Ten ranking zwali was z nóg, Oto najbardziej wpływowe osoby polskiego sportu. "Lewy" daleko

Ten ranking zwali was z nóg, Oto najbardziej wpływowe osoby polskiego sportu. "Lewy" daleko
IMAGO / pressfocus
Agencja WPP Media przygotowała zestawienie dotyczące najbardziej wpływowych gwiazd sportu w Polsce. Na szczycie znalazła się Iga Świątek. Za jej plecami nie zabrakło jednak sporych sensacji.
Influence Power Index, czyli ranking stworzony przez agencję WPP Media, ma na celu ukazanie potencjału marketingowego osób związanych ze sportem w Polsce. Na ogólną ocenę składa się szereg czynników, w tym wizerunek, popularność, sympatia, wiarygodność czy wpływ gwiazd na odbiorców. Przedstawione wyniki są następstwem badań wykonanych na grupie kilkudziesięciu tysięcy respondentów.
Dalsza część tekstu pod wideo
W 2025 roku za najbardziej wpływową osobę w polskim sporcie została uznana Iga Świątek. W rankingu, który klasyfikował aktywnych oraz byłych sportowców, dziennikarzy czy komentatorów, tenisistka wyprzedziła Jakuba Błaszczykowskiego i Justynę Kowalczyk.
Czołową dziesiątkę uzupełnili Przemysław Babiarz, Anna Lewandowska, Krzysztof Hołowczyc, Adam Małysz, Robert Lewandowski, Kamil Stoch i Ewa Chodakowska. Szczególnie zaskakująca mogła być ósma pozycja piłkarza Barcelony, który znalazł się trzy lokaty za żoną, Anną.
- Oboje są oczywiście popularni, ale Iga Świątek cieszy się większą sympatią i zaufaniem publiczności. Świątek ma też mocniejszy wizerunek, co widać, gdy porówna się kilka bardziej szczegółowych wybranych atrybutów - argumentuje Agata Chojnowska-Postek z WPP Media, porównując rezultaty dotyczące Świątek oraz "Lewego".
W drugiej dziesiątce zestawienia znalazła się Agnieszka Radwańska. Kolejne miejsca zajęli Marcin Gortat, Łukasz Piszczek, Bartosz Kurek, Robert Kubica i Wojciech Szczęsny, którzy przez lata budowali swoją markę za sprawą fantastycznych występów na arenach sportowych.
Dopiero na 17. miejscu uplasowała się zeszłoroczna medalistka olimpijska z Paryża we wspinaczce sportowej, Aleksandra Mirosław. Mimo uprawiania niszowej dyscypliny sportu 31-latka wykazuje bardzo duży potencjał marketingowy. Jak argumentuje agencja WPP Media, za Polką przemawia przede wszystkim autentyczność, ambicja czy opanowanie.
Za plecami Mirosław znaleźli się Natalia Kaczmarek i Maciej Kurzajewski. Na 20. pozycji wylądował niepełnosprawny tenisista stołowy, Patryk Chojnowski, który jest czterokrotnym mistrzem paraolimpijskim.

Przeczytaj również