Artykuł sponsorowany
"Mistrzu, zwolnij". Rusza wielka kampania, PZU z silnym przekazem do kierowców

PZU wraca do idei promowania bezpieczeństwa na polskich drogach z ogólnopolską kampanią "Mistrzu, zwolnij" Jak pokazują dane, temat jest niestety wciąż aktualny. W ubiegłym roku na polskich drogach zginęło blisko 1 900 osób. Dlatego PZU planuje bardzo szerokie dotarcie z kampanijnym przekazem. Do polskich kierowców trafi milion naklejek z hasłem kampanii. Partnerem akcji jest Polska Policja.
Inicjatywa PZU ma na celu budowanie kultury społecznej, w której reagowanie na niebezpieczne sytuacje staje się normą, a nie wyjątkiem. Poprzez działania prewencyjne PZU chce dążyć do zmniejszenia liczby wypadków drogowych, poprawy bezpieczeństwa na drogach oraz wzrostu świadomości kierowców o skutkach nadmiernej prędkości.
W ciągu ostatnich 10 lat na polskich drogach zginęło blisko 25 000 osób.1 Tylko w 2024 roku Policja odnotowała2:
- ponad 21 000 wypadków drogowych,
- niemal 1900 ofiar śmiertelnych,
- blisko 25 000 rannych,
- ujawniono ponad 2,4 miliona przekroczeń prędkości (ponad 6600 wykroczeń dziennie!).
- Jako Grupa PZU, od lat angażujemy się w działania, które mają realny wpływ na życie i zdrowie uczestników ruchu drogowego. Dziś, 10 lat po ogromnym sukcesie kampanii „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym”, z dumą prezentujemy nową kampanię społeczną "Mistrzu, zwolnij", której celem jest zwrócenie uwagi na problem nadmiernej prędkości i ryzykownych zachowań za kierownicą. Jak pokazują policyjne dane, do większości wypadków dochodzi, gdy warunki na drodze są sprzyjające. Dlatego chcemy przypomnieć polskim kierowcom, jak ważne są za kierownicą wyobraźnia i zdrowy rozsądek. Ta kampania jest o nas, ponieważ chyba wielu z nas zdarza się być takim „mistrzem kierownicy” – mówi Marta Strzyżewska, dyrektor biura marketingu PZU.

Ogólnopolska kampania - milion naklejek, spoty w reżyserii Jana Komasy i safety car na ulicach Warszawy
Do polskich kierowców trafi milion naklejek z hasłem "Mistrzu, zwolnij". W ramach współpracy z Policją jej funkcjonariusze w czasie kontroli drogowych na drogach w całej Polsce będą wręczać od 2 września kampanijne naklejki i ulotki oraz edukować kierowców nt. bezpiecznej jazdy. Naklejki będą również rozdawać agenci PZU oraz pracownicy oddziałów PZU, którzy są obecni w całej Polsce i na co dzień mają kontakt z klientami.
Już od 18 sierpnia, w ramach kampanii teaserowej, w sąsiedztwie najważniejszych dróg i popularnych tras wakacyjnych można zobaczyć billboardy, które wprost przypominają kierowcom, że najbardziej ryzykowna część podróży to często ostatnie kilometry przed celem. Zmęczenie, pośpiech i myśl, że został tylko kawałek potrafią uśpić czujność nawet najbardziej doświadczonych kierowców. Łącznie w miejscach o wzmożonym ruchu na terenie całej Polski znajduje się ponad 100 wielkoformatowych nośników.
2 września PZU ruszyło z szeroko zasięgową kampanią w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych (TVP, TVN, Polsat, stacje tematyczne), digitalu i w kinach w całej Polsce, w czasie której będzie prezentować trzy wersje spotu w reżyserii uznanego polskiego reżysera i scenarzysty Jana Komasy. Będą one pokazywać niebezpieczne zachowania kierowców i ich konsekwencje.

Dodatkowo PZU będzie realizować działania aktywizujące odbiorców kampanii. Zwycięzcy internetowego konkursu będą mogli sprawdzić i udoskonalić swoje umiejętności jazdy samochodem na torze bezpiecznej jazdy. Po ulicach Warszawy i okolicznych miejscowości będzie jeździć specjalnie oznaczone auto, które będzie jechać dokładnie tyle, ile wynosi dozwolona prędkość w danym miejscu. Dzięki tej akcji PZU chce wpłynąć na wyobraźnie kierowców i sprowokować ich do refleksji na temat bezpiecznej jazdy.
Koncepcję kreatywną opracowała agencja 2012.
- Cieszymy się, że mogliśmy wnieść swój wkład kreatywny w kampanię, która ma realną szansę poprawić bezpieczeństwo na polskich drogach. Praca nad projektami ważnymi społecznie do dla twórców komunikacji niecodzienna szansa, żeby wykorzystać swoje umiejętności w dobrym celu - podkreśla Michał Kubik z agencji 2012, współautor kampanii "Mistrzu, zwolnij".
Spoty zostały wyprodukowane przez Papaya Films.
- Współpraca przy tej kampanii była wymagającym przedsięwzięciem produkcyjnym, w którym kluczową rolę odegrała postprodukcja. W filmie znalazły się m.in. ujęcia stworzone z wykorzystaniem AI oraz zrealizowane w studiu wirtualnym, gdzie odtworzyliśmy zarówno miejskie lokacje, jak i krajobrazy Helu i Bieszczad. Sporym wyzwaniem okazała się także sama tematyka spotu - naszym celem było uwrażliwienie widzów na ryzykowne zachowania kierowców i ich potencjalne konsekwencje, przy jednoczesnym unikaniu zbyt dosłownego czy brutalnego przekazu. Mam nadzieję, że efekt naszej pracy przyczyni się do zwiększenia świadomości i realnie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa na drodze - mówi Łukasz Kołtunowicz z Papaya Films, producent kampanii.
Kampania prewencyjna PZU "Mistrzu, zwolnij" ruszyła 2 września i potrwa do końca miesiąca. za zakup mediów odpowiada dom mediowy re58 (dawna Sigma Bis). Więcej informacji o kampanii na stronie: https://www.pzu.pl/kampania/mistrzu-zwolnij
Materiał powstał we współpracy płatnej z PZU.