Gra FIFA będzie musiała zmienić nazwę? Federacja żąda olbrzymich pieniędzy za licencję

Gra FIFA będzie musiała zmienić nazwę? Federacja żąda olbrzymich pieniędzy za licencję
FIFA 22
Autor: Marcin Karbowski 14 paź 2021 | 08:42
Firma EA Sports może zostać zmuszona do zmiany nazwy gier z cyklu FIFA. Powód? Przede wszystkim pieniądze.
Gry z serii FIFA ukazują się od 1994 gry, gdy Electronic Arts wykupiło prawa do nazwy od Międzynarodowej Federacji Piłki Nożnej. Na mocy obecnej umowy płaci za to 150 mln dolarów rocznie.
Dalsza część tekstu pod wideo
Dalsza współpraca jest jednak poważnie zagrożona. FIFA chciałaby w większym stopniu uczestniczyć w zyskach producenta. Zdaniem "New York Times" jej cel to 300 mln dolarów za każdy rok współpracy.
Spór dotyczy też prawa do wizerunków piłkarzy. FIFA chciałaby, żeby ich wykorzystanie ograniczało się do jedynie niektórych parametrów związaych z samą rozgrywką. EA Sport patrzy szerzej. Firma chciałaby korzystać z nich także przy innych przedsięwzięciach związanych z grą.
Negocjacje między stronami na razie zakończyły się fiaskiem. Trwały długo, bo - jak podkreśla "NYT" - od dwóch lat.
Obecne porozumienie wygasa po mistrzostwach świata w Katarze. Cam Weber, szef EA Sports, otwarcie zapowiedział, że może wówczas dojść do zmiany nazwy kultowej gry. Firma poczyniła już pierwsze kroki w tym kierunku. W Wielkiej Brytanii i Unii Europejskiej zarejestrowała znak towarowy "EA Sports F.C.".
- Mało prawdopodobne, by po ewentualnej zmianie nazwy gry jakikolwiek konkurent mógł zakwestionować pozycję EA na rynku. Firma ma niemal całkowitą kontrolę nad branżą gier piłkarskich dzięki podobnym umowom licencyjnym z ponad 300 podmiotami. We wtorek EA odnowiło kontrakt z FIFPro, czyli globalnym związkiem piłkarzy - podkreśla "NYT".
Źródło: New York Times
STS
1460 PLN

Oferta powitalna 1200 1460 PLN złożona z aż trzech bonusów! 231 PLN zakład bez ryzyka, 29 PLN freebet i 1200 PLN od depozytu. Kod MEGABONUS

Fortuna
2720 PLN

Zwrot do 600 PLN za przegrany pierwszy zakład, z obrotem 1x po dowolnym kursie! Do tego 20 PLN za darmo i 2100 PLN od drugiej wpłaty

Superbet
1534 PLN

Zwrot do 1300 PLN, jeśli zakończysz pierwszy tydzień na minusie, 200 PLN podwojenia pierwszej wpłaty oraz 34 PLN freebet po pierwszej wpłacie

Betclic
550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550

Fuksiarz
500 PLN

Cashback 500zł bez obrotu na start, a potem cashback od każdego kuponu. Kod promocyjny MECZYKI

Dyskusja 53

14 paź 2021 | 09:15
0
O tym już dawno mówili. EA chce po prostu zostawić większy hajs dla siebie, bo FIFA nic nie robi, a ciągną kasę od nich... Zresztą i FIFA i EA to jedno gówno.
14 paź 2021 | 09:57
0
EA nie chcesz nie graj nikt Ci nie karze zostawiać kasy u nich w portfelu. Kazdy cos w życiu robi i w pewien sposób ceni swój czas nie pytajajc się innych o zdanie
14 paź 2021 | 09:56
0
I w ten sposób pazerna fifa zostanie z niczym, a EA tylko na tym zyska, bo nie straci kasy na karmienie pasożytów. Licencje do wizerunku zawodników da się wynegocjować od samych klubów, a nawet lig, a trzeba pamiętać, że dla nich to niezła promocja, więc mało kto odmówi.
14 paź 2021 | 10:23
0
no a jak będą mieli więcej pieniędzy to niech kupią jeszcze kilka licencji na ciekawe ligi i będzie git.
14 paź 2021 | 09:20
0
FIFA, UEFA, EA wszystko to jest złem i jedyne z czym jest kojarzone to z ściąganiem pieniędzy i to nie byle jakich pieniędzy. Te 3 skróty już nic dobrego dla ludzkości nie robią i nie zrobią. Banda złodziei.
14 paź 2021 | 10:05
0
No ale skąd ten hejt na EA? Robią produkt, z którego nie musisz korzystać, a jak ktoś chce, to sobie ma prawo kupić gierkę i w nią grać, co w tym złego? Pewnie mi napiszesz, że co roku wydają tą samą grę, a naiwni gracze ją kupują za 250 zeta, no to powiedz mi czym to się różni od innych gier, w których masz jakieś season passy, płatne dodatki, czy nawet abonament? Jeśli EA jest złem, to każda inna firma od gier komputerowych też, w ogóle każda firma na świecie też, bo chcą zarobić na swoim produkcie, a to przecież niedopuszczalne, wszystko ma być za darmo... Mało tego, taka fifa starcza na rok, więc 250 zł rocznie to nie jest duży wydatek. I nie, nie gram w fifę, po prostu patrzę na tą sprawę obiektywnie.
14 paź 2021 | 10:44
0
Ty się to różni że gry abonamentowe nie resetują twojego progresu co rok. Już samą cenę szło by przełknąć ale gorsze jest to że FIFA mocno promuje uzależnienie od hazardu, bez otwierania paczek praktycznie nie masz szans zbudować dobrego składu, a pojedyncze paczki która gra rozdaje za spełnianie określonych celów których wypełnianie trwa wiele godzin tylko to napędzają bo z tych pojedynczych paczek szanse na trafienie czegoś są minimalne. Do tego dawanie twórcom internetowych swoich FIFA points żeby otwierając tysiące paczek na streamach i trafiając co jakiś czas dobre karty jeszcze bardziej wciągały dzieci w to uzależnienie.
Odnosząc się do branży gier to od jakiegoś czasu większość twórców odeszła od mikropłatności w swoich tytułach AAA, po ogromnej wtopie nomen omen EA z ich Battlefrontem 2. FIFA została jedynym takim dużym przykładem który dodatkowo w tej samej grze z roku na rok robi małe kroczki w kierunku pay 2 win.
14 paź 2021 | 14:28
0
To jesli uzywasz tego trybu ( z paczkami) gry ja go osobiście nie trawię i nie używam .
14 paź 2021 | 14:14
(Edytowany)
@Gościu przecież tutaj jedni są pazerni ,bardziej pazerni , i jest też EA gejms

EA TO RAK
0
@Gościu przecież tutaj jedni są pazerni ,bardziej pazerni , i jest też EA gejms

EA TO RAK

kup sobie za te 250 zico tą fife i pograj przez rok
15 paź 2021 | 10:18
0
Wyraźnie napisałem, że nie gram w fifę, jak widać nie dotarło to do twojej pustej głowy. A gdybym grał to bym chętnie kupił, bo dlaczego by nie? Ty nie chcesz, to nie graj, ale nie zakazuj tego robić innym, debilu.
15 paź 2021 | 20:16
0
napisałem żebyś sobie kupił fife

poczym ty piszesz że już pisałeś że nie grasz i nie umiem czytać

kurwa fuck logic xd

a i jeszcze że zabraniam grać innym xd

wieź napisz coś jeszcze ciekawego bo tutaj bardzo ciekawych rzeczy o sobie mogę się dowiedzieć




15 paź 2021 | 22:48
0
No bo komentujesz mój wpis, w którym wyraźnie napisałem, że nie gram w fifę, a ty mi mówisz żebym ja kupił, po co, żeby pudełko stało na półce i się kurzyło? Ty nawet nie wiesz co to jest logika, więc weź już sobie idź, dyskusja z kimś tak ograniczonym nie ma dla mnie żadnego sensu.
18 paź 2021 | 14:01
0
wiesz jak byś zagrał to byś miał znacznie szerszy wachlarz argumentów na nie a tak się wypowiadasz pomimo że nie grałeś

TERAZ ROZUMIESZ DLACZEGO NAPISAŁEM ŻEBYŚ ZAGRAŁ CZY CI COŚ JESZCZE MUSZĘ WYTŁUMACZYĆ ?
18 paź 2021 | 18:44
0
O proszę, małpka odkryła caps lock :) Po co tu wracałeś? I tak wszyscy mają gdzieś tą twoją spinę. Ty to lepiej nic mi nie tłumacz, bo nie chcę być taki tępy jak ty, bo ty nawet nie potrafisz zrozumieć co napisałem.
19 paź 2021 | 12:11
0
aha czyli taktyka powiedz coś ale nie słuchaj co mówi oponent bo i tak masz rację , spoko pozdrawiam xd
19 paź 2021 | 18:34
0
No i znowu on, znowu z bełkotem. Nie pozdrawiam, bo by pozdrowić musiałbym cię chociaż odrobinę szanować.
14 paź 2021 | 11:00
0
Tak jak i wszystkie znane skróty. USA, UE, PIS, PO xDD
14 paź 2021 | 09:29
0
a Fifie dalej malo
14 paź 2021 | 09:54
0
Ja ubolewam że na rynku nie ma 3 gry w tej niszy. Przecież jest dużo kasy do zgarnięcia ze stołu. Nawet jakby nie było licencji (co też byłoby w pewnym sensie urocze, a po jakimś czasie mogłaby wychodzić "nieoficjalna" łatka), ale gra miałaby lepszą mechanikę i więcej lig to mogłaby nieźle namieszać na rynku.
14 paź 2021 | 12:28
0
Może niedługo będzie: UFL. Zapowiada się fajnie.
14 paź 2021 | 14:26
0
PES która ma sporo licencji i niezły budżet a i tak gra w nia mało ludzi w porównaniu do produktu ea
14 paź 2021 | 15:06
0
PES z roku na rok tonie coraz bardziej a w tym chyba przyjebał już w samo dno bo ciężko sobie wyobrazić żeby mogło być gorzej xd
14 paź 2021 | 15:04
0
Cały problem polega na tym że większość licencji jest w rękach EA a taki PES ma jakieś ochłapy bo ludzie wolą grać prawdziwymi klubami niż jakimiś Red London. Gdyby każdy mógł nabyć prawa od FIFA to producenci musieliby rywalizować o to który zrobi lepsza grę a tak nawet jak FIFKA miała gorszą rozgrywkę niż PES to i tak lepiej się sprzedawała bo licencje. Szkoda że nie ma tutaj tak jak w grach wyścigowych gdzie wielu producentów ma licencje na te same marki i chcąc przyciągnąć klienta musza zrobić po prostu dobrą grę.
14 paź 2021 | 10:42
0
ISS Pro '98 best ever.
14 paź 2021 | 10:46
0
EA na tej grze, jak i na innych swoich produktach zarabia miliardy, więc zapłaci z pocałowaniem fujary.
14 paź 2021 | 12:07
0
Proponuję FAFA, albo FAFA RAFA. Albo PSG, bo teraz i tak wszyscy w FIFA nimi grają.😆
14 paź 2021 | 10:38
0
No to proponujemy zamienniki dla nazw klubów np. Digger Zabrze.
14 paź 2021 | 13:55
0
PES i tak jest lepszy i nie musi się borykać z jebanym pasożytem powinni się cieszyć że ta gra ma nazwę FIFA ale pazernej kurwie zawsze będzie za mało
14 paź 2021 | 15:11
0
PES lepszy xd Konami w tym roku wydało takie gówno że jedyne co ich ratuję to to że ta gra jest za darmo
14 paź 2021 | 16:21
0
dlatego gra się w football managera hahah :)
choć w tym roku przegięli pałkę likwidując FMT :/
14 paź 2021 | 10:07
0
Polecam Sensible World of Soccer! Fani stworzyli mod, który dodaje bazy danych od sezonu 90/91, nowe stadiony, polski komentarz, przyśpiewki kibiców, coroczne aktualizacje składów, a grywalności bije FIFE na główę. Polecam. https://www.sensiblesoccer.de/swos-2020
14 paź 2021 | 14:11
0
już za rok UEFA 2023
14 paź 2021 | 08:53
0
Gra nie zmieni nazwy. Gdyby zrezygnowali z loga federacji, wszedłby na rynek ktoś inny i stworzyłby piłkarską grę pod tą nazwa. Może nawet Konami zdecydowałoby się zainwestować, mają przecież grę już gotową i przegrywają glownie tym, że gra EA Sports stała się popularniejsza kiedy na szeroką skalę weszlo granie online, a im wiecej uzytkownikow tym bardziej atrakcyjna gra dla kolejnych graczy. Dlatego nie ma szans żeby EA Sports odpuścili, zapłacą ile będzie trzeba
14 paź 2021 | 09:20
(Edytowany)
Nie zmieni nazwy, znam kilka osób ktore sa zaangażowane w projekt i nikomu sie to nie oplaca. Nikt teraz nie da 150 milionów nawet oporócz EA z prostego powodu, nikt nie ma silnika podobnego do tego co jest w aktualniej "fifie". A nie oplaca sie podjac ryzyka poniewaz wypracowanie nowego silnika do gry idzei w milardy aktualnie.
0
Nie zmieni nazwy, znam kilka osób ktore sa zaangażowane w projekt i nikomu sie to nie oplaca. Nikt teraz nie da 150 milionów nawet oporócz EA z prostego powodu, nikt nie ma silnika podobnego do tego co jest w aktualniej "fifie". A nie oplaca sie podjac ryzyka poniewaz wypracowanie nowego silnika do gry idzei w milardy aktualnie. A nnikt nie wyda miliard dolarow zeby pozniej okazalo sie ze gra jest slabsza od poprzedniczki bo to jest strzal w stope.
14 paź 2021 | 09:46
0
Wstawaj esco zesraleś się. Tracąc prawa do nazwy nie tracisz produktu(w tym silnika gry). Czytaj ze zrozumieniem
14 paź 2021 | 09:53
(Edytowany)
Ale ja nie mowie ze traca silnik ty czytaj ze zrozumieniem kmiocie. Napisalem ze nikt inny nie zainwestuje w silnik.
0
Ale ja nie mowie ze traca silnik ty czytaj ze zrozumieniem kmiocie. Napisalem ze nikt inny nie zainwestuje w silnik.
ps przepraszam za kmiota poniosla mnie rano.
14 paź 2021 | 09:57
0
Jak dla mnie PES nie jest wcale gorszy od FIFA, jest po prostu inny a ludzie już sa po prostu tak przyzwyczajeni do gry EA, że przesiadka na PES jest dla nich trudna, nie dają grze Konami szansy, nie naucza się w nia grać tylko po chwili grania stwierdzają że gra jest gorsza i tyle. Gdyby EA nie przedłużyła umowy z FIFA a jej miejsce zajął PES i nazwal swoją grę FIFA, to i tak kupiło by ją mnóstwo graczy nie bedacych świadomym zmiany. Pewnie byliby zaskoczeni z początku odmiennością, ale skoro już kupili to by grali aż by dostrzegli że ta gra w innej wersji też daje mnóstwo funu. Ci gracze ktorzy wiedzieliby co się wydarzylo, pewnie kupiliby wiernie grę EA pod jakąś ich tam nową nazwą i na rynku byłby mniej więcej remis, ale podejrzewam że koniec końców licencja FIFA i wszystkie jej korzyści przechyliła by szalę na stronę gry Konami i po kilku latach to oni rządzili by na rynku jesli chodzi o symulatory piłkarskie a gracze mówiliby, że to Konami ma lepszy silnik, bo kiedy przesiadają się na EA to gra się inaczej niż to, do czego sie rpzyzwyczaili przez osttanie kilka lat grania w grę Konami...
14 paź 2021 | 10:17
0
Przyjacielu nie masz racji, nie kupiłoby bo wlasnie to co napisales na poczatku jest wazne. Ludzie sa przyzwaczjeni do silnika "fify" od x lat. nikt nie przesiadzei sie z mercedesa na bmw chociaz oboje sa podobne, dlatego ze jestes przyzwyczajony do danego prestiżu.
To dziala na plus fifie i tyle.
14 paź 2021 | 10:25
(Edytowany)
Nikt z osób podobnych Tobie, którzy się będą interesowac w temacie na tyle, żeby wiedzieć że zmienil się producent gry o nazwie FIFA. Ale jest tez wielu graczy, na których podziała siła marki FIFA, ktorzy nawet nie beda swiadomi zmiany producenta albo nie przywiążą do tego wielkiej wagi
0
Nikt z osób podobnych Tobie, którzy się będą interesowac w temacie na tyle, żeby wiedzieć że zmienil się producent gry o nazwie FIFA. Ale jest tez wielu graczy, na których podziała siła marki FIFA, ktorzy nawet nie beda swiadomi zmiany producenta albo nie przywiążą do tego wielkiej wagi i po prostu kupią grę no bo to FIFA
14 paź 2021 | 14:07
0
wlasnie kupuja gre bo fifa. jak lubisz cola to przestaniesz ja kupowac jak bd sie nazywac colx ?
14 paź 2021 | 10:27
0
PES wg mnie jest trudniejszą grą po przesiadce z Fify, ale kupiłem poprzednią aktualizację Pesa i niestety ale mimo iż sama rozgrywka wydaje mi się bardzo dobra o tyle brak drużyn i wymyślone nazwy bardzo bolą i psuja grę, do tego brakuje trybu kariery i gra on line też jest lepsza w Fifie. Jeżeli chodzi o samą rozgrywkę to PES, ale jeżeli chodzi o on-line i tryb Kariery to tylko Fifa.
14 paź 2021 | 10:39
0
W miliardy? ? Chodzi ci o miliardy jenow?
14 paź 2021 | 14:06
0
jezeli nie rozumiez ile warte sa gry to mi przykro twojej biedoty jak chcesz moge ci wyslac z 10000zl jak twoja zona pokaze mi pochwe.
14 paź 2021 | 16:56
0
Naucz sie pisac jebany analfabeto. Pochwe to ty zobaczysz, za 10 lat jak podrosniesz.
Nie wypowiadaj sie na tematy o ktorych gowno wiesz, biedaku.
Miliardy 😂😂😂😂
14 paź 2021 | 18:27
0
Esco kozak w necie, z tego co widzę motasz się w swoich wypowiedziach. Z mercedesa do BMW? Nowe niczym się nie różnią. Może będziesz miał szansę kiedyś przejechać się takim ;) jak musisz aż tyle płacić żeby kobieta ci coś pokazała to naprawdę Bóg musiał cię mocno pokarać. Ps coca-cola to produkt pierwotny. Nie wykupują od nikogo nazewnicta. Mają go opatentowanego
14 paź 2021 | 08:56
(Edytowany)
FIFA to najgorszy gniot jaki EA Sports mogła stworzyć. Od początku próbują nawiązać walkę z PES ale im nie wychodzi. Typowym graczem FIFY jest dzieciuch meczykowy lat 12.
0
FIFA to najgorszy gniot jaki EA Sports mogła stworzyć. Od początku próbują nawiązać walkę z PES ale im nie wychodzi. Typowym graczem FIFY jest dzieciuch meczykowy lat 12. Grajcie w PESa to o wiele lepsza gra od srify. Aaaa zapomniałem za trudna dla was.
14 paź 2021 | 09:02
0
Kiedyś może tak było, 10 lat temu. W ostatnich latach PES to jest takie męczenie buły, że 2 meczu nie chciało mi się dograć, mimo że miałem dobrych piłkarzy, których KONAMI rozdaje za nic.
14 paź 2021 | 09:32
0
Taa zwłaszcza najnowsza wersja od Konami jest godnym rywalem. Pro Evo kiedyś faktycznie było godnym rywalem dla Fify a w edycjach 4-6 nawet nad nią górowało mimo braku licencji klubowych. Niestety od dobrych 10 lat są to co najwyżej przeciętne gry w których wiele mechanik jest strasznie przestarzałych. Bardzo kibicowałem nowej edycji Pro Evo i nadal mam nadzieję, że odbije się od dna i dadzą radę jeszcze ją doprowadzić do grywalnego stanu. Było by to z korzyścią dla graczy bo obecnie EA może robić co chce a gracze i tak kupią z braku alternatywy.
14 paź 2021 | 09:41
0
Najnowsza odsłona spadkobiercy PESa to jakaś kupa, zobacz sobie jakieś wideorecenzje na youtubie.
14 paź 2021 | 11:04
0
Razem z partnerem tniemy do dziś w wersję z 2010 roku tylko składy mamy aktualne :') a grafika, dynamika i fizyka na o wiele lepszym poziomie niż tegoroczna FIFA :-)
14 paź 2021 | 11:27
0
No kiedyś to PES był dużo lepszy od Fify. Ostatni w jaki grałem to 2018 i jeszcze dawał radę. Nie jestem na bieżąco, ale zdaje się że Japończycy coś nieźle spier**Lili.
14 paź 2021 | 12:34
0
Tylko że PES już nie istnieje, teraz jest "eFootball".
14 paź 2021 | 15:21
(Edytowany)
Mój ma przeszło 10 lat i bije na głowę FIFE.
0
Mój ma przeszło 10 lat i bije na głowę FIFE. Tak samo jak Windows XP, nie ma lepszego windowsa.
STS
1460 PLN

Oferta powitalna 1200 1460 PLN złożona z aż trzech bonusów! 231 PLN zakład bez ryzyka, 29 PLN freebet i 1200 PLN od depozytu. Kod MEGABONUS

Fortuna
2720 PLN

Zwrot do 600 PLN za przegrany pierwszy zakład, z obrotem 1x po dowolnym kursie! Do tego 20 PLN za darmo i 2100 PLN od drugiej wpłaty

Superbet
1534 PLN

Zwrot do 1300 PLN, jeśli zakończysz pierwszy tydzień na minusie, 200 PLN podwojenia pierwszej wpłaty oraz 34 PLN freebet po pierwszej wpłacie

Betclic
550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550

Fuksiarz
500 PLN

Cashback 500zł bez obrotu na start, a potem cashback od każdego kuponu. Kod promocyjny MECZYKI