Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.

Wspieraj Meczyki.pl

Zauważyliśmy, że korzystasz z oprogramowania blokującego reklamy. Serwis Meczyki.pl tworzymy od wielu lat z pasji, hołdując zasadzie "kibice dla kibiców".
Dochody z reklam pomagają nam stale utrzymać redakcję i opłacać serwery, niezbędne do funkcjonowania strony.

Mamy zatem wielką prośbę o dodanie Meczyków do "białej listy" i odblokowanie wyświetlania reklam. By to zrobić, kliknij w przycisk poniżej, a następnie odśwież stronę.

Jak odblokować reklamy na Meczykach?

6 rzeczy, które musimy zmienić na mecz z Kolumbią. Podpowiadamy Nawałce

Adrian Jankowski  22 cze 2018 | 11:44 77
6 rzeczy, które musimy zmienić na mecz z Kolumbią. Podpowiadamy Nawałce
Źródło zdjęcia: MediaPictures.pl / shutterstock.com

W niedzielę reprezentację Polski czeka mecz o wszystko. Pompowany przed mistrzostwami balonik pękł, a ze środka zamiast świeżego powietrza wydostał się smród wspomnień poprzednich mundiali. Z meczu z Senegalem zapamiętamy wszystko co najgorsze, bo nawet strzelona bramka nie wlała w poczynania Polaków większej nadziei.

Kadra Nawałki potrzebuje zmian jak tlenu, jak ryba wody, jak Lewandowski transferu. Po ostatnim gwizdku na Otkrytije Arena najchętniej wysłalibyśmy całą jedenastkę prosto na Sybir, ale jak to mówi klasyk: póki piłka w grze, wszystko jest możliwe. Podpowiadamy selekcjonerowi jakich zmian dokonać, aby uniknąć kolejnego blamażu i ulubionego przez Polaków meczu o honor w ostatniej kolejce.

1) Milik na ławkę

Arek zapomniał już jak to jest tworzyć z Lewandowskim najskuteczniejszy duet w Europie. Ciągnące się kontuzje i brak zgrania spowodowały, że nijak nie rozumie się na boisku ze snajperem Bayernu.

Słaba postawa, dramatyczne statystyki. W trakcie meczu był taki moment, w którym Lewandowski patrzył na swojego partnera z chęcią mordu w oczach. Zresztą, spójrzmy na "osiągnięcia" Milika z tego spotkania:

- ani razu nie faulował ani nie był faulowany
- wygrane pojedynki: 1/8
- wygrane pojedynki w powietrzu: 0/4
- skuteczność podań: 58% (15/26)
- straty piłki: 8
- oddane strzały: 1

Adam Nawałka za późno podjął decyzję o ściągnięciu Milika z boiska. Po fatalnej pierwszej połowie napastnik Napoli powinien zostać w szatni. W obecnej formie w hierarchii atakujących powinien spaść za plecy Teodorczyka i Kownackiego.

Sugerowane rozwiązanie:

  • przy ustawieniu 4-4-2 skorzystanie z duetu Lewandowski-Kownacki lub Lewandowski-Teodorczyk
  • przy zmianie ustawienia na 4-5-1 postawienie na Zielińskiego za plecami Lewandowskiego

2) Wsparcie dla Krychowiaka

Wystawienie Zielińskiego obok Krychowiaka było błędem. Zamiast skupić się na rozgrywaniu, "Zielu" nieudolnie próbował asekurować piłkarza PSG. Dochodziło nawet do tragikomicznych sytuacji, w których "Krycha" znajdował się na boisku przed Piotrkiem!

Z początku decyzja o ofensywnym ustawieniu wydawała się bardzo dobra (czyli atakujemy i prowadzimy grę), ale z czasem na jaw wychodził brak zgrania i przećwiczenia tego typu wariantu.

Czy sprawdzanie duetów Linetty-Krychowiak, Mączyński-Romańczuk i Krychowiak-Góralski miało stanowić zasłonę dymną przed postawieniem na „Ziela” i „Krychę”? Jeśli tak, to wpadliśmy sami we własną pułapkę.

Sugerowane rozwiązanie:

  • przy ustawieniu 4-4-2 posadzenie Zielińskiego na ławce i wprowadzenie Jacka Góralskiego lub Karola Linettego
  • przy ustawieniu 4-5-1 przesunięcie Zielińskiego na pozycję numer 10 i dostawienie Krychowiakowi Góralskiego lub Linettego kosztem Milika

3) Wymiana stopera

Obojętnie którego. Chociaż delikatnie skłaniałbym się, aby na ławkę powędrował Thiago Cionek (ze względu na minimalnie większe zgranie Bednarka z Pazdanem). Jeśli gotowy na mecz będzie Kamil Glik, należy postawić na sprawdzone rozwiązanie i na nowo odkryć „Glikanian Pazdanu”. Co prawda Kolumbijczycy nie są tak rośli jak przeciwnicy z Afryki, ale na środku defensywy musi znaleźć się miejsce dla wysokiego środkowego obrońcy. Jeśli nie Glik, niech zagra Bednarek.

Nie dość że podniesiemy średni wzrost naszej defensywy (który w meczu z Senegalczykami wyniósł 180,5 cm), to przy okazji zwiększymy swoją szansę przy stałych fragmentach gry. A przecież nie od dziś wiadomo, że jak z akcji nie idzie, to zawsze można spróbować chociaż z rożnego. Zwłaszcza że ten turniej obfituje w bramki ze stałych fragmentów gry.

Sugerowane rozwiązanie:

Duet stoperów Glik-Pazdan lub Bednarek-Pazdan

4) Spojrzeć na formę, nie na nazwiska

W życiu bym nie pomyślał, że to napiszę, ale trzeba odstawić na bok Piszczka i Błaszczykowskiego. „Piszczu” zawalił pierwszą bramkę, dawał się ogrywać jak dziecko, w ofensywie oddał jeden strzał, o którym lepiej byłoby zapomnieć.

Błaszczykowski na ekranie telewizora pojawił się raz, w momencie zmienienia go przez Bednarka. Ewidentny brak świeżości Kuby nie mógł pozostać niezauważony. Nie tak wyobrażaliśmy sobie setny mecz „Błaszcza”. Niestety mecz z Litwą dał kibicom błędne wyobrażenie o formie skrzydłowego, który nie wyróżnił się w meczu absolutnie niczym.

Z Kuby nie można zrezygnować, ale nie ma szans, żeby zagrał pełne 90 minut. Przetrzymać go do 70 minuty na ławce i wpuścić na zmęczonych rywali. Czy trzeba będzie bronić czy też gonić wynik, w takiej sytuacji zawodnik Wolfsburga będzie nam niezbędny.

Sugerowane rozwiązanie:

Zmiana Piszczka na Bereszyńskiego oraz Błaszczykowskiego na Kownackiego lub Rybusa

5) Przebudzić liderów

To już kwestia mentalna, a Nawałka musi okazać się dobrym psychologiem. Potrzebujemy odrobiny magii, jakiegoś niekonwencjonalnego zagrania jeśli drużynie nie będzie szło. Takich „magików” mamy dwóch: Lewandowskiego i Zielińskiego. Ten drugi powinien odpalić, jeśli skupi się na ofensywie, a zabezpieczać będzie go dwóch defensywnych pomocników.

Przy okazji Kolumbijczycy skupią się na nim, zostawiając trochę przestrzeni Krychowiakowi, który z wiekiem pokazuje coraz większe inklinacje do gry ofensywnej. Jeśli Piotrek znowu spróbuje przejść obok meczu, nie należy zwlekać, tylko ściągnąć go już w przerwie. Czyli przejściu do planu B, który też musi być gotowy.

Co do Lewandowskiego… Jeśli Nawałka nie trafi do jego głowy, to już nikt tego nie zrobi. „Lewy” musi zrobić wszystko, aby pokazać że w ważnych meczach potrafi być liderem. Robert ma możliwość dołączenia albo do grupy Messiego, Müllera i Neymara albo do prawdziwych czempionów: Suareza, Diego Costy i Cristiano Ronaldo. Ten ostatni potrafi sam wygrywać mecze. Czy RL9 też na to stać?

6) Podjąć ostateczną decyzję co do taktyki

4-4-2 było naszym wyjściowym ustawieniem za czasów dobrej gry Milika i fenomenalnej współpracy byłego duetu z Borussii, czyli Błaszczykowskiego i Piszczka. Jeśli na treningach nie nastąpił wybuch sportowej złości i eskalacja umiejętności wyżej wymienionych piłkarzy, to zapomnijmy o tej formacji i przejdźmy na ustawienie 3-5-2.

W dalszym ciągu istnieje ryzyko, że zbyt małe doświadczenie i zgranie reprezentantów (szczególnie w linii obrony) spowoduje pojedyncze błędy. Ale ta taktyka ma dwa ogromne plusy. W dowolnym momencie możemy ją zamienić na 5-3-2, cofając wahadłowych i stawiając w bramce „autobus”. Albo zrobić zupełnie odwrotnie: przesunąć ich do przodu i przejść na ultra-ofensywne 3-4-3, jeśli nie będzie już czego bronić.

Adrian Jankowski

Źródło: własne
Dyskusja 77
24 cze 2018 | 11:50
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
powinnismy zrobic wszytsko, zeby wygladac lepiej fuizycznie niz w meczu z Senegalem. Wtedy jest szansa
23 cze 2018 | 22:58
-1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Zmiana Piszczka zagra Jędza , takie są zapowiedzi expertów z TVP info ,ale on przecież jest bez formy,broń Boże, żeby się spełniły zapowiedzi, wtedy tylko fart lewego nas uratuje.
23 cze 2018 | 16:35
+5
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Jedno jest pewne ten trenerzyna bez wiedzy gra w niedziele o posade.
23 cze 2018 | 14:24
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
ja na miejscu bońka sam bym wystawił skład jako wkład do garnituru niech siada na ławce i czeka aż lewy powie żeby zmiany przeprowadzić xd
23 cze 2018 | 09:53
+6
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Bardzo celna analiza;-))))
23 cze 2018 | 08:10
+8
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Na pewno selekcjoner to przeczyta XD
23 cze 2018 | 06:15
-3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Takie podpowiedzi to autor niech lepiej zachowa dla swoich kolegow przy wspolnej grze w fife. Selekcjoner to nie jasnowidz ktory przewidzi kto jakiego bledu nie popelni-.- kieruje sie tym co widzi na treningach. Frustracji i rozczarowania w duzej mierze sa winne wasze oczekiwania! Nie potrzebna nagonka nie jestesmy Niemcami ktorzy bronia tytulu tylko sredniakiem ktory nawet nie jest faworytem grupy mimo smiesznego rankingu.
23 cze 2018 | 01:40
(Edytowany)
Fabiański-(zaangażowanie i przedpole), Bereszyński, Bednarek, Rybus, Grosicki, Góralski, Krychowiak, Zieliński, Kownacki, Lewandowski, Teodorczyk
+3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Fabiański-(zaangażowanie i przedpole), Bereszyński, Bednarek, Rybus, Grosicki(za Błaszczykowskiego), Góralski, Krychowiak, Zieliński, Kownacki(za Grosickiego), Lewandowski, Teodorczyk
22 cze 2018 | 22:18
+10
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Jest siódma rzecz jaką Nawałka powinien zrobić na mecz z Kolumbią . Postawić na Fabiańskiego . W ten sposób oddał by bramkę we władanie piłkarza który nie grzeje ławy w lidze i nie gania w czasie meczu po piwo by stracić gola. Fabian jeśli już wychodzi z bramki to tylko po to by skutecznie przeprowadzić interwencję. Zawsze uważałem Szczęsnego za niewypał i wiem że w tym najważniejszym meczu , też coś spieprzy (o ile zagra ).
22 cze 2018 | 19:59
-3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Mam pytanie co musze zrobic zeby pisac takie teksty? Mysle ze zrobilbym to o wiele lepiej od autora :)
22 cze 2018 | 19:51
+3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
adam zagraj w ustawieniu 3 5 2 to typowe ustawienie ligi angielskiej najlepszej ligi swiata
22 cze 2018 | 18:47
(Edytowany)
"...podpowiadamy Nawałce..." HAHAHAHAHA dobre. A taki miał być z niego strateg i taktyk, nie do wyjebania. HAHAHAHAHAAAA Dla mnie to mięczak i pizda. Po golu na 0-2 to powinien wyzwać sędziego od chujów i patałachów i wymusić użycie VARu bo tak jak oni wprowadzili na boisko tego Senegalczyka to skandal. Po "wspaniałej asyście Krychowiaka" ten koleś strzelił gola. A co zrobił Nawałka?? Stanął jak pizda i skrzywił się jak dziecko po łyżce niedobrego syropu na kaszel. Wy ciągle wierzycie, ze ten gość może wpłynąć na grę tych swoich patałachów? Że może ustawić zespół, który wygra z Kolumbią?? Upatrujecie szansy na wygraną poprzez pryzmat powrotu Glika do gry?? Glik ma urwaną rękę... i jest obrońcą a polscy kopacze nie mają się w niedzielę bronić tylko strzelać gole...do bramki Kolumbii a nie tak jak Cionek do swojej. Ludzie ogarnijcie się i nie dajcie sobie robić gówna z mózgu. Już jest po ptokach więc nie dmuchajcie balonika razem z tymi pseudopismakami. W niedzielę kolejna dawka czarnego humoru. Dzięki Nawałka. Nawet Hitchcock lepszego thrillera by nie wymyślił
-2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
"...podpowiadamy Nawałce..." HAHAHAHAHA dobre. A taki miał być z niego strateg i taktyk, nie do wyjebania. HAHAHAHAHAAAA Dla mnie to mięczak i pizda. Po golu na 0-2 to powinien wyzwać sędziego od chujów i patałachów i wymusić użycie VARu bo tak jak oni wprowadzili na boisko tego Senegalczyka to skandal. Po "wspaniałej asyście Krychowiaka" ten koleś strzelił gola. A co zrobił Nawałka?? Stanął jak pizda i skrzywił się jak dziecko po łyżce niedobrego syropu na kaszel. Wy ciągle wierzycie, ze ten gość może wpłynąć na grę tych swoich patałachów? Że może ustawić zespół, który wygra z Kolumbią?? Upatrujecie szansy na wygraną poprzez pryzmat powrotu Glika do gry?? Glik ma urwaną rękę... i jest obrońcą a polscy kopacze nie mają się w niedzielę bronić tylko strzelać gole...do bramki Kolumbii a nie tak jak Cionek do swojej. Ludzie ogarnijcie się i nie dajcie sobie robić gówna z mózgu. Już jest po ptokach więc nie dmuchajcie balonika razem z tymi pseudopismakami. W niedzielę kolejna dawka czarnego humoru. Dzięki Nawałka. Nawet Hitchcock lepszego thrillera by nie wymyślił
A ja mogę dać Nawałce swoją radę? To będzie taka moja osobista rada do pana selekcjonera...dosłownie 2 słowa - "SPIEPRZAJ DZIADU"
22 cze 2018 | 19:30
-2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
no i znowu Janusze minusują. Już od wtorku minęły 3 dni, pismaki zaczęli pompować balonik i znowu gamonie zaczęliście wierzyć. Jesteście pustakami i frajerami. Wszystko można wam wmówić a gdy ktoś napluje wam na mordę to najpierw się pogniewacie a chwilę potem sami mówicie że to był deszcz. Tępe chuje, Kolumbia rozklepie polskich kopaczy lepiej niż Senegal i znowu sie obrazicie, wyzwiecie piłkarzyków i ich trenerka a 3 dni później znów dacie się nabrać i uwierzycie że wygrają z Japonią. A oni dostaną w dupę. Jesteście jak dzieci, którym bez końca można obiecywać wypad do wesołego miasteczka i worek słodyczy i gruszki na wierzbie bo i tak wiadomo, że uwierzycie i będziecie się modlić by tak się stało. W rzeczywistości nigdy nie dostajecie tego co wam obiecano ale i tak to nie problem bo przecież wierzyć i modlić się trzeba. WIARA, NADZIEJA, MIŁOŚĆ - a wy jak te cioty i ich 3 cnoty.
22 cze 2018 | 18:46
+7
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Szkoda że podobnego artykułu nie było na meczykach przed meczem z Senegalem. Adam by przeczytał i pewnie byśmy wygrali :D
22 cze 2018 | 17:47
(Edytowany)
I tak Polska odpadnie, to pewne. Smieszna reprezentacja smiesznego kraju z tym pozal sie selekcjonerem. Prosze o setke minusow, ale to wszystko tylko zimne fakty
-12
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
I tak Polska odpadnie, to pewne. Smieszna reprezentacja smiesznego kraju z tym pozal sie selekcjonerem. Prosze o setke minusow, ale to wszystko tylko zimne fakty
22 cze 2018 | 16:56
+20
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
nasi grali tak słabo i błędy były tak widoczne, że ta analiza jest dość oczywista ale zarazem bardzo trafna. Brawo.
22 cze 2018 | 22:52
+3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Prawda. I dlatego tym większą posiadam nadzieję, że Nawałka pójdzie po rozum i naprawde odświeży ten skład. Nie chcę nawet słyszeć o Miliku zbliżającym się do murawy bo mnie krew zaleje. To jest jeden mecz, który pokaże czy Nawałka ma jakieś jaja czy też nie. I przy okazji zadecyduje o jego losach.
22 cze 2018 | 16:27
+5
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Duzo bledow zostalo popelnionych juz przed meczem, w ustawieniu a przede wszystkim w doborze pilkarzy. Zwykle gramy wiekszosc akcji skrzydlami z zabezpieczeniem srodka pola przez dwoch defensywnych pomocnikow a w tym meczu poza Krychowiakim zagrali sami ofensywnie usposobieni pilkarze ktorzy nie maja predyspozycji w grze defensywnej jak np. Zielinski... Ponadto bledem jest wystawianie Rybusa bo raz ze facet ma 170 w kapeluszu a dwa ze bardzo slabo kryje, wlasciwie to nie jest zaden obronca bo czesciej go widzialem jak dosrodkowywal niz przecinal akcje rywali co idzie mu wyjatkowo nieudolnie. Nie wspominajac o tym ze jest praktycznie nieprzydatny przy stalych fragemntach gry ze wzgledu na wzorst. Najdziwniejsze jest to zeby bylismy tak ofensywnie usposobieni a zagralismy tak bojazliwie z przodu, bardzo trudno zrozumiec o co chodzilo Nawalce ale mam nadzieje ze za to zaplaci.
22 cze 2018 | 16:26
-4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Piszcza zmienić? Bo w jednym meczu poszlo mu słabo? Kurna przeciez on gra regulanie jest w ddb kondycji i jego wejscia w pole moga sie okazac kluczowe
22 cze 2018 | 17:57
+3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Tak było, ale nie jest. W meczu z Chile, Litwą i z Senegalem Piszczu był kompletnie bez sił i bez formy. Dlatego tu nie chodzi o jeden mecz. Zresztą pierwsza bramka na turnieju idzie na jego konto.
22 cze 2018 | 16:22
+10
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
A mnie zastanawia czy oni nie są przypadkiem źle przygotowani do turnieju przez panów od przygotowania fizycznego? Jeżeli tak, jeżeli zostali podczas przygotowań zajechani, to nie chcę nikogo martwić ale żadne zmiany nam nie pomogą.
22 cze 2018 | 18:03
+2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Teraz są ociężali, bo oni przygotowywali się na mecze pucharowe, po wyjściu z grupy. Wtedy mieli odpalić turbo. Rywali w grupie mieliśmy ograć lekko, łatwo i przyjemnie. Nawałka pewnie znowu liczył na Lewego. Tymczasem zrobiło się niemiło, bo fazy pucharowej może nie być, a wtedy forma im się może przydać, ale przy gierkach w siatko-nogę na plaży.
22 cze 2018 | 19:50
(Edytowany)
Wątpię, żeby Nawałka zakładał, że Polska łatwo awansuje do play-off. Nie jest takim ryzykantem. Gdyby dostał taką grupę, jak Anglicy, to może, ale nie dostał. Musiał wiedzieć, że Senegal i Kolumbia to bardzo mocni rywale, a i Japonia jest w stanie z Polską wygrać. Trudno natomiast oceniać przygotowanie fizyczne po meczu z Senegalem - który ma chyba najsilniejszych piłkarzy na całym globie.
+2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Wątpię, żeby Nawałka zakładał, że Polska łatwo awansuje do play-off. Nie jest takim ryzykantem. Gdyby dostał taką grupę, jak Anglicy, to może, ale nie dostał. Musiał wiedzieć, że Senegal i Kolumbia to bardzo mocni rywale, a i Japonia jest w stanie z Polską wygrać. Trudno natomiast oceniać przygotowanie fizyczne po meczu z Senegalem - który ma chyba najsilniejszych piłkarzy na całym globie. Ruch był - nasi przebiegli w tym meczu aż 110 kilometrów, to jeden z najlepszych wyników w pierwszej kolejce fazy grupowej. A pojedynki siłowe z gigantami z Senegalu musieli przegrywać.
22 cze 2018 | 20:03
(Edytowany)
Wypowiedziałem się ironicznie, bo przecież żadnych szczegółów odnośnie przygotowania fizycznego nie znam. No i zgadzam się, że murzyni fizycznie bili nas na głowę. Dlatego oprócz dziwnej taktyki Nawałkę obciąża także to, że nie wystawił na pierwszą połowę wszystkich osiłków jakich mamy. W obronie choćby Bednarek i Jędrzejczyk za Cionka i Rybusa, a w pomocy Góralskiego za Zielińskiego i w ataku Teo za Milika. Tak powinniśmy wyjść na Senegal i podjąć walkę. W drugiej połowie ewentualnie jakieś zmiany w zależności od wyniku i obrazu gry.
+2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Wypowiedziałem się ironicznie, bo przecież żadnych szczegółów odnośnie przygotowania fizycznego nie znam. No i zgadzam się, że murzyni fizycznie bili nas na głowę. Dlatego oprócz dziwnej taktyki Nawałkę obciąża także to, że nie wystawił na pierwszą połowę wszystkich osiłków jakich mamy. W obronie choćby Bednarka i Jędrzejczyka za Cionka i Rybusa, a w pomocy Góralskiego za Zielińskiego i w ataku Teo za Milika. Tak powinniśmy wyjść na Senegal i podjąć walkę. W drugiej połowie ewentualnie jakieś zmiany w zależności od wyniku i obrazu gry.
22 cze 2018 | 21:53
(Edytowany)
W takim razie wybacz za niewyczucie ironii. Co do zmian, to - będąc z rocznika 81 - doskonale pamiętam pierwszy mecz polskiej drużyny w Lidze Mistrzów. Janas wtedy postanowił posadzić na ławce lidera drużyny, malutkiego Leszka Pisza, gdyż rywalem byli rośli Norwegowie. Ostatecznie wprowadził Pisza w drugiej połowie, a ten rozbił bank, zaczynając od strzelenia gola głową ;) To dobry przykład, że niekoniecznie trzeba wygrywać wszystkie pojedynki siłowe, żeby wygrać mecz. Zresztą Góralski w tym elemencie dużej różnicy by nie zrobił, to piłkarz również niewielkiego wzrostu, Gueye czy Ndiaye by nie przepchnął, ale to właśnie jego wprowadziłbym, że wzmocnić środek. Jednak nie kosztem Zielińskiego, a Milika. Teodorczyk moim zdaniem nie zdziałałby wiele, dublowaliby się z Lewym. Czego najbardziej brakowało, to drugiego defensywnego pomocnika do przeszkadzania i rozbijania kontr Senegalu. Stawiając na 4-4-2 z jednym defensywnym Nawałka bardzo mnie zaskoczył. Może wyobrażał sobie, że Polacy - zawsze mocni na początku, szybko strzelający pierwszego gola - władują Senegalowi bramkę, a później przejdą do bardziej defensywnego wariantu. Nie wiem, co nim powodowało, ale takie ustawienie przy zachowawczej taktyce Senegalczyków, od początku czających się na kontry - taktyce oczywiście jak najbardziej do przewidzenia - trudno zrozumieć. Zwłaszcza, że akcje z głębi i tak rozgrywał głównie Pazdan, a nie Zielu. Może, wierząc w moc duetu Lewy-Milik, naprawdę wierzył, że zmusi Senegal do gonienia wyniku? A może niewiele z tego rozumiem. Pozdrawiam.
+3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
W takim razie wybacz niewyczucie ironii. Co do zmian, to - będąc z rocznika 81 - doskonale pamiętam pierwszy mecz polskiej drużyny w Lidze Mistrzów. Janas wtedy postanowił posadzić na ławce lidera drużyny, malutkiego Leszka Pisza, gdyż rywalem byli rośli Norwegowie. Ostatecznie wprowadził Pisza w drugiej połowie, a ten rozbił bank, zaczynając od strzelenia gola głową ;) To dobry przykład, że niekoniecznie trzeba wygrywać wszystkie pojedynki siłowe, żeby wygrać mecz. Zresztą Góralski w tym elemencie dużej różnicy by nie zrobił, to piłkarz również niewielkiego wzrostu, Gueye czy Ndiaye by nie przepchnął, ale to właśnie jego wprowadziłbym, że wzmocnić środek. Jednak nie kosztem Zielińskiego, a Milika. Teodorczyk moim zdaniem nie zdziałałby wiele, dublowaliby się z Lewym. Czego najbardziej brakowało, to drugiego defensywnego pomocnika do przeszkadzania i rozbijania kontr Senegalu. Stawiając na 4-4-2 z jednym defensywnym Nawałka bardzo mnie zaskoczył. Może wyobrażał sobie, że Polacy - zawsze mocni na początku, szybko strzelający pierwszego gola - władują Senegalowi bramkę, a później przejdą do bardziej defensywnego wariantu. Nie wiem, co nim powodowało, ale takie ustawienie przy zachowawczej taktyce Senegalczyków, od początku czających się na kontry - taktyce oczywiście jak najbardziej do przewidzenia - trudno zrozumieć. Zwłaszcza, że akcje z głębi i tak rozgrywał głównie Pazdan, a nie Zielu. Może, wierząc w moc duetu Lewy-Milik, naprawdę wierzył, że zmusi Senegal do gonienia wyniku? A może niewiele z tego rozumiem. Pozdrawiam.
23 cze 2018 | 10:17
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Góralski osiłkiem nie jest, ale twardy i waleczny. Natomiast Teo wymieniłem dlatego, że on też walczak jest i mógłby grać wysuniętego, a Lewy za podwieszonego. Generalnie obaj się zgadzamy co do tego, że skoro już było dwóch napastników to i Krycha powinien dostać w środku kogoś do pomocy. Nie rozumiem Nawałki, ale wydaje mi się, że on nie daje sobie rady z presją. Podczas meczu ewidentnie się gość zawiesza. Robi się taki jak to mówią "nieobecny-nieprzytomny". Podobnie było na ME. Poza tym za bardzo przywiązany jest do nazwisk, ale to cecha wielu trenerów.
22 cze 2018 | 16:09
+13
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Najlepiej byłoby zmienić grupę na taką w której są San Marino, Seszele i Papua Nowa Gwinea... choć ta Papua to może być nawet groźna.
22 cze 2018 | 16:06
+5
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
jezeli nasi pilkarza, nie beda po stracie pilki od razu biegac zeby ja odebrac, jak reszta zespolow, czyli zapiepszac na murawie, nie ma co mowic o taktyce i pilkarzach, spojrzmy prawdzie w oczy, Iran, Maroco, kazdy biega walczy, robi akcje, tam nie ma nazwisk,.. za daleko odjechaliscie z tymi swoimi obliczeniami kto co i jak ^^ w naszej kadrze podstawy leza, brak motywacji zeby biegac,.. oddac koszuli z Orlem co niektorzy powinni.
22 cze 2018 | 15:58
+7
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Nawałka czytej meczyki bo tu ekspertów od luja :D
22 cze 2018 | 15:49
+21
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Za co ten gość zarabia 100 tys. zł miesiecznie, skoro mamy mu jeszcze podpowiadać.
22 cze 2018 | 15:17
+6
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Tylko Sławomir Puszko :-D
22 cze 2018 | 14:38
(Edytowany)
Komentarz usunięty
Komentarz usunięty
22 cze 2018 | 14:37
+11
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
A może w końcu posadzimy na ławce Krychowiaka? Ten człowiek broni się jakimiś dziwnymi statystykami, ale prawda jest taka, że z nim środek pola jest przerażająco niepewny. Nigdy nie wiadomo, kiedy straci piłkę i w wątpliwy sposób asekuruje kolegów.
Nie dajmy się zmylić jego bramką. Tak samo jak asystą Grosickiego, który zmarnował masę sytuacji z powodu swoich braków i nieogrania ostatniego. Poza tym nie miał siły biegać po 60 minutach.
Wydaje mi się, że należy odsunąć Krychowiaka, Grosickiego, Milika, Błaszczykowskiego i Piszczka i wsadzić na ich miejsce ogranych, młodszych zawodników?
Rybus spokojnie może grać na lewym skrzydle zamiast Grosickiego (z Senegalem więcej dał w ofensywie mimo że był obrońcą), Bereszyński bezproblemowo zastąpi Piszczka a Kownacki może być na prawym skrzydle (grywał tak w Sampdorii). Poza tym można go wtedy ustawić z Beresiem i Linnetym, żeby prawa strona była ze sobą zgrana w klubie.
Co Wy na to?
22 cze 2018 | 14:50
-1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Popieram.
22 cze 2018 | 16:26
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Aktualnie nie możęmy pozwolić sobie na gre bez Grosika czy Krychowiaka.Takżę zapomnij.Ktoś tu mówił o z graniu.A wymieniejąc połowe składu, w tym niemal wszyskich bocznych,który są ze sobą super zgrani,kompletnie nic nam nie da.
22 cze 2018 | 14:18
+6
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Hehe czyli musimy zmienic wszystko niestety;( smutne ale prawdziwe nistety
22 cze 2018 | 14:09
+18
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
1. Selekcjonera
2. prezesa PZPN
3. Wziac ludzi grajacych na pelnym gazie jak Mierzejewski zamiast ludzi ktorzy dopiero co wrocili ze szpitala - Milik, Blaszczykowski
4. odmlodzic sklad, 30 latkom + niestety trzeba podziekowac .podziekowac za wklad w eliminacje i czesc.
5. Skoro na Islandii jest 500 licencjonowanych trenerow na 340tys mieszkancow to my powinnismy miec 58824 trenerow
6. do kadry nie brac kolesi z ukladow i klaunow rozweselaczy, jak chca to niech jada za swoje pieniadze i nie blokuja miejsca w skladzie.
22 cze 2018 | 14:33
(Edytowany)
o Mierzeju napiszą ci, że "liga ogórkowa", Nawałka do wyjebania w te pędy. Tak szczerze, to gdyby nie FART na ME to już by go nie było. TRZEBA CZŁOWIEKA Z WIZJĄ a nie trenera który zabiera na MŚ ławke, szpital i anenta 0,7
+15
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
o Mierzeju napiszą ci, że "liga ogórkowa", Nawałka do wyjebania w te pędy. Tak szczerze, to gdyby nie FART na ME to już by go nie było. TRZEBA CZŁOWIEKA Z WIZJĄ a nie trenera który zabiera na MŚ ławke, szpital i anenta 0,7
22 cze 2018 | 14:02
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Sezon na każdy jest selekcjonerem i wie wszystko lepiej od sztabu szkoleniowego oficjalnie rozpoczęty.
22 cze 2018 | 13:23
+12
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Obawiam się, że Nawałka nie zna meczyki.pl i nie będzie żadnego planu B, zresztą jak zawsze. Nie będzie nawet planu A i pół. Jak dotychczas, sił starczało na początek meczu, później obrona Częstochowy, ale w przypadku Senegalu, tak jak i w przypadku Danii na wyjeździe, jeszcze nikogo nie nauczyły nic słowa tamtejszych trenerów - "wiedzieliśmy jak zagrają Polacy i mieliśmy dobrą taktykę, żeby zniwelować ich siłę". Pressing i kontry od połowy boiska. Na to nigdy nie mamy planu. Oczywiście nikt tego nie przewidział, tak samo jak braku formy połowy graczy...
A swoją drogą Janecki - autorytet TVP, specjalista od wszystkiego - polityki, piłki, historii, matematyki... A co na to Owsiak i Rodowicz? Obawiam się też, że jak zawsze media napompowały balonik, teraz im głupio i będą się domagać zwolnienia trenera (bo "minumum półfinał") i mamy powtórkę z rozrywki.
22 cze 2018 | 14:53
+2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Janecki może autorytetem od piłki nie jest i może ma współudział w pompowaniu balonika, ale nie zmienia to faktu, że Nawałka w meczu z Senegalem się pogrążył.
22 cze 2018 | 13:08
+50
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Zapewne Nawałka odpalił już meczyki, przeczytał niniejszy artykuł i po treningu zarządził zbiórkę aby przekazać sztabowi nowe założenia na Kolumbię :D:D:D
22 cze 2018 | 13:06
-6
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Reca, Szymański, Kucharczyk - ich bym widział w miejsce niektórych statystów.
22 cze 2018 | 13:06
+24
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
To co kurwa Nawałka robił przez cały prawie rok? Sprawdzał wprowadzał nowych, którzy całkiem nieźle się sprawdzali a przyszedł mundial i wystawił starą rozklekotaną już kadrę!! Teraz to zmiany składu huj dadzą, bo zespół musi się zazębić w meczach, zgrać. Widać, że najlepsze są w tych mistrzostwach ograne zespoły a nie zlepki gwiazd. Nawet wracając do ekip Górskiego i Piechniczka to grały scementowane zespoły a korekty były niewielkie. Piechniczek do tego nie miał samych wirtuozów ale zgrany zespół, Górski miał wszystko a przede wszystkim facetów z jajami, którzy nie płakali jak nie szło i nigdy się nie poddawali
22 cze 2018 | 13:02
Komentarz usunięty
Komentarz usunięty
22 cze 2018 | 12:55
-17
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
rozumiem że taka jest praca dziennikarzy, ale sam tytuł tego gównianego artykułu pokazuje jacy jesteście nierozgarnięci, myślicie że Nawałka przeczyta te wypociny i będzie główkował nad składem i taktyką? haha nie, on dobrze wie co robić i wierzę że podejmie dobre decyzje na niedziele, a ten artykuł jest chyba tylko po to żeby janusze polaczki które "kibicują" tylko podczas wielkich turniejów mieli co czytać
22 cze 2018 | 13:13
+22
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
wkurwiające jest nazywanie rodaków polaczkami nie wiadomo jakimi by januszami nie byli i co w tym kurwa złego że są ludzie co kibicują tylko w wielkie turnieje? mają śledzić i podniecać się ekstraklapą i LM w której nigdy nas nie ma?
22 cze 2018 | 12:30
Komentarz usunięty
Komentarz usunięty
22 cze 2018 | 12:16
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
W lini obrony widziałbym na środku raczej Glika i Pazdana, dobrym pomysłem jest dla mnie 3-5-2 bo nasze 4-4-2 się nie sprawdziło. Formacja i skład to swoją drogą, ta kadra potrzebuje wiary w siebie, muszą grać ze spokojem, mało chaotycznie i najważeniejsze ZOSTAWIĆ KURWA PŁUCA I SERCE w tym meczu!
22 cze 2018 | 12:16
+18
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Byli sobie Polak Rusek i Niemiec, spotkali się i Niemiec mówi:
- Ja to potrafię kataną przeciąć muchę na dwie równe części!
Na to Rusek:
- No to się przekonajmy.
Znaleźli jakąś muchę, zaczyna lata. Niemiec wziął zamach kataną i bum-mucha przecięta na dwie równe części. Odzywa się Rusek:
- E tam, ja to potrafię muchę przeciąć na cztery równe części!
Zrobili tak samo jak w przypadku Niemca, Rusek bierze zamach kataną i bum-mucha przecięta na cztery równe części. Odzywa się Polak:
- A ja zrobię coś, czego nikt nie potrafi.
Poszukali trzecią muchę, Polak bierze zamach kataną i bum, lecz mucha żyje-spokojnie sobie leci, Rusek i Niemiec się śmieją:
- Ty Polak nic nie potrafisz! Nawet muchy na pół przeciąć nie umiesz!
Polak na to:
- Kto mówił, że będę ją na pół przecinał? Ja ją obrzezałem!
22 cze 2018 | 12:11
+11
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Wyraźnie nie mają sił na mocną grę przez 90 min. Lepiej w takim razie mocno zagrać pierwszą połowę i zdobyć przewagę bramkową a w drugiej połowie ekonomicznie bronić wyniku, niż na odwrót czyli ekonomicznie w pierwszej połowie aby wystarczyło sił na drugą. Jak jest dobry wynik to gra się łatwiej mimo zmęczenia.
22 cze 2018 | 12:10
-1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Ja postawiłbym w obronie na duet Bednarek-Glik. Glik z wiadomych względów, natomiast Bednarek imponuje mi od swojego debiutu przeciwko Chelsea. Oglądałem jego mecze i jest zwyczajnie lepszy od Pazdana, a przede wszystkim po przebiegnięciu 20 metrów nie łapie powietrza w płuca, jakby nie było w nim tlenu. Co prawda straciliśmy bramkę można powiedzieć, że przez niego, ale tak naprawdę tą drugą bramkę to straciliśmy przez sędziego, który wpuszczeniem na boisko w złym momencie Senegalczyka zrobił przeogromne zamieszanie.
22 cze 2018 | 15:02
-4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Obawiam się, że Glik nie nadaje się do gry, a pojechał na turniej żeby się kasa zgodziła. Smutne to, ale chyba tak jest.
22 cze 2018 | 15:11
+2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Jaka kasa? Tyle co on dostaje za występy w reprezentacji to jak kieszonkowe w porównaniu do tego co zarabia w Monaco. Poza tym w Monaco nie musi płacić podatków, więc zarabia jeszcze więcej. Pierdolisz jak potłuczony, a w ogóle nie orientujesz się w temacie.
22 cze 2018 | 16:00
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Nie chodzi o kasę za występy na MŚ. Jest kasa z reklam.
22 cze 2018 | 12:05
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Ale też trzeba trochę obronić to czemu Milik gra.. bo wszyscy się burzą jak to możliwe skoro on jest tak słaby...
Przypominam tylko, że od zakończenia kontuzji grał całkiem fajnie w Napoli strzelając kilka ładnych bramek .. więc były przesłanki do tego żeby go wystawić .....a że się ZNOWU w reprezentacji nie sprawdził to inna kwestia..
22 cze 2018 | 15:06
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
W Napoli po kontuzji grał ogony, a jego gra wcale nie była jakaś rewelacyjna. Poza tym już jego występy w meczach z Chile i Litwą były wystarczającym sygnałem aby nie brać go pod uwagę do gry w podstawowej jedenastce.
{{comment.created_datetime}}
(Edytowany)
{{comment.user_score.team_A_name}}
{{comment.user_score.team_A_score}}:{{comment.user_score.team_B_score}}
{{comment.user_score.team_B_name}}
Edytuj (jeszcze przez {{minuteUnit}})

Terminarz - Mistrzostwa Świata

FT
4-2
{{match.status}}'
{{match.score}}

Strzelcy {{title}} - Mistrzostwa Świata

#
Zawodnik
Bramki(karne)
Asysty
Bramki
Asysty
Żółte kartki
Czerwone kartki
Łącznie
1
6 (3)
2
4 (0)
3
4 (0)
4
4 (0)
5
4 (1)
6
4 (3)
7
3 (0)
8
3 (0)
9
3 (0)
10
3 (0)
{{$index + 1}}
{{player.value_1}}
{{player.value_1}}
{{player.value_2}}
{{player.value_3}}
Ranking

Bukmacherzy

Jeden z największych legalnych bukmacherów w Polsce. Brak ryzyka na start!
Borek i Smokowski polecają grę u tego bukmachera. Skorzystaj z podwojenia na start!
Firma, którą znają wszyscy. Jeden z najstarszych i najbardziej rozpoznawalnych polskich bukmacherów.
Do góry Czat News Tabela Strzelcy Dyskusja
×
Włącz powiadomienia przeglądarkowe i otrzymuj od nas najważniejsze wiadomości sportowe! Kliknij w poniższą instrukcję i dowiedz się, jak to zrobić.