Szczegóły kontraktu reklamowego Neymara z Nike. Wysokość premii zależna od klubu Brazylijczyka

Jawne stały się szczegóły kontraktu reklamowego Neymara z Nike. Brazylijczyk ma zagwarantowane wysokie premie za różne osiągnięcia.
"UOL Esporte" opublikowało warunki umowy reklamowej zawodnika PSG z firmą Nike. Umowa ta została zawarta w 2011 r. i obowiązuje do 2022 r., lecz Nike może ją jednostronnie przedłużyć o kolejne dwa lata.
Amerykańska firma podzieliła zespoły na cztery kategorie i w zależności od tego, w jakim klubie gra Brazylijczyk, wypłaca mu odpowiedniej wysokości premię. W klubie z kategorii A bonus wypłacany jest w całości, z kategorii B - jest mniejszy o połowę, z kategorii C - stanowi 1/4 całości bonusu, a z kategorii D - w tym przypadku premia nie jest wypłacana.
W 2011 r. firma Nike do klubów z kategorii A zaliczała Chelsea, Milan, Manchester United, Arsenal, Juventus, Bayern, Inter, Barcelonę oraz Real Madryt. W kategorii B znalazły się natomiast zespoły, które zakwalifikowały się trzykrotnie w ciągu ostatnich pięciu lat do ćwierćfinału Ligi Mistrzów. Według brazylijskiego portalu warunki podziału na kategorie co jakiś czas ulegają zmianie.
Co więcej, opublikowane zostały również kwoty bonusów, jakie Neymar otrzyma za indywidualne i drużynowe sukcesy. Za zdobycie Złotej Piłki Nike wypłaci mu bonus w wysokości 811 936 euro, który może jednak wzrosnąć do 3 247 747 euro, jeśli Brazylijczyk wygra tę nagrodę kilkakrotnie.
Tytuł mistrza świata przyniesie mu natomiast "tylko" 40 596 euro, a tytuł wicemistrza - 24 358 euro. Ponadto jeśli zostanie najlepszym graczem mistrzostw, otrzyma 162 387 euro. Podobnie wygląda premia za igrzyska olimpijskie. Według warunków umowy olimpijskie złoto wyceniono na 16 238 euro, tytuł króla strzelców - na 81 193 euro, a tytuł najlepszego piłkarza igrzysk - na 121 790 euro.