Odejście z Ekstraklasy oznaką braku ambicji? Panie Boniek, to tak nie działa

Odejście z Ekstraklasy oznaką braku ambicji? Panie Boniek, to tak nie działa
fotobroda/Shutterstock
Autor: Dominik Budziński 15 sty 2020 | 18:23
Uważam, że Zbigniew Boniek robi sobie dużą krzywdę swoją działalnością na Twitterze. Jest naprawdę niezłym prezesem Polskiego Związku Piłki Nożnej. Za jego kadencji nasz futbol z pewnością zmienił się na plus, ale… gdy czasem “Zibi” opublikuje w przestrzeni internetu jakąś swoją złotą myśl, to można tylko łapać się za głowę. Tym razem “błysnął” lekcją na temat ambicji. A raczej jej braku.
Wiadomo, Boniek nie powie wprost, że polska piłka klubowa to pogranicze przedostatniej i ostatniej europejskiej półki. Nie ma co robić sobie zbyt czarnego PR-u. Przydałoby się jednak odrobinę trzeźwego spojrzenia na sytuację. Dostrzeżenie tego, że do Hollywood to jeszcze daleka droga.
Jakiś czas temu prezes zaskoczył wszystkich takim oto tweetem.
Było to już pierwsze (a może i kolejne) ostrzeżenie, że Boniek widzi rzeczywistość nieco inaczej niż wszyscy. Mówiąc wprost, lukruje coś, co nie do końca przypomina smaczne ciastko. Trochę mu się za ten wpis dostało, zresztą słusznie, bo akurat efektów owego szkolenia jakoś w ostatnich latach w Polsce nie widać. Nawet jeśli coś faktycznie zmienia się na lepsze, to niech przemówi samo za siebie. Przede wszystkim liczbą talentów, które dzięki tym metodom szkoleniowym zaczną podbijać świat. Póki co chyba nieszczególnie jest się z czym wyrywać.
Temat ucichł, Boniek dalej rzucał mądrościami na Twitterze, czasami lepszymi, czasami gorszymi, zawsze jednak stając murem za polską piłką reprezentacyjną i klubową. Można było momentami pomyśleć, że żyjemy w prawdziwym futbolowym raju.
Teraz z kolei prezes postanowił nauczać młodych polskich zawodników, czym jest ambicja. Jeśli więc nie wiecie, “Zibi” wyjaśnia. Pokazem ambicji jest gra w polskiej Ekstraklasie, odrzucanie lepszych finansowo i sportowo ofert, by ku chwale ojczyzny pracować na potęgę rodzimych klubów.
Nieważne, że nie mają one tym piłkarzom prawie nic do zaoferowania. Że są słabo zarządzane, zmieniają trenerów jak rękawiczki, nie mają żadnej wizji, sprowadzają tabuny piłkarzy średniego sortu. Bardzo często nie mogą pochwalić się bazą treningową z prawdziwego zdarzenia, odpowiednim sprzętem, a bywa i tak, że pieniądze na konto wpływają trochę rzadziej niż raz na miesiąc. Zostając w Ekstraklasie pokazujesz, że masz jaja! Ambicję!
Według Bońka nie masz natomiast owej ambicji, gdy jako umiarkowanie młody chłopak decydujesz się wyjechać za granicę, a nie są to Włochy czy Niemcy. Transfer do MLS? Przecież to liga emerytów, a na trybunach nie siedzą kibice, tylko pożeracze hot-dogów. Po co tam iść? Stereotypy, stereotypy.
Wpis “Zibiego” to - jak można się domyślić - efekt transferów Adama Buksy, Patryka Klimali, a w najbliższej przyszłości pewnie Jarosława Niezgody. Przypomnijmy, pierwszy przeniósł się do New England Revolution z MLS, drugi do Celtiku Glasgow, a trzeci najprawdopodobniej zamieni Legię na Portland Timbers.
Zostając już przy tych Stanach Zjednoczonych. Polacy dostaną tam lepsze pensje, będą mieć znakomite warunki do rozwoju, na trybunach nie zabraknie scoutów z topowych lig europejskich (tak, w Polsce też bywają), a na murawie spotkają Carlosa Velę, Naniego, Nico Gaitana oraz wielu znakomitych zawodników o mniej znanych nazwiskach (nie tylko po 30-stce), a nie Urosa Djuranovicia, Rafała Janickiego i Kamila Zapolnika. Do tego życie w pięknych miastach, poznanie nowej kultury, praktyczna nauka języka.
Czy to naprawdę brak ambicji?
Dominik Budziński
author picture

Dominik Budziński

Spodobał Ci się tekst tego autora?

Czytaj kolejne
Źródło: własne
1260 PLN

Dwa Trzy bonusy na start, o łącznej wartości 1225 1260 PLN. Kod rejestracyjny: MEGABONUS

2230 PLN

Zakład bez ryzyka 200 210 PLN + darmowy zakład za 20 PLN + bonus od pierwszej wpłaty 2000 PLN

3100 PLN

"Pakiet Pudziana" w wysokości 3000 PLN na start gry oraz "Siano wraca", czyli 100 PLN bez ryzyka

550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550

600 PLN

Bonus powitalny 600 PLN. Superbet podwaja trzy pierwsze wpłaty nowych graczy

Dyskusja 38

16 sty 2020 | 15:41
0
zgadzam się - Boniek przesadził
Użytkownik usunięty
16 sty 2020 | 06:44
0
"Za jego kadencji nasz futbol z pewnością zmienił się na plus" ....

Ze co???? Konkrety prosze..... co sie poprawilo? Ile polskich klubow gra w lidze mistrzow i lidze europa?
16 sty 2020 | 12:32
0
kluby otrzymują większą kasę za prawa do transmisji, to jedyny pozytyw.
16 sty 2020 | 15:15
0
Nie jestem fanem Bońka, ale widać, że świetnie odnajduje się w tej na poły mafijnej strukturze UEFA/FIFA. No i jednak gdy brał stołek prezesa, 26 paźdź. 2012, reprezentacja Polski była na 54 miejscu w rankingu FIFA. Dziś zajmuje 19 miejsce. Co do ligi to jest oczywiście dramat, ale Ekstraklasa jest spółką akcyjną, a kluby mają właścicieli a, że własciciele nie mają pojęcia o zarządzaniu to jest bardzo źle. Fakt jest taki że w rankingu UEFA (lig) w 2012 roku byliśmy na 20 miejscu. Dziś to miejsce 25. Ale nie bardzo wiem co PZPN mógłby zrobić.
16 sty 2020 | 05:33
(Edytowany)
nie wiem o czym tu gadacie, nasze klubu kupuja szrot zza granicy, totalny szrot, nie ma wogole egfektow,.
skoro w pucharach zero gry, to po co przeplacac? tak ogrywali by sie chlopaki z polski, i byc moze za pare late ugrali by cos w pucharach, a tak? szrot ze wschodu czy afryki gra, efektow zero, ten ktory sie troche wybije zaraz ucieka -- bo polak tak ma, woli dac murzynowi, komus innemu niz swojemu rodakowi,. ... mentalnosci psa ogrnodnika nikt nie zmieni, przykre ale prawdziwe POLSKi juz dawno nie ma, same pizdeczki tylko na stolkach siedza,.. jedyny kraj w swoim rodzaju mamy,.. az oczy krwawia,.. zdechnie polak z kasa a drugiemu polakowi nie da, nie pomoze!!!!
0
nie wiem o czym tu gadacie, nasze kluby kupuja szrot zza granicy, totalny szrot, nie ma wogole egfektow,.(to samo w koszykowce ale to szczegol)
skoro w pucharach zero gry, to po co przeplacac? tak ogrywali by sie chlopaki z polski, i byc moze za pare late ugrali by cos w pucharach, a tak? szrot ze wschodu czy afryki gra, efektow zero, ten ktory sie troche wybije zaraz ucieka -- bo polak tak ma, woli dac murzynowi, komus innemu niz swojemu rodakowi,. ... mentalnosci psa ogrnodnika nikt nie zmieni, przykre ale prawdziwe POLSKi juz dawno nie ma, same pizdeczki tylko na stolkach siedza,.. jedyny kraj w swoim rodzaju mamy,.. az oczy krwawia,.. zdechnie polak z kasa a drugiemu polakowi nie da, nie pomoze!!!!
16 sty 2020 | 04:52
0
Brakiem ambicji jest przejście do MLS a nie odejście z ekstraklasy.
16 sty 2020 | 00:22
0
Te siurki rzucaja sie na lepsza kase jak pies na szynke, nie zwazajac na poziom ligi, degradujac swoje szanse na zaistnienie w pilce na wysokim poziomie. Mozna sobie wyobrazic reprezentacje oparta na tych grajkach bez ambicji z MLS, Z takimi niczego nie ugraja.
15 sty 2020 | 22:54
0
Co za brednie pisze autor ....przecież Boniek napisał że nasi piłkarze w młodym wieku powinni wybierać inny kierunek niż MLS $$$$. Ekstraklasa i nasze kluby są już dawno źle zarządzane jesteśmy na samym dnie światowej piłki klubowej sam muł !!!
15 sty 2020 | 22:35
(Edytowany)
Chyba czas zawijać się z meczyków, bo istotnie tych baitów zrobiło się zbyt wiele. Tu autor udaje, że nie zrozumiał twitta Bońka i wciska nam, że Zibi miał na myśli pozostanie w ESA, a nie transfer do mniej płacącego ale lepszego klubu europejskiego. I dawaj, kręcić aferkę, zawsze część czytelników łyknie i będzie wyrażało oburzenie, wtórując twórcom tej szmacianej publicystyki. Aby i po trupach, byle się działo.

Tyle że tu mamy samodemaskujący się poziom okręgówki. Przypomina mi się historia ze Sport.pl. Tam sprawniejszy dziennikarzyna najpierw w wywiadzie z polskim siatkarzem długo prowokował go do cierpkiej oceny innego polskiego siatkarza. Potem poleciał do tego drugiego i sprowokował go do gniewnej odpowiedzi. Na koniec obu ich "godził", dla dobra polskiego sportu, polskiej reprezentacji. Kto nie śledził tej działalności od początku do końca, nie domyśliłby się, że całą aferką kręci rzekomy uzdrowiciel atmosfery. A tu wszystko mamy jak na dłoni - tendencyjnie połączone fakty, fuszera aż boli.

Tak? Czy może pan Budziński jest jeszcze zbyt młody, żeby zrozumieć treść twitta?
0
Chyba czas zawijać się z meczyków, bo istotnie tych baitów zrobiło się zbyt wiele. Tu autor udaje, że nie zrozumiał twitta Bońka i wciska nam, że Zibi miał na myśli pozostanie w ESA, a nie dobrze przygotowany transfer do mniej płacącego ale lepszego klubu europejskiego. I dawaj, kręcić aferkę, zawsze część czytelników łyknie i będzie wyrażało oburzenie, wtórując twórcom tej szmacianej publicystyki. Aby i po trupach, byle się działo.

Tyle że tu mamy samodemaskujący się poziom okręgówki. Przypomina mi się historia ze Sport.pl. Tam sprawniejszy dziennikarzyna najpierw w wywiadzie z polskim siatkarzem długo prowokował go do cierpkiej oceny innego polskiego siatkarza. Potem poleciał do tego drugiego i sprowokował go do gniewnej odpowiedzi. Na koniec obu ich "godził", dla dobra polskiego sportu, polskiej reprezentacji. Kto nie śledził tej działalności od początku do końca, nie domyśliłby się, że całą aferką kręci rzekomy uzdrowiciel atmosfery. A tu wszystko mamy jak na dłoni - tendencyjnie połączone fakty, fuszera aż boli.

Tak? Czy może pan Budziński jest jeszcze zbyt młody, żeby zrozumieć treść twitta?
15 sty 2020 | 21:57
0
a po huj tu siedziec jak tu nie ma przyszłości. układy i kolesiostwo. podszkolic sie troche do juniora i spierdalac jak jest okazja
15 sty 2020 | 21:49
0
Łapać za głowę to mozna sie po takich waszych artykułach. Wymiencie mi jakiś piłkarzy ktorzy na tyle wypromowali sie w MLS, ze poszli do jakiegos dobrego europejskiego klubu i dali rade, nie licząc takich przypadków jak np. Zlatan. Czekam na wasza liste takich pilkarzy redaktorzy meczykow.
Skoro moga grac u boku np Veli czy Naniego to rownie dobrze moga odchodzić do Chin i grac u boku Hulka czy Oskara i tez piekne duze miasta
15 sty 2020 | 22:44
0
Chińska liga jest 2 klasy wyżej niż Ekstraklasa, więc - tak, mogą odchodzić do Chin.
15 sty 2020 | 23:38
0
Tak bo tam w druzynie gra 2 obcokrajowcow a reszta to jacys chinczycy z ktorych jakby i tak wybralo sie drem team chinczykow, to i tak dostaliby oklep nawet od San Marino, tak wiec masz racje rzeczywiscie wysoki poziom.
15 sty 2020 | 21:20
0
a wy to już lepiej wiecie od co boniek miał na myśli niż on sam - a może on mówił o zawodnikach którzy jeszcze nie odeszli z tej Egównoklasy w pizdu gdziekolwiek? że to takich "ruchów transferowych" nie rozumie
he?
15 sty 2020 | 21:15
0
Zbigniew Boniek ma rację.
Bo też widze że piłkarze ostatnio idą za kasą a nie za ambicją i poziomem sportowym.
Odejście Góralskiego do kazachskiego badziewia jest tego wielkim potwierdzeniem.
W Kazachstanie też Europa szuka talentów?
MLS to badziewiasta liga dla starych dziadów.
15 sty 2020 | 21:05
(Edytowany)
Mogliście trochę bardziej zgłębić temat i napisać więcej niż tylko to ze czasem lepiej prezesowi nie siadać so Twittera. Choć PZPN ma tylko częściowy wpływ na Ekstraklape, mam dla prezesa Bonka sprawdzone rozwiązanie. Niech zagada z komitetem centralnym i tak jak kiedyś niech rząd zabroni wyjeżdżać z kraju piłkarzom przed 30-tym rokiem życia. Kiedyś zadzialalo, teraz pewnie tez tak by było a prezes mógłby pisać peany, na ... swój własny temat jak to on nie zbawił polskiego futbolu
0
Mogliście trochę bardziej zgłębić temat i napisać więcej niż tylko to ze czasem lepiej prezesowi nie siadać do Twittera. Choć PZPN ma tylko częściowy wpływ na Ekstraklape, mam dla prezesa Bonka sprawdzone rozwiązanie. Niech zagada z komitetem centralnym i tak jak kiedyś niech rząd zabroni wyjeżdżać z kraju piłkarzom przed 30-tym rokiem życia. Kiedyś zadzialalo, teraz pewnie tez tak by było a prezes mógłby pisać peany, na ... swój własny temat jak to on nie zbawił polskiego futbolu
15 sty 2020 | 21:04
0
I tak, i nie. Z jednej strony jasne ze lepiej byloby gdyby wiekszosc z tych pilkarzy zostala w Polsce jesli maja isc gdzies gdzie utkna na lawce rezerowywych a takich ostatnio bylo sporo, juz nawet nie mowie o Piatku. Z drugiej jednak strony, polskie kluby sa zarzadzane w sposob zenujaco slaby, z cala stanowczoscia musze stwierdzic ze polscy pilkarze wrecz musza stad uciekac poki ktos ich chce kupic bo za chwile moze przydazyc sie jakas kontuzja, druzyna zostanie wyprzedana co moze miec wplyw na gre zawodnika a co za tym idzie przestanie blyszczec i moze byc nawet tak ze "eksperci" zaczna na kims takim wieszac psy pomimo ze to nie tylko jego wina. Zaden klub w Polsce nie ma patentu na dobry furbol, zaden... nawet Legia obecnie zaraz zacznie tracic forme bo zaczyna sie wyprzedaz. Takie sa moje przewidywania, niech jeszcze oprocz Niezgody sprzedadza ze dwoch pilkarzy pierwszego skladu i wszystko wroci do "normy". Puchary? jakie puchary, trzeba sprzedawac poki towar "goracy"... I kto by chcial tu zostac? Nawet jesli ci zawodnicy zgodzili sie zostac to prawdopodobnie nie byloby to mile widziane przez same kluby no bo przeciez one "zyja" z wyprzedazy po taniosci tego co maja najlepsze. To wszystko jest jakies chore.
15 sty 2020 | 20:43
0
Tak...wszystkie ligi europejskiej szukają supertalentow w MLS ? języka to się mogą nauczyć tam...hamerykanskiego...dogadacie się nim tylko w Ameryce...liga emerytów...tam nawet taki przeciętniak jak Vela jest tam obecnie najjaśniejsza gwiazda...szalenstwo
15 sty 2020 | 21:11
0
Wyjezdzanie tylko po to zeby sie nauczyc jezyka obcego to jest jakies nieporozumienie.
15 sty 2020 | 21:11
0
Ten przecietniak Vela który jest wart więcej niż cała Legia i który na ofertę z Ekstraklapy popukałby się w głowę? Zejdź na ziemie
15 sty 2020 | 21:50
0
A co ma do tego ekstraklasa? Oceniłem MLS tylko i to co napisał ten dziennikarzyna
15 sty 2020 | 20:41
0
Akurat z tymi pięknymi miastami i inną kulturą w USA to autor przesadził. Prawdopodobnie zna ten rejon tylko z kina i seriali
15 sty 2020 | 20:40
0
"Jest naprawdę niezłym prezesem Polskiego Związku Piłki Nożnej. Za jego kadencji nasz futbol z pewnością zmienił się na plus" - i więcej już tego artykułu nie czytam... w którym miejscu nasz futbol zmienił się na plus? I co takiego Boniek zrobił, że jest niezłym prezesem?! Stek bzdur już na początku... nie ma co czytać dalej, strata czasu.
15 sty 2020 | 20:44
0
Też nie rozumiem lukrowania tej prezesury. Gdzie te pismaki widzą te zmiany??
15 sty 2020 | 21:13
0
Ogolnie to nic wielkiego nie zrobil ale przepis o mlodziezowcu generalnie w wiekszosci klubow sie sprawdzil. To jest dobry prognostyk bo coraz wiecej mlodych bedzie dostawalo szanse. Nie bedzie juz takiego podzialu na mlodych i starych.
16 sty 2020 | 00:05
0
W Ekstraklasie faktycznie niewiele zmienił, bo tez PZPN nie ma wpływu na wiele rzeczy w lidze.

Ale chyba trzeba być głupim, żeby nie widzieć że Boniek jednak znajomosci ma i załatwił Mistrzostwa Europy - U21, Mistrzostwa Świata U-20, Finał Ligi Europy w Warszawie i w tym roku w Gdańsku.
Zatrudnił niezłego Nawałkę i zanotowaliśmy dobry występ na Euro 2016. To, że sie potem spie*doliło to inna sprawa.
Przypomnijcie sobie czasy Lato, wypie*dalanie hajsu na częste zjazdy PZPNu, chlanie i nic nie robienie.
15 sty 2020 | 20:32
0
Boniek ma rację panie redaktorze Dominiku Budziński, nikt poważny na początku swojej kariery piłkarskiej nie wyjeżdża z Europy do MLS i traktuje to jako awans piłkarski, tam nie gra się w Lidze Mistrzów, nie ma nawet Ligi Europy, a pisanie, że zobaczy się w innym zespole piłkarza z nazwiskiem co przyjechał do Stanów na koniec kariery owianej sukcesami na Starym Kontynencie (de facto tylko dla dolarów amerykańskich) świadczy tylko o pana inteligencji w temacie..
15 sty 2020 | 21:09
0
Poprawka, kiedyś tak było. Wtedy kiedy ekstraklapa była 16-ta liga w na świecie. Teraz, po raptem 4 latach jesteśmy 32 liga i tak naprawdę już niedługo wyjazd do Moldawii to będzie sportowy awans. W USA piłkę klubowa próbują stworzyć od czasów Pelego i Beckenbauera. Teraz przynajmniej płaca dobra kasę a i Europa spogląda tam coraz częściej. Nie jest to już tylko liga dla podstarzałych gwiazdorów. Dlatego zejdźmy na ziemie, bo nasza liga jest już dawno w piwnicy futbolowego świata i zaklinanie rzeczywistosci nic tu nie da.
Użytkownik usunięty
15 sty 2020 | 20:27
(Edytowany)
Ten wstęp do artykułu raczej pokazuje jakim głąbem jest Pan redaktor. Chłopie, przeczytaj sobie to co napisałeś na początku. Chodzi mi tylko o sam wstęp. Jak ty się dostałeś do redakcji kurwa?
0
Ten wstęp do artykułu raczej pokazuje jakim głąbem jest Pan redaktor. Chłopie, przeczytaj sobie to co napisałeś na początku. Chodzi mi tylko o sam wstęp. Conajmniej jakbym czytał komentarz jakiegoś gimbusa. Jak ty się dostałeś do redakcji kurwa?
15 sty 2020 | 21:10
0
Sam sobie odpowiedziałeś, właśnie dlatego ze jest gimbusem
15 sty 2020 | 20:26
(Edytowany)
Komentarz usunięty
0
Komentarz usunięty
15 sty 2020 | 20:53
0
Wszystko ladnie ale tak troche grzeczniej nie mozna...?
15 sty 2020 | 20:59
(Edytowany)
Komentarz usunięty
0
Komentarz usunięty
15 sty 2020 | 21:15
0
o kurna... ok :)
15 sty 2020 | 21:16
0
Racja i do tego jeszcze te zeschniete wary po piciu
15 sty 2020 | 22:50
0
Andrzeju nie deberwuj się xD
15 sty 2020 | 22:55
(Edytowany)
ok już się uspokajam :D
0
ok już się uspokajam :D
15 sty 2020 | 20:19
0
Panie Ryży ja rozumiem że to ostatnie pięć minut na prezesowskim stołku ale to nie powód żeby zaglądać do kieliszka a potem twitować pierdoły!
1260 PLN

Dwa Trzy bonusy na start, o łącznej wartości 1225 1260 PLN. Kod rejestracyjny: MEGABONUS

2230 PLN

Zakład bez ryzyka 200 210 PLN + darmowy zakład za 20 PLN + bonus od pierwszej wpłaty 2000 PLN

3100 PLN

"Pakiet Pudziana" w wysokości 3000 PLN na start gry oraz "Siano wraca", czyli 100 PLN bez ryzyka

550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550

600 PLN

Bonus powitalny 600 PLN. Superbet podwaja trzy pierwsze wpłaty nowych graczy