Jeśli Polska zagra w barażach, rywala pozna już w listopadzie. Znamy szczegóły losowania

Jeśli Polska zagra w barażach, rywala pozna już w listopadzie. Znamy szczegóły losowania
Pawel Andrachiewicz / PressFocus
Autor: Maciej Pietrasik 15 paź 2021 | 09:29
Wszystko wskazuje na to, że reprezentacja Polski o awans do mistrzostw świata w Katarze powalczy w marcowych barażach. Rzecznik PZPN, Jakub Kwiatkowski, przekazał, że losowanie par zaplanowano na 26 listopada.
Podopieczni Paulo Sousy dzięki wygranej z 1:0 z Albanią awansowali na drugie miejsce w tabeli grupy I. Tracą trzy punkty do prowadzących Anglików i mają o dwa "oczka" więcej od wtorkowego rywala.
Dalsza część tekstu pod wideo
Udział w barażach mogą definitywnie zapewnić sobie już w najbliższej kolejce eliminacji. Warunkiem jest wygrana z Andorą i strata punktów przed Albanię, która na Wembley będzie mierzyć się z Anglią.
Taki scenariusz jest bardzo prawdopodobny i wiele wskazuje na to, że sprawa awansu "Biało-Czerwonych" na mundial rozstrzygnie się dopiero w marcu. W barażach weźmie udział 12 drużyn.
W Katarze zagrają tylko trzy z nich. W drodze na mistrzostwa świata trzeba będzie więc pokonać dwóch rywali. O awansie decydowało będzie tylko jedno spotkanie.
Jak poinformował na Twitterze rzecznik Polskiego Związku Piłki Nożnej, Jakub Kwiatkowski, losowanie par barażowych odbędzie się 26 listopada w Zurychu. Jego początek zaplanowano na godzinę 17:00.
Wówczas poznamy nie tylko pary półfinałowe, ale także potencjalne finały baraży. Wyłonieni zostaną również gospodarze poszczególnych meczów. Naszą analizę sytuacji po październikowych meczach możecie przeczytać TUTAJ.
Źródło: własne/Twitter

Strzelcy - Eliminacje MŚ - Europa

STS
1504 PLN

Oferta powitalna 1504 PLN złożona z aż trzech bonusów! 235 PLN zakład bez ryzyka, 29 PLN freebet i 1200 PLN od depozytu. Kod MEGABONUS

Fortuna
2720 PLN

Zwrot do 600 PLN za przegrany pierwszy zakład, z obrotem 1x po dowolnym kursie! Do tego 20 PLN za darmo i 2100 PLN od drugiej wpłaty

Superbet
1534 PLN

Zwrot do 1300 PLN, jeśli zakończysz pierwszy tydzień na minusie, 200 PLN podwojenia pierwszej wpłaty oraz 34 PLN freebet po pierwszej wpłacie

Betclic
550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550

Fuksiarz
500 PLN

Cashback 500zł bez obrotu na start, a potem cashback od każdego kuponu. Kod promocyjny MECZYKI

Dyskusja 38

15 paź 09:36
0
Dla kibiców to dodatkowe emocje. Biorąc pod uwagę nasze ostatnie MŚ, to te emocje nam się należą i powinny zakończyć się awansem, ale na pewno łatwo nie będzie. Z plusów to te dwa dodatkowe mecze o stawkę mogą dać dużo zespołowi i pomóc się zgrać, ogarnąć emocje w grze o stawkę, itp., itd. Jak będzie dobra gra wyniki przyjdą same, tu filozofii nie ma. Pol ska!!!
15 paź 13:05
0
Paradoksalnie lepsze dwa mecze po 1:1 np. z Hiszpanią czy Szwajcarią w barażach, a potem odpadnięcie po karnych, lub jakiejś ręce z dupy w dogrywce, w sensie po "kontroVARsji" niż bezproblemowy awans z grupy, a potem lekcja futbolu od drużyn z Afryki, Azji czy obu Ameryk, 3 pkt w grupie i powrót z podkulonym ogonem do domu. Piszę to z perspektywy kibica i emocji.
15 paź 14:21
0
O to mi właśnie chodzi. Mecz z Senegalem do dziś mi się sni jako jedna z najwiekszych sportowych klesk jakie w zyciu widzialem. Weszli zesrani wyszli obsrani. Tak wiecej byc nie moze, więc w takich barażach można się ładnie wyrobic! :)
15 paź 15:20
0
Przykład Szwedów i Chorwatów pokazuje jak ważne są te dwa dodatkowe mecze o stawkę. Szwedzi wyeliminowali Włochów, a Chorwaci awansowali przez baraże, a potem zagrali w finale MŚ. My jak już awansujemy to pewnie, a potem osiadamy na lurach, a w meczach towarzyskich zaczyna się budowanie drużyny od nowa. Tak było do tej pory. Mi ostatni mundial też jeszcze długo będzie odbijał się czkawką, ale kto wie? Może właśnie o to chodzi by drużyna na naszym poziomie, przez całe eliminacje znajdowała się "pod prądem", a korzyści może być więcej z dwóch meczów o stawkę, niż z de facto trzech po nic, czyli tylko o jednym więcej...taka prawda!
15 paź 09:49
0
Spokojnie, Albania pyknie Anglię. ?
16 paź 15:14
0
Wciąż są matematyczne szanse na to, że w ogóle nie zagramy w barażach i od razu pojedziemy na mundial, jeśli tylko Albania ogra Anglię ze 2-0 a my Węgrów np. 3-0. Oczywiście nie jest to zbyt prawdopodobny scenariusz, no ale tak jak mówię, szanse matematyczne są.
15 paź 13:11
0
Mimo wszystko czarno widze te baraze w naszym wykonaniu. Co prawda nie znamy jeszcze przeciwnikow ale mozna zakladac ze zagramy z kims wyzej notowanym od nas a my z takimi przecienikami nie potrafimy grac a tym bardziej wygrywac. Z angolami u siebie gralismy z nastawieniem na remis od poczatku meczu duzo bardziej skupiajac sie na obronie. Dopoki nasza gra nie bedzie bardziej zorganizowana i kompaktowa to mozemy tylko pomarzyc o mundialu na ktory awansuja tylko 3 druzyny. Odrazu skrytykuje marracje bonka ze nasz cel to baraze od poczatku eliminacji tylko ze nie zauwazyl albo nie chcial zauwazyc ze baraze to slepa uliczka ale czego ci ludzie nie powiedza dla wlasnych korzysci.. niestety ale wyglada na to ze trudniej bedzie przejsc baraze niz wygrac grupe eliminacyjna. Jak bylismy na mundialu czy na ostatnim euro to sami na wlasne zyczenie to schrzanilismy glupimi decyzjami dzialaczy i trenerow. A teraz o takim komforcie to my mozemy tylko pomarzyc. To kolejny argument ze zaden polski koucz nie ma prawa przejmowac reprezentacji. Wpisalbym to do konstytucji albo przynajmniej do regulaminu pezetpeenu.
15 paź 14:36
0
W scenariusz w którym Polska wygrywa grupę z Anglią to raczej nie wierzył nawet Tomaszewski. W barazach zakładając ze najlepsze ekipy wygrają grupy Hiszpanie Włosi itd. mozemy sie obawiać Serbii i Szwajcarii bo to są ekipy z którymi raczej nie wygramy reszta jest do ogrania a spora część z tych ekip "do ogrania" powinna o nas myśleć tak jak my o takiej Szwajcarii :D
15 paź 15:39
0
Wystarczy czerwona karteczka dla Maguire'a, karny dla Albanii i Angole mogą się posypać jak domek z kart. To wcale nie jest takie mało prawdopodobne, bo awans mają już praktycznie na wyciągnięcie ręki ;)
16 paź 02:06
0
I tu masz racje
16 paź 02:21
0
Mówiłem Ci, że im nie kibicuję. Trochę późna pora i nawaliłem byków. Staram się być obiektywny w stosunku do niego i do tego klubu ;D
16 paź 06:25
0
Nie kibicujesz im ? no to jak to jest
16 paź 07:04
0
Szkoda, że tylko jeden mecz osądzi kto gra dalej ?
Fajnie by było w barażach grać dwu mecze.
15 paź 10:02
0
My jesteśmy dalej od mundialu niż myślimy niestety. W barażach trzeba wygrać dwa mecze bo nie ma remisów, a drużyn pokroju Andory tam nie będzie...
15 paź 11:48
0
Graliśmy dwukrotnie z Anglią i z Hiszpanią w ostatnich miesiacach, źle to nie wyglądało więc nie wiem czemu mielibyśmy się bardziej bać słabszych drużyn. Poza tym zawodnicy będą zmotywowani i nie zlekceważą przeciwnika bo to nie grupa gdzie da się coś odrobić tylko jeden mecz i kolejny.
16 paź 07:08
0
Tylko Lewandowski stracił formę. To martwi. Na początku eliminacji co chłop się znalazł z piłką w polu karnym zawsze był gol. Teraz San Marino nie potrafi strzelić.
22 paź 19:34
0
Owszem, natomiast cieszy fakt że jak Lewemu nie idzie to reszta coś gra. Gorzej by było gdyby znowu Lewandowski wszystko robił za nas a później okazałoby się ze bez niego nie potrafimy nawet Albanii ograć.
15 paź 12:19
0
Coś Czuję, Że W Barażach Trafimy Na Norwegię
15 paź 12:54
0
A jesteś w 100% pewny, że Norwegia zagra w barażach? Równie dobrze, to może być Holandia, albo Turcja. Nawet w naszym wypadku nie ma pewności, że w tych barażach zagramy. W piłce wszystko jest możliwe!
16 paź 10:34
0
Mistrzostwa Świata w listopadzie i grudniu...?‍♂️ jpdle
15 paź 09:36
0
Dostaniemy jakąś Chorwację i tyle będzie z mundialu
15 paź 09:38
0
Spoko, Chorwacja może wygrać z każdym tak samo jak niemal z każdym przegrać, znamy doskonale ich fale. A poza tym po co od razu to czarnowidztwo. Kawkę z rana i luzik!
15 paź 10:07
0
Juz sie nie zesraj z ta chorwacja od mś 2018 srednio graja w pile.
15 paź 13:39
0
My tez az tak dobrze jeszcze nie gramy. Sousa ciagla szuka optymalnych rozwiazan i na takiego rywala moim zdaniem mimo wszystko nie jestesmy przygotowani. O lepszych druzynach nie wspominajac.
15 paź 16:24
0
Przedwczesny optymizm związany jest pewnie z pogłoskami o wzmocnieniu na prawe wahadło, jakim byłoby istotnie przyjście piłkarza grającego na co dzień w PL. Mającego "ostatnie podanie" do napastników. Co z kolei jest związane z przedwczesnym optymizmem dotyczącym powołania go do naszej kadry, a nie angielskiej. Czyli chodzi o to, że jak do tej pory "spinali dupy i grali na maxa" to nie dali się ograć Hiszpanii i Anglii (szkoda pierwszego meczu mimo wszystko, bo było blisko dwóch remisów po 1:1 - ale im się postawili na parę minut, a z takiego rozstrzygnięcia barażu z ekipą pokroju Anglii myślę, że wstydu by nam nie przynieśli), a z Matty Cashem może być tylko lepiej ;)
15 paź 19:53
0
Tak tylko ze zeby Casha wykorzystac to tez trzeba bedzie mu sie pokazywac do gry bo sam nic nie zdziala. W druzynie musi byc balans zeby gra byla plynniejsza. A my szczegolnie w drugiej linii mamy z tym problemy dlatego w meczach eliminacyjnych nie potrafilismy rozegrac skladnych zespolowych akcji. To bardziej srodek pola za to odpowiada niz zawodnicy na flankach. Ja nie sadze ze cash bedzie tutaj zbawca. Na pewno wzmocni zespol ale nie wplynie to zasadniczo na sposob rozgrywania akcji bo tu trzeba dokonac wiecej korekt w skladzie. Ustalmy jedno cash to tez nie jest jakis bog wie jaki defensor zeby robic z niegoo zbawce. Ogladalem go ze dwa razy to taki przecietny angielski ligowiec ale dla nas dobre i to chociaz sadze ze kedziora tez by pasowl na pozycje takiego ofensywnego obroncy. Ja bym najpierw chcial zobaczyc go w akcji a pozniej oceniac go i reprezentacje.
15 paź 21:23
0
Tylko, że Kędziora póki co przegrywa walkę o miejsce w składzie w Dynamie Kijów z Tymczykiem. Czytam, że Gumny też kolorowo nie ma w Augsburgu. Zresztą ich Sousa widzi chyba w innej roli. Ewentualnie Bereś, ale z niego w ofensywie to taki "jeździec bez głowy". Robi dużo szumu, ale "od niedzieli" zagra celne podanie. Cash to trochę inna półka mimo wszystko. A co do rozgrywania akcji to jeśli piłkę rozrzuca Zieliński, a Krychowiak jak najszybciej ją oddaje lub się jej pozbywa nie na oślep (zagra długie podanie), to tak źle to nie wygląda, nie przesadzaj. Nie zapominaj, że Moder, Klich, Krychowiak, Linetty to też są tylko przeciętni ligowcy. Ciekawe czy kolejny przeciętny Bielik kiedyś wróci do poważnego grania. W ataku mamy kłopoty bogactwa. Ja bym się o obrońców martwił, i dalej będę się upierał, że Krychowiak bardziej pasował by w kadrze jako ŚÓ niż DP.
16 paź 07:24
0
alterego1985 Piszesz: "W ataku mamy kłopoty bogactwa" i tu należy docenić kunszt Sousy, bo nikt sam mu się nie pokazał swoją dobrą grą za granicą. Świderski i Buksa to trochę "wynalazki" Sousy, bo nie widziałem, żeby Borki, Kołtunie i inne Hajty go proponowały.
Był tylko Lewy, Milik, Piątek, Kownacki. Milik i Piątek odpadli z powodu kontuzji, a Sousa nie mając perspektyw znalazł godnych następców.
16 paź 10:16
0
Sousa trochę nie miał wyboru powołując Buksę, a wcześniej Świderskiego. Prawda jest taka, że dalej stawiałby na Milika lub Piątka, gdyby byli zdrowi. W tym momencie Pio dopiero dochodzi do siebie, a Milik to samo tylko trochę wolniej. Zobaczymy na kogo będzie stawiał w przyszłości, bo dla jednego miejsca nie starczy. Na dzień dzisiejszy to Milik z powodów zdrowotnych jest najdalej od kadry. Ale serio wyobrażasz sobie tą kadrę bez Arka, który jest zdrowy i w dodatku w formie? Nie mniej jednak ja Sousie niczego nie odbieram, a nawet w tym co robi popieram! ;) Jakby co to jest jeszcze Niezgoda, tylko z niego też jest trochę szklanka.
16 paź 18:44
0
Jest też Świerczok. 6 występów, 1 gol przeciwko Rosji. Nie znam powodów dlaczego Sousa z niego zrezygnował.
16 paź 01:54
0
Pewnie trafimy na Ukraine albo Brazylje, tak pisza we Francji
15 paź 13:23
0
Fajnie by było ten baraż rozegrać na Narodowym, np z Walią. Wierzę że Polacy wywalczą rozstawienie. Już nie wiele nam brakuje.
0
Co to znaczy nie wiele?
15 paź 15:43
0
Zdaje się że narazie jesteśmy liderami wśród drużyn aspirujących do zdobycia 2 miejsca w grupie. Rozstawienie powinny nam dać 4 punkty w meczach z Węgrami i Andora. To raczej jest wykonalne.
0
Co na to luMp69? Czekamy na merytoryczny komentarz, największego polskiego eksperta na tej stronie. Guru przemów.
15 paź 10:00
0
Baraże to dla naszej reprezentacji misja nienwykonalna. Chyba że traja na jakieś San Marino. A nie zaraz oni chyba nie dadzą rady. ?Przecież Słowacja to już dla nich za wysokie progi.
15 paź 11:49
0
Ta sama Słowacja zremisowała z Wicemistrzem świata, my z wicemistrzem europy, taka to misja niewykonalna?
16 paź 07:25
0
Ultra80 Albania też miała być nie do pokonania.
Trzeba na kolanka i czuwanie modlitewne przed plakatem Cristiano Ronaldo o dwóch łatwych przeciwników.

Strzelcy - Eliminacje MŚ - Europa

STS
1504 PLN

Oferta powitalna 1504 PLN złożona z aż trzech bonusów! 235 PLN zakład bez ryzyka, 29 PLN freebet i 1200 PLN od depozytu. Kod MEGABONUS

Fortuna
2720 PLN

Zwrot do 600 PLN za przegrany pierwszy zakład, z obrotem 1x po dowolnym kursie! Do tego 20 PLN za darmo i 2100 PLN od drugiej wpłaty

Superbet
1534 PLN

Zwrot do 1300 PLN, jeśli zakończysz pierwszy tydzień na minusie, 200 PLN podwojenia pierwszej wpłaty oraz 34 PLN freebet po pierwszej wpłacie

Betclic
550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550

Fuksiarz
500 PLN

Cashback 500zł bez obrotu na start, a potem cashback od każdego kuponu. Kod promocyjny MECZYKI