Oto wyniki oglądalności Viaplay. Duży spadek popularności platformy

Opublikowano październikowe wyniki oglądalności na platformach streamingowych w Polsce. Z raportu przygotowanego na zlecenie "WirtualnychMediów" wynika, że Viaplay zajęło 13. miejsce wśród 15. czołowych. Nie są to jednak dobre informacje.
Viaplay to jeden z największych nadawców sportowych w Polsce. Skandynawska platforma ma prawa do transmisji między innymi Premier League, F1, Bundesligi, Ligi Konferencji oraz Ligi Europy.
Mimo tego streaming ten nie cieszy się największą popularnością. Według danych zgromadzonych przez Gemius/PBI w październiku miał on nieco ponad 720 tysięcy unikalnych użytkowników, co w tym okresie było 13. wynikiem w Polsce.
Viaplay wypada też słabo pod względem udziału w czasie oglądania, bo ten wyliczono na 0,72%, co również jest 13. wynikiem. Niekwestionowanym liderem w obu parametrach jest platforma Netflix z ponad 10 milionami unikalnych użytkowników oraz blisko 50% udziałem w czasie.
- Viaplay straciła 31,4 tys. użytkowników (spadek o 4,2%), 34 minuty i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania (34,6%) i 0,46 pkt proc. udziału (39%) - czytamy na stronie "WirtualnychMediów".
We wrześniu podano nieoficjalne informacje, że Viaplay wycofa się z Polski po grudniu bieżącego roku, co opisywaliśmy TUTAJ. Na ten moment nie zostało to jednak potwierdzone.