Antoni Piechniczek wskazał następcę Paulo Sousy. "Sięganie na siłę po obcokrajowców jest wynikiem kompleksów"

Antoni Piechniczek wskazał następcę Paulo Sousy. "Sięganie na siłę po obcokrajowców jest wynikiem kompleksów"
Press Focus
Autor: Marcin Karbowski 21 lip 2021 | 17:24
Antoni Piechniczek ocenił Paulo Sousę. Były selekcjoner reprezentacji Polski chciałby, żeby Portugalczyka zastąpił Adam Nawałka.
Sousy na razie nie bronią wyniki. Do tej pory kadra pod jego wodzą wygrała tylko jeden z ośmiu meczów.
- Byłem za Brzęczkiem cały czas. Nie mam nic przeciwko Portugalczykowi. Potrafi się znaleźć. Dobrze wygląda, dobrze mówi, z nikim nie zadziera, to jest ważne. Nie mam zamiaru tu drwić. Zasada powinna być taka: niech robi co chce, byle były sukcesy - stwierdził Piechniczek w rozmowie z portalem "polsatsport.pl".
Były selekcjoner reprezentacji Polski nie ukrywa, że wolałby widzieć u steru kadry rodzimego szkoleniowca.
- Protestuję przeciwko nazywaniu Polaków nieudacznikami, pracownikami drugiej kategorii, ludźmi niezdolnymi. Moim zdaniem sięganie na siłę po obcokrajowców jest wynikiem jakichś kompleksów. Największe sukcesy w polskiej piłce odnosiliśmy pod wodzą polskich trenerów. Nie chodzi tylko o Górskiego, Gmocha czy mnie. Ale także o ostatni czas i ćwierćfinał Euro za Nawałki w 2016. Moim zdaniem powinniśmy wrócić do Nawałki - stwierdził Piechniczek.
Od czasu do czasu mówi się, że Sousa może wrócić do piłki klubowej. Zdaniem Piechniczka wtedy idealnym kandydatem do pracy z kadrą byłby właśnie Nawałka.
- On spełnia wszystkie wymogi, zawodnicy znają go, a on zna ich. Jego wejście do reprezentacji byłoby łatwiejsze niż Sousy - podsumował były selekcjoner.
Źródło: polsatsport.pl

Grupa I - Eliminacje MŚ - Europa

#DRUŻYNAMZ+/-PKT
1
3389
2
3267
3
3216
4
3124
5
30-70
6
30-100
STS
1460 PLN

Oferta powitalna 1200 1460 PLN złożona z aż trzech bonusów! 231 PLN zakład bez ryzyka, 29 PLN freebet i 1200 PLN od depozytu. Kod MEGABONUS

Fortuna
2720 PLN

600 PLN bez ryzyka, 20 PLN bez depozytu i 2100 PLN od wpłaty!

Superbet
584 PLN

Z kodem promocyjnym MECZYKI cashback 500 PLN + freebet 34 PLN za pierwszą wpłatę + bonus 50 PLN

Betclic
550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550

ETOTO
2500 PLN

1500 PLN od pierwszej wpłaty i dodatkowo 1000 PLN w bonusach i freebetach

 

Dyskusja 80

21 lip 2021 | 17:43
(Edytowany)
Sięganie na siłę po Polaków jest wynikiem ślepoty, nepotyzmu i braku znajomości realiow dzisiejszej pilki
0
Sięganie na siłę po Polaków jest wynikiem ślepoty, nepotyzmu i braku znajomości realiow dzisiejszej pilki. Na zachodzie wymyślili już coś więcej niż laga do przodu
21 lip 2021 | 18:29
0
Może Sousa też wymysli kiedyś coś więcej niż toporne wrzutki w pole karne. Dajmy mu czas. Na razie zjebał tylko jedną impreze.
21 lip 2021 | 18:49
0
We wrześniu zjebie kolejna imprezę
21 lip 2021 | 18:55
0
Komentarz usunięty
21 lip 2021 | 18:57
0
Zgadzam się mimo minusów. I te jego wahadła gdzie w kadrze nie było nikogo kto by to ogarnął ,choćby w najmniejszym stopniu. Mam nadzieję że się ogarnie. Bo 1 mecz na 8 to wygrałby nawet Franek Smuda.
21 lip 2021 | 19:06
0
ale awans na drugą też już prawie zjebał
22 lip 2021 | 16:18
0
Souza nie ma pilkarzy ktorzy mu zagraja to co by chcial wiec musi wymyslic cos takiego co pilkarze beda w stanie dobrze wykonac
22 lip 2021 | 19:45
0
To już nie mamy "najlepszego pokolenia w historii"? Szybko się skończyło, w pół roku.
21 lip 2021 | 18:59
0
Najpierw pozwólmy Sousie popracować z reprezentacja tyle czasu ile miał Brzeczek i wtedy będziemy mogli obiektywnie porównać wyniki obu.
21 lip 2021 | 19:35
0
w futbolu nie ma takiej zasady zeby dawac tyle samo czasu kazdemu selekcjonerowi, kazdy pracuje tak dlugo jak daje rade... sam Sousa moze nie jest zly ale jego pomysl na gre sie nie sprawdza, tak bywa... tak bylo z Czerczesowem i Frankiem de Boerem na tym Euro, obaj zawiedli, nie widze tu opcji zeby trzymac Souse po odpadnieciu z eliminacji do mundialu. NIe jest nikim wyjatkowym zeby go traktowac lepiej niz innych. Next coach please...
21 lip 2021 | 20:02
0
Chodzi o to ze Sousa miał bardzo mało czasu żeby coś wypracować tym bardziej ze w ostatniej chwili odpadło mu kilku ważnych zawodników jak na przyklad Milik. Natomiast zgadzam się że jeżeli nie wprowadzi nas do mundialu to trzeba będzie go pożegnać.
22 lip 2021 | 01:10
0
Tak to prawda ze Sousa mial malo czasu ale z drugiej strony to wiedzial od poczatku ze duzo go miec nie bedzie a wyniki musi miec. Z drugiej strony to tez wina Bonka ze tak pozno zwolnil Brzeczka ale to nie jest bezwarunkowe usrpawiedliwienie dla nowego selekcjonera. Jasne Sousa musi miec czas na popracowanie z druzyna ale z drugiej strony trzeba sobie zadac pytanie ile meczow jeszcze musi rozegrac zeby zaczac go rozliczac ze swojej pracy. Sa glosy ze nawet jak przegra eliminacje to powinien zostac bo rok to za malo, pracowal pod presja czasu i wynikow waznych z punktu widzenia byc albo nie byc reprezentacji na turnieju. Osobiscie uwazam ze po tych 10 meczach trener musi zdac sobie w koncu sprawe czy jest sens dalej brnac w ten pomysl na gre i ustawienie ktory sobie zalozyl czy moze cos zmienic. Chodzi o to ze nie wszystko da sie wypracowac, czasami pewne rzeczy same musza zaskoczyc przy korekcie ustawienia, wymianie zawodnikow itp. Moim zdaniem, ale tak zupelnie w moim odczuciu to Sousa juz powinien wiedziec na czym stoi, powinien wiedziedziec czy jest z tak grajaca reprezentacja zajac drugie miejsce i zagrac w barazach do Mundialu. Musi byc po prostu przekonany ze idzie w dobrym kierunku bo jak w listopadzie bedzie to samo a on powie w mediach ze sie nie udalo bo pilkarze nie zrozumieli jego filozofii to bede uwazal ze probuje zrobic z nas glupkow. Przeciez dobrze widac ze to co chce im przekazac sie nie sprawdza.
22 lip 2021 | 07:11
0
Zgadzam się w 100%. Ludziom nie powiesz, ochłoń i przemyśl jeszcze raz na chłodno bo wtedy zrozumiesz. Wszyscy w gorącej wodzie kąpani.
21 lip 2021 | 20:33
0
Sousa w przeciwieństwie do De Boera i Czerczesowa przed Euro miał ile 2-3 zgrupowania? Do tego ma graczy przyzwyczajonych do starego systemu gry czyli "obrona Częstochowy i laga na Lewego" i trudny moment wymiany pokoleniowej. Taktycznie na Euro wyglądaliśmy w meczach ze Szwecją i Hiszpanią bardzo dobrze, przeważyły głupie indywidualne błędy obrońców. Zwyczajnie potrzeba trochę czasu zanim trenerowi wyklaruje się dobrze działająca maszyna. W styczniu praktycznie każdy się zgadzał że Euro raczej do zapomnienia bo zmiana Brzękola przyszła za późno, a tu nagle po Euro się okazuje że już na Euro miały być wyniki.

Ale czego w sumie oczekiwać po polskich kibicach, od razu mają być wyniki, od razu mamy grać inaczej, nie ma czasu. Potem efekty są jakie są - czyli polskie kluby w europejskich pucharach raz na 10 lat i kompromitacja na każdej imprezie. Przyjdzie jakiś kolejny nieudaczny alkoholik z Ekstraklasy wygra ze średniakami, przegra ze średniakami z wyższej półki, zostanie zwolniony, przyjdzie kolejny "i tak kurwa do zajebania" cytując klasyka.
22 lip 2021 | 04:34
0
Zaczekajmy do listopada...eliminacje do mundialu pokażą czy idziemy w dobrym kierunku.
21 lip 2021 | 23:09
0
trafnie w punkt.
21 lip 2021 | 23:25
0
e e e synek, my niy som gorsi chopie. Wydupiaj stond. Ty sie niy znosz na fusbalu ino lamyncisz. Piechniczek dobrze godo
21 lip 2021 | 23:41
(Edytowany)
e e e synek, my niy som gorsi chopie. Wydupiaj stond. Ty sie niy znosz na fusbalu ino lamyncisz. Piechniczek dobrze godo
0
yefugize,
Fornalik, Nawałka, Piechniczek to som nojlepsi trynery i Polsko no dużo takich.
21 lip 2021 | 17:42
0
To ze Nawalce udalo sie za pierwszym razem co pokazuje EURO 2016 nie znaczy ze uda mu sie drugi raz. Po za tym dajcie pracowac Sousie ten przynajmniej chce nas nauczyc zachodniej pilki a nie wiecznie laga do przodu i liczyc na przypadek wedlug ,,Polskiej mysli szkoleniowej" jaka pokazal wuja i pokaze kolejny polski trener
21 lip 2021 | 18:58
0
Już się Nawałce drugi raz udało...w Rosji 2018🤔
21 lip 2021 | 19:08
0
dokładnie. myślał, że pójdzie gładko jak na Euro, srodze się przejechał
21 lip 2021 | 21:08
0
Uczyć "zachodniego" stylu to można juniorów w klubie, a nie starych chłopów i to jeszcze w reprezentacji
21 lip 2021 | 17:46
0
Po co cytujecie tych starych dziadków oderwanych od rzeczywistości? Tomaszewski czy Piechniczek to ta sama zgraja, gówno wiedzą ale wypowiadają swoje mądrości.
21 lip 2021 | 19:32
0
Taa, słuchajmy polskich starych dziadów to na pewno w piłce daleko razem zajedziemy
21 lip 2021 | 18:03
0
Sięganie po obcokrajowców to efekt tego, że żaden z was, polskich "trenerów" się do niczego nie nadaje i przeciętny obcokrajowiec jest lata świetlne przed wami.
21 lip 2021 | 18:30
0
Przecietny tak, Souza nie.
21 lip 2021 | 19:10
0
weź nie pierdol
21 lip 2021 | 20:11
0
Święta prawda. Wystarczy popatrzeć na jakim poziomie jest Polska liga.
21 lip 2021 | 18:09
(Edytowany)
Tez wymyslil ten Piechniczek _ Nawalka.
Nawalka juz byl, i wystarczy . Po 0:4 z Dania, 1:2 z Senegalem, 0:3 z Kolumbia i zwlaszcza zwycieskim, niskim pressingu z Japonia (1:0) nie jest to dobry kandydat, mowiac oglednie. Za te Japonie to mi wstyd do dzisiaj, jak mozna bylo odstawic takie hanbiace dziadostwo ...
A Piechniczek to niech lepiej nie zabiera glosu w sprawie wyboru selekcjonera , juz raz uraczyl nas Fornalikiem i, bylo, jak bylo.
0
Tez wymyslil ten Piechniczek _ Nawalka.
Nawalka juz byl, i wystarczy . Po 0:4 z Dania, 1:2 z Senegalem, 0:3 z Kolumbia i zwlaszcza zwycieskim, niskim pressingu z Japonia (1:0) nie jest to dobry kandydat, mowiac oglednie. Za te Japonie to mi wstyd do dzisiaj, jak mozna bylo odstawic takie hanbiace dziadostwo ...
A Piechniczek to niech lepiej nie zabiera glosu w sprawie wyboru selekcjonera , juz raz uraczyl nas Fornalikiem i, bylo, jak bylo.
21 lip 2021 | 18:52
0
Nie przykladalbym szczegolnej wagi do tego meczu z Japonią, było prawie 40 stopni a w takich warunkach da sie grac tylko jesli jestes doskonale przygotowany fizycznie, nasza kadra nie była nawet dobrze przygotowana.
21 lip 2021 | 17:38
0
Nawałkę niech wezmą teraz na asystenta. Niech się uczy, bo nie wiem czy od porażki na MŚ czegokolwiek się nauczył.
21 lip 2021 | 18:24
0
polska myśl szkoleniowa co roku w lipcu i sierpniu konfrontuje swoją wiedzę taktyczną i umiejętności z kolegami z Europy i zachodniej Azji, wnioski łatwo wysnuć....niewiele jest nacji trenerskich, które nie pokonały Polaków
21 lip 2021 | 18:17
0
Nie mam nic zupełnie przeciwko trenerowi z Polski. Tylko pytanie: czy któryś ma odpowiednie kwalifikacje? Wiedziałem, że z Sousą będzie tak, że jak Euro mu nie wyjdzie to zaraz polscy "eksperci", którzy wcześniej naciskali na zagranicznego trenera będą chcieli kogoś swojego. Dajmy Portugalczykowi czas, bo tego nie miał wcale, żeby przygotować drużynę na turniej. A Nawałka? NaWałku przeleciał Euro, bo miał zawodników w życiowych formach. Mieliśmy środek pola, którym dowodził niesamowity wtedy Krychowiak. A czy nikt nie pamięta co się stało na mundialu? Przecież to wyglądało gorzej, niż w 2002 za Engela. I tak właśnie należy oceniać jego pracę w kadrze- że nie potrafił wyciągnąć liderów kadry z dołka i trzech kompromitacji na MŚ, gdzie największą była ta z Japonią, gdzie nasi pokazali "charakter i wolę walki".
21 lip 2021 | 18:18
0
sięganie po obcokrajowców jest wynikiem... wyników
21 lip 2021 | 18:51
0
Ahhhh wynurzył się piewca wspaniałej polskiej mysli szkoleniowej. Kiedy ostatnio Polak trenował klub z top 10 lig europejskich panie Piechniczek?
21 lip 2021 | 19:05
0
Taaa. Długie lata polscy trenerzy właśnie pokazywali swój kunszt. Przyszedł Beenhakker i coś ruszyło w końcu. Najlepiej porozstawiać swoich leśnych dziadków na stanowiskach i nie dopuścić nikogo ze swoją wizją co? Sousa za późno zmienił Brzęczka i tak.
21 lip 2021 | 18:12
0
Nawalka pokazl jakim jest trenerem jak mu jeden z trojki BVB dostal kontuzje, slynny Kuba B. --- bez ktorego nasz wspanialy trener w Rosji nie mial planu B i pomyslu na gre,. wiec co Nawalka wymysli teraz?to samo co Brzeczek? wezmie leszczy na sparingi i wygra po 5-1 zeby mydlic oczy ze jestesmy w formie?
21 lip 2021 | 18:07
0
Osobowo może i nie są nieudacznikami jako trenerzy, ale wszyscy wychodzą z jednej gównianej szkoły trenerskiej, która swoimi pomysłami siedzi jeszcze w czasach prl.
21 lip 2021 | 18:58
0
Jakich kompleksów...powiedział bym raczej że wynikiem żenującego szkolenia piłkarzy w Polsce i poziomu Polskiej ligi. To jest prawdziwe odzwierciedlenie tego jakich trenerów ma Polska.
21 lip 2021 | 18:18
0
Tak, niech co chwilę zwalniają selekcjonerów, to na pewno nasza kadra wiele osiągnie...
21 lip 2021 | 18:35
0
Abelard Giza miał kiedyś świetny występ gdzie mówił o problemie z mieszkańcami małych miejscowości i tym, że dzielą się często na dwie grupy. Z jednej strony nieuzasadniony wstyd z mieszkania w niej i mówienie każdemu, że mieszka się np. w Gdańsku podczas gdy Gdańsk jest 50 km dalej. Lub w drugą stronę nieuzasadniona duma i szczycenie się tym gdzie się mieszka. Podobnie widzę problem trenera w kadrze. Albo wychwalanie pod niebiosa naszych i gardzenie obcokrajowymi albo gardzenie naszymi i wychwalanie obcokrajowych. Tylko, że każdy kibic ma gdzieś skąd jest trener jeśli będzie robił wyniki. W siatkówce jakoś nikt nie ma problemu z tym, że trenerem jest Belg. Tutaj niestety nikt nie zauważa podstawowego problemu i myślę, że nawet Ci którymi tak się szczycimy z przeszłości dzisiaj byli by średnimi trenerami i nie przeskoczyli by poziomu Nawałki. A to z prostego powodu. Dawniej mecze i przygotowanie do nich było o wiele prostsze. Stety niestety od tego czasu świat poszedł do przodu a u nas dalej próbuje się jechać na metodach z poprzedniej epoki. Myślę, że dobrze pokazały to rozmowy trenera z zawodnikami z przerw meczu czy przed nimi. Trener mówi jedno i kilku zawodników próbuje grać wysokim pressingiem, doskakiwać do rywala, nie pozwalać rozgrywać ale co z tego skoro reszta elegancko sobie truchcikiem wraca na swoją połowę i stoi metr od rywala. A my oczekujemy, że będzie super bo trener będzie do nich mówił po polsku...
21 lip 2021 | 20:54
(Edytowany)
Nawiązanie do siatkówki mega trafione Zimek zdobyliśmy majstra pod wodzą Francuza i Belga i dawno temu polaka ligę mistrzów wygraliśmy pod wodzą Serba więc coś w tym jest..... Jesteśmy fajni ale nie mamy za chuj ducha zwycięstwa i przychodzi gość z zagranicy i mówi nam jesteśmy mega i jesteśmy.... A polak nie oczekujmy wiele zobaczymy jak wyjdzie....
0
Nawiązanie do siatkówki mega trafione Ziomek zdobyliśmy majstra pod wodzą Francuza i Belga i dawno temu polaka ligę mistrzów wygraliśmy pod wodzą Serba więc coś w tym jest..... Jesteśmy fajni ale nie mamy za chuj ducha zwycięstwa i przychodzi gość z zagranicy i mówi nam jesteśmy mega i jesteśmy.... A polak nie oczekujmy wiele zobaczymy jak wyjdzie....
21 lip 2021 | 21:12
0
Największe sukcesy osiągaliśmy z polskimi trenerami? A to ilu mieliśmy tych zagranicznych? Benhacker, Sousa... kogoś pominąłem? Za Benhackera pierwszy raz byliśmy na EURO..to tak propo😉
21 lip 2021 | 22:23
0
suxesy ? osiagniete ? z pebskimi frajerami ?.?
hmm
21 lip 2021 | 22:18
0
Tak o sile polskiej szkoły trenerskiej świadczy przecież to że nasi trenerzy są rozchwytywani przez kluby europejskie. Przecież we wszystkich europejskich ligach jest ich okrągła liczba...
21 lip 2021 | 19:53
0
Panie Piechniczek, to może powinniśmy się też skupić na zawodnikach tylko z polskiej ligi? Oni przynajmniej będą lepiej rozumieli strategię polskiego trenera, bo tylko w tej lidze nasi trenerzy pracują. Wyjątki typu Skorża u jakichś Arabów czy Nowak w pełzającej MLS tylko potwierdzają uznanie w swiecie pilki dla polskiej myśli szkoleniowej. A skoro już mamy się kierowac sentymentem wracając do Nawałki, to może od razu znów oprzec reprezentację na zawodnikach Legii i Widzewa, jak to było za czasów drugiego Piechniczka.
21 lip 2021 | 20:47
(Edytowany)
z całym szacunkiem, Pani Antoni, za osiągnięcia w historii... ale moim zdaniem sięganie na siłę po krajowców jest wynikiem jakichś kompleksów... najpewniej kompleksów przedstawicieli tzw. polskiej myśli szkoleniowej, która to ma wielu, bardzo wielu wyznawców... a doprowadziła ona nas wszystkich... donikąd.
0
z całym szacunkiem, Panie Antoni, za osiągnięcia w historii... ale moim zdaniem sięganie na siłę po krajowców jest wynikiem jakichś kompleksów... najpewniej kompleksów przedstawicieli tzw. polskiej myśli szkoleniowej, która to ma wielu, bardzo wielu wyznawców... a doprowadziła ona nas wszystkich... donikąd.

Grupa I - Eliminacje MŚ - Europa

#DRUŻYNAMZ+/-PKT
1
3389
2
3267
3
3216
4
3124
5
30-70
6
30-100
STS
1460 PLN

Oferta powitalna 1200 1460 PLN złożona z aż trzech bonusów! 231 PLN zakład bez ryzyka, 29 PLN freebet i 1200 PLN od depozytu. Kod MEGABONUS

Fortuna
2720 PLN

600 PLN bez ryzyka, 20 PLN bez depozytu i 2100 PLN od wpłaty!

Superbet
584 PLN

Z kodem promocyjnym MECZYKI cashback 500 PLN + freebet 34 PLN za pierwszą wpłatę + bonus 50 PLN

Betclic
550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550

ETOTO
2500 PLN

1500 PLN od pierwszej wpłaty i dodatkowo 1000 PLN w bonusach i freebetach