Wielkie gwiazdy i solidna dawka emocji. Tak wygląda oficjalna kampania reklamowa igrzysk w Tokio [WIDEO]

Wielkie gwiazdy i solidna dawka emocji. Tak wygląda oficjalna kampania reklamowa igrzysk w Tokio [WIDEO]
Atos International / wikicommons
Nie ma lepszej okazji na ukazanie piękna sportu niż Igrzyska Olimpijskie. Z tego założenia wyszli też pomysłodawcy kampanii reklamowych towarzyszących zwłaszcza dwóm ostatnim edycjom najstarszej i największej międzynarodowej imprezy sportowej. Przygotujcie się na solidną dawkę emocji!
- Ponad rok temu świat się zatrzymał, ale jest jedna grupa ludzi, która nigdy nie przestała się ruszać - napisano o sportowcach uczestniczących w tegorocznych Igrzyskach Olimpijskich w Tokio na oficjalnej stronie internetowej wydarzenia. - To czas dla nas, abyśmy kibicowali im podczas ostatnich dni przygotowań. Jako ludzie, wspólnoty i ruch społeczny jesteśmy silniejsi razem. Połączmy się teraz razem i razem przybierzmy na sile - mentalnie, fizycznie i w naszych społecznościach; przygotujmy się na wspólne celebrowanie Igrzysk Olimpijskich w Tokio 2020.
Dalsza część tekstu pod wideo
Oto oficjalny klip promocyjny, jak głosi formalna nazwa, Igrzysk XXXII Olimpiady, które rozpoczną się za kilka dni. Tłumaczenie narracji zamieszczamy poniżej.
To, co wydawało się nieuchronne, zostało w końcu potwierdzone. Przyszłoroczne Igrzyska Olimpijskie zostały przełożone.
Kiedy świat stanął w miejscu, a przyszłość stała się niepewna, my pozostaliśmy w ruchu. Rywalizując z własnymi duchami. I tymi historii. Wiemy jednak, że postępu nie wykuwa się w cieniu. Korzyści wypracowane w ciemności nie posuwają do przodu nikogo. Chyba, że ujrzą światło dzienne. Świat idzie do przodu tylko wtedy, kiedy podążamy razem. Tu nie chodzi o pobijanie rekordów. Chodzi o zbudowanie miejsca dla wszystkich. Bez względu na to, kim są, skąd pochodzą i jak błyszczą. Chodzi o zmierzanie do granic możliwości. I zobaczenie, co znajduje się po drugiej stronie. Razem. Ponieważ nieważne, jak ciężko - lub jak daleko - popchniemy sami siebie. Nigdy nie możemy pójść dalej niż wtedy, kiedy popychamy do działania siebie nawzajem.
Sami, jesteśmy mali. Ale razem stajemy się gigantami.
Silniejsi razem.

Od Rio do Tokio

“The World Only Moves Forward When We Move Together”, czyli “Świat Posuwa się Do Przodu Tylko Wtedy Kiedy Podążamy Razem” - taki tytuł nadano oficjalnemu klipowi promocyjnemu przełożonych na ten rok Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020. Wyemitowany na miesiąc przed otwarciem imprezy, stanowi oczywiste nawiązanie do pandemii koronawirusa, celebrując siłę, wytrwałość i determinację olimpijskich sportowców, a zarazem przynosząc nadzieję, jedność i inspirację dla ludzi na całym świecie.
Występują w nim tacy sportowcy, jak:
  • ośmiokrotny złoty medalista olimpijski - Usain Bolt
  • japońska tenisistka - Naomi Osaka
  • były i obecny amerykańscy skateboardziści, odpowiednio: Tony Hawk i i Nyjah Huston
  • syryjska pływaczka - Yusra Mardini
  • kanadyjski sprinter - Andre De Grasse
Klip stanowi główną część kampanii pt. #StrongerTogether, czyli #SilniejsiRazem. Dodatkowe materiały w ramach kampanii z łatwością odszukacie w mediach społecznościowych.
Warto zauważyć też, że tegoroczną kampanię reklamową Igrzysk Olimpijskich można uznać za kontynuację poprzedniej, towarzyszącej XXXI edycji wydarzenia, która odbyła się w 2016 roku w Rio de Janeiro. Tamtą kampanię zatytułowano po prostu “Together”, czyli “Razem”.
Podobnie jak w poprzednim przypadku, tłumaczenie narracji znajdziecie pod poniższym klipem.
Początek narracji:
Jestem oddana. Zawsze się uczę. Zawsze dążę do sukcesu. Biegnę. Ale nie za cenę życia. Jestem jak boisko piłkarskie, nie pole bitwy. Jestem jak matka. Jak ojciec. Mam dwie prace. Skaczę. Strzelam. Pływam. W kierunku nowego świata.
Piosenka:
Jest coś w twoim sercu i w twoich oczach. To ogień. W tobie. Pozwól mu płonąć.
Powrót do narracji:
Nie jestem sama. Jestem jak pomieszczenie pełne przyjaciół. Jak trybuny pełne okrzyków radości. Jestem pełna cudów. Jestem taka jak ty. A razem możemy zmienić świat.
W ramach kampanii sprzed pięciu lat zwrócono uwagę na ducha sportu, czyli rywalizację, ale nie walkę, a także na to, że “olimpijski ogień płynie w każdym z nas”. Niezależnie od tego, co na co dzień robimy, czy jesteśmy sportowcami czy nie, wspólnie staramy się osiągnąć to, na czym nam zależy.

Dziękuję, mamo

Każda wielka, międzynarodowa impreza sportowa jest również doskonałą okazją dla rozmaitych marek, firm i organizacji na skorzystanie z wydarzenia w celu promocji własnych wartości i produktów. Zarówno w bardziej, jak i mniej oficjalnej formie (więcej TUTAJ). Wracając raz jeszcze do Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro, nie sposób w tym miejscu nie przypomnieć rewelacyjnej kampanii korporacji “Procter & Gamble” pt. “Dziękuję, mamo”.
Dwuminutowy film przedstawia matki pomagające swoim dzieciom przezwyciężyć życiowe trudności na drodze do zostania medalistami Igrzysk Olimpijskich. Kończy go przesłanie: “It Takes Someone Strong to Make Someone Strong”, czyli “Potrzeba Kogoś Silnego, by Uczynić Kogoś Silnego”.
Jeśli poprzednie klipy nie wzbudziły w was większych emocji, tym razem przygotujcie się na porządną dawkę adrenaliny. Bardziej wrażliwym sugerujemy nawet zaopatrzenie się w chusteczki.
Pamiętacie inne słynne reklamy towarzyszące którejś z poprzednich edycji Igrzysk Olimpijskich? Koniecznie podzielcie się nimi w komentarzach!
TUTAJ zaś znajdziecie inne, kultowe reklamy sportowe.

Przeczytaj również