Rummenigge domaga się zmian w Finansowym Fair Play. "Kary muszą być jasne, nawet wykluczenie z Ligi Mistrzów"

Rummenigge domaga się zmian w Finansowym Fair Play. "Kary muszą być jasne, nawet wykluczenie z Ligi Mistrzów"
Cathrin Muller / M.i.S. / Pixathlon / Sipa / PressFocus
Autor: Maciej Pietrasik 10 paź 2021 | 17:16
Finansowe Fair Play miało zapobiec temu, aby kluby w Europie wydawały więcej niż zarabiają. Obecny system nie zdaje jednak egzaminu. Zmian głośno domaga się między innymi wieloletni szef Bayernu Monachium, Karl-Heinz Rummenigge.
Pandemia koronawirusa miała ogromny wpływ na finanse najlepszych zespołów na Starym Kontynencie. Wiele znanych klubów musiało ograniczać wydatki. Na wielkie zakupy nadal stać było jednak Manchester City i PSG, zasilane pieniędzmi arabskich szejków.
Dalsza część tekstu pod wideo
W piłkarskim środowisku nie brakuje opinii, że obecne przepisy Finansowego Fair Play zupełnie nie działają i trzeba gruntownie je zmienić. Zdecydowanie zgadza się z tym Karl-Heinz Rummenigge.
Wieloletni szef Bayernu Monachium na łamach niemieckich mediów przedstawił swój punkt widzenia na całą sprawę. Jego zdaniem kluczowe jest przede wszystkim jasne określenie kar za złamanie przepisów.
- Potrzebujemy Finansowego Fair Play w wersji 3.0. Musi być ono stosowane ściśle, spójnie i konsekwentnie. Powinno zawierać konkretną listę kar - napisał Rummenigge.
- Jeśli klub łamie zasady Finansowego Fair Play, nie powinien pozostawać w szarej strefie do czasu, aż sytuacja zostanie rozwiązana. Należy dokładnie poinformować, co grozi za złamanie zasad, nawet wykluczenie z Ligi Mistrzów - podkreślił.
- Finansowe Fair Play jest konieczne, aby wydatki w piłce nożnej znów były racjonalne. To pomoże uniknąć załamania gospodarczego, w obliczu którego stoi kilka klubów - zakończył, za przykład podając włoski Juventus.
Źródło: Welt am Sonntag

Grupa E - Liga Mistrzów

STS
1460 PLN

Oferta powitalna 1200 1460 PLN złożona z aż trzech bonusów! 231 PLN zakład bez ryzyka, 29 PLN freebet i 1200 PLN od depozytu. Kod MEGABONUS

Fortuna
2720 PLN

Zwrot do 600 PLN za przegrany pierwszy zakład, z obrotem 1x po dowolnym kursie! Do tego 20 PLN za darmo i 2100 PLN od drugiej wpłaty

Superbet
1534 PLN

Zwrot do 1300 PLN, jeśli zakończysz pierwszy tydzień na minusie, 200 PLN podwojenia pierwszej wpłaty oraz 34 PLN freebet po pierwszej wpłacie

Betclic
550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550

Fuksiarz
500 PLN

Cashback 500zł bez obrotu na start, a potem cashback od każdego kuponu. Kod promocyjny MECZYKI

Dyskusja 28

10 paź 2021 | 17:18
0
FFP sie skończy na pierwszej lepszej łapówce.
10 paź 2021 | 20:10
0
Otóż to, City miało wylecieć na 2 lata, a jednak skończyło się na śmiesznej grzywnie, której nawet polskie kluby by nie odczuły.
10 paź 2021 | 17:59
0
Wiadomo że nic sie nie zmieni. City i PSG od lat robia co im sie podoba jeszcze Szeja Paryżan bedzie teraz kosmisje od FFP przewodniczył. Kpina
10 paź 2021 | 20:16
0
FFP nie istnieje dla takich klubów jak PSG zaraz zapewne dołączy Newcastle
10 paź 2021 | 17:22
0
No to co zrobią wtedy takie drużyny jak real i Barca. Zero kasy na transfery ale tu jest racja bo za dużo sobie pozwalają inne kluby.
10 paź 2021 | 17:27
0
Zwlaszcza shity i psg a za chwile jeszcze dolaczy do tego newcastle.
10 paź 2021 | 17:44
0
Real ?? A kiedy oni robili wielkie zakupy ? Barka robiła ogromne transfery po 100 baniek i więcej i widać jak skonczyli
10 paź 2021 | 17:56
0
no tak bo Hazarda to za czapke gruszek kupili xD
10 paź 2021 | 18:01
0
No kupili go za 115 baniek 2 lata temu wow, a tak to nie robili przecież mega transferów , będziesz się pruł o pojedynczy transfer ? Tak to większość klubów z topu mozna by wypisać
10 paź 2021 | 18:17
0
Najpierw sugerujesz ze nie robili a teraz "no wow a kto nie robił" kilkanaście lat temu kupili Bale który na tamte czasy kosztował krocie w 2013-2014 chcieli wykupić Messiego z Barcy za 200 mln potem kupili Hazarda który wcale nie jest takie pewne ze kosztował 115 mln bo zrodla mowia roznie pamietam ze była mowa o 160 mln teraz chcieli kupic Mbappe za 200 mln
Zyj dalej w swoim swiecie
10 paź 2021 | 19:05
0
Ja nie zyje w jakims wydumanym świecie. Chodzi mi tylko o to, że Real nie robi i nie robił co roku transferów za ponad 100 baniek , i dlatego nie rozumiem o co ci chodzi. Bo ty piszesz jakby Real co roku wydawał po 200 baniek na jednego piłkarza.
A przecież real przed kupnem Hazarda sprzedał Ronaldo więc mieli kasę.
12 paź 2021 | 01:48
0
Nie robił transferów bo wychodzą na zero bo takie pensje płacą. Ci wyjaśniłem.
12 paź 2021 | 11:36
0
Bez przesady płąca normalnie. Chore pensje to sa w PSG.
12 paź 2021 | 20:04
0
Tak płacą... Normalnie to w Bayernie choć to się zmienia bo skoro lewy tyle zarabia to co robią jego bramki też chcą a wręcz powinni.
10 paź 2021 | 18:03
0
W ostateczności liczy się i tak różnica między kupnem, a sprzedażą.
10 paź 2021 | 18:35
(Edytowany)
"Wydawać więcej niż zarabia" to jest główna domena FFP, czy się to sprawdza czy nie to Real może sobie pozwolić na wydawanie dużych kwot bo jest solidną marka (w tym wypadku mówimy już o biznesie a nie o piłce). Zyski z przychodów (koszulki, gadżety itp. nie mówiąc o biletach/karnetach czy też kontrakty ze sponsorami.) Podobnie jest z United. To są kluby które nie potrzebują dolarów od szejków.
0
"Wydawać więcej niż zarabia" to jest główna domena FFP, czy się to sprawdza czy nie to Real może sobie pozwolić na wydawanie dużych kwot bo jest solidną marka (w tym wypadku mówimy już o biznesie a nie o piłce). Zyski z przychodów (koszulki, gadżety itp. nie mówiąc o biletach/karnetach czy też kontrakty ze sponsorami.) Podobnie jest z United. To są kluby które nie potrzebują dolarów od szejków i mogą robić duże transfery. Oczywiście mówimy o przypadku gdy na świecie nie ma żadnego kryzysu etc.
12 paź 2021 | 01:53
0
Zyski z przychodów przyniosły zyski na wypłaty i tyle mają na transfery. Stadiony zamknięte a banki kredytów nie chcą dawać. Wow
12 paź 2021 | 10:56
(Edytowany)
Oczywiście masz racje, to duży wpływy. Dlatego uwzględniłem w ostatnim zdaniu że pomijamy Wszelkie zła i zarazy tego świata. PSG i City byli krezusami piłki przed pandemią. Druga sprawa (moja opinia) jest to że na początku trojana na świecie wątpię aby sponsorzy mieli aż tak duże obniżenie wypłaty za sponsorowanie marki. Czy gra czy też (uważam że w kontraktach sponsorskich nie było paragrafu jeśli liga zostanie zawieszona) "bo kto by mógł się spodziewać". Nawiązując do Twojego komentarza: to sorry, ale naucz się najpierw czytać ze zrozumienie i wyłap jeszcze w tym moją odpowiedź na Twój komentarz. I jeśli masz argumenty piłkarskie i chcesz o tym pogadać to napisz je w normalny ludzki sposób a nie robiąc z siebie Homo habilisa internetów.
0
Oczywiście masz racje, to duży wpływy. Dlatego uwzględniłem w ostatnim zdaniu że pomijamy Wszelkie zła i zarazy tego świata. PSG i City byli krezusami piłki przed pandemią. Druga sprawa (moja opinia) jest to że na początku trojana na świecie wątpię aby sponsorzy mieli aż tak duże obniżenie wypłaty za sponsorowanie marki. Czy gra czy też (uważam że w kontraktach sponsorskich nie było paragrafu jeśli liga zostanie zawieszona) "bo kto by mógł się spodziewać". Nawiązując do Twojego komentarza: to sorry, ale naucz się najpierw czytać ze zrozumienie i wyłap jeszcze w tym moją odpowiedź na Twój komentarz. I jeśli masz argumenty piłkarskie i chcesz o tym pogadać to napisz je w normalny ludzki sposób a nie robiąc z siebie Homo habilisa internetów.
12 paź 2021 | 20:02
0
Ty nadal swoje. Nie real nie może sobie pozwolić na transfery. Taki Bayern czy Chelsea może a nawet Juve i Unitet i jeszcze kilka klubów bez Kataru. Niestety bankruty z Hiszpanii nie mają centa na transfery.
10 paź 2021 | 17:40
(Edytowany)
Bayern Monachium ma swoją mafię w Bundeslidze i praktycznie wszystkie kluby z tej ligi oddają im zawodników typu Gnabry czy Musiala za 5 milionów Euro, więc łatwo mu mówić :D
0
Bayern Monachium ma swoją mafię w Bundeslidze i praktycznie wszystkie kluby z tej ligi oddają im zawodników typu Gnabry za 20 milionów Euro, więc łatwo mu mówić :D
10 paź 2021 | 18:04
0
No dokładnie, kupują za gorsze piłkarzy z bundesligi, ale w samej bundeslidze między zespołami nie ma chyba jakichś mega kwot transferów w porównaniu z innymi ligami.
10 paź 2021 | 18:36
(Edytowany)
Dostałem minusy i jestem zmuszonym podać przykłady transferów kluczowych piłkarzy Bayernu wewnątrz ligi niemieckiej.

Pavard z Stuttgartu do Bayernu - 30 milionów
Goretzka z Schalke do Bayernu- za darmo XD
Sule z Hoffenheim do Bayernu- 20 milionów
Gnabry z Werderu Bremen do Bayernu- 8 milionów XD
Kimmich z Stuttgartu do Bayernu- 8,5 miliona XD
Lewandowski z Borussi do Bayernu- za darmo XD
Kiedyś Hummels z Borussi do Bayernu- 30 milionów

MAFIA. Oczywiście sami też inicjują świetne transfery jak sprowadzenie Daviesa za 10 milionów z Ameryki, ale nadal śmieszne.
0
Dostałem minusy i jestem zmuszonym podać przykłady transferów kluczowych piłkarzy Bayernu wewnątrz ligi niemieckiej.

Pavard z Stuttgartu do Bayernu - 30 milionów
Goretzka z Schalke do Bayernu- za darmo XD
Sule z Hoffenheim do Bayernu- 20 milionów
Gnabry z Werderu Bremen do Bayernu- 8 milionów XD
Kimmich z Stuttgartu do Bayernu- 8,5 miliona XD
Lewandowski z Borussi do Bayernu- za darmo XD
Kiedyś Hummels z Borussi do Bayernu- 30 milionów

MAFIA. Oczywiście sami też inicjują świetne transfery jak sprowadzenie Daviesa za 10 milionów z Ameryki, ale nadal śmieszne.
10 paź 2021 | 19:02
0
heheh nie wiem skąd te minusy. Bayern jak dla mnie jest genialnie zarządzanym klubem. Transfery groszowe, albo darmowe, a druzyna cały czas wygrywa ligę na luzie i w LM tez im świetnie idzie zawsze.
Kiedyś tez Mario Goetze przeszedł za 37 baniek do Bayernu, a był wtedy uznawany za złote dziecko.
10 paź 2021 | 18:32
0
Gnabry był wtedy odrzutem z Arsenalu o bardzo małej wartości. To Bayern zrobił z niego piłkarza, którego teraz oglądasz.
10 paź 2021 | 18:39
(Edytowany)
No to ten Bayern ma wyjątkowych szkoleniowców, bo biorą same odrzuty za drobne i robią z nich najlepszych na świecie, powyżej podałem listę.
0
No to ten Bayern ma wyjątkowych szkoleniowców, bo biorą same odrzuty za drobne i robią z nich najlepszych na świecie, powyżej podałem listę. Jeszcze Sabitzer za 15 milionów i Cuisance za 5.
10 paź 2021 | 18:51
(Edytowany)
Za poza tym to chyba znamy inną historię tego zawodnika, moja wersja jest taka: przychodzi do Bundesligi z Arsenalu w swoim pierwszym sezonie jako młody chłopak strzela 11 bramek i zalicza 2 asysty w 27 meczach, bardzo dobry wynik jak na skrzydłowego w takim klubie jak Werder. Dopiero wtedy przechodzi do Bayernu za 8 milionów, w żadnych innych realiach oraz innej lidzie takie coś nie ma prawa bytu:D
0
Za poza tym to chyba znamy inną historię tego zawodnika, moja wersja jest taka: przychodzi do Bundesligi z Arsenalu w swoim pierwszym sezonie jako młody chłopak strzela 11 bramek i zalicza 2 asysty w 27 meczach, bardzo dobry wynik jak na skrzydłowego w takim klubie jak Werder. Dopiero wtedy przechodzi do Bayernu za 8 milionów, w żadnych innych realiach oraz innej lidzie takie coś nie ma prawa bytu:D Gdyby analogiczna sytuacja miała miejsce w PL to klub ze środka tabeli chciałby za takiego zawodnika 30-50 milionów i pewnie ktoś by kupił.
10 paź 2021 | 19:21
0
Dokładnie masz rację, ma wyjątkowe podejście do biznesu i dobrych szkoleniowców (oprócz Kovac'a w ostatniej dekadzie trenował ich top światowych trenerów), więc kupują wyróżniających się zawodników na poziomie Bundesligi lub graczy niepotrzebnych w innych ligach i robią z nich gwiazdy na skalę światową. To że płacą mało wynika z tego, że dużo graczy po prostu woli Bayern, niż zagraniczny klub, bo ma takie same, a nawet większe szanse na sukces, a oprócz tego Bayern nikogo z nich nie chce na siłę, więc jeśli drugi klub dyktuje za wysokie stawki to po prostu odpuszczają, choćby przykład Havertz'a ostatnio. Transfery gwiazd za darmo to wina ich poprzednich klubów, bo wiedząc, że nie mogą dać więcej, nie chcieli ich sprzedać wcześniej. Nie mówię już o tym, że porównujesz realia sprzed transferu Neymara do czasów obecnych, a ceny wzrosły bardzo od tamtego czasu.
10 paź 2021 | 18:45
0
Bayern nikogo nie zmusza do grania u siebie,po prostu daja oferte zarobkow dla pilkarza który ich interesuje, a są to pieniadze zawsze większe, a więc głupi by nie skorzystał. Poza tym Bayern pożyczał pieniadze dla kilku klubów bundesligi które miały problemy z budżetem, co nie zdarza się w innych ligach.

Grupa E - Liga Mistrzów

STS
1460 PLN

Oferta powitalna 1200 1460 PLN złożona z aż trzech bonusów! 231 PLN zakład bez ryzyka, 29 PLN freebet i 1200 PLN od depozytu. Kod MEGABONUS

Fortuna
2720 PLN

Zwrot do 600 PLN za przegrany pierwszy zakład, z obrotem 1x po dowolnym kursie! Do tego 20 PLN za darmo i 2100 PLN od drugiej wpłaty

Superbet
1534 PLN

Zwrot do 1300 PLN, jeśli zakończysz pierwszy tydzień na minusie, 200 PLN podwojenia pierwszej wpłaty oraz 34 PLN freebet po pierwszej wpłacie

Betclic
550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550

Fuksiarz
500 PLN

Cashback 500zł bez obrotu na start, a potem cashback od każdego kuponu. Kod promocyjny MECZYKI