Lewandowski zdeklasował Świątek. Prestiżowy ranking mówi wprost
Robert Lewandowski zdecydowanie wyprzedził Igę Świątek. Tym razem nie chodzi jednak o zarobki, a... potencjał marketingowy "Lewego".
Rozgrywki 2025/2026 są jak dotychczas słodko-gorzkie dla Roberta Lewandowskiego. Napastnik doznał już drugiej kontuzji uda. Nabawił się jej w starciu reprezentacji Polski z kadrą Litwy.
Z powodu podobnego urazu "Lewy" przegapił początek kampanii. Teraz też będzie pauzował - nie wystąpi m.in. w niedzielnym El Clasico. Mimo to w ostatnich dniach zdołał odnieść sukces.
Po ubiegłorocznej przegranej Lewandowski tym razem wygrał z Igą Świątek w rankingu potencjału marketingowego magazynu SportsPro. Ba, mało brakowało, żeby znalazł się na szczycie!
Lewandowski zajął 11. miejsce. Spośród piłkarzy ustąpił tylko piątemu Cristiano Ronaldo i szóstemu Neymarowi. Wyprzedził Kyliana Mbappe, Viniciusa Juniora, Leo Messiego i Lamine Yamala.
Świątek uplasowała się natomiast na 40. miejscu. Spośród tenisistów wyżej w stawce znaleźli się m.in. 10. Coco Gauff, 15. Novak Djoković, 18. Carlos Alcaraz oraz 21. Jannik Sinner.
Pierwszą pozycję po raz drugi w karierze zajął Lewis Hamilton. Na drugiej pozycji, znacznie mniej spodziewanie, znalazła się gimnastyczka Simone Biles, za to na trzeciej - rugbystka Ilona Maher.
W zeszłym roku Lewandowski był 78., za to Świątek - 50. Prestiżowy ranking powstaje od 2010 roku. Ustalany jest na podstawie wskaźnika Total Markebility Score. Co roku jest on udoskonalany.
Bierze on pod uwagę globalną rozpoznawalność sportowców, ich wpływ na ludzi lub planetę, a także siłę ich oddziaływania oraz potencjalny rynek konsumentów. Dochodzą też względy kulturowe.