Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.

Wspieraj Meczyki.pl

Zauważyliśmy, że korzystasz z oprogramowania blokującego reklamy. Serwis Meczyki.pl tworzymy od wielu lat z pasji, hołdując zasadzie "kibice dla kibiców".
Dochody z reklam pomagają nam stale utrzymać redakcję i opłacać serwery, niezbędne do funkcjonowania strony.

Mamy zatem wielką prośbę o dodanie Meczyków do "białej listy" i odblokowanie wyświetlania reklam. By to zrobić, kliknij w przycisk poniżej, a następnie odśwież stronę.

Jak odblokować reklamy na Meczykach?

Polska gorsza od Kazachstanu, niedługo może być na poziomie Albanii. Ekstraklasa idzie na dno. Konsekwencje są poważne

Kamil Kaczmarek  9 lis 2018 | 09:24 83
Polska gorsza od Kazachstanu, niedługo może być na poziomie Albanii. Ekstraklasa idzie na dno. Konsekwencje są poważne
Źródło zdjęcia: asinfo

Polska spada w rankingu krajowym UEFA. To zła wiadomość dla naszych klubów.

Polskie drużyny kolejny raz skompromitowały się w europejskich pucharach, z których w komplecie odpadły już w połowie sierpnia. Mizerny występ Legii, Jagiellonii, Lecha i Górnika spowodował, że nasza liga kolejny raz spadła w rankingu UEFA i znalazła się w niej za ekstraklasą Kazachstanu.

Ma to ogromne znaczenie w kontekście kolejnych sezonów. Ranking UEFA, w którym Polska zajmuje 25. miejsce, decyduje o przydziale miejsc w europejskich pucharach. Z powodu niskiego miejsca od sezonu 2020/2021 wszystkie nasze drużyny rozpoczną rywalizację w europejskich rozgrywkach już od pierwszej rundy eliminacji.

Co więcej, Polska może spaść o jeszcze o jedną pozycję - za Azerbejdżan. Zadecydują o tym wyniki Karabachu Agdam w fazie grupowej Ligi Europy.

Prognozy są jednak znacznie gorsze, bo ranking opiera się na wynikach drużyn z pięciu ostatnich sezonach. Polskie kluby stosunkowo nieźle punktowały w europejskich pucharach w sezonach 2014/15 i 2015/16. Wkrótce jednak dorobek z tych lat przestanie być brany pod uwagę. Jeśli trend zostanie utrzymany, Polska może wkrótce znaleźć się w czwartej dziesiątce zestawienia. Obecnie są tam takie klubowe "potęgi" jak Albania, Islandia, czy Liechtenstein.

(+) Powiększ zdjęcie
Źródło zdjęcia: kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa

Źródło: sport.pl
Dyskusja 83
11 lis 2018 | 07:36
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Albania gra dobrze w piłkę. Jak wszyscy z Bałkanów. Dlaczego ciągle ich upokarzamy? Bo islam i komuna Hodży?
10 lis 2018 | 21:16
+4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Ładnie to tak obrażać Azerbejdżan czy Albanie porównując ich do polskiej ligi?
10 lis 2018 | 17:43
+6
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
No ale przecież PZPN jest w top6 w Europie, przynajmniej zdaniem Bońka, no to o co chodzi?
10 lis 2018 | 07:42
+10
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
buahahahahahahaha
10 lis 2018 | 07:36
+21
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
To wszystko wina skautingu ściągamy stary szrot za granicy a młode talenty nie są odnajdywanie, ja sam pochodzę z wioski i dobrze gralismy z chłopakami a niektórzy naprawdę mieli świetny talent ale cóż z wiekiem nikt się nie interesował i skończyło się przy piwku i papierosie.To w Brazyli lub w innym kraju Ameryki Południowej dzieci grają na boso i jakąś sparciałą piłka i się wybijaja dalej gdzie zostają najlepszymi piłkarzami w HISTORII FUTBOLU pozdro 5set
9 lis 2018 | 19:31
+13
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
To jest wina przede wszystkim slabych trenerow, pilkarzy moze troche tez ale polska mysl szkoleniowa jest zbyt "madra" zeby sie doksztalcac, jezdzic na staze do zachodnich klubow. Juz dawno o tym pisalem ale nikt nie widzi problemu. Skoro nie ma problemu to czemu skoro powinno byc lepiej to jest coraz gorzej? Pilkarzy mamy takich samych jak wszyscy, maja dwie rece i dwie nogi a nawet glowe... Calemu temu srodowisku brakuje pokory i wiedzy a przelotne sukcesy to dzielo pojedynczych osob i przypadku...
9 lis 2018 | 19:13
+27
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Ale w tatuażach i fryzurach nasza poczciwa Ekstraklapa jest w ścisłej czołówce!
9 lis 2018 | 18:52
(Edytowany)
Dobra dobra, rozpisujecie się o słabym szkoleniu, o fatalnym zarządzaniu. Ja wam powiem tylko jedno. To nie jest przyczyna... to wynik pewnych działań! To już jest skutek!
Kluby w większości utrzymują się z pieniędzy ukradzionych w podatkach. Bez tego żaden (no zdecydowana większość) klub by nie funkcjonował. Pozyskanie pieniążków, większych mniejszych, to muszą być kontakty. Dlaczego od tego zaczynam? Aaaa, bo to jest podstawa. Jak koleś zarządza nie swoimi pieniędzmi, a jeszcze nie ma za bardzo o tym pojęcia (jak może mieć jak sam w życiu do tego nie doszedł tylko mu ktoś dał) to mamy śmieszną sytuację. A dodajmy do tego jeszcze korupcję. Tajemnicy poliszynela nie da się odsłonić. Wszyscy negują, ale wszyscy wiedzą. Pieniądze w klubach są prane. Zawodnicy dostają fuchy po znajomości. A żeby się pojawić... ha, kolega mojej siostry dostał propozycję zagrania w młodzieżówce reprezentacji. 20 tys za mecz. Nie mówię, że wszyscy za takie pieniądze grają, ale zastanówcie się jak to wygląda. Może jakiś talent się prześliźnie, ale kupa bogatszych rodziców po prostu zapłaci. Bo mój Kubuś jest najlepszy... No i mamy najlepszych.
Polecam też poczytać o tych najbogatszych szkółkach, gdzie dzieci dowożone są dobrymi autkami na treningi, a ich rodzice wiedzą wszystko. Trener z pensją niewiele większą niż gdziekolwiek to i poziom ten sam, ale pieniążki w szkółce już inne.
Idąc dalej...
Nie zastanawia was czasami kariera niektórych orłów?
Kurwa, nawet obecnie mieliśmy w reprezentacji miejsce dla pajaców. Co tam kurwa robił Peszko? No to jak nie znacie przyczyn chujowej ligi to wam powiem... kolesiostwo.
Brzęczek? Smuda? Po cholerę brać dobrego trenera zza granicy jak możemy dać pracę jakiemuś farfoclowi z Polski. To jest jedna z przyczyn. Ten cały zasrany system produkujący takie wady.
A to czy później trener wie co robić z dziećmi czy nie... to się nie liczy, bo taki gość nie ma siły przebicia skoro robotę w Polsce dostaje się po znajomościach, a nie dzięki umiejętnościom. I mamy, nakoksowanych 16 latków mogących rywalizować z najlepszymi szkółkami w kraju, ale jak tamci podrosną to się już liczy technika, a u nas? pfff... Na co komu technika?
+16
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Dobra dobra, rozpisujecie się o słabym szkoleniu, o fatalnym zarządzaniu. Ja wam powiem tylko jedno. To nie jest przyczyna... to wynik pewnych działań! To już jest skutek!
Kluby w większości utrzymują się z pieniędzy ukradzionych w podatkach. Bez tego żaden (no zdecydowana większość) klub by nie funkcjonował. Pozyskanie pieniążków, większych mniejszych, to muszą być kontakty. Dlaczego od tego zaczynam? Aaaa, bo to jest podstawa. Jak koleś zarządza nie swoimi pieniędzmi, a jeszcze nie ma za bardzo o tym pojęcia (jak może mieć jak sam w życiu do tego nie doszedł tylko mu ktoś dał) to mamy śmieszną sytuację. A dodajmy do tego jeszcze korupcję. Tajemnicy poliszynela nie da się odsłonić. Wszyscy negują, ale wszyscy wiedzą. Pieniądze w klubach są prane. Zawodnicy dostają fuchy po znajomości. A żeby się pojawić... ha, kolega mojej siostry dostał propozycję zagrania w młodzieżówce reprezentacji. 20 tys za mecz. Nie mówię, że wszyscy za takie pieniądze grają, ale zastanówcie się jak to wygląda. Może jakiś talent się prześliźnie, ale kupa bogatszych rodziców po prostu zapłaci. Bo mój Kubuś jest najlepszy... No i mamy najlepszych.
Polecam też poczytać o tych najbogatszych szkółkach, gdzie dzieci dowożone są dobrymi autkami na treningi, a ich rodzice wiedzą wszystko. Trener z pensją niewiele większą niż gdziekolwiek to i poziom ten sam, ale pieniążki w szkółce już inne.
Idąc dalej...
Nie zastanawia was czasami kariera niektórych orłów?
Kurwa, nawet obecnie mieliśmy w reprezentacji miejsce dla pajaców. Co tam kurwa robił Peszko? No to jak nie znacie przyczyn chujowej ligi to wam powiem... kolesiostwo.
Brzęczek? Smuda? Po cholerę brać dobrego trenera zza granicy jak możemy dać pracę jakiemuś farfoclowi z Polski. To jest jedna z przyczyn. Ten cały zasrany system produkujący takie wady.
A to czy później trener wie co robić z dziećmi czy nie... to się nie liczy, bo taki gość nie ma siły przebicia skoro robotę w Polsce dostaje się po znajomościach, a nie dzięki umiejętnościom. I mamy, nakoksowanych 16 latków mogących rywalizować z najlepszymi szkółkami na świecie, ale jak tamci podrosną to się już liczy technika, a u nas? pfff... Na co komu technika?
9 lis 2018 | 18:37
+7
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Nie ma co się okłamywać większość ogląda z nadzieją na pośmiewisko,Mam nadzieje że niedługo wrócą czasy ze będzie można być dumnym z polskich drużyn.
9 lis 2018 | 18:36
+9
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Polskie kluby już dawno są na poziomie Albanii lub niżej, co dobitnie podkreślają wyniki w europejskich pucharach. Kadra niestety kroczy w podobnym kierunku.
9 lis 2018 | 18:30
+9
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Jak slaba jest polska liga widac po jej niby najlepszym zespole, Legii:

1. eliminacje LM:
porazka w 2 rundzie z Spartak Trnawa
rywal Legii odpada odpada w kolejnej rundzie

2. eliminacje LE:
porazka w 3 rundzie z Dudelange:
rywal Legii i jego bilans w grupie:
0-0-4, w bramkach 1-11

:)
9 lis 2018 | 18:20
+10
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
na poziomie Albanii?? nie obrazajcie Albanii przeciec Skenderbeu lało crakowie jak dziecko.Dali klapsa tej smiesznej druzynce wiec mysle ze to 26 to i tak na wyrost :)
9 lis 2018 | 18:01
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
cypr xD hahahahahah
9 lis 2018 | 17:46
+17
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
A to ci niespodzianka. Niedługo będziemy się ścigać z bezludną wyspą.
9 lis 2018 | 16:32
+8
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
416 klubów w e klapie i ani jeden nie potrafi dobrze zarządzać... niech ta liga wgl nie bierze udziału w europejskich pucharach... oddajmy te miejsca innym klubom
9 lis 2018 | 16:10
+27
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Tak się tworzy historie.
9 lis 2018 | 15:22
-15
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Moim skromnym zdaniem, naszym dodatkowym problemem z grą w Europie jest terminarz. Nasi kopacze nie mają czasu na odpoczynek. Klimat się zmienia, musimy później startować z ligą, dać kopaczom czas na regenerację, np. miesiąc urlopu, wrócą wypoczęci i bardziej głodni gry. Takie moje skromne zdanie.
9 lis 2018 | 16:00
+8
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Ta bo inne ligi mają magicznie więcej czasu na odpoczynek? Przestań wypisywać głupoty. Najlepsi grają dużo więcej niż my...
9 lis 2018 | 17:27
-4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
oczywiscie, tylko ze najlepsi są do tego przygotowani fizycznie, a nasi nie mogą zagrac dwoch spotakań w przeciagu tygodnia, zeby wybiegac je porządnie. To nie jest ten sam material pilkarski.
9 lis 2018 | 22:40
+7
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Jeden mecz w tygodniu to zdecydowanie za często a co dopiero jak by do tego doszły mecze w LM czy LE.. Nasi piłkarze są przemęczeni i powinno sie cos z tym zrobić.Najlepszym rozwiązaniem było by zmniejszenie ligi do 6 zespołów i rozgrywanie każdej kolejki ekstraklasy np.co 20dni może wtedy piłkarze mieli by siły na rozgrywki europejskie.
9 lis 2018 | 13:38
-7
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Szkoda że Francuzom nie idzie ;/ no cóż. Może Marsylia i Monaco się obudzą i będzie tylko lepiej!
9 lis 2018 | 16:33
-5
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
PSG ich w tym sezonie pociągnie w górę ;]
9 lis 2018 | 16:45
-4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Oby :] Choć oni jedyni trzymają poziom to teraz będą na jeszcze wyższym
9 lis 2018 | 13:28
+25
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
przecież teraz zaden polski klub nie jest faworytam z nikim w pucharach.
9 lis 2018 | 12:09
+20
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
To jest nasz realny obecnie poziom i nikt, kto sie orientuje nie powinien sie dziwic. Artykuł stwierdza fakt, ale tez bez przesady. Poziomu Albanii czy Isladnii nie osiągniemy, bez przesady. Nawet kluby ze Słowienii czy Słowacji, ktore graly naprawde kiepsko, nie byly w tej hierarchi poniżej wymienionych w artykule karjów. Natomiast w ogonie 3 dziesiątki jak najbardziej i patrząc na to jak obecnie wygląda nasza liga, to jest to miarodajne.

Problem jest tylko jeden, Jakoś Słowacy, Słoweńcy moga miec slabą ligę i mają, a my nie mozemy, bo przeciez jestesmy duzym krajem. Bo taki wielki kraj to przeciez nie ma pilkarzy na poziomie...
Jak to slysze to mnie szlag trafia! A co ma wielkosc kraju do tego?! Holandia i Belgia są male a jednak grają w pilke kapitalnie a u nas czy na Węgrzech jakos niespecjalnie. A jestesmy przeciez duzymi krajami.
Moze ktos w koncu wpadnie na to, że nie wielkością kraju, a pomyslem i nakladami pieniężnymi na realizowanie tego pomysłu się osiąga sukces. To nie jest tak, że jestesmy mniej zdolni jako ludzie. Tylko brak pomysłu i nakładów powoduje stan taki a nie inny...
9 lis 2018 | 12:16
-4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Kanada też ma słabą ligę... XD
9 lis 2018 | 18:46
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Nieodpowiedni ludzie na nieodpowiednich stanowiskach i dramat w lidze gotowy.
9 lis 2018 | 19:58
+2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Polska liga jest slaba nie dlatego ze u nas nie rodza sie zdolni pilkarze tylko dlatego ze nie kladzie sie nacisku na ksztaltowanie odpowiedniej mentalnosci u pilkarzy a kluby nie wiedza jak budowac druzyny ktore beda w stanie rywalizowac w europejskich pucharach. I tereaz uwaga, konczy sie to tym ze ci co sie wybija sa szybko wyprzedawani jako okazja za niezle pieniadze za granice i tylko od ich nog i glow zalezy czy dadza sobie tam rade bo ewidentnie nie sa zwykle na to gotowi zeby wyjechac, a kluby na skutek spredazy swoich najlepszych pilkarzy sa poprostu okelepywani przez przecietne zespoly portugalskie, slowackie a nawet przez tych z Kazachstanu. To wszystko jest naprawde bardzo logiczne, jak sie nie potrafi czegos zrobic to wkrada sie strach i panika a wtedy liczy sie tylko chwilowy zysk i ratowanie dupska. Sprzedac, zarobic, odpasc z pucharow to juz norma. Tylko jakis wstrzas, gruntowna zmiana moze cos odmienic, ktos musi wyjsc z inicjatywa i doprowadzic ja do konca.
9 lis 2018 | 11:57
+48
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Przyczyny takiego stanu rzeczy:
1. Właściciele klubów. Na zachodzie to często miłośnicy piłki. U nas często "biznesmeni" dla których to sposób na kolejny dochód.
2. Polska myśl szkoleniowa. Trenerzy na poziomie wuefistów.
3. Poziom zdegenerowania piłkarzy i fakt, że często są to ludzie o bardzo niskiej inteligencji. Jeśli młody gnój w 2 ligowej drużynie zarabia tyle co lekarz to jak to nazwać? Znałem kilku takich. Piwko, prostytutki, papierochy, czasem coś mocniejszego. I szybko talent wygasał. Niewielu jest trzeźwo, rozsądnie myślących i takich którzy mają coś w głowie
4. Zakompleksienie klubów pod względem transferów częściowo związane z pkt 3. Zamiast próbować rozwijać naszych chłopaków to ściągają jakiś szrot z bałkanów albo brazylii byle tylko nazywało się że gra jakiś Da Silva. Bo im się wydaje chyba że to prestiż podnosi.
9 lis 2018 | 13:32
-12
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
1. Kluby poza pojedynczymi przypadkami nie przynoszą żadnego dochodu właścicielom, często są finansowane z kasy miasta, inaczej by upadły.
2. xdddd
3. o nie piłkarz, człowiek o niskiej inteligencji zarabia duże pieniądze, a nie to co ja, IQ kurwa 200 i tylko 2000 na rękę.
4. Ech to wpychanie wszędzie młodych piłkarzy... spójrz na Górnik i jego miejsce w tabeli.
9 lis 2018 | 13:58
-2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
To, że ktoś pije i ćpa nie ma nic wspólnego z inteligencją, a tym bardziej rzekomo niską, prędzej właśnie odwrotnie. Piłkarze ogólnie nie są zbyt inteligentni, przy takich tenisistach to są debile. Średnia inteligencja Polaków to czołówka Europejska około 8 miejsce i będzie rosnąć, bo reszta za dużo czarnych sprowadza, którzy są o wiele mniej inteligentni.
9 lis 2018 | 20:07
+3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Odniose sie tylko do podejscia pilkarzy, otoz jesli taki czlowiek zostal madrze wychowany w kochajacej rodzinie, ma poczucie wlasnej wartosci, wie ze w duzej mierze od niego samego zalezy ile osiagnie i ze zawsze bedzie mial wsparcie swoich bliskich to bedzie stronil o alkoholu i innych przyjemnosci. Zdarza sie ze zdolni pilkarze pochodza z tzw. gorszych srodowisk i oni zazwyczaj sie wykolejaja. Tu nie ma co zwalac winy tylko na pilkarzy, wina lezy po wielu stronach. Samo zycie.
9 lis 2018 | 11:57
(Edytowany)
To nie jest kwestia polskiej mysli szkoleniowej ani zarobkow trenerow w szkolkach, to jest kwestia psychiki ludzi w tym kraju - niestety jestesmy stworzeni do mowienia ku*wa i h*j, nienawisci to innego i marnowania pilki noznej.
-6
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
To nie jest kwestia polskiej mysli szkoleniowej ani zarobkow trenerow w szkolkach, to jest kwestia psychiki ludzi w tym kraju - niestety jestesmy stworzeni do mowienia ku*wa i h*j, nienawisci do innego i partaczenia pilki noznej oraz zwiazanego z nia ,,klimatu''.
9 lis 2018 | 11:51
(Edytowany)
Też się kiedyś zastanawiałem dlaczego w naszej piłce jest źle.
Potem dorosłem, dorobiłem się syna, który powędrował do szkółki (jednej z lepszych w Polsce bez kryptoreklamy).

I już się nie zastanawiam, teraz już wiem. Przypominam kluczową kwestie - to jedna z "bardziej renomowanych" i podobno lepszych szkółek.

6 latkowi nie pozwalają się kiwać. Chłopak (nie będę sztucznie skromny) jest jednym z najlepszych na treningu, większość dzieci odstawia o dwie długości. Jedyny, który nie wali ze szpica, strzały ma mierzone, wchodzi w drybling, umie robić sztuczki i co mi się podoba najbardziej - ma rewelacyjne podania tuż przed kolegów, dobra siła, fajny przegląd pola.
Czy to dzięki szkółce? Pewnie po części tak, tylko jakiej? Skoro ja uczę go techniki w domu siedząc z nim godzinami na polu i próbując naprostować to - co wlewają mu do głowy w akademii. Sam dużo nie grałem, styczność z piłką miałem. Za pomocą youtuba i całej masy poradników pociągniętych z zagranicznych stron staram się pokazać mu jak może ćwiczyć sam, chociaż dużo nie muszę na niego wpływać bo miłość do piłki wyraźnie zebrał po mnie :).

Tak czy owak:
- trener jest jeden na 20-30 dzieci.
- krzyczy po moim chłopaku, że podaje za mocno i każe mu dosłownie "spieprzyć" podanie. Nie pozwala podawać przed kolegów. Podanie ma być słabe i prosto pod nogi. Dzięki czemu 70% podań po prostu przejmuje ktoś inny. Problem w tym, że słabsi koledzy nie ruszają nawet do podań, więc moje dziecko ma się dopasować do słabszych a nie oni uczyć grać lepiej.
- nie wolno się kiwać. Jak biegniesz z piłką, miniesz 2 przeciwników i strzelisz gola to trener gola nie uznaje i dziecko dostaje opieprz - bo miał podać.
- przejmując piłkę pod swoją bramką ma piłkę wywalić jak najdalej i jak najszybciej, nie zastanawiając się. We wtorek na treningu dostał opieprz bo kiwnął 2 przeciwników i wyprowadził piłkę na kontrę. Tak dzieciom nie wolno, wywalić na oślep wolno.
- nie wolno podawać z pierwszej piłki, przyjęcia mają być podeszwą. Ja z nim tydzień w tydzień ćwiczę na polu przyjęcia kierunkowe i szybkie odkrywanie - potem idzie na trening i dowiaduje się, że tak mu nie wolno bo piłkę trzeba przyjąć.

To tak z głębsza. Gdybym miał alternatywę - ale nie mam. Ja też pracuje, nie wyjadę nie wiadomo gdzie bo syn ma marzenie żeby grać w piłkę. Jestem realistą i wiem, że szanse ma na to bardzo małe, nawet jak jest dobry to zwykła kontuzja może mu poskładać życie. Realnie więc mogę jedynie zapewnić mu szkółki w okolicy.

Tylko, jeśli to jest zasadniczo dobra szkółka - to wy się nie dziwcie, że odstajemy i jeszcze bardzo, bardzo długo będziemy odstawać.

Lepsze dzieci dopasowuje się pod gorsze (więcej dzieci - więcej pieniędzy).
Za dużo zabawy bez sensu, za mało zajęć z sensem.
Uczy się 6 latków taktyki i złych nawyków, nie pozwalając im rozwijać techniki i zdolności indywidualnych.
Zbyt dużo dzieci do ilości trenerów.

A to są tylko rzeczy które ja widziałem. Ile jest takich, których świadkiem nie byłem?

A potem mamy bramkarzy, mamy obrońców co potrafią jedynie przeciąć i wywalić, mamy defensywnych pomocników co potrafią tylko przeciąć i wywalić, mamy napastników co potrafią tylko huknąć i strzelić.
Czego nie mamy? Nie mamy rozegrania, przeglądu pola, dryblingu, techniki.

A teraz zobaczcie czego zabrania się robić 6 latkom. Dziwnie do siebie pasuje.
+79
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Też się kiedyś zastanawiałem dlaczego w naszej piłce jest źle.
Potem dorosłem, dorobiłem się syna, który powędrował do szkółki (jednej z lepszych w Polsce bez kryptoreklamy).

I już się nie zastanawiam, teraz już wiem. Przypominam kluczową kwestie - to jedna z "bardziej renomowanych" i podobno lepszych szkółek.

6 latkowi nie pozwalają się kiwać. Chłopak (nie będę sztucznie skromny) jest jednym z najlepszych na treningu, większość dzieci odstawia o dwie długości. Jedyny, który nie wali ze szpica, strzały ma mierzone, wchodzi w drybling, umie robić sztuczki i co mi się podoba najbardziej - ma rewelacyjne podania tuż przed kolegów, dobra siła, fajny przegląd pola.
Czy to dzięki szkółce? Pewnie po części tak, tylko jakiej? Skoro ja uczę go techniki w domu siedząc z nim godzinami na polu i próbując naprostować to - co wlewają mu do głowy w akademii. Sam dużo nie grałem, styczność z piłką miałem. Za pomocą youtuba i całej masy poradników pociągniętych z zagranicznych stron staram się pokazać mu jak może ćwiczyć sam, chociaż dużo nie muszę na niego wpływać bo miłość do piłki wyraźnie zebrał po mnie :).

Tak czy owak:
- trener jest jeden na 20-30 dzieci.
- krzyczy po moim chłopaku, że podaje za mocno i każe mu dosłownie "spieprzyć" podanie. Nie pozwala podawać przed kolegów. Podanie ma być słabe i prosto pod nogi. Dzięki czemu 70% podań po prostu przejmuje ktoś inny. Problem w tym, że słabsi koledzy nie ruszają nawet do podań, więc moje dziecko ma się dopasować do słabszych a nie oni uczyć grać lepiej.
- nie wolno się kiwać. Jak biegniesz z piłką, miniesz 2 przeciwników i strzelisz gola to trener gola nie uznaje i dziecko dostaje opieprz - bo miał podać.
- przejmując piłkę pod swoją bramką ma piłkę wywalić jak najdalej i jak najszybciej, nie zastanawiając się. We wtorek na treningu dostał opieprz bo kiwnął 2 przeciwników i wyprowadził piłkę na kontrę. Tak dzieciom nie wolno, wywalić na oślep wolno.
- nie wolno podawać z pierwszej piłki, przyjęcia mają być podeszwą. Ja z nim tydzień w tydzień ćwiczę na polu przyjęcia kierunkowe i szybkie odrywanie - potem idzie na trening i dowiaduje się, że tak mu nie wolno bo piłkę trzeba przyjąć.

To tak z głębsza. Gdybym miał alternatywę - ale nie mam. Ja też pracuje, nie wyjadę nie wiadomo gdzie bo syn ma marzenie żeby grać w piłkę. Jestem realistą i wiem, że szanse ma na to bardzo małe, nawet jak jest dobry to zwykła kontuzja może mu poskładać życie. Realnie więc mogę jedynie zapewnić mu szkółki w okolicy.

Tylko, jeśli to jest zasadniczo dobra szkółka - to wy się nie dziwcie, że odstajemy i jeszcze bardzo, bardzo długo będziemy odstawać.

Lepsze dzieci dopasowuje się pod gorsze (więcej dzieci - więcej pieniędzy).
Za dużo zabawy bez sensu, za mało zajęć z sensem.
Uczy się 6 latków taktyki i złych nawyków, nie pozwalając im rozwijać techniki i zdolności indywidualnych.
Zbyt dużo dzieci do ilości trenerów.

A to są tylko rzeczy które ja widziałem. Ile jest takich, których świadkiem nie byłem?

A potem mamy bramkarzy, mamy obrońców co potrafią jedynie przeciąć i wywalić, mamy defensywnych pomocników co potrafią tylko przeciąć i wywalić, mamy napastników co potrafią tylko huknąć i strzelić.
Czego nie mamy? Nie mamy rozegrania, przeglądu pola, dryblingu, techniki.

A teraz zobaczcie czego zabrania się robić 6 latkom. Dziwnie do siebie pasuje.
9 lis 2018 | 12:16
+3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
zapisz go do starszej grupy o rok lub dwa
9 lis 2018 | 12:36
(Edytowany)
Masz racje w 100%
Pisalem juz o tym moj syn ma 11 lat gra w pilke od 5 gra ale mieszkam UK byl najlepszym graczem w miescie przez 4 lata dostawal nagrody najlepszego zawodnika roku w lidze w tamtym roku zglosil sie scout z Preston North End poszedl ma triala na 3 miesiace ale zwlekano z kontraktem i dobrze bo zglosil sie Everton i po 2 tygodniach dal mu kontrakt na rok odrazu jak sie spisze przez ten rok dostanie na stale i powiem ze kiwka pryblink to poctawa jak nie robisz przebitki 1 na 1 to slobo to tego szybkosc podanie ma bys mocne ten co przyjmuje jest odpowiedzialny za przyjecie poprawnie jak jest za lekko to zaraz mu uwage zwracaja tez pracowalem z nim lewa noga byla najgirsza do opanowania tata ja nie potrafie a ja na to gramy lewom i tylko lewom jak nie to ide do domu po 2 latach trener go pyta w Everton jestes Lewo czy prawo norzny odpowiada prawo a ja ci powiem mlody ze niektore zeczy robisz lewom tak ze nie moglem stwierdzic ktora lepsza :) Latam czesto do Polski wakacje ferje mam tam zaprzyjaziniony zespol wskakujemy do skladu czasami na treningi chodzimy i jak to widze to tez juz wiem dlaczego jestesimy na 25 miejscu trening to raczej zabawa a nie cieszka praca inne pryjorytety inne podejscie i to nie chodzi o kase bo trener widac ze kocha to co robi ma szkolenia profesjonalne w Sopocie robione ale to jest slabe. Najlepiej wszystkich nagrodzic po turnieju bo to tylko dzieci i karzdy bedzie szczesliwy dziecko ma kochac grac i sie tym bawic i nagrody obowiaskowo wszystkim. A tu jest rywalizacja od malego pozytywna zlosc sportowa pozytywny presja jest potrzebna itez ta sama definicja mlody ma byc szczesliwy i kochac pilke ale ma byc tez profesjonalnym zawodnikiem bo tu sie szuka dzieciaka co cieszko pracuje ma olej w glowie i chce zwycierzac i jeszcze go to cieszy a w PL tez ma byc szczesiliwy ale tylko jak mu pasuje i jest fajnie bo treningi fajne bo nagrody prawie zawsze.
Pomoge ci jak chcesz, troche na tym zeby zjadlem jak chcesz gdzie szukac z kat brac przylkady i poprawisz mlodego jeszcze bardziej. Dodam ze na 13 miejsc w Everton 2000 ochotnikow selekcja wielka i wiesz co na moim ostatecznym meczy kwalifikacyjnym dostalo sie tylko 2 synkow moj i 2gi tez 11 latek a teraz uwaga ..... Obaj Polacy !!! :) ! Wiec potencjal mamy tylko szkolic nie potrafimy.
+6
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Masz racje w 100%
Pisalem juz o tym moj syn ma 11 lat gra w pilke od 5 gra ale mieszkam UK byl najlepszym graczem w miescie przez 4 lata dostawal nagrody najlepszego zawodnika roku w lidze w tamtym roku zglosil sie scout z Preston North End poszedl ma triala na 3 miesiace ale zwlekano z kontraktem i dobrze bo zglosil sie Everton i po 2 tygodniach dal mu kontrakt na rok odrazu jak sie spisze przez ten rok dostanie na stale i powiem ze kiwka dryblink to poctawa jak nie robisz przebitki 1 na 1 to slobo to tego szybkosc podanie ma bys mocne ten co przyjmuje jest odpowiedzialny za przyjecie poprawnie jak jest za lekko to zaraz mu uwage zwracaja tez pracowalem z nim lewa noga byla najgirsza do opanowania tata ja nie potrafie a ja na to gramy lewom i tylko lewom jak nie to ide do domu po 2 latach na ogrodzie z tatom trener go pyta w Everton jestes Lewo czy prawo norzny odpowiada prawo a ja ci powiem mlody ze niektore zeczy robisz lewom tak ze nie moglem stwierdzic ktora lepsza :) Latam czesto do Polski wakacje ferje mam tam zaprzyjaziniony zespol wskakujemy do skladu czasami na treningi chodzimy i jak to widze to tez juz wiem dlaczego jestesimy na 25 miejscu trening to raczej zabawa a nie cieszka praca inne pryjorytety inne podejscie i to nie chodzi o kase bo trener widac ze kocha to co robi ma szkolenia profesjonalne w Sopocie robione ale to jest slabe. Najlepiej wszystkich nagrodzic po turnieju bo to tylko dzieci i karzdy bedzie szczesliwy dziecko ma kochac grac i sie tym bawic i nagrody obowiaskowo wszystkim. A tu jest rywalizacja od malego pozytywna zlosc sportowa pozytywny presja jest potrzebna i tez ta sama definicja mlody ma byc szczesliwy i kochac pilke ale ma byc tez profesjonalnym zawodnikiem bo tu sie szuka dzieciaka co cieszko pracuje ma olej w glowie i chce zwycierzac i jeszcze go to cieszy a w PL tez ma byc szczesiliwy ale tylko jak mu pasuje i jest fajnie bo treningi fajne bo nagrody prawie zawsze.
Pomoge ci jak chcesz, troche na tym zeby zjadlem jak chcesz gdzie szukac i brac przylkady i poprawisz mlodego jeszcze wiecej. Dodam ze na 13 miejsc w Everton 2000 ochotnikow selekcja wielka i wiesz co na moim ostatecznym meczy kwalifikacyjnym dostalo sie tylko 2 synkow moj i 2gi tez 11 latek a teraz uwaga ..... Obaj Polacy !!! :) ! Wiec potencjal mamy tylko szkolic nie potrafimy.
9 lis 2018 | 13:25
+15
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
piszesz może i ciekawie, ale używaj polskich znaków i interpunkcyjnych w tak dużym tekście. Powodzonka. Potrzeba na piłkarzy na każdą pozycję :)
9 lis 2018 | 14:05
(Edytowany)
Polska mentalnosc co ci przeszkadza ze tak pisze wygoglaj sobie ilu wielkich tego swiata mialo problem z pisaniem,to mnie najbardziej pieni zawsze sie do czegos przyczepiacie czlowieku to nie akadamia karzdy pisze jak chce i co chce przez takich jak ty ten kraj kuleje juz to widze jak mlody sie dostaje do Repki i tacy jak ty bedom mu zygaci ze po polski zile wymawia albo zile napisal albo mieszka po za granicami kraju jak on smie nie karzdy jest idealny karzdy ma jakies minusy zrozumcie to wkonicu. Jedno co mnie trapi to ze jak by sie tak kiedys stalo a ja bardzo bym tego chcial to go zniszczycie i dla tego on chce grac dla UK co mi nie pasuje bardzo ale co ja mu moge zaoferowqc z takom mentalnosciom ludzi jak ty.
-14
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Polska mentalnosc co ci przeszkadza ze tak pisze wygoglaj sobie ilu wielkich tego swiata mialo problem z pisaniem,to mnie najbardziej pieni zawsze sie do czegos przyczepiacie czlowieku to nie akadamia karzdy pisze jak chce i co chce przez takich jak ty ten kraj kuleje juz to widze jak mlody sie dostaje do Repki i tacy jak ty bedom mu zygaci ze po polsku zile wymawia albo zile napisal albo mieszka po za granicami kraju jak on smie ! Nie karzdy jest idealny karzdy ma jakies minusy zrozumcie to wkonicu. Jedno co mnie trapi to ze jak by sie tak kiedys stalo a ja bardzo bym tego chcial to go zniszczycie i dla tego on chce grac dla UK co mi nie pasuje bardzo ale co ja mu moge zaoferowqc z takom mentalnosciom ludzi jak ty.
9 lis 2018 | 16:01
+4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
po prostu nie sawiasz kropek ani przecinków. :) pozdro
9 lis 2018 | 16:14
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Takich ludzi szanuje. Pozdrawiam syna i wiadomka też Tobie też jak najlepiej. :)
9 lis 2018 | 17:52
+17
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Wyjechał wielki człowiek za granicę i już się zaczęło "polska mentalność" xD. Pisałeś pewnie po miesiącu do znajomych "u nas w UK". Wiem, czepiam się, ale nie lubię takiego pierdolenia, gdy ktoś jak powyżej zwraca kulturalnie uwagę. Problem z pisaniem masz i to ogromny, nie chodzi tutaj o polskie znaki, ale: "lewom, prawom, dryblink, poctawa". Ja pierdolę oczy KRWAWIOM xD. Pozdrawiam.
9 lis 2018 | 18:42
-8
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Nie pisalem ze jestem wielki i mi nie bedziesz mowil kim mam byc a jak by nie bylo mentalnosci to bys przeczytal i sobie dal spokuj bo zrozumiales o co mi chodzi ale nie trzeba napisac ze bledy robi i dodac ze wyjechal i sie wywyrzsza bo jest wielki itd: i ty mi powiesz ze nie ma mentala xD
Ja wiem ze zycie nudne bez wyrazu i nie ma o czym napisac poza komentami pod postami , to tego co ma cos do powiedzenia to trzeba go rozjechac bo mental mi tak podpowiada. I mnie tu nie pozdrawiaj bo to jest slabe.
9 lis 2018 | 18:55
(Edytowany)
No fakt, nie było tutaj mentalności xD. Zazwyczaj nie mam przyjemności prowadzić dyskusji z kimś, kto jest mało inteligentny, ale pokuszę się o wytłumaczenie. W mojej wypowiedzi nie zwróciłem ci żadnej uwagi "kim masz być". Mentalność Polaka prędzej masz Ty, który panoszy się, bo ktoś miał czelność zwrócić mu uwagę. Tak więc najprościej w świecie rzecz ujmując - nie rozumiesz słowa pisanego. Dlaczego nie trzeba pisać, że robi się błędy ? Nie trzeba zwracać uwagi na przejęzyczenie, na jeden błąd, ale gdy ktoś nie miał do czynienia ze słownikiem i ma czelność się wypowiadać na jakikolwiek temat to jest śmieszne; mało tego, gdy ktoś po prostu pieprzy farmazony i pisze "wywyrzsza się, poctawa" i nagle zaczyna komentować uwagę gościa, który zwrócił ci kulturalnie uwagę to jest prostactwo na najwyższym poziomie. Nic dziwnego, w większości ludzie, którzy wyjeżdżają za granicę i narzekają jak to u nas ciężko jest w kraju, nie można nic zarobić, bo Polska jest taka zła no to nie ma się co dziwić - wiecznie nie można dołów kopać za najniższą krajową, bo patrząc na twój język nic więcej nie można było u nas osiągnąć :).
"[...] to trzeba go rozjechac bo mental mi tak podpowiada" - to zdanie jest kluczowe, ani polskiego, ani angielskiego ani nic. Jestem taki sobie grammar nazist, ale w głupocie i języku pisanym chyba już nikt cię na tym portalu nie przebije. To by było wszystko, bo z głupim nie pogadasz - zniżysz mnie na pewno do swojego poziomu i potem pokonasz doświadczeniem. Pozdrawiam, ale zapewne zrozumiałeś 10% z mojej wypowiedzi xD.
+11
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
No fakt, nie było tutaj mentalności xD. Zazwyczaj nie mam przyjemności prowadzić dyskusji z kimś, kto jest mało inteligentny, ale pokuszę się o wytłumaczenie. W mojej wypowiedzi nie zwróciłem ci żadnej uwagi "kim masz być". Mentalność Polaka prędzej masz Ty, który panoszy się, bo ktoś miał czelność zwrócić mu uwagę. Tak więc najprościej w świecie rzecz ujmując - nie rozumiesz słowa pisanego. Dlaczego nie trzeba pisać, że robi się błędy ? Nie trzeba zwracać uwagi na przejęzyczenie, na jeden błąd, ale gdy ktoś nie miał do czynienia ze słownikiem i ma czelność się wypowiadać na jakikolwiek temat to jest śmieszne; mało tego, gdy ktoś po prostu pieprzy farmazony i pisze "wywyrzsza się, poctawa" i nagle zaczyna komentować uwagę gościa, który zwrócił ci kulturalnie uwagę to jest prostactwo na najwyższym poziomie. Nic dziwnego, w większości ludzie, którzy wyjeżdżają za granicę i narzekają jak to u nas ciężko jest w kraju, nie można nic zarobić, bo Polska jest taka zła no to nie ma się co dziwić - wiecznie nie można dołów kopać za najniższą krajową, bo patrząc na twój język nic więcej nie można było u nas osiągnąć :).
"[...] to trzeba go rozjechac bo mental mi tak podpowiada" - to zdanie jest kluczowe, ani polskiego, ani angielskiego ani nic. Jestem taki sobie grammar nazist, ale w głupocie i języku pisanym chyba już nikt cię na tym portalu nie przebije. To by było wszystko, bo z głupim nie pogadasz - zniżysz mnie na pewno do swojego poziomu i potem pokonasz doświadczeniem. Pozdrawiam, ale zapewne zrozumiałeś 10% z mojej wypowiedzi xD.
10 lis 2018 | 17:18
+2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
szacunek za to jak rozjechałeś tego troglodytę, pozdrawiam :)
9 lis 2018 | 22:20
(Edytowany)
Rozmawialismy o piłce. Trzymam kciuki za rozwój każdego, który identyfikuje się z Polską. Ale robisz błędy na po poziomie podstawówki. A wtedy na pewno w kraju byłeś. Jak byś pisał tak po angielsku to pewnie też ktoś zwrócił by Ci uwagę, nie po to aby Cię kompromitować, bo to robisz sam, ale żebyś się poprawił :)
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Rozmawialismy o piłce. Trzymam kciuki za rozwój każdego, który identyfikuje się z Polską. Ale robisz błędy na poziomie podstawówki. A wtedy na pewno w kraju byłeś. Jak byś pisał tak po angielsku to pewnie też ktoś zwrócił by Ci uwagę, nie po to aby Cię kompromitować, bo to robisz sam, ale żebyś się poprawił :)
10 lis 2018 | 04:53
(Edytowany)
kilka linijek tekstu i kilkanaście błędów ortograficznych... tragedia z twoją ortografią taka sama jak z polska piłką
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
kilka linijek tekstu i kilkanaście błędów ortograficznych... tragedia z twoją ortografią taka sama jak z polska piłką Forrest
9 lis 2018 | 13:21
+5
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
wytrzymaj jeszcze z 7lat. Jak jest dobry do zaproszą go za granicą na testy. Ucz go angielskiego od małego. Na pewno mu to pomoże.zauważmy, że nie mamy młodych talentów. U nas nie ma praktycznie 17, 18 czy 19 latków grających na światowym poziomie. Nawet lewy okrzesał ok 23 roku.
9 lis 2018 | 14:25
-7
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Ta zaproszom sam nie wiesz co piszesz tu ze mlodych talentow nie ma a tu ze 7 lat zeby wytrzymal i go zaproszom to dlaczego teraz nie zapraszajom a za 7 lat jego zaproszom i Angielski ale rady poprostu geniusz a co jak do niemieckiej ligi sie dostanie to niemieckiego tez go ucz i hiszpaniskiego i wloski jak by co ! Pierdu pierdu klasyczne mysilenie nieznajomosc wiedza z TV. Jak mozesz dawac rady jak nie przeszles tej procedury sam skat ty to wiesz ze tak jest czy tak bedzie ?
9 lis 2018 | 16:53
-10
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Mogles mu jeszcze doradzic zeby sie dobrze uczy i modlil :)) Znawca pisowni wujek dobra rada. Doradcom Ciekopisa mozesz zostac napewno.
10 lis 2018 | 04:56
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
tragedia z twoją ortografią... patrzeć nie można na to co piszesz. Twoja pisownia razi w oczy bardziej niż rzuty karne Lewandowskiego... na jedno i drugie nie można patrzeć
9 lis 2018 | 11:48
+2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Przykre ale prawdziwe.
9 lis 2018 | 11:32
+9
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
No jak to tak? Przecież polska myśl szkoleniowa jest najlepsza na świecie, bo nasi trenerzy mają ten, jak to się nazywało? Żar w oczach? Co nie panie Boniek?
9 lis 2018 | 11:38
+11
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Nie nadążają go rozpalić, bo są zwalniani co 3 msc :)
9 lis 2018 | 16:27
-1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
przecież polscy trenerzy ekstraklasowi nie uczą dzieci i młodzież grać w piłkę. To że polscy trenerzy jeżdzą na zagraniczne staże nic nie daje. Bo to tak samo, jakbyś się od najlepszych majstrów uczył kłaśc płytki, tylko że tam były proste, mieszczące się w normie, a teraz musisz strzowyć coś z krzywych, nie mieszczących się w normie.
Nie da się zrealizować niczego w piłce nożnej, jeśli się nie opanuje podstawowych zasad. A piłkarze ekstraklasy nie mają ich opanowaych, bo nie nauczono ich tego za młodu...
9 lis 2018 | 11:32
+12
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Na co komu puchary. Tylko przeszkadzają skupić się na Ekstraklasie :)
9 lis 2018 | 11:28
-5
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Póki nasz Kucharczyk CR7 jest w ekstraklasie to nie mamy sie czego bać , a tak serio to jest to spowodowane brakiem pieniedzy i brakiem odpowiedniego szkolenia pilkarzy , zobaczcie na kazdą lige , Ci co mają wiecej pieniedzy to mają wyzszy poziom :)
9 lis 2018 | 11:24
+31
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Mamy lepsza gospodarkę od 3/4 krajów które są przed nami w tym rankingu ale mimo to i tak w piłkę gramy piach. O czym to świadczy? O tym że za mało pompujemy kasy w nią? Czy o tym że jest ujowo zarządzana? Niech nikt mi teraz nie wmówi ze w Polsce nie ma talentów takich jak we Francji czy Hiszpani, są tylko że na poziomie juniorskim szybko są te talenty marnowane przez polską myśl szkoleniową
9 lis 2018 | 16:24
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Ale co ma gospodarka do piłki nożnej. Przecież to nie ma nic do rzeczy, tylko jakie nakłady w danym kraju dają na piłkę nożną. To raz, a dwa, ta jak napisaleś, muszą być mądrze wydawane, żeby przyniosły efekt, a nie są.
A nie ma czegoś takiego jak polska myśl szkoleniowa, bo trenerzy ekstraklasy nie uczą dzieci i młodzież grać w piłkę. Tam pracują pasjonaci, którzy po godzinach, po pracy, uczą te dzieci, za pare groszy miesięcznie. I tyle. To niby jaki ma być efekt, skoro trenerzy to półamatorzy? no to polski mlodzieżowiec później też jest takim półzawodowcem, półamatorem....
9 lis 2018 | 11:24
+5
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Pieniędzy więcej, wyniki co raz gorsze... Może warto by dać jakieś nakazy grania młodym, że 6ciu zawodników musi być poniżej 25 roku życia albo coś...
9 lis 2018 | 11:02
+15
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Ale jakie to ma znaczenie od kiedy będziemy zaczynać,przeciez nasza Polska piłka to dno.Zeby grać np w LM trzeba sobą coś reprezentować.Niektórzy pewnie stwierdzą ze fajnie by było gdybysmy co roku grali w LM czy niewiadomo gdzie,mieli np po 4 druzyny w pucharach co roku,ale po co?Z czym do ludzi.Od lat jest tak samo.Non stop kompromitacje ujme to wprost-z byle kim!Jestesmy 100 lat za indianami do murzynów nam brakuje jeszcze 100 lat
9 lis 2018 | 11:02
+12
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Nic tylko brawo bić z roku na rok coraz gorzej.
9 lis 2018 | 10:58
+34
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
przecież europejskie puchary zamazują rzeczywistość, a ekstraklasa się rozwija :OO
9 lis 2018 | 10:51
+42
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
ale kurwa wstyd!! Takie pieniądze, takie stadiony, tacy kibice, piękny kraj, miasta, a gramy jak banda patałachów! Mamy problemy w pierwszej rundzie eliminacji gdzie gramy z kelnerami, San Marino i Giblartar w losowaniu liczą aby nas wylosować..
9 lis 2018 | 10:47
+7
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
ale i tak jestesmy lepsi od Izreala.
9 lis 2018 | 10:29
-18
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
hahaha Hiszpania najlepsza liga hahahaha UEFA REAL BARCA CHL proponowałbym taką nazwę
9 lis 2018 | 10:58
+6
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
W kontekście wyników w europejskich pucharach to tak :D
9 lis 2018 | 10:29
-9
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Jak dla mnie to każdy klub powinien zaczynać od 1 rundy, nawet te kluby z najsilniejszych lig, czy to w LM czy LE jak to kiedyś nie raz trafiali na np Barcelone w kwalifikacjach.
9 lis 2018 | 10:28
+22
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Jestem przekonany, ze jakby sie dobrze poszukało to w prawie czterdziestomilionowym kraju dałoby rade znalezc 11-stkę Chamów, ktorzy by orali Ekstramurawe i nawet przy braku wielkich umiejetnosci nie wypadaliby najgorzej na tle Ekstraklapy. Trzeba zapierdalac jak sie nie ma umiejetnosci, trzeba jeszcze wiecej zapierdalac jak sie nie ma pomyslu na gre. Kupują emerytow ktorym ewidentnie wszystko zwisa, ktoryz chca sobie jeszcze troche zarobic. Od razu widac ze maja w dupie kluby dla ktorych graja a zarzadcy mysla ze jak emeryta sciagnał to im uratuje dupe i zdobeda mistrzostwo albo uchronia od spadku..... No i w tym jest problem, ze nie ma dalekosiężnego planu.... nie ma planu ekstraklasa ani zaden klub... dobrze jest w tym ich bagienku bo i tak jakis hajs sie zrobi na tak licznym kraju.... a reszta to juz h********j... no slabo.
9 lis 2018 | 10:27
+16
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Trener Zarabia 800 zł za grupę młodzieżową , do tego musisz mieć już uprawnienia UEFA B lub A,koszt 5000 zł jak nie więcej ,teraz 3 treningi i mecz więc przeliczcie sobie paliwo na te treningi . W Niemczech trener za grupę 1200 EURO . Więc spokojnie może pracować i zarabiać . A u nas do tego jeszcze rodzice którzy myślą że każde dziecko to ronaldo :D i jak nie gra to idzie do prezesa itd to już znamy ... tak to niestety działa ... ekstraklasa byłem w sztani widziałem co się dzieje ... 45 tysiączków :D catering :d 2 lekkie treningi :D życie jak jest ciężko to trenerowi dziekują bo wiedzą że jak przegrają przyjdzie inny i znowu sielanka .. takie kontrakty niestety ... nawet nie ma pomysłu PZPN co zrobić?? to podnieśli kursy UEFA dla trenerów ( zaczynający trener skąd ma wziąć 5000 zł nakurs ? ) żeby emerytowani trenerzy lub byli piłkarze coś mogli dorobić ... przykre ale prawdziwe nie ma pomysłu na piłkę nożną ... a państwo nie da na rozwój piłki bo 500 +
9 lis 2018 | 10:26
+23
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
idzie na dno?? mi się wydaje, że od zawsze tam jest
9 lis 2018 | 10:18
+78
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Czekam aż będziemy grali w kwalfikacjach do eliminacji
{{comment.created_datetime}}
(Edytowany)
{{comment.user_score.team_A_name}}
{{comment.user_score.team_A_score}}:{{comment.user_score.team_B_score}}
{{comment.user_score.team_B_name}}
Edytuj (jeszcze przez {{minuteUnit}})
Pełna tabela

Ekstraklasa

#
Drużyna
M
Z
+/-
Pkt
1
Grupa mistrzowska
15
9
10
31
2
Grupa mistrzowska
15
8
8
28
3
Grupa mistrzowska
15
7
7
26
4
Grupa mistrzowska
+1
15
7
9
25
5
Grupa mistrzowska
-1
15
7
3
25
6
Grupa mistrzowska
15
7
3
25
7
Grupa mistrzowska
+1
15
6
4
22
8
Grupa mistrzowska
-1
15
6
0
21
9
Grupa spadkowa
15
5
4
20
10
Grupa spadkowa
+2
15
4
-1
18
11
Grupa spadkowa
-1
15
5
-4
17
12
Grupa spadkowa
-1
15
4
2
16
13
Grupa spadkowa
15
3
-7
14
14
Grupa spadkowa
+1
15
2
-10
13
15
Grupa spadkowa
-1
15
3
-16
13
16
Grupa spadkowa
15
2
-12
11
1 kolejka
2 kolejka
3 kolejka
4 kolejka
5 kolejka
6 kolejka
7 kolejka
8 kolejka
9 kolejka
10 kolejka
11 kolejka
12 kolejka
13 kolejka
14 kolejka
15 kolejka
16 kolejka
17 kolejka
18 kolejka
19 kolejka
20 kolejka
21 kolejka
22 kolejka
23 kolejka
24 kolejka
25 kolejka
26 kolejka
27 kolejka
28 kolejka
29 kolejka
30 kolejka
16{{gameweek}} kolejka

Terminarz - Ekstraklasa

23/11
18:00
24/11
01:00
24/11
01:00
24/11
01:00
24/11
01:00
25/11
13:00