AC Milan. Zlatan Ibrahimović wskazał najlepszego piłkarza w historii. "Dla mnie on jest futbolem"

Zlatan Ibrahimović wskazał najlepszego piłkarza w historii. "Dla mnie on jest futbolem"
Daniele Mascolo / Press Focus
Autor: Marcin Karbowski 26 lut 2021 | 07:40
Zlatan Ibrahimović wskazał najlepszego gracza w historii futbolu. Jego zdaniem na takie miano zasługuje Ronaldo Luis Nazario de Lima.
Debata o tym, kto jest najlepszym piłkarzem w historii, trwa od wielu lat. Najpierw w tym kontekście mówiono głównie o Pele i Diego Maradonie, ale w ostatnich latach coraz śmielej zaczęto dołączać do tej dwójki Leo Messiego i Cristiano Ronaldo.
Ibrahimović ma zupełnie inne spojrzenie na tę sprawę. Wskazał Ronaldo, ale tego brazylijskiego.
- Nie muszę go opisywać. Zawsze mówię, że są zawodnicy, którzy grają w piłkę, i tacy, którzy są futbolem. Dla mnie Ronaldo jest futbolem. Każdy chciał grać tak, jak on - stwierdził Ibrahimović.
Napastnik Milanu komplementując Ronaldo nie wspomniał nawet o strzelanych przez niego golach. Zwrócił uwagę na inny aspekt.
- Sposób, w jaki się poruszał, w jaki wykonywał kroki, w jaki dryblował... Dla mnie bez wątpienia jest najlepszym graczem w historii - powiedział Szwed.
Ronaldo grał m.in. w PSV Eindhoven, Barcelonie, Interze Mediolan, Realu Madryt i Milanie. Dwa razy był w kadrze Brazylii, która zdobyła mistrzostwo świata. W 1994 roku nie zagrał na mundialu ani jednego meczu, osiem lat później został królem strzelców turnieju.
Źródło: goal.com

Tabela ligowa - Serie A

#DRUŻYNAMZ+/-PKT
1
32234276
2
32202266
3
32193465
4
32193565
5
32203463
6
3118758
7
3216855
8
3213449
9
3212-342
10
3211041
11
3210-438
12
329-836
13
328-1233
14
327-1333
15
328-1833
16
316-831
17
327-2731
18
327-1828
19
323-3320
20
324-4215
1510 PLN

Oferta powitalna 1200 1510 PLN złożona z aż trzech bonusów! 281 PLN zakład bez ryzyka, 29 PLN freebet i 1200 PLN od depozytu. Kod MEGABONUS

2230 PLN

Zakład bez ryzyka 200 210 PLN + darmowy zakład za 20 PLN + bonus od pierwszej wpłaty 2000 PLN

1600 PLN

Na start 1600 PLN: gra bez ryzyka do 600 zł, bonus od depozytu 1000 PLN. Kod MEGABONUS

550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550

584 PLN

Z kodem promocyjnym MECZYKI cashback 500 PLN + freebet 34 PLN za pierwszą wpłatę + bonus 50 PLN

Dyskusja 57

26 lut 2021 | 08:02
0
każdy kto widział Ronaldo w akcji przyzna mu rację, to była bestia. takie combo Messiego i CR7, do tego niesamowita technika, gość miał wszystko. szkoda, że kontuzje nie pozwoliły mu grać dłużej na takim poziomie.
26 lut 2021 | 08:11
0
oj , tak ,
jak dla mnie najlepszy piłkarz XXI wieku ,
i w Historii tylko może z 3 - 4 prezentowało ten poziom
26 lut 2021 | 08:39
0
jak dla mnie najlepszy piłkarz XX i XXI wieku
28 lut 2021 | 18:32
0
co do XX nie wiem bo piłka się od czasów Pele tak zmieniła że nie da się porównać Nazario do Pele czy Gerda Mullera
1 mar 2021 | 09:29
(Edytowany)
ale pilka od czasow brylowania ronaldo takze sie zmienila. jakby nie bylo minelo juz ponad 20 lat. nic nie stoi w miejscu.
0
ale pilka od czasow brylowania Ronaldo takze sie zmienila. jakby nie bylo minelo juz ponad 20 lat. nic nie stoi w miejscu. jak widzisz trudno porownac Ronaldo Luís Nazário de Lima do Cristiano Ronaldo albo Leo Messi. dlatego wybor najlepszego pilkarza to kwestia indywidualna kazdego kibica z osobna.
3 mar 2021 | 10:52
0
Dokładnie , dla mnie to Pele w XX i Ronaldo Nazario w XXI
ale takie porównania zawsze będą że Messi czy Maradona itd
26 lut 2021 | 08:42
(Edytowany)
Był najlepszym piłkarzem świata z 15 kg nadwagi, ciekawe jakby grał gdyby żył w czasach siłowni i biomechaniki.
0
Był najlepszym piłkarzem świata z 15 kg nadwagi, ciekawe jakby grał gdyby żył w czasach siłowni, biomechaniki i diety bezglutenowej.
26 lut 2021 | 11:19
0
pewnie tak samo, za slaba glowe mial, wtedy tez mieli dostęp do silki a dieta bezglutenowa rowniez istniala ale po anegdotce w ktorej luis zjadl kilogram makaronu z sosem a pozniej maczal w nim pajde chleba to dlugo by na takiej diecie nie pociagnal
26 lut 2021 | 08:15
0
No takiego drugiego już nie było później na boisku. Zlatan 100% racja.
26 lut 2021 | 08:34
0
prawdziwy Ronaldo :)
26 lut 2021 | 08:43
0
Sorry ale takie pitolenie ze prawdziwy Ronaldo to jest śmieszne . Na sile umniejszanie wyczynu CR7, który jest wraz z Messim najlepszy na świecie od ponad dekady i nikt tego nie zmieni nawet Wy, którzy najlepiej wspominacie czasy dzieciństwa gdzie był Ronaldo lub Ronaldinho . Tak samo z Pele.
Rada dla was - obudźcie się
26 lut 2021 | 09:27
0
No ale tak już jest każdy najbardziej wspomina swoich idoli z dzieciństwa. Ty masz z 10 lat to wspominasz tych z ostatniego dziesięciolecia, koledzy wyżej wolą Ronaldo bo go bo obserwowali jak byli młodsi. Moim idolem był Deyna, który zresztą podobnie jak Ronaldo, nie był aż tak bardzo doceniany za swój talent.
26 lut 2021 | 09:54
0
Bzdura ja w dzieciństwie oglądałem Baggio, Laudrupa czy Van Bastena i nadal nie wymieniłbym ani ich ani Ronaldo, Ronaldinho czy Henryego jako najlepszego w historii. Ronaldo był świetny ale szybko zgasł, dla porównania Cristiano Ronaldo od 15 lat gra na najwyższym poziomie i wykręca liczby o których znaczna większość może pomarzyć. Starczy nie być zaślepionym czasami dzieciństwa.
26 lut 2021 | 10:05
(Edytowany)
Ale co to ma do rzeczy? Chyba już 5 razy było tutaj napisane że Ronaldo przegrał walkę z kontuzjami. Niestety dużo piłkarzy z biednych domów Ameryki Południowej czy Afryki często przegrywa z kontuzjami. Jest to skutkiem nieodpowiedniej diety w dzieciństwie. nie do przecenienia jest też fakt, że w czasach obecnych w każdych rozgrywkach jest coraz więcej meczy w sezonie. Kiedyś zawodnicy nie grali tak często. Medycyna sportowa tez jest teraz rozwinięta bardziej o milion procent i piłkarze po kontuzjach wracają szybciej i są mocniejsi. Takich powodów mogę wymieniać jeszcze przynajmniej z 57 ale trochę mi się nie chce tego tłumaczyć bo sam powinieneś to wiedzieć chyba....
Dlatego ciężko porównać kto był lepszym piłkarzem Maradona czy Pele a Cristiano czy Messi.
0
Ale co to ma do rzeczy? Chyba już 5 razy było tutaj napisane że Ronaldo przegrał walkę z kontuzjami. Niestety dużo piłkarzy z biednych domów Ameryki Południowej czy Afryki często przegrywa z kontuzjami. Jest to skutkiem nieodpowiedniej diety w dzieciństwie. Nie do przecenienia jest też fakt, że w czasach obecnych w każdych rozgrywkach jest coraz więcej meczy w sezonie. Kiedyś zawodnicy nie grali tak często przez co ciężko było o wykręcenie takich liczb. Boiska są teraz szybsze, nawet murawę hoduje się i przycina czy podlewa tak by piłka była na niej najszybsza. Medycyna sportowa tez jest teraz rozwinięta bardziej o milion procent i piłkarze po kontuzjach wracają szybciej i są mocniejsi. Takich powodów mogę wymieniać jeszcze przynajmniej z 57 ale trochę mi się nie chce tego tłumaczyć bo sam powinieneś to wiedzieć chyba....
Dlatego ciężko porównać kto był lepszym piłkarzem Maradona czy Pele a Cristiano czy Messi.
26 lut 2021 | 10:25
0
Tyle że Ronaldo i Messi zaczynali grać na topowym poziomie kiedy jeszcze Nazario z Ronaldinho biegali po boiskach w swoim prime. Oboje też pochodzą z biednych rodzin, to nie jest tak że od urodzenia mieli dietetyka który liczyłby im każdą kalorię. Chyba nie chcesz mi powiedzieć że Cristiano który w dzieciństwie żywił się odpadkami z maka odżywiał się odpowiednio. Z Pele i Maradoną można jeszcze dyskutować bo to rzeczywiście kompletnie inne czasy ale z Nazario już średnio.
26 lut 2021 | 10:57
0
absolutnie nie jest cięzko porównać. Chocby z tego powodu, ze nikt nie ma wątpliwosci ze obecnie futbol jest o wiele bardziej zaawansowany niz kiedyś, fizycznie, taktycznie, pod kazdym względem.
Więc obecne wyczyny są dużo trudniejsze do powtórzenia niż kiedyś.
Co nie znaczy ze Pele czy Maradona byli kiepskimi piłkarzami, ale wykręcanie takich liczb jak Messi czy CR7 w czasach najbardziej rozwiniętego futbolu mówi samo za siebie.
26 lut 2021 | 12:07
0
Czy trudniejszy to nie wiem, napiszę jeszcze raz i może z jakimiś myślnikami zeby było ci lepiej zrozumieć?!? ok :
- murawa jest teraz specjalnie projektowana by piłka chodziła szybciej, baaa w ogóle teraz po takich nowoczesnych murawach to się biega nawet szybciej i łatwiej, kiedyś to w większości były kartofliska i zasiana zwykłą trawa dla krów....
- nawet piłki są projektowane by grało się nimi łatwiej
- nie będę mówił nawet o butach czy strojach piłkarskich bo chyba jest to oczywiste (kiedyś to biegali w takich sympatycznych workach)
- medycyna sportowa i fizjoterapia potrafią teraz sprawić cuda i postawić sportowca do gotowości w 24 godziny od ostatniego meczu.
- diety piłkarzy i ich tryb życia są teraz nastawione na odnoszenie sukcesu, kiedyś nikt nie przejmował się tym czym je, co pije i jak żyje - nie było to w ogóle ani znane ani dobrze widziane (jak ktoś odżywiał się dobrze to musiał być gejem kiedyś)
- jak można wykręcić takie liczby jak na przykład kiedyś na MŚ grało 24 drużyny a w eliminacjach o dziesiątki mniej państw niż dzisiaj - no ale niech ci będzie nie jest ważna ilość meczy
-mogę tak wymieniać różnice do rana....
Dlatego nie ma sensu porównywać bo nikt nie wie czy Messi i Cristiano przebili by się do piłki w czasach Maradony i Pele i odwrotnie.

A wracając do głównego TEMATU ROZMOWY O IDOLACH Z DZIECIŃSTWA!!!!!! to obejrzał bym jakiś dobry mecz z Deyną , chyba poszukam na necie.
27 lut 2021 | 17:33
0
Z Deyną jest niestety ten problem że mimo iż jest jednym z najlepszych piłkarzy swojej dekady to nikt go za granicą nie pamięta bo w swoim czołowym momencie kariery (który trwał z 4 lata 1970 - 74) nie grał w czołowych wtedy Bayernie czy Ajaxie
28 lut 2021 | 02:33
0
To odkryłeś Amerykę :) może jeszcze powiesz dlaczego nie grał to już wtedy trafisz w sedno - podpowiem ci nie było wtedy takiego fejsbuka jak teraz ;)
28 lut 2021 | 18:25
0
ale takie buce jak ty były : )

to uczucie kiedy zaczynasz kulturalnie rozmowę a drugi rozmówca cię bierze za debila z góry .
polecam terapię na redukcję ego
28 lut 2021 | 18:41
0
Nie wiem czemu mnie wyzywasz no ale niektórzy już tak mają , ze bez obrażania anonimowo w Internecie nie potrafią żyć... Smutne trochę takie życie no ale cóż.
Ja cię serdecznie pozdrawiam i nie zamierzam zniżać się do twojego poziomu i wyzywać cię anonimowo w Internecie.
3 mar 2021 | 10:50
0
nie wyzywam tylko nie potrafię zrozumieć czemu jak kulturalnie zaczynam wątek o tym że Deyna w skali światowej jest prawie anonimowy to bierzesz mnie za idiotę ? Dystansu trochę ok ?
i może ten mój ''buc'' był nie na miejscu ale przynajmniej nie biorę ludzi z góry za debili . Miłego Dnia
3 mar 2021 | 11:53
0
Ok, ok, sory że zapytałem cię - jak myślisz czemu nie grał w tamtym okresie za granicą? Jak mogłem zadać takie pytanie?!? To chyba ja jestem idiotą.. Przepraszam za to pytanie.. Dla kogoś kto żył w tamtym okresie pytanie i odpowiedź jest prosta i oczywista, no ale dla młodszych może być faktycznie bardzo skomplikowana i nie na miejscu. Jeszcze raz z góry przepraszam za to pytanie i serdecznie pozdrawiam
26 lut 2021 | 10:40
0
Odkąd CR7 odszedł z Realu obaj panowie obniżyli mocno loty. Obecnie ani jeden, ani drugi nie jest najlepszy.
26 lut 2021 | 23:52
0
Bo ma 36 lat więc wiek swoje robi ale poziom trzyma cały czas jak na ten wiek. Rekordzistą jest w LM i bramek ogółem.
26 lut 2021 | 18:07
(Edytowany)
Dyskutujecie kto jaki był, jak grał i co osiągnął l, a s twierdzenie "prawdziwy Ronaldo" tyczy się tego że Nazario de Lima pierwszy był ZAŻYWANY Ronaldo i dlatego jest tym prawdziwym Ronaldo. Cristiano Ronaldo też ma "Ronaldo" ale jako drugi, i to przez sklacanie "Cristiano", jest nazywany Ronaldo.

Nie ma z tym nic wspólnego to jak obaj grali, ile strzelali, co wygrali albo kontuzje czy coś.
0
Dyskutujecie kto jaki był, jak grał i co osiągnął l, a s twierdzenie "prawdziwy Ronaldo" tyczy się tego że Nazario de Lima pierwszy był nazywany Ronaldo i dlatego jest tym prawdziwym Ronaldo. Cristiano Ronaldo też ma "Ronaldo" ale jako drugi jest nazywany Ronaldo i to przez sklacanie "Cristiano" .

Nie ma z tym nic wspólnego to jak obaj grali, ile strzelali, co wygrali albo kontuzje czy coś.
28 lut 2021 | 08:51
0
To powinien być nazwany pierwszy Ronaldo a nie prawdziwy
I właśnie to nazywanie prawdziwy Ronaldo jest przez wielu argumentowane statystykami, albo tym jakie to miał zajebiste umiejętności Ronaldo. Jakby CR7 to był przeciętniak medialny
26 lut 2021 | 22:50
(Edytowany)
wiadomo, dla dzieci i tych "dorosłych" urodzonych w latach 90. prawdziwym Ronaldo będzie maszyna :) tak samo za 50 lat będzie jakiś nowy Lewandowski to on będzie prawdziwym Lewandowskim a nie Robert :)
0
wiadomo, dla dzieci i tych "dorosłych" urodzonych w latach 90. prawdziwym Ronaldo będzie maszyna :) tak samo za 50 lat będzie jakiś nowy Lewandowski i dla tamtejszego pokolenia to on będzie prawdziwym Lewandowskim a nie Robert :)
26 lut 2021 | 11:38
0
Tylko zacofany kibic Barcelony mógł napisać taki debilny komentarz.
26 lut 2021 | 22:52
0
wybacz, że mam swoje zdanie fanboyu CR :)
26 lut 2021 | 08:32
0
przychylam sie do tej opinii
26 lut 2021 | 09:15
0
Najlepszy nie jest bo wiadomo szybko skonczyl przez kontuzje. Natomiast to w jaki sposob gral bylo nienormalne. 20 latek mijal wszystkich jak tyczki i to z jaka finezja. Byl niczym zwierze wypuszczone z klatki, kazdy kto widzial go z pilka wiedzial ze ma po meczu. Potencjal mial na najlepszego pilkarza w historii. Nie widzialem pilkarza ktory poziomem by do niego dorastal. Moze Ronaldinho ze swojego prime.
26 lut 2021 | 13:25
0
Tak, tak... Wcale Messi i Ronaldo w swoim primie mu nie dorównywali.
26 lut 2021 | 08:35
0
Przecież ten sam artykuł czytałem tutaj już z 2-3 miesiace temu...
26 lut 2021 | 10:16
0
Aż dziwne, że nie wskazał na samego siebie
26 lut 2021 | 09:11
0
Nie zgodzę się. Bycie najlepszym w historii to nie tylko dobra gra, ale umiejetność utrzymania się na szczycie przez wiele lat. Dlatego Nazario nigdy nie będzie uznany za tego najlepszego.
27 lut 2021 | 17:36
0
masz tutaj trochę racji , aczkolwiek Ronaldo Nazario , Pele czy Maradona w swoich czołowych formach byli na takim poziomie na jakim portugalski ronaldo i messi nigdy nie byli . Aczkolwiek zarówno portugalczyk jak i messi byli na topie długo dłużej niż wymienieni przeze mnie wyżej
27 lut 2021 | 17:56
0
Słucham? Nigdy nie byli? Messi 2012, czy Ronaldo 2013? O czym ty mówisz?
28 lut 2021 | 18:30
0
Pele praktycznie całe lata 60 ?
gerd muller 1972 ?
maradona 1985 - 90 ?
Ronaldo Nazario 1997 - 2007 ?
o ile Messi sie zgodze że na podobnym poziomie ,
to Ronaldo patrząc na to z kim grał w United i Realu to już nie
26 lut 2021 | 10:55
0
A byłby w trzech, gdyby nie interwencja francuskiego wywiadu, który podał mu zatrute jedzenie przed finałem z francuzami.
26 lut 2021 | 11:03
0
Ja uwielbiam football techniczny z polotem i fantazja wiec dla mnie najlepszy bedzie Ronaldhinio. Kazdy troche inaczej patrzy na ta dyscypline wiec i wybor najlepszego w historii nigdy nie bedzie do konca roztrzygniety.
26 lut 2021 | 11:48
(Edytowany)
Komentarz usunięty
0
Komentarz usunięty
26 lut 2021 | 16:13
0
To dziwne, że nie wskazał siebie. Nie poznaję Ibry :D
26 lut 2021 | 16:22
0
Chyba jedyny pilkarz w historii nie zwiazany z MU, ktory na Old Trafford schodzil z boiska przy owacji na stojaco od calego stadionu po meczu MU 4:3 Real w LM gdzie pocisnal hat-trick.
26 lut 2021 | 12:21
0
Zgadzam sie z Ibra w 100%. Ronaldo to byl kozak nad kozakami.
26 lut 2021 | 13:31
0
Kontuzja brzucha sprawiła, że nie mógł grać tak długo, jak Zlatan
26 lut 2021 | 13:37
0
Raczej żołądka albo przełyku haha
26 lut 2021 | 19:03
0
Żadna niespodzianka, kto czytał biografie Ibry ten wie. Szkoda że teraz nie ma już takich pereł w Brazylii, Neymar a później długo długo nic.
26 lut 2021 | 14:48
0
Luiz nazario Lukaku
26 lut 2021 | 13:35
0
Sorry Zlatan, ale pjerdolisz. Messi lub CR7 bezsprzecznie najlepsi. Tyle lat co oni na najwyższym poziomie, to już nikt się nie utrzyma.
26 lut 2021 | 09:07
(Edytowany)
nie ma czegoś takiego jak najlepszy piłkarz. Bo co takiego robił? super bronił karne, był najlepszym obrońcą? pomocnikiem czy napastnikiem?

takie slogany typu "najlepszy piłkarz" to dobre dla małych dzieci. Ronaldo był wybitny, CR7 jest wybitny i to że ma 36 lat na karku i wciąż gra na takim poziomie to dla mnie kosmos. To ciągłe porównywanie "prawdziwy ronaldo" to kolejny szit pismakowy
0
nie ma czegoś takiego jak najlepszy piłkarz. Bo co takiego robił? super bronił karne, był najlepszym obrońcą? pomocnikiem czy napastnikiem? był tym wszystkim na raz? Przecież piłka nożna to sport drużynowy

takie slogany typu "najlepszy piłkarz" to dobre dla małych dzieci. Ronaldo był wybitny, CR7 jest wybitny i to że ma 36 lat na karku i wciąż gra na takim poziomie to dla mnie kosmos. To ciągłe porównywanie "prawdziwy ronaldo" to kolejny szit pismakowy

Tabela ligowa - Serie A

#DRUŻYNAMZ+/-PKT
1
32234276
2
32202266
3
32193465
4
32193565
5
32203463
6
3118758
7
3216855
8
3213449
9
3212-342
10
3211041
11
3210-438
12
329-836
13
328-1233
14
327-1333
15
328-1833
16
316-831
17
327-2731
18
327-1828
19
323-3320
20
324-4215
1510 PLN

Oferta powitalna 1200 1510 PLN złożona z aż trzech bonusów! 281 PLN zakład bez ryzyka, 29 PLN freebet i 1200 PLN od depozytu. Kod MEGABONUS

2230 PLN

Zakład bez ryzyka 200 210 PLN + darmowy zakład za 20 PLN + bonus od pierwszej wpłaty 2000 PLN

1600 PLN

Na start 1600 PLN: gra bez ryzyka do 600 zł, bonus od depozytu 1000 PLN. Kod MEGABONUS

550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550

584 PLN

Z kodem promocyjnym MECZYKI cashback 500 PLN + freebet 34 PLN za pierwszą wpłatę + bonus 50 PLN