Fundacja Rak’n’Roll z nową odsłoną kampanii „Dzień na U”

Fundacja Rak’n’Roll w partnerstwie z La Roche-Posay i Nationale-Nederlanden kolejny raz zachęca do badań profilaktycznych. Tym razem zwraca uwagę na dodatkowy wymiar potwierdzania zdrowia – poczucie ulgi i rozładowania napięcia związanego z odkładaniem troski o siebie oraz niepewnością dotyczącą stanu zdrowia.
Żyjemy w czasach ciągłego napięcia – dbanie o zdrowie nie powinno go potęgować
Fundacja już po raz siódmy zachęca Polki i Polaków do wzięcia Dnia na U, czyli dnia, którego raz w roku potrzebuje każda i każdy z nas, by potwierdzić zdrowie w badaniach profilaktycznych. Każda edycja różniła się od kolejnej motywem przewodnim – opowieścią o powodach, przez które unikamy profilaktyki, ale też o tych, które powinny nas do niej przekonać. Do tej pory były to między innymi: brak czasu, lęk, oddawanie sprawczości. Jednak wszystkie je łączy pozytywna komunikacja.
- Wyniki badań opinii i wiele lat naszych doświadczeń w prowadzeniu komunikacji profilaktycznej pokazują, że jako społeczeństwo nie chcemy być profilaktycznie straszeni rakiem. Zwrócenie uwagi na potwierdzenie zdrowia - korzyść ze zrobienia badania, zmienia perspektywę, jest dla odbiorców tego rodzaju komunikacji, a więc osób z założenia zdrowych, bardziej atrakcyjne i motywujące do działania – mówi Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’Roll.
W tegorocznej odsłonie kampanii skupiono się na poczuciu ulgi, pojawiającym się po wydarzeniu, które – z różnych przyczyn – budziło w nas obawę. Kolejny raz kampania została opowiedziana w charakterystyczny dla Rak’n’Rolla sposób – humorystyczny, pogodny, z dystansem.
Kogo i co zobaczymy w tegorocznej kampanii?
W tegorocznej odsłonie „Dnia na U” Fundacja Rak’n’Roll pokazuje momenty życia, w których ludzie znajdują się w pozornie przerażającej, ale też ekscytującej sytuacji – i skupia się na uldze, którą przynosi przełamanie lęku. To chwila, w której z ust wyrywa się charakterystyczne „Uuu…”, obrazujące radość, zaskoczenie – coś naturalnego i zapamiętywanego.
Do udziału w spocie kampanii zostali zaproszeni znani i lubiani artyści i twórcy: Mery Spolsky, Wojtek Łozowski, Michał Żebrowski, Aleksandra Domańska, Dawid Ogrodnik, Kasia Lins, David Gaboriaud oraz Julia Kuczyńska, znana jako Maffashion i Łukasz Dominiak - WhosYourDaddy. Spot będzie można zobaczyć na stronie www.dziennau.pl oraz w mediach społecznościowych organizacji, ambasadorów i partnerów.
- Zaangażowanie w kampanię Dzień na U to dla nas coś więcej niż partnerstwo – to wyraz naszej troski o zdrowie i dobrostan ludzi. Dlatego kolejny raz wspieramy kampanię Dzień na U, która zachęca do badań profilaktycznych i regularnego potwierdzania swojego zdrowia. Uczucie ulgi po wyjściu od lekarza to coś, co chcemy umożliwiać każdemu – bo troska o zdrowie zaczyna się od jednego kroku, np. Dnia na U – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, Dyrektorka Komunikacji Korporacyjnej i Rzeczniczka Prasowa Nationale-Nederlanden.
- Jako La Roche-Posay z ogromną radością kontynuujemy współpracę z Fundacją Rak'n'Roll, wspierając nową kampanię społeczną. Jako marka globalnie od lat jesteśmy zaangażowani w promowanie profilaktyki i zdrowia skóry, a wspólna kampania to kolejny krok w realizacji naszej misji. Pragniemy, aby każdy Polak mógł doświadczyć bezcennej ulgi i spokoju po badaniach profilaktycznych – tego właśnie symbolicznego "Uuuu", które jest esencją tej kampanii. Ta wyjątkowa inicjatywa z angażującą narracją oraz udziałem znanych artystów i influencerów, udowadnia, że regularne potwierdzanie zdrowia to świadomy i niezbędny element lifestylu, który pozwala z energią i spokojem czerpać z pełni każdego dnia – Natalia Walencik-Metelska, Senior Brand Manager La Roche-Posay.
Projekt Dzień na U
„Dzień na U” to kampania zainicjowana w 2019 roku przez Fundację Rak’n’Roll, zachęcająca do regularnego wykonywania badań profilaktycznych, w której zamiast nieskutecznie straszyć chorobą postawiła na pozytywny przekaz. Wiedząc, że jednym z usprawiedliwień jest „brak czasu”, Fundacja stworzyła „Dzień na U”, w którym nic nie jest ważniejsze od potwierdzenia zdrowia badaniami profilaktycznymi. Początkowo komunikacja była kierowana do kobiet, stąd „Dzień na U”, czyli dzień na wykonanie USG piersi. Skuteczność pozytywnej komunikacji przekonała Fundację do rozszerzenia działań i skierowania ich również do mężczyzn. Od czterech lat w działania angażujemy również pracodawców, którzy przystępując do programu Dzień na U zapewniają swoim pracownikom dodatkowy czas wolny na wykonanie badań lub możliwość ich wykonania w godzinach pracy. Taką możliwość ma obecnie 53 500 pracowników w 80 firmach i instytucjach. W 2023 roku Fundacja rozbudowała projekt, organizując po raz pierwszy akcję „Zrób sobie Dzień na U”. Umożliwia w niej mieszkańcom mniejszych miast zrobienie wybranych badań profilaktycznych. Do tej pory odwiedziła 23 miasta i przebadała prawie 3200 osób. Projekt „Dzień na U” został nagrodzony Europejską Nagrodą Obywatelską.
Fundacja Rak’n’Roll zmienia schematy myślenia o chorobie nowotworowej i działa na rzecz poprawy jakości życia chorych. Pomaga przechodzić przez raka: leczyć się godnie, żyć dobrze i z radością. Tworzy programy, które są odpowiedzią na luki w systemie, a dotyczą potrzeb chorych i ich bliskich. Wobec rosnącej skali problemu, utrudnia życie rakowi. Działa na rzecz zdrowych wyborów, zachowań i otaczania siebie troską na co dzień. Fundacja Rak’n’Roll powstała w październiku 2009 roku z inicjatywy Magdy Prokopowicz, która po swoich doświadczeniach z chorobą onkologiczną chciała pomóc ludziom w podobnej sytuacji.

Materiał powstał we wspołpracy z fundacją Rak'n'roll.