Ostra opinia byłego kadrowicza nt. stopera reprezentacji Polski. "Paulo Sousa zrobił mu krzywdę swoją decyzją"

Ostra opinia byłego kadrowicza nt. stopera reprezentacji Polski. "Paulo Sousa zrobił mu krzywdę swoją decyzją"
Pawel Andrachiewicz / PressFocus
Autor: Maciej Pietrasik 26 mar 2021 | 21:17
W czwartkowym meczu z Węgrami Paulo Sousa zdecydował się na posadzenie Kamila Glika na ławce rezerwowych, co nie okazało się dobrą decyzją. 69-krotny reprezentant Polski, Tomasz Kłos, w rozmowie z "TVP Sport" skrytykował Portugalczyka za zestawienie defensywy.
W Budapeszcie od pierwszej minuty zagrali Jan Bednarek, Michał Helik oraz Bartosz Bereszyński. Niestety, ten skład nie zdał egzaminu i w drugiej połowie na boisku pojawił się Kamil Glik.
Zdaniem Tomasza Kłosa, który w przeszłości wielokrotnie występował na środku defensywy w reprezentacji Polski, Paulo Sousa popełnił duży błąd, stawiając na piłkarza Barnsley.
- Byłem bardzo zdziwiony brakiem Kamila Glika. To był błąd. Nie wiem, czym kierował się nowy selekcjoner. Widać było, jak osobowość Glika wpływa na zespół. Jan Bednarek prezentuje się zupełnie inaczej u jego boku, a inaczej z Michałem Helikiem - ocenił Kłos w rozmowie z "TVP Sport".
- Zastanawiam się, czy Sousa aż tak dobrze zna charakterystykę tych zawodników, że zdecydował się na tak odważną zmianę w taktyce. Teraz nie ma na to przecież czasu. Rozumiem, że pojawił się nowy trener, który chce sprawdzić inne warianty. Gdy jednak podpisywał kontrakt to musiał zdawać sobie sprawę, w jakiej sytuacji jest drużyna - dodał.
Kłos uważa, że sam Helik finalnie ucierpiał na takiej decyzji Sousy. Debiut w narodowych barwach z pewnością nie był łatwy dla 25-letniego zawodnika.
- Musiał wejść "w buty" tak doświadczonego piłkarza jak Glik. Być może gra dobrze w Anglii, ale taką decyzją zrobiono mu krzywdę. Można było dać mu szansę w meczu z Andorą, mniej wymagającym rywalem. Teraz został rzucony na głęboką wodę. Jeden, drugi czy trzeci błąd może mocno skomplikować jego karierę w kadrze - zakończył.
Źródło: TVP Sport

Grupa I - Eliminacje MŚ - Europa

#DRUŻYNAMZ+/-PKT
1
3389
2
3267
3
3216
4
3124
5
30-70
6
30-100
STS
1460 PLN

Oferta powitalna 1200 1460 PLN złożona z aż trzech bonusów! 231 PLN zakład bez ryzyka, 29 PLN freebet i 1200 PLN od depozytu. Kod MEGABONUS

Fortuna
2720 PLN

600 PLN bez ryzyka, 20 PLN bez depozytu i 2100 PLN od wpłaty!

Superbet
584 PLN

Z kodem promocyjnym MECZYKI cashback 500 PLN + freebet 34 PLN za pierwszą wpłatę + bonus 50 PLN

Betclic
550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550

ETOTO
2500 PLN

1500 PLN od pierwszej wpłaty i dodatkowo 1000 PLN w bonusach i freebetach

 

Dyskusja 48

26 mar 2021 | 21:23
0
Mam nadzieję, że wystawi Glika na Anglię, a on popełni rażący błąd i zamkną się gęby Gliko-zjebow...od 2 dni, tylko Glik,Glik,Glik...czemu nie gra, czemu nie gra...bo jest kuźwa słaby! Niech wielcy znawcy, obejrzą najpierw jego grę we Włoszech...miał być tam ostoja defensywy, a nie jest...popełnia dużo błędów...ogólnie gra przeciętnie...no ale w reprezentacji, to musi grać...przecież dobrze grał parę lat temu ?...jprd
26 mar 2021 | 22:17
0
Ja mu źle nie życzę ale taki błąd może lepiej żeby popełnił z Andorą. Będzie mniej kosztowny, bo raczej nie zaważy na wyniku.
26 mar 2021 | 23:08
0
2 błędy i wiemy kto najgorszy
27 mar 2021 | 01:48
0
Jest słaby a kiedy wszedł od razu z tyłu zrobiło się spokojniej... No ok. Kogo postawisz na jego miejsce? Jeszcze powiedz że znów Helika to Cię zabiję śmiechem.
27 mar 2021 | 02:35
0
Zrobiło się spokojniej, bo Glik ma wyrobiony posłuch w drużynie i młodzi go słuchają. Dochodzi też kwestia wielu lat przyzwyczajenia do gry z nim jako dowódcą linii obrony. Ale piłkarsko jest słaby - ani dobry technicznie, ani szybki. Nie odmawiam mu zasług dla kadry, braki piłkarskie nadrabiał walecznością i siłą, swoje zrobił i trzeba mu to oddać, ale czas jego minął, podobnie jak i innych starych wyjadaczy. Ze względu właśnie na to musimy zacząć budować nową ekipę opartą na młodych zdolnych piłkarzach.
26 mar 2021 | 21:25
0
To jeszcze tylko opinia Mateusza Borka i chyba mamy fajrant.
26 mar 2021 | 22:31
0
Moim zdaniem bardzo dobra decyzja, że zdecydował się na Helika. Chłopak rozgrywa sezon życia w Championship, kto mógł się spodziewać, że wypadnie aż tak źle. Glika w kadrze kiedyś zabraknie i ktoś będzie musiał wejść w jego buty. Po za tym Węgry to nie jest Anglia. Gdyby Sousa wystawiłby Michała na Anglię to można byłoby się dziwić dlaczego tak ryzykuje, ale wczoraj nie graliśmy z Anglią tylko Węgrami, nie jest to żadna potęga piłkarska. Węgrzy podczas meczu nic praktycznie nie grali, a bramki strzelali po naszych błędach. Trudno, zjadła Michała presja i tyle, mam nadzieję, że w najbliższym czasie się zrehabilituję.
26 mar 2021 | 21:39
0
Najgorsze w tym meczu na jego poczatku bylo to ze wahadla nie chodzily tak jak trzeba. Reca sie gubil a Szymanski to juz w ogole nawet nie biegal tylko klepal pilke do tylu albo do srodka. Nie na tym polega gra na wahadle. Tak wiec gdyby ci boczni byli w stanie ta pilke lepiej wyprowadzac z naszej polowy boiska to nie wracalaby ona do nas jak bumerang obroncy byliby odciazeni a tak to na ta ekpserymentalna linie obrony spadl ciezar odpowiedzialnosci za nieudolnosc pomocnikow czy tam wahadlowych. Najgorszy wg mnie w tym meczu byl Szymanski moze nie jako pilkarz ale jako ten ktory zupelnie nie wie o co chodzi w grze na pozycji na ktorej wystepowal, wahadlowy nie moze tak grac jak on gra bo cierpi na tym gra calego zespolu zarowno w ofensywie bo nie ma komu dorzucac pilek w pole karne jak i defensywie bo rywal przejmuje inicjatywe i obrona ma wiecej pracy. Co do tych zalozen ogolnych to w ogole nie ma dwoch zdan. Gra z 3 stoperami i wahadlowymi opiera sie pewnych zalozeniach, jakos trudno mi sobie wyobrazic ze mozna grac wahadlowymi ktorzy nie biegaja od jednego pola karnego do drugiego, niby mozna organizowac gre na inne sposoby w zaleznosci od tego jakich ma sie pilkarzy do dyspozycji ale wczorajszy mecz pokazal ze jesli Sousa mial inny pomysl na gre naszej reprezentacji niz to co napisalem to poprostu byl to zly pomysl. Wejscie Jozwiaka ktory jest szybszy od Szymanskiego sprawil ze ta gra zaczela wygladac po prostu lepiej.
27 mar 2021 | 00:39
0
Należy pamiętać, że gra wahadłowych jest w dużej mierze uzależniona od postawy półbocznych obrońców i środkowych pomocników.
Nie chcę bronić ani Recy, ani Szymańskiego bo wypadli bardzo słabo ale warto zauważyć, że Krychowiak czy Bednarek też nie mają pojęcia jak grać na swoich pozycjach przy takim ustawieniu. Zwróciłeś uwagę na schematyczność takiego systemu i masz w 100% rację tylko, żeby to wszystko działało nie wystarczą biegające wahadła a dobrze asekurujący obrońcy, dający pewien margines błędu w przypadku kontrataku oraz środkowi pomocnicy którzy muszą dać alternatywę rozegrania i ewentualnie szybko przerwać atak przeciwnika. Pomysł na grę 3-4-2-1 czy 3-4-1-2 był bardzo dobry tylko wykonawcy źle dobrani.
-Helik się obsrał i nie wytrzymał presji
-Bereś jak na grę na nowej pozycji to całkiem pozytywnie ale 3ci gol jest jego.
- Bednarek pokazuje, że jest mało asertywnym obrońcą i jest bardziej uzupełnieniem lidera defensywy jak to ma miejsce u boku Glika czy Vestergaarda.
- Szymański w klubie rzadko gra na boku. Dzisiaj w kadrze powinien być rozpatrywany jako jeden z dwójki zawodników grających za Lewym albo jako środkowy pomocnik ale wyłącznie w parze z typową 5tką.
- Recy bym dał szansę. Pomimo błędów widać u niego chęć gry ale się nieco zagubił i nie wszedł dobrze w mecz. Chłop gra 2 z rzędu pełny sezon na wahadle i przy bardziej kreatywnym pomocniku niż Krycha, powinien pokazać swój potencjał
Ja widzę sens w tym co robi Sousa ale czas pokaże czy ma rację.
26 mar 2021 | 22:45
0
Teraz każdy mądry, a co Wam Helik tak bardzo zawinił ? Bednarek to mała dziewczynka jest że Glik go musi za rękę trzymać ?
26 mar 2021 | 22:35
0
Helik jeśli to czytasz to jesteśmy z Tobą brachu, nic się nie przejmuj, bramki kto inny zawalił a ty wystąpiłeś poprawnie
26 mar 2021 | 22:25
0
Następny qurwa znawca. Weź Kłos zrób papiery i pokarz jaki z ciebie trener a nie krytykujesz decyzję gościa który miał zawodników raptem 3 a który zaaragiwał zmianami które przyniosły skutek i po meczu potrafił przyznać się do błędu.
Widzę że kolejnego dupa piecze że w końcu jest trener z pomysłem a nie trener z polską myślą szkoleniową.
26 mar 2021 | 22:33
0
Stracił w oczach debili co najwyżej, jak dla mnie bardzo chętnie go zobaczę w grze w następnych spotkaniach, najchętniej za Bednarka który zasysa strasznie.
27 mar 2021 | 01:15
0
Mam nadzieję że tego paździerzaka zobaczysz najwyżej już tylko w Fifie. 25 lat, niby sezon życia a gość totalnie nie wiedział co się dzieje. Z reprezentacyjnych matołów którzy do niczego się nie nadają w kadrze a mają swoje kościółki oddanych fanów można by drugi skład poskładać tylko po co.
26 mar 2021 | 21:29
0
Wiecie co mnie rozbawiło? Jak wszedł Glik i pokazywał palcem jak debilom gdzie mają się ustawiać bo przecież nasi obrońcy gubią się na boisku i za cholerę nie poznali tajemnej wiedzy jak pozycjonować się w przestrzeni własnego pola karnego :D Nie patrzą gdzie stoją przeciwnicy, nie patrzą gdzie stoją inni nasi piłkarze i nie patrzą gdzie sami stoją i co z tego może wyniknąć :D Biegają jak dzieci we mgle. Jak im ktoś nie powie "stań tu patałachu" to nie wiedzą co ze sobą zrobić. Już widzę jak Anglia rozmontuje tą firankową obronę. 5-0 spokojnie. Z taką pewnością z tyłu i kreatywnością z przodu to najniższy wymiar kary.
26 mar 2021 | 22:04
0
Tak, ta wielka Anglia która ledwo wbiła 5 bramek potężnemu San Marino...
26 mar 2021 | 23:33
0
W noc przed meczem wbili więcej goli po pijaku.
27 mar 2021 | 01:21
0
Serio? Wysilał byś się na San Marino? Piknikowo sobie wyszli pyknąć ogóra i już. Bez ryzyka kontuzji, bez tracenia niepotrzebnie sił i spinania się. Co by im dało 8-0 czy 10-0 skoro grupę i tak mają wygraną i nikt im nie zagrozi w żaden sposób. A bicie rekordów na takim rywalu to żaden prestiż czy powód do dumy. Ja tam podziwiam San Marino że chce im się na boisko wychodzić. Na samych walkowerach by mieli korzystniejszy bilans bramkowy.
27 mar 2021 | 02:20
(Edytowany)
Dobra zobaczymy po meczu w środę po prostu. Jak na moje to nie taka ta Anglia straszna, a te fatalne według niektórych Węgry w ostatnim czasie notowali lepsze wyniki od Anglików.
0
Dobra zobaczymy po meczu w środę po prostu. Jak na moje to nie taka ta Anglia straszna, a te fatalne według niektórych Węgry w ostatnim czasie notowały lepsze wyniki od Anglików.
27 mar 2021 | 02:27
0
Tak. Węgrzy wystarczy że wyszli na mecz z pomysłem i chęcią do gry. I to wystarczyło na naszą ekipę. Dorzuć do tego indywidualne umiejętności Anglików na tle wiecznie zesranej ze strachu reprezentacji Polski i już możesz sobie wyobrazić przebieg meczu. Jakoś Holendrzy z Turkami dostali straszne lanie a nam nawet nie pozwolili wyjść z własnej połowy. Tylko tupnęli i nasi już grzecznie do kąta szli. Od Euro 2016 ta reprezentacja nie ma ani charakteru ani nawet chęci do walki. Nie wychodzi na mecz z przeświadczeniem że ma zniszczyć rywala. Raczej chowa się i czeka co zrobi przeciwnik. A zawodnicy tylko ubierają koszulkę z orzełkiem i nagle zapominają jak się gra w piłkę.
27 mar 2021 | 12:30
0
No a ci sami Turcy przegrali kilka miesięcy temu z Węgrami. Takie porównywanie nie ma sensu
26 mar 2021 | 23:43
0
Helik ma 25 lat a nie 18, rzucić na głęboka wodę można juniora, w tym wieku piłkarz powinnien być gotowy na każdy mecz. W ostatnim czasie w Polsce można zaobserwować niesamowity przyrost ekspertów od piłki kopanej i prowadzenia kadry, jeden od drugiego mądrzejszy. Szkoda ze podczas swoich karier (Kłos, Hajto), reprezentacja Polski nie przywoziła medali z wielkich imprez, a nie czakaj, oni nawet się na nie niezakwalifikowali xd
27 mar 2021 | 01:37
0
Nie zauważyłeś że u nas do trzydziestki każdy to młody talent zbierający doświadczenia? I teraz tak. Selekcjoner wystawia zawodnika, zawodnik zagra piach i już pieprzenie że selekcjoner go spalił i zrobił mu krzywdę. Nie wystawi to potem pieprzenie że powołał a nie dał szansy i piłkarz podłamany bo selekcjoner w niego nie wierzy. Ci kopacze są na prawdę u nas traktowani jak upośledzone dzieci specjalnej troski.
26 mar 2021 | 23:27
(Edytowany)
Straszne jest to co gosc wygaduje. 25 latek z Premier League nie powinien grać z Węgrami, bo wyrządza mu to jakąś krzywdę. Powinnien grać z Andorą, Giblartarem i San Marino. A za chwile są MS...
0
Straszne jest to co gosc wygaduje. 25 latek z Championship nie powinien grać z Węgrami, bo wyrządza mu to jakąś krzywdę. Powinnien grać z Andorą, Giblartarem i San Marino. A za chwile są MS...
26 mar 2021 | 22:45
0
Sami fachofcy od siedmiu boleści, Kłos co osiągnąłeś z kadra? Nic!
27 mar 2021 | 00:07
0
Byle patałach wyjedzie z Polski, i nawet jak gra w drugiej lidze angielskiej, to uwaza ze jest już na wyższym poziomie niż kopacze ekstranędzy. A tu taki huj,mecz ze słabymi Węgrami ich zweryfikował, czyli dalej są patałachami.
27 mar 2021 | 01:39
0
Wszystko w piłce jest wyżej niż kopacze z Ekstraklasy. Wszyscy którzy mogą wolą grać nawet w trzeciej lidze w Niemczech czy Hiszpanii niż w tej paralidze.
27 mar 2021 | 02:15
0
Dlatego ci kopacze z ekstraklasy ktorzy wyjeżdżają, są niżej, tylko mają mniemanie o sobie, że są wyżej. Pokazał to mecz ze słabymi Węgrami.
27 mar 2021 | 02:20
(Edytowany)
Powołaj kopaczy z Ekstraklasy na ich miejsce to dopiero zobaczysz kabaret jak się po czołach będą kopali.
0
Powołaj kopaczy z Ekstraklasy na ich miejsce to dopiero zobaczysz kabaret jak się po czołach będą kopali. I pamiętaj. Plusowanie własnych postów jest jak lizanie się po swoim własnym kutasie.
27 mar 2021 | 17:30
(Edytowany)
No to po co się plusujesz?
0
No to po co się plusujesz? ( dołożyłem ci plusa, żebyś nie płakał)
27 mar 2021 | 03:15
(Edytowany)
Komentarz usunięty
0
Komentarz usunięty
27 mar 2021 | 01:50
(Edytowany)
Nie zgadzam się, Glik to cień dawnego zawodnika
0
Nie zgadzam się, Glik to cień dawnego zawodnika i moim zdaniem lepiej wprowadzać młodych
27 mar 2021 | 06:54
0
Glik wcale nie jest swiety, pokazal to przy trzecim golu straconym przez jego bierna postawe. Gdyby rzeczywiscie byl taki dobry nie zezwolil by na dosrodkowanie. Mysle,ze bardziej powinniscie napierdzielac Bednarka, ktory jak zwykle popelnia razace bledy. Dopierdzielac sie do Szczesnego [balwana], ktory swoja postawa w bramce, dal powod do zastanowienia sie, kto jest rzeczywiscie bramkarzem nr 1 w reprezentacji. Rada do Sosy musi szukac optymalnej obrony, od tego jest selekcjonerem. Pseudo eksperci broniacy swoich odpierdolcie sie od trenera i dajcie mu czas. A jak mu nie wyjdzie mozecie wyc jak psy.
27 mar 2021 | 00:22
0
I bziuu karuzela krytyki ruszyła. Zanim nie zagrał Sousa z kadra meczu to pismaki się mało nie posrali taki był zajebisty. Teraz zrobił odważnie choć nie do końca wyszło i jest juhuu dojedzmy go. Banda debili. Tak glik lepszy zdecydowanie ale jest stary trener musi szukać młodych a najlepiej nie tylko za glika ale i za Bednarka który dla mnie out. Lepiej niech dogra do końca eliminacji emerytami a potem odejdzie glik lewy i paru innych i znowu końcówka rankingu FIFA na 5 lat zamiast już teraz mieć wizje i próbować odważnych decyzji.
27 mar 2021 | 05:29
0
Nie jest winą Sousy, że cała czwórka obrońców (Helik, Bednarek, Bereszyński, Reca) zagrała jak patałachy. Rywal był idealny do eksperymentów: nie San Marino, ale też nie Anglia i Portugalia. Przecież Węgrzy nic nie pokazali. Nie zdobyli 3 goli w wyniku jakichś błyskotliwych akcji. 3 gole na ich koncie to zasługa fatalnej gry w obronie naszych. Reprezentant Polski powinien reprezentować jakiś solidny poziom nawet mimo tego, że gra w kadrze pierwszy raz.
27 mar 2021 | 01:10
0
Więc co? 25 lat to stary koń jak na piłkarza. Brakuje mu doświadczenia? Do trzydziestki będzie pod parasolem i będzie doświadczenie zbierał? Grał jak totalne zero i tyle. Nic go nie usprawiedliwia więc niech Kłos przestanie pierdolić. Helik to totalna pomyłka w kadrze. Gość jest niezdecydowany, elektryczny. Gdyby został do końca Węgrzy na bank jeszcze ze dwa farfocle by wbili.
26 mar 2021 | 23:07
(Edytowany)
Sousa to jest mocny debil. Powołanie tych dwóch super talentów Pogoni, Slisza, chęć powołania Grabary, zestawienie składu na wczorajszy mecz, powołanie Puchacza żeby mógł oglądać mecz z trybun kiedy On nawet w ekstraklasie nie daje rady - to wszystko składa się na wpierdol w kwalifikacjach i euro.
0
Zouza to jest mocny debil. Powołanie tych dwóch super talentów Pogoni, Slisza, chęć powołania Grabary, zestawienie składu na wczorajszy mecz, powołanie Puchacza żeby mógł oglądać mecz z trybun kiedy On nawet w ekstraklasie nie daje rady - to wszystko składa się na wpierdol w kwalifikacjach i euro.

Grupa I - Eliminacje MŚ - Europa

#DRUŻYNAMZ+/-PKT
1
3389
2
3267
3
3216
4
3124
5
30-70
6
30-100
STS
1460 PLN

Oferta powitalna 1200 1460 PLN złożona z aż trzech bonusów! 231 PLN zakład bez ryzyka, 29 PLN freebet i 1200 PLN od depozytu. Kod MEGABONUS

Fortuna
2720 PLN

600 PLN bez ryzyka, 20 PLN bez depozytu i 2100 PLN od wpłaty!

Superbet
584 PLN

Z kodem promocyjnym MECZYKI cashback 500 PLN + freebet 34 PLN za pierwszą wpłatę + bonus 50 PLN

Betclic
550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550

ETOTO
2500 PLN

1500 PLN od pierwszej wpłaty i dodatkowo 1000 PLN w bonusach i freebetach