 24 godzin ich wartość wzrosła o 7 proc. Od momentu, gdy pojawiły się spekulacje na temat transferu, zaliczyły skok o prawie 40 proc. W efekcie wartość rynkowa drużyny z Turynu sięga już prawie miliarda euro."
Drugą sprawą jest, że zwykły robotnik fabryki fiata niewiele z tego będzie miał, ale zawsze można pobróbować strajku, może dadzą parę euro podwyżki. Ogólnie przejście Ronaldo do Juventusu będzie raczej generować zyski niż przynosić stratę, choć Cristiano raczej fiatem jeździć nie zacznie.
+49
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Jest coś takiego jak rachunek ekonomiczny i ryzyko inwestycyjne. Już niebawem może się okazać, a właściwie już się okazało, że dzięki Ronaldo Juventus oraz Fiat będą miały wielomilionowe zyski. I nie chodzi mi tu o sprzedaż koszulek. Zarobi Ronaldo, ale też w przypadku jego sukcesu wiele zarobi klub i sponsor klubu. Już po podpisaniu kontraktu akcje klubu poszły w górę. W jednym z artykułów czytamy: "Na zakup Cristiano Ronaldo włoski Juventus wydał ogromne pieniądze. Z nakładem zwróciły się jednak w ciągu zaledwie kilku dni. Na punkcie zawodnika oszaleli nie tylko kibice, ale i inwestorzy. Akcje drużyny wystrzeliły. Akcje włoskiego klubu są notowane na parkiecie. Tylko w ciągu ostatnich 24 godzin ich wartość wzrosła o 7 proc. Od momentu, gdy pojawiły się spekulacje na temat transferu, zaliczyły skok o prawie 40 proc. W efekcie wartość rynkowa drużyny z Turynu sięga już prawie miliarda euro."
Drugą sprawą jest, że zwykły robotnik fabryki fiata niewiele z tego będzie miał, ale zawsze można pobróbować strajku, może dadzą parę euro podwyżki. Ogólnie przejście Ronaldo do Juventusu będzie raczej generować zyski niż przynosić stratę, choć Cristiano raczej fiatem jeździć nie zacznie.
11 lip 2018 | 22:55
-8
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
100 milionów zwrócone w parę dni? gdzie ty żyjesz..
11 lip 2018 | 23:56
+4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
@izion Gdzie Ty żyjesz jeśli w to nie wierzysz...
11 lip 2018 | 23:59
+3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Fiatem nie, ale Ferrari jest ze stajni Fiata, więc poniekąd nim pojeździ ;)
12 lip 2018 | 01:49
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Tak ale by mieć zysk sam wzrost wartości akcji nic nie daje, trzeba te akcje sprzedać :D wątpię żeby Juve posprzedawalo teraz mnóstwo akcji, bo mogloby to w.rozrachunku oznaczac utrate kontroli nad klubem, zatem są to tylko puste liczby i hasła bez większego pokrycia.
11 lip 2018 | 18:24
+6
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Fabryka w Melfi jest położona o 100 km od (tak, tak) Neapolu. Druga sprawa, że koszty są wysokie, ale patrząc na to o ile akcje Fiata i wszystkich biznesów rodziny Agnellich poszły w górę to należy się spodziewać szybkiego zwrotu tego transferu.
Rozumiem, że kwota transferu jest wysoka, ale lepiej wydać 100 baniek na Ronaldo, z którego sportowo i wizerunkowo zwróci się po 4 latach wszystko, niż za 15 baniek kupić Matriego czy coś tego pokroju, z którego nie zwróci się nic.
11 lip 2018 | 18:38
+17
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
chocby nie wiem jak w gore poszly akcje Juventusu dzieki transferowi Ronaldo to ci ludzie i tak gowno z tego beda mieli
11 lip 2018 | 18:41
+12
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Tylko że kasa zwróci się Juventusowi, a Fiat tylko wykłada kasę bo jest sponsorem, a tak na marginesie to chore żeby piłkarze zarabiali 30 mln roczne
11 lip 2018 | 18:51
(Edytowany)
Taco - ok, POWIEDZMY, że masz rację - to chore, że piłkarze mają 30 baniek na sezon. Idźmy dalej. Załóżmy, że zdrowym rozsądkiem jest, żeby mieli milion na sezon. Dalej załóżmy, że w klubie jest 23 zawodników i ŚREDNIO zarabiają obecnie po 3mln (wartość wzięta z dupy). Wg nowych zasad mają zarabiać 1mln na rok tak więc nadwyżka, a więc 46 milionów idzie w ręce WŁAŚCICIELI. Tak więc to o co walczą ludzie - godziwe zarobki dla pracowników - idą KURWA SIĘ PIERDOLIĆ. Jak ktoś nie rozumie o co mi chodzi to niech poprosi tatę o wytłumaczenie
+7
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Taco - ok, POWIEDZMY, że masz rację - to chore, że piłkarze mają 30 baniek na sezon. Idźmy dalej. Załóżmy, że zdrowym rozsądkiem jest, żeby mieli milion na sezon. Dalej załóżmy, że w klubie jest 23 zawodników i ŚREDNIO zarabiają obecnie po 3mln (wartość wzięta z dupy). Wg nowych zasad mają zarabiać 1mln na rok tak więc nadwyżka, a więc 46 milionów idzie w ręce WŁAŚCICIELI. Tak więc to o co walczą ludzie - godziwe zarobki dla pracowników - idą KURWA SIĘ PIERDOLIĆ, a cały hajs ląduje w rękach jednego człowieka (prosty przykład Chelsea i Abramowicz). Jak ktoś nie rozumie o co mi chodzi to niech poprosi tatę o wytłumaczenie
11 lip 2018 | 19:24
+6
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Przeczytajcie drodzy koledzy książkę "Futbonomia", to jest książka ekonomistów, w której bardzo szeroko jest opisany rynek piłkarski. Kluby na siebie nie zarabiają, ale też nie bankrutują. We Włoszech, gdy pojawiły się plotki o Ronaldo to wszyscy chcieli, żeby ten transfer doszedł do skutku, gdyby nie Fiat to ktoś inny by sfinansował pieniądze na ten transfer. Jak Higuain przychodził do Juve nikt nie narzekał, że 100 baniek za 30 latka płacą, że gościu 10 baniek dostanie na rękę, bo przecież 30 baniek to przesada, ale 10 baniek to normalna płaca więc chillout.
Są kluby nastawione na zarobek np. Arsenal, który woli wyjść na plus kosztem tytułów, ale są też kluby pokroju Realu, PSG czy teraz Juve, gdzie pasja do piłki wygrywa ze zdrowym rozsądkiem.
Obecnie Wisła ma problemy finansowe i chcą jej zabrać stadion, ale mogę się założyć, że to kwestia miesiąca i zostaną kupione karnety, pojawi się jakiś milioner z zewnątrz, który jest kibicem tego klubu i wyłoży te pieniądze. Będzie stratny milion lub dwa, ale będzie miał poczucie zrobienia czegoś ekstra, dla siebie, dla społeczności i dla klubu, który ma w sercu od dzieciaka.
Jeśli uważasz, że pieniądze w piłce są chore to nie kupuj gadżetów związanych z piłką, odlajkuj wszystkie strony z nią związane, usuń konto na tej stronie i poukrywaj na wszystkich stronach zakładki z napisem "Piłka nożna". Ilość kliknięć powoduje wzrost wyświetleń, ilość generowanych wyświetleń przyciąga sponsorów, ilość sponsorów generuje większe przychody, a większe przychody to szansa na większe fanaberie na rynku transferowym.
11 lip 2018 | 18:22
+39
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
W ekonomii ten „problem” nazywa się „paradoksem diamentów i wody” (choć w rzeczywistości paradoksem nie jest). Wkleję jego wyjaśnienie autorstwa ekonomisty Roberta Murphy’ego:
„Wartość danego dobra lub usługi warunkowana jest jego użytecznością krańcową. Jeśli chodzi o wartość użytkową, to woda jest niezbędna do życia, a diamenty są zbytkiem. Jednak w wymianie diamenty osiągają ogromną wartość, a woda jest właściwie bezwartościowa. Dlaczego? Ponieważ nie dokonujemy nigdy wyboru pomiędzy całym światowym zasobem wody i całym światowym zasobem diamentów (gdybyśmy dokonywali takiego wyboru, to z pewnością wybralibyśmy wodę, a nie diamenty). Jeśli zabiorę komuś butelkę wody, to z łatwością ją ten ktoś zastąpi. Może wziąć kolejną butelkę z lodówki albo napić się wody z kranu. Jeśli jednak zabiorę komuś pierścionek z diamentem, to powinienem od razu zacząć uciekać.
Ta sama zasada tyczy się cen różnych rodzajów pracy. To prawda, że gdybyśmy mieli dokonać wyboru pomiędzy ogółem licealnych nauczycieli i ogółem zawodowych baseballistów, to wyższą wartość przypisalibyśmy tym pierwszym. Nie ma to jednak żadnego znaczenia, gdy porównujemy wartość pożytków z pracy jednego licealnego nauczyciela z wartością pożytków z pracy jednego zawodowego sportowca. Względnie łatwo jest zastąpić nauczyciela matematyki — w społeczeństwie żyje wielu ludzi, którzy mają odpowiednie umiejętności, by nauczać w szkołach średnich, gdyby nagle pojawił się tam popyt. Jednocześnie niewiele jest osób, które potrafią rzucić precyzyjnie piłką z prędkością 140 kilometrów na godzinę, nawet po latach treningów”.
Od siebie dodam, że gdyby protestujący pracownicy byli dobrymi fachowcami, bez trudu pracowaliby w większych koncernach.
11 lip 2018 | 18:15
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Jebani socjaliści.
11 lip 2018 | 17:38
+37
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Prawda. 95% środków finansowych na ziemi jest zgromadzonych w rękach zaledwie 5% ludzi mieszkających na ziemi, podczas gdy pozostała część (95% ludności) musi podzielić się i rozdzielić miedzy siebie skromne 5% fundyszy. Taki system.
* Z tym że mamy różne dystrykty na naszej planecie, w jednych jest lepiej, aw innych gorzej. a jeszcze w innych beznadziejnie źle... Dlatego ludzie migrują z dystryktu "Polska" do dystryktów: "Niemcy", "Holandia", "Anglia", czy" "US". A ci z dystryktu "Ukraina" do nas... Ci z dystryktu: "Syria" lub "Afryka" do dystryktu "Europa".
Oczywiście to o wiele bardziej skomplikowane, ale trochę upraszczam temat... xdd
11 lip 2018 | 17:29
+43
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Szmugler prawdopodobnie pracuje w Fiacie
11 lip 2018 | 17:43
+21
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Coś ty, Szmugler na bank zajmuje się przemytem... xDD
11 lip 2018 | 18:23
+13
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Szmugler to co najwyzej paly opierdala w burdelu
11 lip 2018 | 17:18
-6
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Zwróci się z nawiązką. Sam sobie koszulkę kupię, chociaż nigdy nie przepadałem za Juve ;)
11 lip 2018 | 17:17
+82
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Wyjąśnijmy coś sobie: Właścicielem Juventus FC (nie ma takiego klubu jak Juventus Turyn) jest spółka Exor. Exor posiada w swoim portfelu również Fiata i Ferrari. Nie Fiat rekompensuje Ronaldo wypłatę tylko Exor. Ronaldo nie ma podpisanego sponsoringu z żadną marką samochodów więc spekuluje się że zostanie twarzą Ferrari. Pracownicy Fiata mają prawo się zwolnić i zmienić pracę tak jak to zrobił Ronaldo. Podejście socjalistyczne na zasadzie nam się należy więcej bo somsiad więcej zarabia.
11 lip 2018 | 17:26
+48
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Podejście bardziej w stylu: nie zwolnimy się, ale i tak zrobimy strajk żeby było o nas głośno i żeby myśleli, że się zwolnimy chociaż tak naprawdę nie mamy innych perspektyw, więc zostaniemy.
11 lip 2018 | 18:19
-3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Myślisz, że firma nie straci na takim strajku? Chyba jednak w to celują.
11 lip 2018 | 23:10
+2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
No chyba nie do końca, tym ludziom brakuje na życie, a nie na kolejną willę z basenem czy Ferrari, jak Ronaldo. Więc porównanie zupełnie nieadekwatne. Zastanów się, zanim coś napiszesz.
11 lip 2018 | 18:37
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Już zapomnieli ile rodzin Włoskich zyskało na fabrykach Fiata jak wszyscy emigrowali by tam pracować bo dawali chleb. Niech strajkują oni tam ładną kase zarabiają 10 chętnych będzie na ich miejsce jak się nie podoba.
11 lip 2018 | 17:12
-5
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Zacznie im gruby hajs kręcić to zmienia zdanie.. Jak im zle to niech do Polski przyjadą, zobaczymy co będą mówić jak za litr paliwa zabula ponad 5 zł.
11 lip 2018 | 17:15
+31
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Szeregowym pracownikom Fiata Ronaldo nigdy grubego hajsu kręcić nie będzie.
11 lip 2018 | 17:07
+15
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
No i mają racje ludzie.
11 lip 2018 | 16:59
-16
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
co za debile Ronaldo zareklamuje im tego syfiastego fiata i sprzedadzą go 2x więcej to jest przykład krótkowzroczności
11 lip 2018 | 17:04
-1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Widzę, że ktoś jednak myśli głową, a nie brzuchem. Ciężko mi uwierzyć by pracownicy nie byli wstanie przeżyć miesiąca na wypłacie we Włoszech, ciekawe co by powiedzieli na nasze zarobki w Polsce.
11 lip 2018 | 17:30
+14
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
No i kto dostanie kasę za te sprzedane auta? Zwykli robotnicy z linii produkcyjnej, czy zarząd?
11 lip 2018 | 18:06
(Edytowany)
W pierwszej kolejności zarząd. Ale kiedy pracownicy zgłaszają się po podwyżkę to wymówka żeby jej nie dać zawsze jest taka sama tj. firmy nie stać na podwyżki. Natomiast kiedy wzrośnie sprzedaż i samą wartość spółki i wszystkie słupki pójdą do góry to oni również dostaną podwyżki, oczywiście jako ostatni i najmniejsze, ale mogą z nadzieją spoglądać w przyszłość. Same plotki o transferze spowodowały wzrost wartości spółki Exor a potwierdzenie transferu pewnie kolejne wzrosty - już nie sprawdzałem. I dlatego zarząd dostaje pierwszy podwyżki bo podjął taką decyzję bo wie, że długoterminowo firma i wszyscy w niej na tym zyskają. Pracownicy którzy strajkują te 100 milionów wydaliby na podwyżki dla wszystkich. Potem jakby się skończyło 100 milionów to rezerwy firmy bo sprzątaczki a później byliby zdziwieni że nagle wszyscy są bez pracy i nie skumaja że to przez to że rozdali zamiast inwestować.
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
W pierwszej kolejności zarząd. Ale kiedy pracownicy zgłaszają się po podwyżkę to wymówka żeby jej nie dać zawsze jest taka sama tj. firmy nie stać na podwyżki. Natomiast kiedy wzrośnie sprzedaż i samą wartość spółki i wszystkie słupki pójdą do góry to oni również dostaną podwyżki, oczywiście jako ostatni i najmniejsze, ale mogą z nadzieją spoglądać w przyszłość. Same plotki o transferze spowodowały wzrost wartości spółki Exor a potwierdzenie transferu pewnie kolejne wzrosty - już nie sprawdzałem. I dlatego zarząd dostaje pierwszy podwyżki bo podjął taką decyzję bo wie, że długoterminowo firma i wszyscy w niej na tym zyskają. Pracownicy którzy strajkują te 100 milionów wydaliby na podwyżki dla wszystkich. Potem jakby się skończyło 100 milionów to rezerwy firmy też bo kolejne podwyżki i premie, a później byliby zdziwieni że nagle wszyscy są bez pracy i nie skumaja że to przez to że rozdali zamiast inwestować.
11 lip 2018 | 19:31
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
W Polsce na pewno zarząd nie podzieliłby się z pracownikami. Wynika to z mentalności naszych prezesów, z pazernosci i z brakiem szacunku dla zatrudnionych. Nie wiem czy tak samo jest we Włoszech i czy rzeczywiście bieda ich ściska ale możliwe, że po prostu nie mogą przeboleć tego transferu i chcą wykorzystać okazję żeby nachapać coś dla siebie.
11 lip 2018 | 16:59
+44
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Jest rok 2018. Dopiero o tym mówimy? Że piłkarze zarabiają 8203162381milionów a nauczyciel/lekarz/ktokolwiek zarabia nic w porównaniu do tego.
11 lip 2018 | 17:41
+51
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
A wiesz kto jest temu winny? Każdy kto oglada mecze w tv, kto chodzi na mecze na stadion, kto kupuje koszulki, kto kupuje sprzety reklamowane przez pilkarzy. Gdyby klubom sie to nie oplacalo to nie placiliby tyle piłkarzom
{{comment.created_datetime}}
(Edytowany)
{{comment.user_score.team_A_name}}
{{comment.user_score.team_A_score}}:{{comment.user_score.team_B_score}}
{{comment.user_score.team_B_name}}
Edytuj (jeszcze przez {{minuteUnit}})
Pełna tabela

Serie A

#
Drużyna
M
Z
+/-
Pkt
1
Liga Mistrzów
38
30
62
95
2
Liga Mistrzów
38
28
48
91
3
Liga Mistrzów
38
23
33
77
4
Liga Mistrzów
+1
38
20
36
72
5
Liga Europejska
-1
38
21
40
72
6
Liga Europejska
38
18
14
64
7
38
16
18
60
8
38
16
8
57
9
+1
38
13
8
54
10
-1
38
16
-4
54
11
38
11
-30
43
12
38
11
-10
41
13
+2
38
10
-23
40
14
38
12
-15
40
15
-2
38
11
-12
39
16
38
11
-28
39
17
38
8
-20
38
18
Spadek
38
9
-26
35
19
Spadek
38
7
-48
25
20
Spadek
38
6
-51
21
1 kolejka
2 kolejka
3 kolejka
4 kolejka
5 kolejka
6 kolejka
7 kolejka
8 kolejka
9 kolejka
10 kolejka
11 kolejka
12 kolejka
13 kolejka
14 kolejka
15 kolejka
16 kolejka
17 kolejka
18 kolejka
19 kolejka
20 kolejka
21 kolejka
22 kolejka
23 kolejka
24 kolejka
25 kolejka
26 kolejka
27 kolejka
28 kolejka
29 kolejka
30 kolejka
31 kolejka
32 kolejka
33 kolejka
34 kolejka
35 kolejka
36 kolejka
37 kolejka
38 kolejka
38{{gameweek}} kolejka

Terminarz spotkań

FT
2-1
FT
1-2
FT
1-0
FT
1-0
FT
1-0
FT
2-1
FT
5-1
FT
3-1
FT
2-3
FT
0-1
{{match.status}}'
{{match.score}}