Franciszek Smuda ocenił Paulo Sousę. "Jeszcze takiego znachora nie widziałem"

Franciszek Smuda ocenił Paulo Sousę. "Jeszcze takiego znachora nie widziałem"
Rafal Oleksiewicz / PressFocus
Autor: Marcin Karbowski 11 cze 2021 | 11:46
Franciszek Smuda nie jest optymistą przed występem reprezentacji Polski na Euro 2020. Jego zdaniem Paulo Sousa dokonał błędów przy wyborze składu.
Portugalczyk poprowadził biało-czerwonych w pięciu meczach, ale wygrał tylko jeden z nich - ze słabiutką Andorą. Po nieudanych sparingach z Rosją i Islandią coraz głośniej wypowiadają się przeciwnicy dokonanej na początku roku zmiany selekcjonera.
Dalsza część tekstu pod wideo
- Generalnie z mojego punktu widzenia powinno się zostawić Jurka Brzęczka na stanowisku selekcjonera. On doskonale poznał każdego piłkarza. Natomiast po pięciu meczach widać, że Paulo Sousa dopiero robi rozpoznanie możliwości zawodników. To są ciągłe próby - stwierdził Smuda w rozmowie z portalem Interia.pl.
Byłemu selekcjonerowi nie podobają się decyzje personalne Sousy. Jego zdaniem Portugalczyk popełnił błędy w konstrukcji kadry.
- Grosicki, czy Szymański są zawodnikami, którzy wiedzą, jak funkcjonować w zespole. Sousa powinien na nich postawić, a jednocześnie z tyłu głowy przygotowywać drużynę na kwalifikacje do MŚ - powiedział Smuda.
Doświadczony szkoleniowiec, który niedawno objął Wieczystą Kraków, obawia się, że Sousa niepotrzebnie miesza w składzie i taktyce.
- Ja jeszcze takiego trenerskiego znachora nie widziałem, który by ciągle eksperymentował, a później, w kluczowym momencie, na najważniejszej imprezie wystawił całkiem inny skład, który od razu wypalił i wygrywał mecz po meczu. Jestem Polakiem, z całego serca kibicuję naszej reprezentacji i mam nadzieję, że Sousa okaże się być właśnie takim znachorem. Z mojego punktu widzenia zespół nie jest zgrany i trener sam zabrał sobie szansę na wyrobienie automatyzmów. Z Rosją zagrał inaczej, z Islandią też inaczej - podsumował Smuda.
Bonusy bez wpłaty własnej i zakłady bez ryzyka. Oferta buków na EURO
Źródło: interia.pl

Grupa E - Euro 2020 (2021)

#DRUŻYNAMZ+/-PKT
1
2114
2
2103
3
2002
4
20-11

Terminarz - Euro 2020 (2021)

3 Kolejka
Dzisiaj
Szwajcaria
18:00
Turcja
Włochy
18:00
Walia
Jutro
Macedonia Północna
18:00
Holandia
Ukraina
18:00
Austria
Rosja
21:00
Dania
Finlandia
21:00
Belgia
Pojutrze
Chorwacja
21:00
Szkocja
Czechy
21:00
Anglia
23 cze 2021
Słowacja
18:00
Hiszpania
Szwecja
18:00
Polska
Niemcy
21:00
Węgry
Portugalia
21:00
Francja
STS
1460 PLN

Oferta powitalna 1200 1460 PLN złożona z aż trzech bonusów! 231 PLN zakład bez ryzyka, 29 PLN freebet i 1200 PLN od depozytu. Kod MEGABONUS

Fortuna
2720 PLN

Oferta na EURO 2020 w Fortunie! 600 PLN bez ryzyka, 20 PLN bez depozytu i 2100 PLN od wpłaty!

Superbet
584 PLN

Z kodem promocyjnym MECZYKI cashback 500 PLN + freebet 34 PLN za pierwszą wpłatę + bonus 50 PLN

ETOTO
2500 PLN

1500 PLN od pierwszej wpłaty i dodatkowo 1000 PLN w bonusach i freebetach

 

Betclic
550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550

Dyskusja 91

11 cze 2021 | 11:53
0
A z mojego punktu widzenia to Smuda powinien stulić dziub, już pokazał jakim jest znachorem w 2012
11 cze 2021 | 11:57
0
Dokładnie :D Franek to ostatnia osoba która powinna się wypowiadać na temat kadry
11 cze 2021 | 13:08
0
Dokładnie. Jeszcze chce stawiać na Grosickiego, który ostatnio grał w meczu o punkty pół roku temu
11 cze 2021 | 13:10
0
Dla was to nikt nie jest ekspertem. Wszyscy są pseudo. Czy wy naprawdę myślicie że znacie się na footbolu lepiej niż ludzie którzy więcej lat spędzili w szatni niż wy przezyliscie?
11 cze 2021 | 13:24
0
Chodzi o to, że sam Smuda dał dupy na Euro nic nie osiągnął, a ocenia innych co robia źle :D Podczas gdy on też robił wszystko źle
11 cze 2021 | 15:19
0
Brawo, reszta głąbów nie ma pojęcia o PN.
11 cze 2021 | 13:18
0
Nooo... Tam to był koncert znachorstwa
11 cze 2021 | 11:52
0
Zamilcz dziadzie...spieprzyłeś nam imprezę stulecia i masz czelność wypowiadać się na temat jakiegokolwiek selekcjonera?Won.
11 cze 2021 | 11:57
0
impreza stulecia skończyła się mistrzostwem świata także było świetnie
11 cze 2021 | 13:12
0
Hej kundelki. Kocham was za naiwność. Jesteście słodziaki.😂😂😂
11 cze 2021 | 15:12
0
Zawsze, jak twoje przemyślenia spotykają się z negatywnym odbiorem, sprowadzasz wszystko do wieku ludzi o których nic nie wiesz. Uargumentuj cokolwiek, zamiast puszczać puste frazesy i zwalać wszystko na niedojrzałość innych.
Może właśnie zaawansowany wiek nie pozwala ci zrozumieć, że odbiór wypowiedzi "eksperta" zależy od tego, jaki ma status i co osiągnął. Smuda był na miejscu Sousy i co osiągnął? Zrobił z reprezentacji Fifę, bo pozbierał obcojęzyczne przeszczepy, z "dobrymi" statystykami, ignorując fakt, że w realnym świecie jest jeszcze coś takiego, jak chemia, bariery językowe, zaangażowanie osób z wyrabianym na szybko obywatelstwem itp.
11 cze 2021 | 11:57
0
Fajno, że w kwestiach prowadzenia reprezentacji wypowiada się trener, który nie potrafił ułożyć gry kadry mając składzie Lewandowskiego, Piszczka, Błaszczykowskiego, Obraniaka, Polanskiego, Wasilewskiego i Perquisa. Zanotował Eurowpier... w roli gospodarza turnieju, a teraz "ekspertuje"
11 cze 2021 | 12:02
0
Akurat eurowp.. nam szczesny wtedy zagwarantowal tak jak MS2018
11 cze 2021 | 12:17
0
Przecież wojtek nie grał w 2 i 3 meczu to dlaczego on?
11 cze 2021 | 13:03
0
W meczu z Grecją faulowal w polu karnym, po czym złapał czerwień, osłabil zespół, a Grecy wyrównali. A ten pierwszy mecz przy zwycięstwie ustawilby nam cały turniej.
To oczywiście duże uproszczenie, ale takie są fakty. W 2018 z kolei przy pierwszym golu dla Senegalu "wyszedl po bulki do sklepu" (jakoś tak określił to jego ojciec Maciej Szczęsny).
Wiem, że to zasługa całej linii obronnej, ale bramkarz też nie zachował się w tych sytuacjach dobrze.
11 cze 2021 | 15:45
0
Dziekuje koledze za wytlumaczenie , ale mimo to zgarniemy aporo minusow za ten nasz nieszczesny diament.
12 cze 2021 | 06:57
0
@stivus, ja przez to drże jak Szczęsny stoi na bramce. Najbardziej stresogenny zawodnik na turnieju.
12 cze 2021 | 15:34
0
Co dziwne Sousa na ktorejś z konferencji powiedział, że potrzebuje z w bramce spokoju i stabilizacji :-)
Szczęsny to bardzo dobry bramkarz, ale w turniejach niestety zalicza babole jakich mało. Wydaje mi się, że "tylko dobry" Fabian dawałby wiecej spokoju niż Wojtek. W tym przypadku jak nigdzie sprawdza się powiedzenie "lepsze wrogiem dobrego".
13 cze 2021 | 20:50
0
Kibice Arsenalu by nie powiedzieli ze Fabian to więcej spokoju :) Zresztą juz z Rosją pokazał ten swój spokój puszczając babola ;)
11 cze 2021 | 12:29
0
Tylko pierwsza trójka nadawała się na tę imprezę. Reszta to dziady
11 cze 2021 | 15:08
0
"Obraniaka, Polanskiego, Wasilewskiego i Perquisa" XD no faktycznie, ekipa na mistrzostwo Europy.
11 cze 2021 | 15:55
0
Fakt, Frankowski, Jóźwiak czy Płacheta to są gracze bardziej sprawdzeni na wysokimi poziomie, niż taki Obraniak co tam ledwo prawie 300 meczy w Ligue 1 zgarnął. To samo Piątkowski czy Helik, Wasilewski legenda Anderlechtu i Perquis, wtedy solidny francuski ligowiec z bodajże Sochaux, nie mają do nich startu nawet. Tego typu komentarze tylko dają wiatru w żagle Smudom itp. Jak oceniasz całą karierę i potencjał piłkarski gracza przez pryzmat występów pod wodzą Smudów i Fornalików to nie wiem co Ci mam powiedzieć. Typowe dla polskich "ekspertów": "ten piłkarz jest słaby bo gra słabo u słabego trenera", a że u innego trenera gra 2x lepiej, trudno nadal jest słaby. Nie ma to jak oceniać piłkarza przez "warsztat trenerski" polskich Guardioli ;)
11 cze 2021 | 17:36
0
Haha, a czy ja mówię, że obecni to jakaś czołówka światowa? XD Po prostu wymienianie Obraniaka, Polanskiego, czy Perquisa obok Lewandowskiego, Błaszczykowskiego i Piszczka to jakiś nieśmieszny żart. Nie bronię w żaden sposób Smudy i nikogo nie oceniam. Nie wiem co sobie ubzdurałeś po 1 komentarzu, chyba rozpocząłeś piąteczek wyjątkowo wcześnie. To, że Smuda coś tam palnął na temat reprezentacji, to nie znaczy żeby w odwecie przejaskrawiać jego kadrę z 2012 do miana wirtuozów i z jakichś Obraniaków albo Polanskich robić skazanych na sukces bogów footballu.
11 cze 2021 | 12:01
0
Marzy mi się żeby Sousa zamknął mordę tym wszystkim „ekspertom”, bo już się tego słuchać nie da.
11 cze 2021 | 12:39
0
Dokładnie mam tak samo. Zanim go ogłosili byłem na nie, ale skoro już został selekcjonerem to nie będę gadał, tylko wspierał, nawet jak zawali Euro (nie miał za dużo czasu). Eksperty za to jadą po nim od pierwszej konferencji prasowej i idę o zakład, że jak Sousa osiągnąłby jakiś duży sukces to te mendy będą gadać, że oni od początku wiedzieli, że to świetny trener. Polska.
11 cze 2021 | 13:23
0
O żadnych sukcesach nie może byc mowy. 450 minut przed turniejem to nie jest żaden normalny czas na budowę zespołu. Lepsze zespoły od naszych nie były sobie w stanie poradzić ze zmianą trenera tuż przed wielka impreza. Sousa jaki jest, nie wiadomo. Wiadomo ze na pewno nie przygotował drużyny na euro lepiej niż zrobiłby to wuja. Pytanie czy będzie w stanie zbudować druzyne na następne MŚ bo to byłby w miarę miarodajny okres pracy zespołu przed imprezą finałowa. Wg mnie to wina Bońka bo trzeba było wuja zwalniać wcześniej albo zostawić go do połowy lipca tego roku. Teraz mamy turniej w plecy i początek eliminacji do MŚ tez w plecy.
11 cze 2021 | 13:44
0
Realnie patrząc wyjście z grupy będzie dużym sukcesem przy warunkach i czasie na pracę, które dostał Sousa. Mogę się jednak założyć, że nawet gdyby turniej był udany i skończyłby się np. podobnie do tego z Nawałką, to i tak będą tacy Tomaszewscy itp (on akurat chyba wuja nie bronił), którzy stwierdzą że Brzęczy zrobiłby lepszy wynik. Co do Bońka to facet jest idiotą najwyższych lotów i fakt tego, że Lewandowski musi się męczyć z wyrobami treneropodobnymi, to w pełni jego zasługa. Warunkiem zatrudnienia jakiekolwiek polskiego trenera jako selekcjonera powinno być minimum jedno zakwalifikowanie się do europejskich pucharów, bez blamaży. Tymczasem ostatnie 3 wybory, to ludzie którzy mieli udane pół rundy z Rakowami, Górnikami czy Ruchami, to nie jest materiał na zarządzanie piłkarzami nawet z europejskich średniaków...
11 cze 2021 | 14:56
(Edytowany)
Zgadzam się z Toba. Chodzi mi bardziej o to, że u nas dziennikarstwo sportowe kiedy próbuje być opiniotwórcze, ma poziom błota. Niektórym się wydaje tylko, że skoro ktoś jest komentatorem, dyrektorem dużej TV, dziennikarzem Przeglądu Sportowego, czy trenerem zespołu z ekstraklasy to jest się ekspertem w danym temacie.

Krytykować w koło potrafi każdy, Ci ludzie robią to zresztą tylko dlatego, że Sousa jest łatwym celem, na którym mogą się wybić. Jeśli chcemy sukcesów to stwórzmy taką atmosferę, by selekcjoner do następnych mistrzostw mógł przygotować zespół w spokoju. My jednego po drugim mieszamy z gównem, a potem mówimy "Ja to mówiłem od początku, że to projekt bez fundamentów". Okej, w porządku, za to, gdyby te repre prowadził Hajto, Borek, Tomaszewski, Stanowski, czy Kołodziejczyk to nawet byśmy jej nie oglądali na tak ważnej imprezie.

Tylko to mnie wkurza, to polskie bagienko. Kto jak kto, ale Smuda, który zawalił z tą reprą duży turniej u siebie, powinien mieć więcej pokory w ocenianiu innych.
0
Zgadzam się z Toba. Chodzi mi bardziej o to, że u nas dziennikarstwo sportowe kiedy próbuje być opiniotwórcze, ma poziom błota. Niektórym się wydaje tylko, że skoro ktoś jest komentatorem, dyrektorem dużej TV, dziennikarzem Przeglądu Sportowego, czy trenerem zespołu z ekstraklasy to jest się ekspertem w danym temacie.

Krytykować w koło potrafi każdy, Ci ludzie robią to zresztą tylko dlatego, że Sousa jest łatwym celem, na którym mogą się wybić. Jeśli chcemy sukcesów to stwórzmy taką atmosferę, by selekcjoner do następnych mistrzostw mógł przygotować zespół w spokoju. My jednego po drugim mieszamy z gównem, a potem mówimy "Ja to mówiłem od początku, że to projekt bez fundamentów". Okej, w porządku, za to, gdyby te repre prowadził Hajto, Borek, Tomaszewski, Stanowski, czy Kołodziejczyk to nawet byśmy jej nie oglądali na tak ważnej imprezie.

Tylko to mnie wkurza, to polskie bagienko. Kto jak kto, ale Smuda, który zawalił z tą reprą duży turniej u siebie, powinien mieć więcej pokory w ocenianiu innych, bo Sousa może faktycznie ma mało czasu. Smuda za to miał w cholere czasu, a i tak zjebał.
11 cze 2021 | 13:31
(Edytowany)
Marzenia są piękne wspaniałe a rzeczywistość czasami brutalna. Ciekawi mnie jak was rzeczywistości potraktuje.
0
Marzenia są piękne wspaniałe a rzeczywistość czasami brutalna. Ciekawi mnie jak was rzeczywistości potraktuje.
11 cze 2021 | 11:57
0
Kolejny ekspert z koziej dupy. Mógł być tak wyszczekany jak koncertowo zepsół wszystkim polakom imprezę stulecia w 2012.
11 cze 2021 | 11:55
0
Smuda się wypowiada a już zapomniał jak on nam zgrał kadrę na Euro 2012?
11 cze 2021 | 12:10
0
Powiedział ten co uwalił historyczną imprezę w kraju.
11 cze 2021 | 13:24
0
Uwalił wiec wie co mowi w myśl przysłowia "mądry Polak po szkodzie"
11 cze 2021 | 12:02
0
U Smudy jak zwykle bez zmian
11 cze 2021 | 12:02
0
dziadek miałeś swoją szanse , nic nie pokazałeś , nie powinieneś się w ogole na temat kadry wypowiadać
11 cze 2021 | 12:13
(Edytowany)
Haha ja pierdole, wielki ekspert co uwalił euro na swoim polu xD wstyd to wgl cytować
0
Haha ja pierdole, wielki ekspert co uwalił euro na swoim polu xD wstyd to wgl cytować, ale boli tych wszystkich betoniarzy z polskiej piłki, oby Sousa został jak najdłużej, chociażby po to by widzieć jak skomlą leśne dziadki.
11 cze 2021 | 12:49
0
Typowe dla polskiego "betonu" piłkarskiego, zaczynając na działaczach, przez trenerów i różnej maści "ekspertów", na dziennikarzach kończąc. Reprezentacja pod wodzą Sousy nie zagrała jeszcze nawet jednego meczu na tym turnieju, a jadą po niej równo wszyscy. Jeszcze taki Smuda ma czelność mówić o błędach w przygotowaniach i doborze kadry. Szczyt obłudy!
11 cze 2021 | 12:28
0
No nie... przecież ten człowiek nie ma za grosz pokory i rozumu jeśli krytykuje selekcjonera po tym co sam pokazał w 2012 roku.
Nie mam siły czytać przemyśleń dwóch panów związanych z Polską piłką. Szkoda, że nie można blokować tagów na meczykach. Do Smudy dołączyłby Hajto.
11 cze 2021 | 12:26
(Edytowany)
Mam nadzieję,że Polacy dobrze pokażą się na Euro,a Sousa zamknie mordy tym wszystkim "specjalistom".
0
Mam nadzieję,że Polacy dobrze pokażą się na Euro,a Sousa pozamyka gęby tym wszystkim "specjalistom".
11 cze 2021 | 12:53
0
A Ty co pokazałeś na Euro 2012.. Naucz się najpierw poprawnie mówić po polsku..
11 cze 2021 | 12:32
0
Po jego wyczynach jak był selekcjonerem, to aż smutne że dalej ma czelność krytykować innych, nie ważne czy to Sousa czy Brzęczek.
11 cze 2021 | 12:52
0
Takie mamy czasy że nawet trener drużyny z okręgówki moze publicznie krytykować selekcjonera reprezentacji.
11 cze 2021 | 12:13
0
Czy dokonał błędów okaże się po 3 meczach, więc na chwilę obecną to stulić dzioby byli trenerzyny.
11 cze 2021 | 12:14
0
wez ty spierdalaj panie
11 cze 2021 | 12:53
0
Pan, panie Smuda, niech sobie spokojnie myśli nad awansem do 5 ligi. Miał pan już swoją szansę 9 lat temu.
11 cze 2021 | 12:42
0
I bardzo dobrze że na Rosję wyszli inaczej a na Islandię też inaczej, niech próbuje, nasi aktualnie piłki przetrzymać dłużej jak 5 podań nie potrafią, to jeśli na szczęście nie będzie sprzyjać to wrócą trochę szybciej

Grupa E - Euro 2020 (2021)

#DRUŻYNAMZ+/-PKT
1
2114
2
2103
3
2002
4
20-11

Terminarz - Euro 2020 (2021)

3 Kolejka
Dzisiaj
Szwajcaria
18:00
Turcja
Włochy
18:00
Walia
Jutro
Macedonia Północna
18:00
Holandia
Ukraina
18:00
Austria
Rosja
21:00
Dania
Finlandia
21:00
Belgia
Pojutrze
Chorwacja
21:00
Szkocja
Czechy
21:00
Anglia
23 cze 2021
Słowacja
18:00
Hiszpania
Szwecja
18:00
Polska
Niemcy
21:00
Węgry
Portugalia
21:00
Francja
STS
1460 PLN

Oferta powitalna 1200 1460 PLN złożona z aż trzech bonusów! 231 PLN zakład bez ryzyka, 29 PLN freebet i 1200 PLN od depozytu. Kod MEGABONUS

Fortuna
2720 PLN

Oferta na EURO 2020 w Fortunie! 600 PLN bez ryzyka, 20 PLN bez depozytu i 2100 PLN od wpłaty!

Superbet
584 PLN

Z kodem promocyjnym MECZYKI cashback 500 PLN + freebet 34 PLN za pierwszą wpłatę + bonus 50 PLN

ETOTO
2500 PLN

1500 PLN od pierwszej wpłaty i dodatkowo 1000 PLN w bonusach i freebetach

 

Betclic
550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550