Zamiast powołania na mecz, wybrał powołanie do służby Bogu. Z boiska prosto na ambonę

Zamiast powołania na mecz, wybrał powołanie do służby Bogu. Z boiska prosto na ambonę
Youtube
Autor: Mateusz Jankowski 23 maj 2020 | 20:45
Po zakończeniu kariery piłkarze potrafią parać się najróżniejszych zawodów. Wielu pozostaje w swojej profesji, zdobywając trenerskie szlify, lecz niektórzy postanawiają całkowicie zmienić branżę. Tim Wiese zadebiutował jako wrestler, Daniel Agger zaczął tatuować innych, a Jose Pinto uwierzył w swoje "nieziemskie" umiejętności wokalne. To jednak nic w porównaniu z historią zawodnika, który przedwcześnie skończył grać, aby… przyjąć święcenia kapłańskie.
To w stu procentach realna historia. Chase Hilgenbrinck, a ściślej mówiąc ks. Hilgenbrinck, w kwiecie piłkarskiego wieku zdecydował się kompletnie zmienić zawód. W wieku 26 lat, zamiast przyjąć kolejne powołanie na mecz w MLS, sam poczuł powołanie do służby Bogu. Zawiesił buty na kołku i krzyż na swojej szyi.

Obiecujący zawodnik

Ufność, którą w Nim pokładamy, polega na przekonaniu, że wysłuchuje On wszystkich naszych próśb zgodnych z Jego wolą - 1. List św. Jana 5, 14
Chase wkroczył na boską ścieżkę już w czasie dzieciństwa. Jego rodzice co niedzielę uczęszczali ze swoją pociechą na eucharystię do Kościoła Świętej Trójcy w rodzinnym stanie Illinois. W pewnym momencie chłopak rozpoczął nawet służbę w roli ministranta, jednak w międzyczasie poczuł gorliwą chęć odniesienia sukcesu w świecie sportu.
Hilgenbrinck był lewonożny, szybki, dynamiczny, a w dodatku naturalnie uzdolniony technicznie. Mimo, że grał jako środkowy lub boczny defensor, preferował podłączać się do akcji ofensywnych, rozgrywać futbolówkę, dyktować tempo gry. Nim trafił do drużyny uniwersyteckiej, zaliczył kilka występów w drużynie narodowej do lat 17, gdzie stworzył duet stoperów wraz z… Oguchi Onyewu. Tym samym, który dla dorosłej reprezentacji Stanów Zjednoczonych rozegrał prawie 70 spotkań, w międzyczasie broniąc barw takich klubów, jak Newcastle, Malaga czy nawet AC Milan.
Kolejnym przystankiem w prężnie rozwijającej się karierze Chase'a była gra w college'u dla Clemson University. Tam nastolatek trafił na chilijskiego trenera, który przekonał go do przenosin do Ameryki Południowej.
- Powiedział mi, że pasuje do ich stylu gry, szybkiej, kombinacyjnej, gdzie obrońcy też uczestniczą w akcjach ofensywnych. Po ukończeniu edukacji od razu podpisałem kontrakt z Huachipato - wspominał sam zainteresowany.
Zanim zadebiutował, trafił na wypożyczenie do drugoligowego Ñublense. Pozyskanie Amerykanina odmieniło grę całej drużyny, która szybko awansowała do najwyższej klasy rozgrywkowej. Hilgenbrinck obficie maczał palce w sukcesie, o czym świadczy fakt, że trafił do najlepszej jedenastki sezonu. Zresztą w trakcie kolejnej kampanii wybrano go MVP ligi.

Amerykański sen

A kto by chciał Mi służyć, niech idzie za Mną, a gdzie Ja jestem, tam będzie i mój sługa. A jeśli ktoś mi służy, uczci go mój Ojciec - J 12,26
Hilgenbrinck został jedną z największych gwiazd rozgrywek w Chile, ale sam nie czuł należytego spełnienia. Był z dala od rodziny, przyjaciół. Dwie godziny treningu, kolejnych kilkanaście w samotności. Multum czasu na przemyślenia i refleksje. Poza boiskiem Chase największą część swojego życia spędzał na modlitwie i pomocy innym, co przynosiło ukojenie. Gdy otrzymał nagrodę finansową dla zawodnika miesiąca, wszystko przeznaczył na pomoc dzieciakom z pobliskiej szkoły i remont kościoła.
- Czułem, że Bóg wzywa mnie do służby. Pewnego razu spędzałem popołudnie w pustej kaplicy i nagle usłyszałem wewnętrzny głos "Bądź moim kapłanem". Zacząłem zastanawiać się nad sensem swojego życia. Dobrze, jestem dobrym zawodnikiem, ale co potem, co będę robił za kilkanaście lat. Rozterki trwały wiele miesięcy - wyznał na łamach ESPN.
Wybór nie miał prawa należeć do najłatwiejszych, ponieważ w międzyczasie otrzymał ofertę z klubu MLS, Colorado Rapids. Co prawda ekipa z Denver nie mogła ostatecznie podpisać z nim kontraktu z powodu limitu płac, ale wtedy do akcji wkroczyło New England Revolution, które również występowało w amerykańskiej pierwszej lidze. Hilgenbrinck prezentował w Chile zbyt wysoki poziom, aby jego talent przeszedł bez echa. Wielka kariera stała otworem. Tak jak drzwi do Domu Bożego.
- Miałem kochającą dziewczynę, znajdowałem się w świetnej formie i dalej nie czułem pełni szczęścia, osobistego spełnienia. Z drugiej strony wiedziałem, że nie będę mógł się nigdy ożenić, nie pocznę potomstwa. To wszystko nieustannie przebiega przez głowę. Stopniowo, przez modlitwę poznawałem właściwą odpowiedź - wyjawił 38-latek.
W koszulce "The Revs" rozegrał cztery spotkania na poziomie MLS. Prezentował się bardzo dobrze, jednak w pewnym momencie wiedział, że nadszedł czas, aby powiedzieć "pas" i podążyć za głosem serca. - Opóźnione posłuszeństwo jest nieposłuszeństwem. Nie mogłem powiedzieć Bogu, żeby na mnie zaczekał, bo muszę jeszcze dokończyć sezon. Zdecydowałem - wspominał z uśmiechem w rozmowie z "Washington Post". Ostatni mecz rozegrał 13 lipca przeciwko meksykańskiemu Santos Laguna. Po ostatnim gwizdku zamienił piłkarski trykot na albę i koloratkę.

Chase - człowiek, który został księdzem

Teraz zaś, wyzwoleni od grzechu, a oddani w służbę Bogu, macie pożytek w poświęceniu, a za cel żywot wieczny - List do Rzymian 6,22
Już następnego dnia Hilgenbrinck wstąpił do Seminarium św. Marii w Emmitsburgu. Przez sześć lat zgłębiał tajniki teologii, łaciny, greki i filozofii, aby w 2014 r. ostatecznie spełnić swoje najskrytsze marzenie i zostać kapłanem. Dokładnie sześć lat temu doszło do ceremonii zaprzysiężenia byłego obrońcy New England Revolution na obrońcę wiary katolickiej.
- Zawodowy futbol był moją ogromną pasją, lecz teraz czuję się pobłogosławiony na nową drogę. Od teraz moja misja polega na wypełnianiu woli Bożej - dodał.
Warto jednak dodać, że Hilgenbrinck nie zapomniał w pełni o swojej miłości do piłki. W przerwie, między modlitwą, a odprawianiem mszy, pełni funkcję szkoleniowca pobliskich drużyn młodzieżowych.
Gdy wstąpił do seminarium, zorganizowano nawet specjalny Puchar Rektora, w którym udział wzięło kilka pobliskich diecezji. Nikogo raczej nie zdziwi informacja, że drużyna, w której występował były defensor, w cuglach wygrała wszystkie mecze. Hilgenbrinck skutecznie bronił dostępu do bramki, a piłki za linię obrony dystrybuował z równie wielką precyzją, co ciało Chrystusa w czasie liturgii. Amerykanin na tle rywali wyglądał, jak prawdziwy zawodowiec, profesjonalista w ciele kapłana. Ciekawe dlaczego…
I chociaż z naszej perspektywy jego decyzja może wydawać się niezrozumiała, Amerykanin czuje, że postąpił właściwie. Wreszcie może żyć w zgodzie z samym sobą, swoimi przekonaniami, bez zbędnej troski o swoją przyszłość.
- Wielkość nie polega na tym kim jesteś. Wielkość polega na tym kim się stajesz - skwitował Hilgenbrinck zapytany o swój żywot. I niech to posłuży za najlepsze podsumowanie losów gwiazdy ligi chilijskiej, nadziei amerykańskiego futbolu, a obecnie proboszcza w kościele św. Jana. Amen.
Mateusz Jankowski
Źródło: własne

Dyskusja 45

24 maj 2020 | 14:21
0
Widzę, że niektórzy tutaj nie rozumieją prawdziwego problemu KK albo przekłamują rzeczywistość. Sam fakt pedofilii wśród księży oraz skala tego zjawiska to jedno. Najcięższym jednak grzechem Kościoła jest stworzenie zinstytucjonalizowego systemu zamiatania takich spraw pod dywan. Czy słyszeliście kiedykolwiek o przypadku, żeby np. nauczyciel-pedofil był przez swoich zwierzchników przenoszony do innej, odległej placówki i pozwolonoby mu kontynuować proceder? To właśnie odróżnia KK od jakichkolwiek innych instytucji czy organizacji, ewenement na skalę światową. To dlatego właśnie Kościół ponosi odpowiedzialność za swoich pracowników, także odszkodowawczą. Dziś KK niby bije się w pierś i przeprasza ale to puste PR-owskie gesty, bo proceder tuszowania takich spraw trwa nadal, co pokazali choćby Sekielscy.
Niestety, niechlubną rolę w tym wszystkim odegrał Wojtyła, który pomimo posiadanej wiedzy odwracał głowę od problemu i utrwalał poczucie bezkarności wśród swoich zboczonych podwładnych, przyczyniając się bezpośrednio do kontynuowania tych praktyk przez długie lata. Był głuchy na cierpienie ofiar, wolał udawać, że nic się nie dzieje i chronić swoją organizację. Nie zrobił nic, to się chyba nazywa "grzech zaniechania". Dopiero Ratzinger, przyparty do muru, zaczął coś z tym robić; problem w tym, że był równie odpowiedzialny jako prefekt Kongregacji Nauki Wiary (dawniej Święta Inkwizycja).
Dlatego nie ma co liczyć na to, że KK sam się oczyści, potrzebna jest w Polsce wielostronna komisja na wzór innych krajów, bez której nie będzie możliwe pociągnięcie do odpowiedzialności typów pokroju bp. Edwarda Janiaka i zadośćuczynienie ofiarom.
24 maj 2020 | 22:41
0
Dokładnie kolego. Mentalność Kalego. Robią pokazówkę, jeśli chodzi o aresztowanie przestępców nie będących księżmi, a ich samych politycy chronią i pozwalają na kontynuowanie przestępstw przeciwko dzieciom.
24 maj 2020 | 05:19
0
Dysonans poznawczy - mechanizm psychologiczny, który powoduje, że nie widzimy i usprawiedliwiamy złe czyny:
https://www.youtube.com/watch?v=NfsVNMNNHLg
24 maj 2020 | 04:42
0
"Upadł, upadł Wielki Kościół Rzymsko-Katolicki i stał się siedliskiem demonów i schronieniem pedofilów oraz schronieniem wszelkiego ducha nieczystego."
"Wyjdźcie z Kościoła Katolickiego, ludu mój, abyście nie byli uczestnikami jego grzechów i aby was nie dotknęły plagi na niego spadające,"
"Gdyż aż do nieba dosięgły grzechy Upadłego Kościoła i wspomniał Bóg na jego nieprawości."
"Odpłaćcie Kościołowi Rzymskiemu, jak i on odpłacił, i w dwójnasób oddajcie według uczynków jego; do kielicha, w którym napój mieszał, nalejcie mu podwójną miarę. Ile sam siebie uwielbiał i rozkoszy zażywał, tyle udręki i boleści mu zadajcie; gdyż mówi w sercu swoim: Siedzę jak królowa, wdową nie jestem, a żałoby nie zaznam."
"Dlatego w jednym dniu przyjdą jego plagi, śmierć i boleść, i głód, i spłonie w ogniu; bo mocny jest Pan, Bóg, który Kościół Upadły osądził."
"I zapłaczą nad nim, i smucić się będą Prezydenci Państw, którzy z Watykanem wszeteczeństwo uprawiali i rozkoszy zażywali, gdy ujrzą dym jego pożaru. Z dala stać będą ze strachu przed jego męką, mówiąc: Biada, biada tobie, miasto wielkie, Rzymie, miasto potężne, gdyż w jednej godzinie nastał twój sąd."
24 maj 2020 | 03:56
0
Miałem odpisać koledze Coutinho ale to będzie tak ogólnie bo widzę że kolega dużo plusów dostaje, wniosek taki że jest tu sporo takich użytkowników, którzy wcale nie widzą problemu z pedofilami, jeżeli akurat ci pedofile zakładają sutanny.

Moi drodzy parafianie meczykowi, nie bądźmy hipokrytami nie odwracajmy pedofila ogonem.

A czemu to dziennikarz Sekielski nie zrobił filmu o pedofilii wśród Żydów, Muzułmanów ani użytkownikach meczyków o ksywach portugalskich grajków? pytają mądre głowy. Aj waj, rwetes, a czemu nie poruszył tematu obrzezanych homo-eskimosów wyznających islam????? Może dlatego, bo to są tematy trudne do ogarnięcia przy jego środkach, przecież jego sponsorują widzowie a temat sam sobie wybiera a nie wybiera mu za niego reżimowa jedynie słuszna telewizja (tak jak wałkom typu Latkowski, którzy rzucają nazwiskami na prawo i lewo, ale jak przychodzi pogadać o faktach i okazać dowody przestępstwa, to biorą wody w usta, nogi za pas i spierdalają). Może nie jest to niektórym wiadome, ale takiego kolegę Coutinho na pewno ucieszy fakt że pedofile homoseksualiści są także wśród księży, a przy większym budżecie i dotacji pisowskiej telewizji i szerzej zakrojonych poszukiwaniach może nawet znalazłoby się nawet paru pedo-homo i to jeszcze żydowskiego pochodzenia?

Bo że są pedofile którzy nie noszą sutann, to chyba oczywiste, i są oni wśród wszystkich zawodów i grup społecznych. Ale w odróżnieniu od księży, te pozostałe grupy nie cieszą się specjalnym traktowaniem i nie stoją ponad prawem, a jak stoją to są to raczej jednostkowe przypadki np. pedofil Polański co uciekł przed wymiarem sprawiedliwości z USA do Francji i upiekło mu się (co z pewnością ucieszy kolegę Coutinho jak również innych obecnych tu domorosłych, ale bardzo wybiórczych 'łowców pedofili' z preferencjami co do pedofili żydowskiego pochodzenia, o sprawie Polańskiego powstało wiele filmów i szczerze to chyba nawet Sekielski nic nowego by nie wymyślił, tym bardziej że nastoletnia ofiara Polańskiemu wybaczyła).

Jeszcze dla dość licznej tu rzeszy januszy którym brakuje filmów o pedofilach i innych zbokach żydowskiej proweniencji mogę polecić mało znaną zwłaszcza przez prawicowych użytkowników neta stronę o nazwie YouTube a także wyszukiwarkę Google gdzie znajdziecie na pęczki materiałów wideo o różnych Woody Allenach, Weinsteinach i innych takich mendach. Więc wiecie, te tematy są tabu, ale tylko w waszych cebulowych łebkach, bo na świecie są one wałkowane aż do znudzenia, i zaręczam wam że Sekielski tu nic nowego w temacie nie powie.

Ale powiem wam, chuj z Żydami pedofilami w Hollywood, a także chuj tam z Muslimami pedofilami. A dlaczego chuj nimi tam i gdzieśtam?

A dlatego, że tu jest kurwa Polska, wy cebulowe łby.
To jest Polska pisowska, katolicka, a nie jakieś kurwa holiwoody, izraele i państwa islamskie.

Tutaj jak policja przyuważy osobę żydowskiego pochodzenia albo nie daj Boże Muzułmanina (nie mówiąc nawet o homoseksualistach), która dopuszcza się czynów pedofilskich, to nie może liczyć na specjalne traktowanie i ląduje w piedlu.
Przykładowa historia z życia wzięta bo widzę że jednak cebulowe myślenie w narodzie dominuje, czyli "nic nigdy nie widziałem, tylko cośtam w telewizji gadali, gówno wiem, problem mnie nie dotyczy, więc chętnie wypowiem się".
Nauczyciel z mojej szkoły został skazany za napastowanie nieletniego, nie wiem czy już wyszedł ale wiem na pewno że do pracy nie wrócił, i na 100% jest skończony w zawodzie, praktycznie ma przejebane aż do śmierci. Ja miałem szczęście znać go jako zwykłego nauczyciela i kompletnie by mi do głowy nie przyszło że to może być kiedyś pedofil, ale jakiś chłopiec niestety nie miał tego szczęścia i poznał go z tej złej strony. Na szczęscie spotkała go za to kara na jaką zasłużył. Czy wystarczająco dotkliwa czy za bardzo, a może za mało, to już nie wnikam, bo nie jestem wszechwiedzący, a wszystkich szczegółów nie znam, grunt że poniósł karę i wylądował w pierdlu.

Ale np. ksiądz pedofil Jankowski, który chyba należy do czołówki najbardziej zwyrodniałych w historii nie tylko pedofilii kościelnej ale pedofilii w ogóle, cieszył się wielkim poważaniem za życia, mimo że mówiono o nim bardzo zastanawiające i niepokojące rzeczy, a i jakoś bardzo się ze swoim trybem życia nie krył, i nie spotkała go żadna kara za jego liczne gwałty na dzieciach. Mało tego, wierni mu wystawili pomnik, a potem bronili czci pedofila i pomnika pedofila, chociaż były już wtedy czarno na białym udowodnione przestępstwa i zeznania ofiar.

Co zrobił Kościół i politycy? Najpierw odwrócili się do problemu, udając że go nie ma, a potem stanęli murem za pedofilem. Kara? Co mu teraz po karze, ofiary nie doczekały się ani prawa ani sprawiedliwości. Podobnie jak inny ksiądz pedofil co woził dziewczynki na motorze na południu Polski, o którym słyszałem od jednej osoby a potem nawet w gazecie czytałem że go przenoszono po parafiach.

Rozumiecie o co tu chodzi, czy jeszcze nie bardzo dociera?
Chodzi o to, że zamiast w pierdlu gnić jak ten nauczyciel pedofil, to jeden ksiądz pedofil sobie woził dupę mercedesem i na skinienie miał swoją ulubioną dziewczynkę a drugi popierdalał na motorze czując wiatr we włosach i ciałko nieletniej dziewczynki swoim kutasem.

Kwestia małego odsetka i tzw. "znikomej ilości" pedofili w sutannach. Skąd te twoje dane na temat rzekomej małej liczby pedofili w sutannach? Z TvPiS chyba nie, bo oni najchętniej nabraliby wody w usta, choćby ksiądz gwałcił ich synów i córki. Przypominam tym, co mają klapki na oczach, że Kościół w Polsce nie podlega prawu karnemu, to jest kasta stojąca ponad prawem. I właśnie dlatego Sekielski robi te swoje filmy, żeby wreszcie w tym państwie bezprawia i niesprawiedliwości coś ruszyło, żeby Kościół wespół z rządem przestał zamiatać sprawę pedofilii pod dywan a zamiast karnych zsyłek na inną parafię (to spotkało księdza motocyklistę od dziewczynek) żeby posypały się wyroki skazujące. Tak jak się sypią w przypadku wszystkich grup społecznych oprócz księży.

Sekielski jako pierwszy w Polsce zamiast milczeć i odwrócić się i udawać że nie ma problemu, zamiast powiedzieć że dotyczy on jakiegoś odsetka ludzi (a więc w domyśle, nie warto się nim zajmować tak uważasz kolega Coutinho), na przekór wszystkim hipokrytom i obrońcom pedofili w rządzie, w mediach, i w fotelach przed telewizorami i komputerami, odważył się wystąpić przeciwko największej instytucji w naszym kraju czyli Kościółowi Katolickiemu. Przełamał tabu, zmowę milczenia, nietykalność świętej kasty ludzi w sutannach. Jako pierwszy z własnej inicjatywy zanurkował w szambie, które wcześniej dotykano tylko z daleka, patykiem, i tylko na chwilę, bo potem spierdalano z obawy przed tłumem zaślepionych idiotów podjudzanym przez księdza lub wchodzącego w dupę klerowi polityka (a tacy byli u nas zawsze bez względu na rządy).

I właśnie za to należy się Sekielskiemu po wsze czasy cześć i chwała, pomniki i ulice nazywane jego imieniem i co tam jeszcze. Bo kurwa on jeden miał jaja, a inni nie. Są przecież i takie gnidy którym wygodniej jest pedofili w bliskim sobie środowisku nie zauważać, kryć "swoich" - tak jak np środowiska filmowców w Hollywood kryły Polańskiego i innych zboczeńców, a środowiska prawicowe w Polsce kryją pedofili wśród księży i bagatelizują temat.

I bardzo mnie dziwi a nawet niepokoi tak głośno i często wyrażany publicznie ból dupy tak wielu osób w tym temacie poruszonym przez Sekielskiego. Moim zdaniem ci "urażeni" powinni dziękować losowi, panu Bogu a może i księdzu z ich parafii, że ten ból dupy który teraz czują bierze się tylko z ich własnej głupoty i hipokryzji, a nie ze spotkania z pedofilem, w sutannie czy bez, bo podejrzewam ze wtedy te osoby zachowywałyby się zupełnie inaczej.
24 maj 2020 | 05:02
0
Długi monolog, ale uważam podobnie. Kilka komentarzy niżej zamieściłem link do mapki google, która dosadnie oddaje skalę i natężenie zjawiska w Polsce. A ci urażeni mogą być także księżmi, którzy śledzą piłkę i tu wchodzą. Obecnie przecież nie mają za wiele do roboty... xD
24 maj 2020 | 09:58
0
Bardzo dobrze, że wyrażasz swoje zdanie, z którym się w dużej mierze zgadzam, ale w całej swojej wypowiedzi nie podajesz wcale bardziej merytorycznych, popartych konkretnymi źródłami argumentów niż Coutinho. Do tego ciągle atakujesz osoby, które myślą inaczej, bo są przecież głupimi hipokrytami, januszami i cebulowymi łbami, które łykają wszystko co im "TVPis" podsunie. Chodzi mi o to, że w ten sposób nie możesz dyskutować, bo to nie ma żadnego sensu, a temat wymaga dyskusji i podjęcia wyraźnych kroków.
A tak na marginesie: to jest strona sportowa i nie wiem po co Coutinho poruszył tutaj taki temat.
24 maj 2020 | 13:04
0
Źródło na poparcie, sam zobacz:
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1wetppM0lv2oIXLm23GoRr68Q_T9ul3M_&ll=53.81369892539661%2C22.06765683282174&z=9
24 maj 2020 | 02:10
0
Ale chora akcja ...
24 maj 2020 | 00:17
(Edytowany)
Ile ludzi tyle historii. Ważne że się w jakiś tam sposób się realizuję, że znalazł sposób na siebie. Ot kolejna ciekawa historia.
0
Ile ludzi tyle historii. Ważne że się w jakiś tam sposób się realizuję, że znalazł sposób na siebie. Piłkarskie ciekawostki zawsze w cenie.
23 maj 2020 | 23:20
0
Z tą pedofilią wśród księży to jest tak że rzeczywiście istnieje taki problem ale są to pojedyńcze przypadki. Statystycznie o wiele więcej pedofilów jest w innych zawodach a ciągle mówi się tylko o ksiedzach.
Co ciekawe najwięcej pedofili jest wśród homoseksualistów a pokażcie mi odważnego, który o tym powie albo napisze.
Niech Sekielski zrobi film o pedofili wśród Żydów, Muzułmanów (sam Mahomet był przecież pedofilem) albo homoseksualistów to wtedy uznam go za obiektywnego, który chce sprawiedliwości dla ofiary i oprawców.
24 maj 2020 | 01:08
0
Oczywiście potępiam każdego pedofila, nieważne czym się zajmuje na co dzień. Ale nie uważasz, że ksiądz, który ma służyć Bogu, być łącznikiem Boga z ludźmi tak bardzo krzywdzi dzieci? Z jednej strony ma być drogowskazem, uczyć ludzi żyć zgodnie z nauką kościoła, a sam łamie największe nakazy. No to sorry, ale coś jest mocno nie halo...
28 maj 2020 | 20:52
0
Tak, masz rację przyjacielu. Komu zaś więcej dano od tego też więcej wymagać się będzie. Księża, którzy się takich rzeczy dopuszczają i się nie nawrócą przed śmiercią to czeka ich bardzo straszna kara po śmierci, śmiem twierdzić że nawet 15x cięższa niż świeckiego za to samo przewinienie. Sprawiedliwości stanie się zadość, możesz być tego pewien. My natomiast, małe robaczki nie jesteśmy od tego aby potępiać człowieka a co najwyżej jego postępowanie. Doszło już do tego że jak jakikolwiek ksiądz wyjdzie na ulice w sutannie to musi słuchać obelg pod swoim adresem jakim to pedofilem nie jest, a przecież zdecydowna większość z nich nie miała nic wspólnego z tą zbrodnią.
29 maj 2020 | 12:38
0
Napisałeś: "czeka ich bardzo straszna kara po śmierci, śmiem twierdzić że nawet 15x cięższa niż świeckiego". Prostuję w dwóch punktach:

1) Nie po śmierci, ale po zmartwychwstaniu niesprawiedliwych,
1.1. [W Biblii są opisane dwa zmartwychwstania. Pierwsze dotyczy sprawiedliwych, którzy zmartwychwstają do życia]:
"I widziałem trony, i usiedli na nich ci, którym dano prawo sądu, widziałem też [...] tych, którzy nie oddali pokłonu zwierzęciu ani posągowi jego i nie przyjęli znamienia na czoło i na rękę swoją. Ci ożyli i panowali z Chrystusem przez tysiąc lat."
"Inni umarli nie ożyli, aż się dopełniło tysiąc lat. To jest pierwsze zmartwychwstanie."
"Błogosławiony i święty ten, który ma udział w pierwszym zmartwychwstaniu; nad nimi druga śmierć nie ma mocy, lecz będą kapłanami Boga i Chrystusa i panować z nim będą przez tysiąc lat." Obj. 20,4-6.
1.2. [Tzw. drugie zmartwychwstanie po wspomnianym tysiącleciu dotyczy niesprawiedliwych, którzy zostali osądzeni i zostanie wykonany na nich wyrok wiecznej śmierci}.

2) Kara czeka wszystkich podobna: ziemia będzie oczyszczona ogniem [jak niegdyś wodami potopu]. Wszystkich nienawróconych grzeszników, którzy odrzucili łaskę Boga i jego zbawienie czeka śmierć w jeziorze z siarki i ognia, z której nie ma już zmartwychwstania [czyli możliwości ich odtworzenia i przywrócenia do życia]. Tzw. druga śmierć o wiecznych konsekwencjach. Na zawsze.
"[...] od dawna były niebiosa i była ziemia, która z wody i przez wodę powstała mocą Słowa Bożego Przez co świat ówczesny, zalany wodą, zginął"
"Ale teraźniejsze niebo i ziemia mocą tego samego Słowa zachowane są dla ognia i utrzymane na dzień sądu i zagłady bezbożnych ludzi".
"A dzień Pański nadejdzie jak złodziej; wtedy niebiosa z trzaskiem przeminą, a żywioły rozpalone stopnieją, ziemia i dzieła ludzkie na niej spłoną." II Piotra 3,5-7.10.
" i otoczyli obóz świętych i miasto umiłowane. I spadł z nieba ogień, i pochłonął ich."
"[...] owo jezioro ogniste, to druga śmierć. I jeżeli ktoś nie był zapisany w księdze żywota, został wrzucony do jeziora ognistego."
"Udziałem zaś bojaźliwych i niewierzących, i skalanych, i zabójców, i wszeteczników, i czarowników, i bałwochwalców, i wszystkich kłamców będzie jezioro płonące ogniem i siarką. To jest śmierć druga." Obj. fragm. rozdz. 20 i 21.
24 maj 2020 | 01:31
(Edytowany)
Pojedyncze przypadki powiadasz? To obczaj to. [3 dni zajęło mi ogarnięcie całości. A to tylko nieliczne przypadki, które wyszły na jaw. Pomnóż to teraz przez pozostałe kraje świata].

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1wetppM0lv2oIXLm23GoRr68Q_T9ul3M_&ll=53.81369892539661%2C22.06765683282174&z=9
0
Pojedyncze przypadki powiadasz? To obczaj to. [3 dni zajęło mi ogarnięcie całości. A to tylko nieliczne przypadki, które wyszły na jaw. Pomnóż to teraz przez pozostałe kraje świata].
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1wetppM0lv2oIXLm23GoRr68Q_T9ul3M_&ll=51.976737508184115%2C19.171211440325063&z=7
24 maj 2020 | 04:29
0
Siema Couti właśnie ci odpisałem ale w takim wiekszym poście na te zarzuty o obiektywności Sekielskiego, które są po prostu głupie i niepoważne. Widzę że tak jak wielu użytkowników tutaj jak i w ogóle w internetach masz skłonność do zamiatania pod dywan i bagatelizowania sprawy pedofilii w kościele. Podaj co łaska swoje tejemnicze źródła które wskazują na to że pedofili wśród księży jest statystycznie mało ("pojedyńcze przypadki"), ciekawe skąd te twoje badania, kiedy i jak bardzo przekrojowo je zrobiłeś. I skąd informacja że najwięcej pedofili wśród homoseksualistów (a tak przy okazji, czemu nie piszesz o homoseksualistach pedofilach w sutannach, a traktujesz homoseksualistów jako odrębną kategorię, czyżbyś uważał że księża geje i zakonnice lesbijki nie istnieją?). A może te twoje dane pochodzą z jedynego słusznego źródła czyli TVP a ty to wszystko łykasz jak głodny pelikan
24 maj 2020 | 04:49
0
Świetna riposta. Pojechałeś go na koniec tekstem, który sam użył. Koleś albo nieświadomy skali "zjawiska", albo takiego udaje i sprzedaje propagandę niczym TVPiS.
28 maj 2020 | 21:05
0
Tak, mam świadomość tego że wśród ofiar księży pedofilów 80% to chłopcy ale zauważ że nikt w mediach nie powie że ksiądz homoseksualista jest zbrodniarzem ale powiedzą ksiądz.
Akty homoseksualne(nie mylić ze skłonnościami, które są niezależne od człowieka) są jednoznacznie potępione przez Boga na kartach Pisma Swiętego i w Tradycji apostolskiej jako grzech wołający o pomstę do nieba. Teoretycznie nie ma zgody na to aby wyświęcać mężczyzn o skłonnościach homoseksualnych na kapłanów ale jak jest to wszyscy wiedzą. Chciałem Ci zwrócić uwagę na to że tych księzy homoseksualistów w ogolę nie powinno być bo nie wolno ich wyświęcać a to oni są główną przyczyną skandali.
29 maj 2020 | 12:46
0
Komentarzem zaczynającym się od słów: "Tak, mam świadomość tego że..." chciałeś chyba odpowiedzieć na koma użytkownika "bonzo" ale przez omyłkę odpowiedziałeś mi, więc jak chcesz mu odpowiedzieć, to jemu jeszcze raz dodaj.
24 maj 2020 | 20:29
0
Przyjacielu, pewnie uznasz mnie za osobę nieobiektywną ale sam byłem w seminarium przez pewien czas, później byłem w zakonie i widząc wszystko od środka powiem Ci że pewne rzeczy mi się nie podobały dlatego odszedłem, natomiast nigdy nie odejdę ze Świętego Kościoła katolickiego. Uwierz mi że nigdy nie słyszałem o żadnym przypadku pedofilskim, słyszałem natomiast o innych nadużyciach pewnych księży. Sam przez ponad 10 lat byłem ministrantem i boli mnie to że ludzie przez pojedyńcze przypadki gwałcicieli dzieci zaczeli utożsamiać księdza z pedofilem. Znam ok 50 wspaniałych kapłanów, którzy dobrze wykonują swoją robotę. Jak byłem na pierwszym roku seminarium, było nas na roku 14 osób ze mną. Z tych 14, 3 było takich którzy mi się nie podobali, jeden mi się bardzo nie podobał w swoim zachowaniu i gdyby to ode mnie zależało to bym go wypieprzył. Dwóch było moim zdaniem świętych a reszta była normalna, przeciętna. Zauważ że nawet wśród 12 apostołów, których wybrał sam Jezus Chrystus znajdował się Judasz, który Go wydał. Tak samo jest obecnie, na 12 trafia się jeden Judasz a może i częściej. Jestem zwolennikiem tego aby sorowo karać winnych tej zbrodni, jaką są akty pedofilskie bez względu na to czy sprawca nosi sutanne czy też nie. Tak, ksiądz powinien dawać przykład natomiast nie każdy kto idzie do seminarium duchownego, trafia tam z czystymi intencjami, niektórzy idą tam aby Kościół zniszczyć od środka. Ja jako osoba wierząca wiem ponadto że kapłani podlegają o wiele większym pokusom niż zwykłe osoby świeckie. Jak wiemy pokonanie pasterza skutkuje tym że owce się rozproszą i taki jest cel złych duchów aby odciągnąć ludzi od Kościoła przez upokorzenie kapłaństwa i Ty niestety masz w tym swój udział.
24 maj 2020 | 22:49
0
1) Pojedyncze? Dlaczego dalej używasz tego słowa? Powiedz, nie przejrzałeś, nie zagłębiłeś się w mapkę, którą linkem wyżej ci podesłałem?
2) Jedynie Bóg jest święty. Izajasz 6,3
„ I wołał jeden do drugiego: Święty, Święty, Święty jest Pan
Zastępów. Cała ziemia pełna jest Jego chwały ”.
28 maj 2020 | 20:42
0
Jest także napisane ,,Świętymi bądźcie bo Ja Jestem Święty'' i każdy z nas jest powołany do świętości. Mi natomiast nie chodziło o świętość w sensie dosłownym ale raczej o to że są na najlepszej drodze do świętości w przyszłości. Nie będę się odnosił do jakiś mapek, stworzonych przez nieznane mi osoby, mówię o tym co widziałem sam i czego doświadczyłem, a uwierz mi miałem kontakt z wieloma diakonami, kapłanami i biskupami i zgodzę się z Tobą że część z nich była mocno zdemoralizowana co mnie bardzo bolało ale jakim prawem można wrzucać wszystkich do jednego worka. Zapewniam Cię że osoby duchowne, poświęcone Bogu, które się takich rzeczy dopuszczają i się nie nawrócą będą cierpieć 15x bardziej po śmierci niż osoba świecka. Sprawiedliwości stanie się zadość. Możesz być tego pewien.
24 maj 2020 | 22:49
0
1) Pojedyncze? Dlaczego dalej używasz tego słowa? Powiedz, nie przejrzałeś, nie zagłębiłeś się w mapkę, którą linkem wyżej ci podesłałem?
2) Jedynie Bóg jest święty. Izajasz 6,3
„ I wołał jeden do drugiego: Święty, Święty, Święty jest Pan
Zastępów. Cała ziemia pełna jest Jego chwały ”.
24 maj 2020 | 23:12
(Edytowany)
Pozwól, że ci coś zacytuję:

1. I widziałem wychodzące z morza zwierzę, które miało dziesięć rogów i siedem głów, a na rogach jego dziesięć diademów, a na głowach jego bluźniercze imiona.
3. A jedna z głów jego była śmiertelnie raniona, lecz śmiertelna rana jego była wygojona.
7. I cała ziemia szła w podziwie za tym zwierzęciem. Dano mu też władzę nad wszystkimi plemionami i ludami, i językami, i narodami.
8. I oddadzą mu pokłon wszyscy mieszkańcy ziemi,
Jak myślisz? Kim lub czym jest to zwierzę, za którym cała ziemia idzie w podziwie, które ma władzę nad wszystkimi ludami, językami i narodami oraz któremu pokłon oddają wszyscy mieszkańcy ziemi? A głowa, która była śmiertelnie raniona, lecz śmiertelna rana była wygojona? Nic ci nie świta? Podpowiem ci: nie musisz szukać daleko. Najciemniej pod latarnią. Polecam cały fragment Objawienia/Apokalipsy Jana rozdział 13, wersety 1-8. Proroctwa to cudowna rzecz. Wyjawiają to co ukryte.
0
Pozwól, że ci coś zacytuję:
1. "I widziałem wychodzące z morza zwierzę, które miało dziesięć rogów i siedem głów, a na rogach jego dziesięć diademów, a na głowach jego bluźniercze imiona."
3. "A jedna z głów jego była śmiertelnie raniona, lecz śmiertelna rana jego była wygojona."
7. "I cała ziemia szła w podziwie za tym zwierzęciem. Dano mu też władzę nad wszystkimi plemionami i ludami, i językami, i narodami."
8. "I oddadzą mu pokłon wszyscy mieszkańcy ziemi,"
** Jak myślisz? Kim lub czym jest to zwierzę, za którym cała ziemia idzie w podziwie, które ma władzę nad wszystkimi ludami, językami i narodami oraz któremu pokłon oddają wszyscy mieszkańcy ziemi? A głowa, która była śmiertelnie raniona, lecz śmiertelna rana była wygojona? Nic ci nie świta? Podpowiem ci: nie musisz szukać daleko. Najciemniej pod latarnią. Polecam cały fragment Objawienia/Apokalipsy Jana rozdział 13, wersety 1-8. Proroctwa to cudowna rzecz. Wyjawiają to, co ukryte.
25 maj 2020 | 21:13
0
1. Kim/czym według CIEBIE jest ta głowa?
2. Czemu uważasz, że Kościół Katolicki jest bestią? Na podstawie tego fragmentu mogę równie dobrze powiedzieć, że bestią jest np. konsumpcjonizm (w odniesieniu do czasów współczesnych) lub jakakolwiek inna duża ideologia/postawa. Należy również pamiętać kiedy Jan pisał Apokalipsę. Dla chrześcijan mu współczesnych bestia symbolizowała raczej Rzym i narzucany boski kult cesarza.
25 maj 2020 | 23:32
0
1) Punkt 1. jest dość złożony i bezpośrednio łączy się z odpowiedzią na 2 pyt. więc, gdy odpowiem na 2 pyt, przy okazji poruszę i tą kwestię.
2) Tu niestety będę musiał napisać dość długi monolog i dam ci odpowiedź, ale będzie ona w odcinkach. Wielu odcinkach. I nawet to będzie w dość dużym skrócie, więc nie wiem, czy wszystko zrozumiesz, ale postaram się w miarę logicznie uporządkować i jasno przedstawić dane, które mam. W tym celu będę się musiał cofnąć do księgi Daniela i po trosze "przelecieć" przez wszystkie rozdziały, aby gdy już dojdę do 13. rozdziału księgi Objawienia wszystko miało logiczny sens. Czasami lubię porównywać prawdę znajdującą się w Biblii, do obrazka, ale w formie puzzli. I załóżmy, że nie masz pudełka z obrazkiem na wzór i żeby go zobaczyć musisz najpierw ułożyć puzzle. Nie na siłę, nie według własnego widzi mi się, ale odpowiednio je do siebie dopasować, tak, aby tworzyły spójną kompozycję i przedstawiały prawdziwy obraz. Zaczynam. Dziś część I. I z góry przepraszam, że nie od razu przejdę do sedna oraz, że będę się musiał cofnąć aż tak dalece wstecz. To jedyny sposób. Traktuję to poważnie i chcę być rzetelnym w odpowiedzi na twoje pytanie.
26 maj 2020 | 00:27
0
I odcinek. 1 Rozdział Księgi Daniela.
W skrócie:
1) Król Babiloński podbija Jerozolimę, sprowadza do Babilonu złote naczynia ze świątyni Jerozolimskiej [Domu Bożego, gdzie ofiarowano baranki] [co ciekawe, wnosi te naczynia do "domu swojego boga" oraz "do skarbca swojego boga"] oraz uprowadza do niewoli synów izraelskich, ale nie wszystkich, tylko tych z królewskiego i szlachetnego rodu, obdarzanych bystrym rozumem i pojętnych do nauki.
2) Wśród nich znajduje się młodzieniec o imieniu Daniel [autor całej księgi i naoczny świadek wydarzeń w niej opisanych. To on od I księgi jest naszym narratorem i przewodnikiem.] Wraz z nim są jego 3 towarzysze.
3) Król nadaje im wszystkim nowe imiona [próba zmiany tożsamości, przynależności narodowej oraz religijnej]. [Każde imię coś znaczy, np: Daniel [Dan=sędzia] [El=odniesienie do izraelskiego Boga Jahwe]. Daniel=Bóg jest sędzią moim]. Danielowi nadaje imię Baltazar [nie pamiętam teraz dokładnego znaczenia, wiem, że miało związek z pogańskim bogiem 'bal']. Król również wyznacza im utrzymanie: potrawy ze swego stołu, oraz wino, które sam pijał. Miano ich wychowywać 3 lata, uczyć języka chaldejskiego, po czym mieli iść na służbę do króla.
4) Teraz bardzo ważne [do zapamiętania]. Daniel postanowił nie kalać się potrawami ze stołu królewskiego [zapewne chodziło o potrawy ze zwierząt nieczystych, jak np. wieprzowina, których Bóg zabronił spożywać], ani winem, które król pijał [Bóg zabrania spożywania wina sfermentowanego, Nazarejczycy, czyli wybrańcy Boży pomazani Duchem Świętym - Samson w Starym Testamencie, Jan Chrzciciel w Nowym, mieli całkowity zakaz spożywania także wina niesfermentowanego (czyli soku), jak i samych winogron.] No więc Daniel [sam w sobie, w sercu, wraz z 3. przyjaciółmi] "postanowił nie kalać się" potrawami z królewskiego stołu, ani winem, które król pijał, "by móc ustrzec się splamienia". Prosi o przełożonego o wodę do picia i jarzyny do jedzenia [Polecam dietę wegetariańską, sam na niej jestem od 24/12/1999r.]. Przełożony boi się i robi z nimi 10 dniową próbę [na prośbę Daniela]. Bóg sprawia, że próba wypada po myśli Daniela i sługa zmienia ich dietę na taką, jaką wyprosił sobie Daniel [woda+jarzyny]. Bóg wynagradza lojalność oraz wierność Daniela i jego 3 przyjaciół dając im mądrość, wiedzę oraz zrozumienie 10 krotnie przewyższające zdolności intelektualne innych, dotychczasowych sług króla. Daniel w szczególności zna się na wszelkiego rodzaju widzeniach i snach. Po 3 latach idą na służbę do króla.
Do zapamiętania z 1 rozdziału:
1. Daniel odmówił spożywania "WINA BABILONU"
2. Bóg wynagrodził go za to dając mu wiedzę i wszelkie zrozumienie dalece wykraczające poza zdolności poznawcze innych współczesnych mu osób.
CDN...
28 maj 2020 | 21:17
0
A kim ty jesteś człowieku aby interpretować po swojemu słowa Apokalipsy Świętego Jana, które zostały napisane szyfrem? Kto ci dał prawo do własnej interpretacji i nauczania innych ludzi zgodnie z twoim widzimisię. Radziłbym raczej czytać Ewangelie zamiast Apokalipsy bo jeżeli się mylisz co do tłumaczenia tego tekstu i wprowadzasz innych w błąd(co jest bardzo prawdopodobne) to kiedyś za tą samowolką odpowiesz.
29 maj 2020 | 13:33
0
1) Wspomniany w Objawienia 18 rozdz. "Wielki Babilon" nie równa się "=" kościół katolicki w przełożeniu 1 na 1. Znam proroctwo dokładnie i wiem, że "Wielki Babilon" co cały system polityczno-religijny na którym opiera się funkcjonowanie naszego świata. [Ogólnoświatowa konglomeracja wielu państw poddająca się zwodniczym wpływom upadłego kościoła}. Mówi o tym fragment z Objaw. 18,9: "I zapłaczą nad nim, i smucić się będą królowie ziemi, którzy z nim wszeteczeństwo uprawiali". Niestety kościół katolicki jest tą częścią religijną Wielkiego Babilonu. Polityka + Kościół = Wielki Babilon. Nie mam co do tego złudzeń. Nie mylę się w tym wypadku. Przykro mi.
2) Apokalipsa [z gr. apokalypsis 'odsłonięcie, zdjęcie zasłony, objawienie' od apokalýptein 'odsłaniać, ujawniać'] – to opis szczególnego rodzaju proroctwa, dotyczącego tego, co ma się wydarzyć w dniach ostatecznych, przekazywanego przez Boga wybranemu prorokowi.
2.1 [To szczególna księga, na czas końca, opisująca wydarzenia mające miejsce na ziemi przed powtórnym przyjściem Jezusa i zmartwychwstaniem sprawiedliwych. Zwana inaczej księgą Objawienia. Dlaczego? Ponieważ "objawia, odsłania, UJAWNIA, to, co do tej pory było ukryte i przez Boga zapieczętowane.]
Księga Objawienia/Apokalipsa Jana to księga prorocza i jako taka ukazuje:
a) wydarzenia czasów końca,
b) Boży plan względem sprawiedliwych oraz niesprawiedliwych
c) demaskuje plan szatana, jego ostanie zwiedzenia oraz całą działalność upadłych aniołów,
d) demaskuje zwodnicze siły polityczne na ziemi oraz odstępczy kościół,
e) jasno przedstawia konsekwencje najważniejszego wyboru każdego człowieka,
f) jest bezpośrednio powiązana z innymi księgami proroczymi, zwłaszcza ze starotestamentową Księgą Daniela.
3) Księga Daniela mówi tak o czasach końca:
a) "W owym to czasie wybawiony będzie twój lud, każdy, kto jest wpisany do księgi żywota."
b) "A wielu z tych, którzy śpią w prochu ziemi, obudzą się, jedni do żywota wiecznego, a drudzy na hańbę i wieczne potępienie."
c) "Lecz roztropni jaśnieć będą jak jasność na sklepieniu niebieskim, a ci, którzy wielu wiodą do sprawiedliwości, jak gwiazdy na wieki wieczne."
TERAZ BARDZO, BARDZO WAŻNE 3 cytaty:
d) "Ale ty, Danielu, zamknij te słowa i zapieczętuj księgę aż do czasu ostatecznego! Wielu będzie to badać i wzrośnie poznanie."
"Wprawdzie słyszałem to, lecz tego nie rozumiałem, i rzekłem: Panie mój! Jakiż jest koniec tych rzeczy? Wtedy rzekł: Idź, Danielu, bo słowa są zamknięte i zapieczętowane aż do czasu ostatecznego."
"Żaden bezbożny nie będzie miał poznania, lecz roztropni będą mieli poznanie."
PODSUMOWANIE:
- pewne rzeczy miały pozostać "zapieczętowane" aż do czasu ostatecznego,
- w czasach końca zaś miało wzrosnąć POZNANIE i wielu to miało badać.
- żaden bezbożny nie pozna/nie zgłębi/nie zrozumie pewnych rzeczy przekazanych przez Boga wcześniej, a zachowanych na czasy końca.
- roztropni/sprawiedliwi będą mieli poznanie właśnie tych rzeczy.
Poznania tych rzeczy udziela sam Bóg. On 'rozszyfrowuje' ks. Objawienia. Sama bowiem księga we wstępie powiada:
"Objawienie Jezusa Chrystusa, które dał mu Bóg, aby ukazać sługom swoim to, co ma się stać wkrótce; to też wyjawił On za pośrednictwem zesłanego anioła swojego słudze swemu Janowi".





28 maj 2020 | 21:07
0
Tak, mam świadomość tego że wśród ofiar księży pedofilów 80% to chłopcy ale zauważ że nikt w mediach nie powie że ksiądz homoseksualista jest zbrodniarzem ale powiedzą ksiądz.
Akty homoseksualne(nie mylić ze skłonnościami, które są niezależne od człowieka) są jednoznacznie potępione przez Boga na kartach Pisma Swiętego i w Tradycji apostolskiej jako grzech wołający o pomstę do nieba. Teoretycznie nie ma zgody na to aby wyświęcać mężczyzn o skłonnościach homoseksualnych na kapłanów ale jak jest to wszyscy wiedzą. Chciałem Ci zwrócić uwagę na to że tych księzy homoseksualistów w ogolę nie powinno być bo nie wolno ich wyświęcać a to oni są główną przyczyną skandali.
29 maj 2020 | 13:41
0
Argument Twój brzmiący: "Radziłbym raczej czytać Ewangelie zamiast Apokalipsy" biję mieczem Słowa Bożego.
1) Apokalipsa 1,3 powiada bowiem:
"Błogosławiony ten, który czyta, i ci, którzy słuchają słów proroctwa i zachowują to, co w nim jest napisane; czas bowiem jest bliski." [Jeśli sam Bóg, mój Ojciec mnie zachęta, jakże ty, człowiek możesz mi zabronić? Czyż miałbym się wyrzec błogosławieństwa, o którym Pismo powyższe wspomina? Przenigdy].
2) 2 Tymoteusza 3,15-17 powiada zaś:
"I ponieważ od dzieciństwa znasz Pisma święte, które cię mogą obdarzyć mądrością ku zbawieniu przez wiarę w Jezusa Chrystusa."
"Całe Pismo przez Boga jest natchnione i pożyteczne do nauki, do wykrywania błędów, do poprawy, do wychowywania w sprawiedliwości,"
"Aby człowiek Boży był doskonały, do wszelkiego dobrego dzieła przygotowany."
Skoro Bóg podaje, że CAŁE Jego Słowo jest natchnione i pożyteczne, jakżebym ja człowiek miał sobie wybierać, co chce czytać, a co nie? Co mi pasuje, a co nie?
Z tym cię zostawiam.
23 maj 2020 | 23:13
0
Takie artykuły właśnie bardzo mi się podobają. Brawo meczyki, brawo Mateusz Jankowski.
23 maj 2020 | 22:52
0
Znalazł chłop powołanie, a raczej powołanie znalazło jego, bo nie wyście mnie wybrali ale ja was wybrałem...
23 maj 2020 | 22:38
(Edytowany)
Zdrowy mężczyzna, sukcesy zawodowe, w sile wieku decyduje się na celibat, brak rodziny i dzieci w imię jednej z kilkuset wiar. Wybrał przynajmniej tą która odpowiada za krucjaty, palenie na stosie, wymuszony celibat co by normalni faceci tam nie szli... pozdro, przemyślał
0
Zdrowy mężczyzna, sukcesy zawodowe, w sile wieku decyduje się na celibat, brak rodziny i dzieci w imię jednej z kilkuset wiar. Wybrał przynajmniej tą która odpowiada za krucjaty, palenie na stosie, wymuszony celibat co by normalni faceci tam nie szli... pozdro, przemyślał
Bez spinek, szanuje wiarę, gardzę religią
23 maj 2020 | 22:54
0
a ja gardze takimi ludźmi jak ty
23 maj 2020 | 23:25
0
bo jesteś pewnie zaślepiona i zagubioną pizdką kolejną
24 maj 2020 | 01:32
(Edytowany)
Zobacz na to. W głowie się nie mieści:
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1wetppM0lv2oIXLm23GoRr68Q_T9ul3M_&ll=53.81369892539661%2C22.06765683282174&z=9
0
Zobacz na to. W głowie się nie mieści:
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1wetppM0lv2oIXLm23GoRr68Q_T9ul3M_&ll=51.976737508184115%2C19.171211440325063&z=7
24 maj 2020 | 10:42
0
To nie jest jedna z kilkuset wiar, tylko jedyna w której jest zbawienie. W żadnej innej religii żaden inny bóg nie przyjął ludzkiej postaci żeby zbawić ludzi. Co do Inkwizycji i krucjat to widzę, że jedynie powielasz czarną legendę którą od lat wykorzystuje się do ataków na Kościół. Polecam Ci dokładne zgłębienie tych tematów, a zwłaszcza ich skali która w przypadku Inkwizycji jest mocno wyolbrzymiona. Nie powstała ona po to, by zwalczać ludzi o odmiennych poglądach, tylko w celu nawrócenia ich na właściwą drogę wiodącą do zbawienia. Wg zachowanych źródeł kara śmierci stosowana była rzadko, a wymierzana była nie przez Kościół, tylko władze świeckie. Jeśli chodzi o palenie czarownic to była to domena głównie krajów protestanckich. Co do krucjat, to były one odpowiedzią chrześcijańskiej Europy na postępującą ekspansję świata islamu. Oczywiście, że w obu przypadkach było wiele negatywnych zjawisk ale taki był ówczesny świat,często brutalny i trudny do zrozumienia dla nas. A tak na marginesie, to nie rozumiem dlaczego ten artykuł stał się miejscem do dyskusji o pedofilii w Kościele czy też w innych instytucjach. Jeśli oceniasz negatywnie decyzje życiowe tego piłkarza to nie jest chyba powód do wylewania swojego żalu w stosunku do Kościoła i religii.
24 maj 2020 | 13:00
0
Zbawienie jest w Chrystusie, nie w kościele.
24 maj 2020 | 15:13
0
Zbawienie jest w Kościele za sprawą Chrystusa. Gdyby Kościół był niepotrzebny do zbawienia, to po co Chrystus dawałby polecenie apostołom jego zbudowania? Po co byłaby spowiedź i komunia święta? Jeśli to nie jest potrzebne, to dlaczego Chrystus kazał uczniom to czynić na swoją pamiątkę? Oczywiście samo należenie do Kościoła jeszcze nie wystarcza do zbawienia, oprócz wiary liczą się także uczynki.
24 maj 2020 | 23:27
0
Zbawienie jest w Chrystusie na podstawie usprawiedliwienia płynącego z Jego okazanej nam łaski przyjmowane przez naszą osobistą wiarę. Kościół, ten prawdziwy kościół, to społeczność ludzi którzy to zbawienie z łaski przez wiarę przyjęli. Twoje zaś założenia są błędne i wnioski na ich podstawie wysnute również. To nie kościół za nas umarł, lecz Chrystus. Zatem to nie kościół zbawia, lecz Chrystus. Polecam 53 rozdział Izajasza.
"Isa 53:1 Kto uwierzył wieści naszej, a ramię Pana komu się objawiło?
Isa 53:2 Wyrósł bowiem przed nim jako latorośl i jako korzeń z suchej ziemi. Nie miał postawy ani urody, które by pociągały nasze oczy, i nie był to wygląd, który by nam się mógł podobać.
Isa 53:3 Wzgardzony był i opuszczony przez ludzi, mąż boleści, doświadczony w cierpieniu jak ten, przed którym zakrywa się twarz, wzgardzony tak, że nie zważaliśmy na niego.
Isa 53:4 Lecz on nasze choroby nosił, nasze cierpienia wziął na siebie. A my mniemaliśmy, że jest zraniony, przez Boga zbity i umęczony.
Isa 53:5 Lecz on zraniony jest za występki nasze, starty za winy nasze. Ukarany został dla naszego zbawienia, a jego ranami jesteśmy uleczeni.
Isa 53:6 Wszyscy jak owce zbłądziliśmy, każdy z nas na własną drogę zboczył, a Pan jego dotknął karą za winę nas wszystkich.
Isa 53:7 Znęcano się nad nim, lecz on znosił to w pokorze i nie otworzył swoich ust, jak jagnię na rzeź prowadzone i jak owca przed tymi, którzy ją strzygą, zamilkł i nie otworzył swoich ust.
Isa 53:8 Z więzienia i sądu zabrano go, a któż o jego losie pomyślał? Wyrwano go bowiem z krainy żyjących, za występek mojego ludu śmiertelnie został zraniony.
Isa 53:9 I wyznaczono mu grób wśród bezbożnych i wśród złoczyńców jego mogiłę, chociaż bezprawia nie popełnił ani nie było fałszu na jego ustach.
Isa 53:10 Ale to Panu upodobało się utrapić go cierpieniem. Gdy złoży swoje życie w ofierze, ujrzy potomstwo, będzie żył długo i przez niego wola Pana się spełni.
Isa 53:11 Za mękę swojej duszy ujrzy światło i jego poznaniem się nasyci. Sprawiedliwy mój sługa wielu usprawiedliwi i sam ich winy poniesie.
Isa 53:12 Dlatego dam mu dział wśród wielkich i z mocarzami będzie dzielił łupy za to, że ofiarował na śmierć swoją duszę i do przestępców był zaliczony. On to poniósł grzech wielu i wstawił się za przestępcami."
23 maj 2020 | 20:54
0
Strzela dalej gole, tyle że ministrantom na plebanii
23 maj 2020 | 21:57
0
Zabłysnąłeś
23 maj 2020 | 22:53
0
nie wrzucaj wszystkich do jednego worka
23 maj 2020 | 23:22
0
Jesteś bardzo biednym człowiekiem bo można Ci wmówić każdą głupotę, a Ty łykasz wszystko jak młody pelikan.