Kluby Ekstraklasy pomagają szukać zaginionych dzieci. "Nie wahaliśmy się ani chwili"

Ponad 100 klubów piłkarskich z całego świata, w tym także z Polski, bierze udział w przypadających na 25 maja obchodach Międzynarodowego Dnia Dziecka Zaginionego.
Drużyny, na co dzień rywalizujące na boisku, tego dnia połączą swoje siły, aby pomóc w poszukiwaniach zaginionych dzieci i nastolatków. W Polsce do akcji organizowanej przez Fundację Itaka - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych przyłączyła się Ekstraklasa S.A. i kluby z najwyższego poziomu rozgrywek.
W tym roku działania poszukiwawcze zintegrują całe środowisko piłkarskie. Kluby na całym świecie, w tym w Polsce, 25 maja wykorzystają swoje profile w mediach społecznościowych do publikacji wizerunków zaginionych dzieci. Akcję wspiera na swoich kanałach także PKO Bank Polski Ekstraklasa. Wspólnie z szesnastoma klubami dysponuje olbrzymią bazą wiernych fanów w mediach społecznościowych, przez co wizerunki osób zaginionych mają szansę dotrzeć do osób w najdalszych miejscach na świecie, na niespotykaną wcześniej skalę.
- Każdego roku na całym świecie ginie milion dzieci. Zaginięcie dziecka to olbrzymi stres, wyrwa w sercu rodziny i pustka na wiele lat życia. Takimi rodzinami opiekuje się właśnie Fundacja ITAKA. W tym roku do naszych działań poszukiwawczych uzyskaliśmy zaskakujące wsparcie światowej rodziny klubów piłkarskich. Piłka nożna to najpopularniejszy sport na świecie. Mamy nadzieję, że dzięki rozpoznawalności klubów i olbrzymim zasięgom w mediach społecznościowych, wizerunki zaginionych dzieci i nastolatków dotrą do olbrzymiej grupy odbiorców i pomogą w ich odnalezieniu - tłumaczy Alicja Tomaszewska - prezes Fundacji ITAKA.
- Liczę na to, że wsparcie Ekstraklasy oraz jej klubów istotnie i skutecznie wesprze poszukiwania zaginionych dzieci, które od wielu lat prowadzi Fundacja Itaka. Dla tego typu inicjatyw niezwykle istotny jest szeroki zasięg i dotarcie do jak największej liczby osób, więc nie wahaliśmy się ani chwili podejmując decyzję o naszym wspólnym zaangażowaniu w tę akcję - powiedział Dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasy S.A. Marcin Mikucki.
Pomysłodawcą publikacji zdjęć zaginionych na Facebooku i Twitterze piłkarskiego klubu była drużyna AS Roma, która wraz z zeszłorocznymi informacjami o transferach, które generują duże zainteresowanie mediów, publikowała wizerunki zaginionych dzieci.