Muzułmańscy sportowcy chcą postępować w zgodzie ze swoją religią. Ta karta ma im w tym pomóc

Muzułmańscy sportowcy chcą postępować w zgodzie ze swoją religią. Ta karta ma im w tym pomóc
Edward Thomas Bishop/shutterstock.com
Autor: Piotrek Przyborowski 31 lip 2021 | 20:00
Na EURO 2020 odsuwający butelkę piwa Paul Pogba wywołał burzę. Francuz, który nie chciał być pokazany na jednym obrazku z alkoholem z powodów religijnych, gra na co dzień w Premier League. I akurat tam znaleziono sposób, by podobnych sytuacji w przyszłości już uniknąć.
EURO 2020 zapamiętaliśmy nie tylko przez pryzmat fantastycznych meczów, ale też słynnych już konferencji prasowych, na których zawodnicy odsuwali butelki z napojami od producentów będącymi sponsorami turnieju. Tak uczynił Cristiano Ronaldo z Coca-Colą, a jego wyczyn, tylko że z Heinekenem, powtórzył później Paul Pogba. I o ile w przypadku Portugalczyka jego decyzja podyktowana była przez pryzmat chęci propagowania zdrowego trybu życia, o tyle Francuz zdecydował się na taki odruch ze względów religijnych. Jako praktykujący muzułmanin nie chce być przecież utożsamiany z alkoholem, który w myśl Koranu niesie za sobą więcej grzechu niż pożytku.
Choć pierwotnie UEFA chciała ukarać obu zawodników, ostatecznie zgodziła się, by to sami piłkarze decydowali o tym, czy chcą mieć postawioną przed twarzą butelkę złocistego napoju. Konfederacja uznała, że musi pozwolić im żyć zgodnie z przekonaniami religijnymi. Wprowadzona właśnie w Wielkiej Brytanii “Muslim Athlete Charter” czyli “Karta Muzułmańskiego Sportowca” ma sprawić, by do podobnych sytuacji jak na konferencji po meczu Francja - Niemcy w przyszłości w ogóle nie musiało dochodzić.

Przede wszystkim wskazówki

Szacuje się, że na najwyższych czterech poziomach rozgrywkowych w Anglii występuje około 250 muzułmanów. Wśród nich, obok Pogby, są tacy gracze jak m.in. Mohamed Salah i Sadio Mane z Liverpoolu czy N’Golo Kante, Antonio Rudiger i Kurt Zouma z Chelsea. Wraz z tym ostatnim pomocnik Manchesteru United udał się zresztą swego czasu na pielgrzymkę do Mekki.
- Karta daje przede wszystkim klubom wskazówki, jak mogą wspierać muzułmańskich sportowców. Zawiera w sobie dziesięć punktów, które powinny zostać wcielone w życie, by zapewnić odpowiednią pomoc zawodnikom - mówi nam Ebadur Rahman, założyciel i prezes organizacji pozarządowej Nujum Sports, której celem jest dbanie o sportowców wyznających islam.
Wśród owych dziesięciu punktów znajduje się między innymi brak konsumpcji alkoholu, zapewnienie miejsca do modlitwy czy umożliwienie zawodnikom spożywania posiłków zgodnych z dietą halal, czyli wol­nych od wszel­kich zabro­nio­nych pro­duk­tów, uwa­ża­nych za „nieczy­ste”. Poza tym sportowcy mają mieć po prostu dostęp do odpowiednich osób, które pomogą im, w razie gdyby nie mogli postępować w zgodzie ze swoimi przekonaniami i wartościami religijnymi.

By sportowcy mogli się skupić na sporcie

Według danych z 2018 roku w Wielkiej Brytanii żyje mniej więcej 3,4 miliona muzułmanów. Mimo że są więc dość mocno obecni w tamtejszym społeczeństwie i stanowią niemal 5% populacji UK, wciąż dochodzi do sytuacji, w których napotykają oni na mniejsze i większe problemy, jeśli chodzi o możliwość praktykowania swojej wiary.
- Muzułmanie są szeroko reprezentowani w brytyjskim społeczeństwie. Jako sportowcy potrzebujemy jednak wprowadzenia kilku istotnych rzeczy, o których mowa w karcie. Wiele klubów po prostu nie do końca wie, co powinny zrobić. One naprawdę bardzo dobrze wspierają swoich sportowców, potrzebują tylko wskazówek - uważa Rahman.
Co ważne, w karcie nie chodzi o to, by klubom czy organizacjom sportowym cokolwiek narzucać. Są to jedynie wskazówki, które mają sprawić, że muzułmańscy sportowcy poczują się lepiej w swoim miejscu pracy. Dzięki kilku odpowiednim zabiegom będą mogli skupić się tylko i wyłącznie na treningu, a nie na przykład na szukaniu miejsca, w którym mogliby zjeść posiłek zgodny z dietą halal.
- Do tego jako Nujum Sports prowadzimy warsztaty czy też specjalne wycieczki edukacyjne dla przedstawicieli klubów. Każdy z nich może mieć swojego własnego oficera, który będzie ich wspierać i poradzi im, co powinny zrobić, by lepiej wspierać muzułmańskich sportowców - dodaje Rahman.

Wielka Brytania na początek

Karta poparta została przez Kick it Out, czyli organizację mającą na celu przeciwdziałanie dyskryminacji w futbolu oraz Football Supporters' Association, będącym organem zrzeszającym kibiców w Anglii i Walii. Pozytywnie wypowiadają się na jej temat również sami zawodnicy. Hawa Cissoko, francuska piłkarka West Hamu, w rozmowie z “BBC Sport” stwierdziła, że już wcześniej czuła się “kochana” przez swój klub, ale dzięki karcie jest “jeszcze szczęśliwsza i silniejsza”.
Dotychczas “Muslim Athlete Charter” została podpisana przez w sumie 20 klubów, w tym między innymi Watford czy Brentford. Być może już niedługo podobne rozwiązania zostaną zastosowane jednak w innych krajach, w tym również w Polsce. W Ekstraklasie także nie brakuje bowiem muzułmanów. W Legii Warszawa występują Ernest Muci i Mahir Emrali, w Wiśle Kraków Adi Mehremić, a w Lechii Gdańsk Omran Haydary oraz Bassekou Diabate.
- Gdybym przyjechał do Polski, również nie wiedziałbym zbyt wiele o waszej kulturze. Właśnie dlatego potrzebowałbym w tej kwestii odpowiedniego wsparcia i pokierowania. To robi też nasza karta. Oprócz klubów angielskich, podpisały ją już też zespoły ze Szwecji oraz Włoch. Jesteśmy też w kontakcie z przedstawicielami innych drużyn z całego świata. Myślę, że na jej podpisaniu wiele ekip może naprawdę skorzystać - podsumowuje Rahman.
author picture

Piotrek Przyborowski

Spodobał Ci się tekst tego autora?

Czytaj kolejne
Źródło: własne
STS
1460 PLN

Oferta powitalna 1200 1460 PLN złożona z aż trzech bonusów! 231 PLN zakład bez ryzyka, 29 PLN freebet i 1200 PLN od depozytu. Kod MEGABONUS

Fortuna
2720 PLN

Zwrot do 600 PLN za przegrany pierwszy zakład, z obrotem 1x po dowolnym kursie! Do tego 20 PLN za darmo i 2100 PLN od drugiej wpłaty

Superbet
1500 PLN

Zwrot do 1300 PLN, jeśli zakończysz pierwszy tydzień na minusie, oraz 200 PLN podwojenia pierwszej wpłaty

Betclic
550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550

Fuksiarz
500 PLN

Cashback 500zł bez obrotu na start, a potem cashback od każdego kuponu. Kod promocyjny MECZYKI

Dyskusja 81

31 lip 2021 | 20:41
(Edytowany)
To niech uprawiają sport w muzułmańskich krajach. I po kłopocie. Jeżeli ja idę do czyjegoś domu to przestrzegam zasad w nim panujących a nie narzucam swoje.
0
To niech uprawiają sport w muzułmańskich krajach. I po kłopocie. Jeżeli ja idę do czyjegoś domu to przestrzegam zasad w nim panujących a nie narzucam swoje. A jeżeli gdzieś mi źle to idę tam gdzie jest lepiej. Europejski sport jakoś to przeżyje.
31 lip 2021 | 20:54
0
Nie mów hop ;) zmiana religii na muzułmańską wśród sportowców jest bardzo popularna.
31 lip 2021 | 21:10
0
Muzułmańskich krajów też mało nie jest. Myślę że się pomieszczą.
31 lip 2021 | 22:23
0
Serio? Ilu znasz piłkarzy którzy przeszli na islam?
1 sie 2021 | 00:12
0
Frank Ribery.
2 sie 2021 | 16:41
0
Wow, najebało
2 sie 2021 | 17:33
0
No to sobie sprawdźcie.
31 lip 2021 | 21:09
0
Niestety, ale to nie jest już europejski sport, bo rozgrywki w PL ogląda cały świat, a nie tylko użytkownicy mieczyków.pl. A jak się tobie nie podobają przepisy, to nikt ci nie każe oglądać. Świat idzie do przodu, czy się to niektórym podoba, czy nie.
31 lip 2021 | 21:16
(Edytowany)
Świat tak pójdzie do przodu że Abdul włamie Ci się do domu, zgwałci Twoją żonę, obetnie Ci głowę za to że stanąłeś w jej obronie a media pośmiertnie cię spalą na stosie jako islamofoba a Abdul dostanie odszkodowanie. Ku temu to zmierza. Ja jestem tolerancyjny ale mój kraj, moje zasady. Widziałeś islamistę w Japonii? Nie maja tam wjazdu i Japonia jakoś funkcjonuje. W Chinach mają dla nich specjalne obozy rekreacyjne i Chiny jakoś funkcjonują. A taka np. Francja? Zamach i co? Śpiewy zamiast konkretnych czynów. Dla mnie jest jasne czyje postępowanie jest słuszne. Z resztą jedź do ich krajów. Syrii, Iraku, Iranu. Z krzyżem na szyi i domagaj się swoich praw. Daję Ci dobę.
0
Świat tak pójdzie do przodu że Abdul włamie Ci się do domu, zgwałci Twoją żonę, obetnie Ci głowę za to że stanąłeś w jej obronie a media pośmiertnie cię spalą na stosie jako islamofoba a Abdul dostanie odszkodowanie. Ku temu to zmierza. Ja jestem tolerancyjny ale mój kraj, moje zasady. Widziałeś islamistę w Japonii? Nie maja tam wjazdu i Japonia jakoś funkcjonuje. W Chinach mają dla nich specjalne obozy rekreacyjne i Chiny jakoś funkcjonują. A taka np. Francja? Zamach i co? Śpiewy zamiast konkretnych czynów. Dla mnie jest jasne czyje postępowanie jest słuszne. Z resztą jedź do ich krajów. Syrii, Iraku, Iranu. Z krzyżem na szyi i domagaj się swoich praw. Daję Ci dobę. Potem pokażą Cie w CNN w parze maczeta+Twoja szyja
31 lip 2021 | 23:11
0
Jasne, bo Pogba, Salah i inni latają po ulicach brytyjskich miast z maczetami. Nie ma to jak wrzucić wszystkich do jednego worka. Jestem święcie przekonany, że masz większe prawdopodobieństwo zginąć w wypadku, spowodowanym przez pijanego rodaka, niż Francuz, czy Anglik zabity przez muzułmanina. Dla mnie każdy ekstremizm jest chorą ideologią.
31 lip 2021 | 23:40
0
hahaha dziecko :D mówisz o tym salahu który grajac w Bazyleii wyzywał Zydów? mówisz o tym gosciu który grajac w Chelsea nie chciał podac reki dziennikarce bo kobieta to szmata w islamie? Mówisz o adilu rami który lał swoja zone Pamele Anderson wyzywajac ją od niewiernych? :D nie masz pojecia dziecko o czym bredzisz
31 lip 2021 | 23:56
0
No tak , bo tylko muzułmanie są źli, a reszta świeci. Sam jesteś naiwny.
1 sie 2021 | 14:40
0
Debil skończony...... pochwala obozy koncentracyjne dla Ujgurów. Reszta też poniżej krytyki
31 lip 2021 | 21:42
0
kontrabas się rozstroił ...świat idzie do przodu a muzułmanie palą żywcem , obcinają głowy , dokonują zamachów...świat idzie do przodu , kontrabas nie stroi .
31 lip 2021 | 21:19
0
Ale oni nie chcą narzucać innym tego samego tylko chcą udogodnień by sami mogli żyć zgodnie z ich wiarą. Ja całkowicie jestem za. Każda religia powinna być należycie szanowana i póki nie jest to ze szkodą dla innych zawodników to czemu nie?
31 lip 2021 | 21:29
(Edytowany)
Wiara jest kwestią Indywidualną. To co w ktoś wierzy mam gdzieś. Niech mają swoje miejsca wiary i kultywują ją w swoich domach. W przestrzeni publicznej ważna jest demokracja. Demokracja to władza większości. Czemu tak chętnie w krajach islamskich nie dają praw chrześcijanom? Bo nie są głupi. Wiedzą że zaczyna się od palca. Jak gangrena. Tak to działa. Idziesz na małe ustępstwa. Zaczekają. Rok. Dwa. Następne i następne ustępstwa. I ani się obejrzysz a we własnym kraju będziesz miał mniej praw niż oni. I to wcale nie jest tak nierealne jak sądzisz. Granice powinny być jasne i nieprzekraczalne. Albo pasuje albo żegnamy.
0
Wiara jest kwestią Indywidualną. To co w ktoś wierzy mam gdzieś. Niech mają swoje miejsca wiary i kultywują ją w swoich domach. W przestrzeni publicznej ważna jest demokracja. Demokracja to władza większości. Czemu tak chętnie w krajach islamskich nie dają praw chrześcijanom? Bo nie są głupi. Wiedzą że zaczyna się od palca. Jak gangrena. Tak to działa. Idziesz na małe ustępstwa. Zaczekają. Rok. Dwa. Następne i następne ustępstwa. I ani się obejrzysz a we własnym kraju będziesz miał mniej praw niż oni. I to wcale nie jest tak nierealne jak sądzisz. Granice powinny być jasne i nieprzekraczalne. Albo pasuje albo żegnamy. Wyjdź z piwem na ulice w Arabii Saudyjskiej którą wielu uważa za najbardziej tolerancyjny islamski kraj (no może poza Turcją ale ona historycznie jest małym tyglem kulturowym). Więzienie, grzywna którą pół życia będziesz spłacał i deport. I w dupie mają że jesteś mniejszością kulturowa w ich kraju i chcesz mieć swoje prawa.
1 sie 2021 | 08:52
0
Kuban, demokracja to piękna laurka i uzasadnienie tyranii. "Wybrała nas większość!" krzyczał na paradzie tyran. Zauważam w naszym chorym ludzkim społeczeństwie dużą niechęć do wolności, tak jakby nam przeszkadzała w wygodnym życiu.
31 lip 2021 | 21:41
0
Oni własnie narzucają swoją kulturę i w dupie mają reszte
31 lip 2021 | 22:02
0
Co ty świrujesz chłopie, oni są obywatelami uni europejskiej, więc o jakich ty zasadach bredzisz? Poza tym demokracja w Europie to rządy większość, ale z poszanowaniem mniejszości, więc wypadało by się poszerzyć wiedzę za nim zaczniesz znów wygadywać głupoty.
31 lip 2021 | 22:06
(Edytowany)
Tak... Z dziada, pradziada Anglicy, Belgowie, Francuzi. Cała UE płaci za zapędy kolonialistyczne innych krajów. I ich obietnice. Przeczytaj sobie jakie kryteria musisz spełnić żeby dostać obywatelstwo islamskiego kraju. Długa lista. Aby dostać obywatelstwo kraju Europejskiego? Bądź obywatelem byłej kolonii lub przypłyń na tratwie z gówna i patyków.
0
Tak... Z dziada, pradziada Anglicy, Belgowie, Francuzi. Cała UE płaci za zapędy kolonialistyczne innych krajów. I ich obietnice. Przeczytaj sobie jakie kryteria musisz spełnić żeby dostać obywatelstwo islamskiego kraju. Długa lista. Aby dostać obywatelstwo kraju Europejskiego? Bądź obywatelem byłej kolonii lub przypłyń na tratwie z gówna i patyków. I nie mów mi że nie bo tata Abdul parzy się tak że w ciągu 2 lat ma już 4 Muhametków z obywatelstwem. Ale wszystko jest ok
31 lip 2021 | 22:48
(Edytowany)
Mają obywatelstwo i tyle, więc muszą być traktowanie na równi z innymi, a to że są świeżymi imigrantami nic nie znaczy, cała gospodarka i kultura Europy od zawsze opiera się na emigracji i imigracji. Kto niby płaci za kolonializm tych krajów? XD co ty bredzisz, to własne te kraje utrzymują całą UE więc zaprzestań z urojeniami. I co ma do tego wszystkiego trudność zdobycia obywatelstwa innych krajach? Skoro tam tak się to odbywa, to w Europie też tak ma być? Fajna logika, taka typowa dla ciemnej gawiedzi.
Na koniec co cię obchodzi co się dzieje w UK czy Francji?, oni ustalają sobie własne zasady w swoim kraju, ale oczywiście jakiś polaczek musi mieć ból dupy o wszystko. I jak to się dzieję, że imigranci się tak rozmnażają skoro zostawili partnerki? Coś nie kleją się te twoje bajeczki XDD.
0
Mają obywatelstwo i tyle, więc muszą być traktowani na równi z innymi, a to że są świeżymi imigrantami nic nie znaczy, cała gospodarka i kultura Europy od zawsze opiera się na emigracji i imigracji. Kto niby płaci za kolonializm tych krajów? XD co ty bredzisz, to własne te kraje utrzymują całą UE więc zaprzestań z urojeniami. I co ma do tego wszystkiego trudność zdobycia obywatelstwa innych krajach? Skoro tam tak się to odbywa, to w Europie też tak ma być? Fajna logika, taka typowa dla ciemnej gawiedzi.
Na koniec co cię obchodzi co się dzieje w UK czy Francji?, oni ustalają sobie własne zasady w swoim kraju, ale oczywiście jakiś polaczek musi mieć ból dupy o wszystko. I jak to się dzieję, że imigranci się tak rozmnażają skoro zostawili partnerki? Coś nie kleją się te twoje bajeczki XDD.
31 lip 2021 | 22:12
0
A że zostawił tam cztery żony i pięć kóz? Nikogo to nie obchodzi. Widziałeś zdjęcia imigrantów? Jakie "kobiety i dzieci" tu przypłynęły? Ale może ja się nie znam. Może tam każda kobieta ma 20-30 lat, długą brodę i 90 kilo wagi. Ty może to potomkinie tych krasnoludów z prozy Tolkiena!
31 lip 2021 | 23:41
0
Uprawiają, Anglia już jest pewnie muzułmańska
1 sie 2021 | 07:53
0
akurat oni tu niczego nie narzucają, tu działa inna zasada. kiedy rozwalasz własne zasady to siłą rzeczy przyjmujesz cudze. Feliks Koneczny opisał dokładniej to zjawisko - nazywając je "starciem cywilizacji". cywilizacja muzułmańska siłą rzeczy przejmie kontrolę nad liberalnym społeczeństwem zachodu, bo zasady zawsze wygrywają z brakiem zasad w starciu cywilizacji.
1 sie 2021 | 14:38
0
Zaraz, zaraz.... skoro wyganiasz muzułmanów z Europy, dlaczego też nie wyganiasz katolików?
1 sie 2021 | 16:05
0
Jak europejczycy jada do nich to musza przystosowac sie do ich praw i zasad oni przyjezdzaja tu europejczycy musza tez przystosowac sie do ich praw i zasad jebana tolerancja jednostronna
5 sie 2021 | 14:35
0
Niestety, jeden z dowodów na degradację cywilizacyjna jest to, że mniejszości mają prawo ustawiać pozostała wielkość, dyktując w ten sposób nowa narrację. To jest dramat.
31 lip 2021 | 20:09
0
W takim razie w polskiej lidze powinni wprowadzić kartę alkoholika tak żeby mogli walić wszędzie gdzie się da
31 lip 2021 | 20:14
0
Haha. Przy ekranie z Varem stałby stolik z kielonami. To by dopiero jebani Var sprawdzali :D . Ambasadorem głównym całej akcji i owej karty oczywiście Atmosferić.
31 lip 2021 | 22:08
0
A może lepiej kartę bałwana dla komentujących, to miałbyś oprócz legitymacji szkolnej jeszcze jeden dokument.
31 lip 2021 | 22:53
0
Karta z numerem jeden została wlasnie wystawiona na Pana dane jutro może Pan odebrać na poczcie.
31 lip 2021 | 20:26
0
Ciekawe czy pozwolą też sportowcom zmienić tęczową opaskę kapitana na normalną tradycyjną.
31 lip 2021 | 21:47
0
Nie ma takiej opcji , toczy się walka o prawa do nie bardzo wiadomo czego i nie bardzo wiadomo po co a to walka którą popierać trzeba i należy , nie bardzo wiadomo w jakim celu. Taka tam , malutka dygresja , skoro w Katarze stadiony powstają na trupach a "opinia światowa " ma to w d... to jak w ogóle można dyskutować o opaskach.Zakłdam że w kraju muzułmańskim , jakim jest Katar , nie będzie tęczowych emblematów , za dużo petrodolarów wpompowali szejkowie w ten deal , nikt nie będzie pakował na banery sodomockich symboli bo przecież sport to nie polityka , nie to co na Euro , Himalaje hipokryzji wciąż na nowo wyznacxzane. Kasa , misiu , kasa...
1 sie 2021 | 08:58
0
Walka toczy się o pieniądze. To w nich masz odpowiedź. Nie bez powodu do promocji tego zatrudnia się celebrytów i pseudo-celebrytów z internetu. Oni mają swoich fanów, od których korpo chcą wyciągnąć łatwą kasę.

Zmienią się trendy, zmieni się retoryka. Spokojnie, za jakiś czas będziemy widzieć wszędzie reklamy szczęśliwych rodzin hetero i białych przyjaciół, żeby po 20-30 lat móc ponarzekać na rasizm wylewający się z tych reklam. To tylko biznes, tak działa świat.
31 lip 2021 | 20:44
0
A ponoć sport ma być wolny od polityki i religii ? We własnym zakresie mogą sobie wierzyć nawet w Davida Copperfielda i huj mnie to obchodzi, ale decydując się na życie i pracę w tzw Okcydencie trzeba się dostosować do panujących nie tylko praw ale tak że i tradycji i obyczajów, a w domu mogą sobie urządzić meczecik z dywanikiem i żreć swoje koryto Halal, bo ja będąc w świecie islamskim na pewno nie doświadczę żadnej jebanej karty, schabowego na obiad i nie wyznaczą mi osobnego miejsca do odprawiania wszelkich obrządków liturgicznyych mojej religii, predzej po prostu obetna mi łeb ! Dlatego Europa i cały Okcydent przegra, bo stawia wyżej kase nad własną tożsamość !
31 lip 2021 | 22:06
0
Europa sprzedała dawno tożsamość!
5 sie 2021 | 14:42
0
Europa i USA to marionetki korporacji.
My jesteśmy szczurami laboratoryjnymi dostarczając im danych. Gdy będzie ich wystarczająco żeby kontrolować masy totalnie, przestaniemy być użyteczni. naraxie to etap prania mózgu Ala Orwell '2+2=5'
31 lip 2021 | 21:03
0
Według koranu ucinanie głów maczetą jest mniej szkodliwe niż wypicie butelki piwa. Oczywiscie regularne palenie opium przez brodatych kozojebców jest zgodne według nich z koranem.
31 lip 2021 | 22:10
0
Według Biblii natomiast dozwolone jest kamieniowanie ludzi według swojego widzimisię, a według kościoła katolickiego pod patronatem JP2 dozwolona jest kopulacja księży z nieletnimi
31 lip 2021 | 23:41
0
takie rzeczy to tylk ow twojej rodzinie, nie zadreczaj nas swoimi pedofiliskimi fantazjami zoofilu
1 sie 2021 | 01:57
0
Ja nie mam księży w rodzinie, więc mnie takie rzeczy nie dotyczą, ale nie wszyscy mają takie szczęście. Najgorzej mają ofiary prymasów czy też słynnego pedofila z Wadowic
31 lip 2021 | 20:56
0
Jak widać padanie na kolano to był tylko pierwszy krok.
31 lip 2021 | 22:06
0
Nad islamem pochylają się wszyscy. Podczas gdy sportowcy chrześcijańscy manifestujący swoje przywiązanie do wiary i wartości z niej wynikających są szykanowani, wyśmiewani i hejtowani. Ot taka równość religijna mi naszła na myśl.
1 sie 2021 | 00:57
(Edytowany)
Ty tak serio? Chyba co drugi zawodnik, wbiegając na boisko, robi znak krzyża. Messi ma na prawym ramieniu wytatuowanego Chrystusa w koronie cierniowej. Ktoś ich za to szykanuje?
0
Ty tak serio? Chyba co drugi zawodnik, wbiegając na boisko, robi znak krzyża. Messi ma na prawym ramieniu wytatuowanego Chrystusa w koronie cierniowej. Ktoś go za to szykanuje?
1 sie 2021 | 11:37
0
A ma Kartę Sportowca Chrześcijanina, albo inne przywileje idące za jego wiarę? A na Klepacką nie wylewa się wiadra pomyj? A Real nie usunął krzyża z herbu, bo podobno obrażał muslimów?
1 sie 2021 | 19:19
(Edytowany)
Wiara Klepackiej nie miałaby znaczenia, gdyby nie jej wypowiedzi na inne tematy. Przecież gros polskich sportowców to są katolicy, prezentujący znak krzyża, noszący krzyżyki, uczestniczący w akcji "nie wstydzę się Jezusa" itp. Tylko Klepacka oficjalnie z tej wiary zrobiła podstawę do wypowiedzi politycznych, więc sprowokowała swoich przeciwników. Lewandowski też poparł akcję nie wstydzenia się Jezusa - ktoś wylał na niego wiadro pomyj? Czy Kubicy albo Adamkowi ktoś robił problemy? Paru wojujących ateistów strzeliło focha i nic więcej. O wiele mocniej obrywa się w Europie muzułmanom, zresztą słusznie, bo są zacofani i skłonni do ataków terrorystycznych. Oczywiście część lewaków broni ich za wszelką cenę, nie bacząc na ich fundamentalizm, ale to element wojenki między lewactwem i prawactwem, która nie definiuje całej Europy. We Francji właśnie wprowadzono prawo pozwalające pracodawcom zakazać symboli religijnych w miejscu pracy, co ma uderzyć głównie w ubiór muzułmańskich kobiet. To że Real wyżej ceni kasę od religijnych korzeni kulturowych, to już jego sprawa, ale też nie definiuje to całego kontynentu. A powyższa karta wynika z tego, że Europa jest gorzej przystosowana do potrzeb muzułmanów niż chrześcijan (i postchrześcijańskich ateistów, którzy przejęli po nich gros zwyczajów), dlatego bardziej przedsiębiorczy wyznawcy islamu postanowili zadbać o pewne rzeczy. Naprawdę nic niezwykłego. Na wielkich stadionach w Europie są kaplice dla wierzących różnych wyznań. W Polsce podczas Euro też na stadionach turniejowych były kapliczki dla chrześcijan, Żydów, muzułmanów. Nihil novi sub sole.
0
Wiara Klepackiej nie miałaby znaczenia, gdyby nie jej wypowiedzi na inne tematy. Przecież gros polskich sportowców to są katolicy, prezentujący znak krzyża, noszący krzyżyki, uczestniczący w akcji "nie wstydzę się Jezusa" itp. Tylko Klepacka oficjalnie z tej wiary zrobiła podstawę do wypowiedzi politycznych, więc sprowokowała swoich przeciwników. Lewandowski też poparł akcję nie wstydzenia się Jezusa - ktoś wylał na niego wiadro pomyj? Czy Kubicy albo Adamkowi ktoś robił problemy? Paru wojujących ateistów strzeliło focha i nic więcej. O wiele mocniej obrywa się w Europie muzułmanom, zresztą słusznie, bo są zacofani i skłonni do ataków terrorystycznych. Oczywiście część lewaków broni ich za wszelką cenę, nie bacząc na ich fundamentalizm, ale to element wojenki między lewactwem i prawactwem, która nie definiuje całej Europy. We Francji właśnie wprowadzono prawo pozwalające pracodawcom zakazać symboli religijnych w miejscu pracy, co ma uderzyć głównie w ubiór muzułmańskich kobiet. To że Real wyżej ceni kasę od religijnych korzeni kulturowych, to już jego sprawa, ale też nie definiuje to całego kontynentu. A powyższa karta wynika z tego, że Europa jest gorzej przystosowana do potrzeb muzułmanów niż chrześcijan (i postchrześcijańskich ateistów, którzy przejęli po nich gros zwyczajów), dlatego bardziej przedsiębiorczy wyznawcy islamu postanowili zadbać o pewne rzeczy. Naprawdę nic niezwykłego. Na wielkich stadionach w Europie są kaplice dla wierzących różnych wyznań. W Polsce podczas Euro też na stadionach turniejowych były kapliczki dla chrześcijan, Żydów, muzułmanów. Nihil novi sub sole. W Rzeczpospolitej Obojga Narodów muzułmanie wznosili meczety - w samym Wilnie stały cztery - Żydzi budowali synagogi, protestanci zbory, a wszystko to w epoce, którą nazywamy "złotym wiekiem".
5 sie 2021 | 14:45
0
Najciekawsze, że każdy pochyli się dla muzułmanina chociaż sam islam to religia wojny.
Skoro chrześcijanizm z założenia ( nie kościół !) To religia miłości i pokoju, a w ostatnim tysiącleciu tak bardzo polecieli hitem, to co gdy będziemy tak się slajali przed wojnolubnym Abdulem ?
31 lip 2021 | 22:13
0
Prywatne firmy będą musiały wydzielać muzułmanom miejsca do modlitw, zatrudniać "oficerów" strzegących zasad ich wiary itp...
Postępowość to jest stan umysłu.

PS Rozumiem, że inne wyznania również mają zapewnioną taką opiekę? [Pytanie retoryczne]
31 lip 2021 | 20:59
0
A wierzący w Latającego Potwora Spaghetti jakoś nie mają specjalnych praw. To jest segregacja na tle etnicznym na lepszych i gorszych. Należy wnieść sprzeciw tej tendencyjnej i niesprawiedliwej akcji.
31 lip 2021 | 23:39
0
Ale władze premier league są z roku na rok coraz bardziej pojebane. Najgorsze jest to, że to roznosi się jak zaraza na cały kontynent. Wszystko na raz, lgbt, klękanie przed murzynami a teraz jeszcze muzułmanie. Tak im źle w tej Europie a co roku napierała ich całe miliony. Dlaczego nie obierają kierunku na kraje bliskiego wschodu gdzie panuje religia tolerancyjnego islamu?
1 sie 2021 | 09:47
0
No wlasnie czemu oni nie uciekaja np do Kataru Arabi Emiratow bo tam nic za darmo nie daja mimo ze bogate kraje a lewusy z europy wszystko
31 lip 2021 | 20:50
(Edytowany)
W całym tym naszym świecie dochodzi do kompletnego absurdu popieramy lub oburzamy się co popierają goście którzy przy podpisaniu kontraktu dzięki któremu zarobią kosmiczne pieniądze nie zwracają kompletnie uwagi na religię i kulturę w jakiej się urodzili i wychowali tylko pajacują przed mediami by być postrzegani za super ortodoksyjnych
0
W całym tym naszym świecie dochodzi do kompletnego absurdu popieramy lub oburzamy się co popierają goście którzy przy podpisaniu kontraktu dzięki któremu zarobią kosmiczne pieniądze nie zwracają kompletnie uwagi na religię i kulturę w jakiej się urodzili i wychowali tylko pajacują przed mediami by być postrzegani za super ortodoksyjnych by zyskać jeszcze większy poklask w mediach społecznościowych
1 sie 2021 | 00:18
(Edytowany)
Neymarowi kiedyś z opaski na głowie telewizja wycięła napis Jezus, a dla muzułmanów tworzy się specjalne prawa, żeby ich nie urazić. Dobrze że w futbolu nikogo się nie dyskryminuje
0
Neymarowi kiedyś z opaski na głowie telewizja wymazała napis Jezus, a dla muzułmanów tworzy się specjalne prawa, żeby ich nie urazić. Dobrze że w futbolu nikogo się nie dyskryminuje
31 lip 2021 | 22:38
0
Jasne. Kilka lat temu znajoma byla z ze swoim w klubie w manchesterze.
Widziala tam pogbe i lukaku. Chuj z nich nie muslimy bo w malych ilosciach, ale pija alko. Takie to muslimy.
31 lip 2021 | 22:53
0
To było piwo bezalkoholowe, bardziej woda gazowana o posmaku piwa więc o co im chodzi?
31 lip 2021 | 21:49
0
Zaraz tam jeszcze będą klękać przed muzułmanami, bo wszystko im się nie podoba...
31 lip 2021 | 20:50
0
Zawsze mogą zagrać w Iranie czy w ZEA.
Każda religia jest dla idiotów, którzy nie wiedzą, co zrobić ze swoim życiem.
31 lip 2021 | 20:55
0
Religia jest głupią odpowiedzią na głupie pytanie.
31 lip 2021 | 21:25
0
Może taki "idiota" żyje po to, żeby ci kiedyś to twoje uporządkowane życie uratować. Trochę więcej empatii dla drugiego człowieka.
31 lip 2021 | 22:28
0
Nie, religia nie jest dla idiotów.
Co Ci przeszkadza, że ktoś w coś wierzy?
31 lip 2021 | 21:38
0
Już widzę jak Sławek z Wieczystej gra w Egipcie, zgodnie z przyjętymi w Polsce zasadami odnośnie "odżywiania".
31 lip 2021 | 22:45
0
Pogba odsunąl piwko zero a jego wzrok szukał rozumu i skończyłem dalej czytać
1 sie 2021 | 03:55
0
Podkladamy sie za kazdym razem , a te barany wskakuja nam na glowe i rycza ze chca wiecej . Moze tak raz, nakarmili bysmy ich bekonem, azeby pokazac kto tu rzadzi.
31 lip 2021 | 22:27
0
Tak dużo tekstu, na tak mało interesujący temat
STS
1460 PLN

Oferta powitalna 1200 1460 PLN złożona z aż trzech bonusów! 231 PLN zakład bez ryzyka, 29 PLN freebet i 1200 PLN od depozytu. Kod MEGABONUS

Fortuna
2720 PLN

Zwrot do 600 PLN za przegrany pierwszy zakład, z obrotem 1x po dowolnym kursie! Do tego 20 PLN za darmo i 2100 PLN od drugiej wpłaty

Superbet
1500 PLN

Zwrot do 1300 PLN, jeśli zakończysz pierwszy tydzień na minusie, oraz 200 PLN podwojenia pierwszej wpłaty

Betclic
550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550

Fuksiarz
500 PLN

Cashback 500zł bez obrotu na start, a potem cashback od każdego kuponu. Kod promocyjny MECZYKI