Nadchodzące
Ważne
Koniec
W trakcie
Nadchodzące

Krótsze okienko w Premier League rozstraja rynek transferowy. To problem także Serie A, La Liga czy Bundesligi

Leroy Sane
Źródło zdjęcia: CosminIftode / shutterstock.com

Wyspiarze właśnie drugi rok z rzędu zakończyli zakupy wcześniej, niż reszta Europy. A reperkusje braku możliwości ściągania graczy przez drużyny najbogatszej ligi świata z pewnością będą poważne.

Premier League to rozgrywki, w których obraca się naprawdę ogromnymi pieniędzmi. Zespoły z Anglii dysponują szalonymi budżetami, które sprawiają, że są w stanie pozyskać niemalże każdego. Nie może więc nikogo dziwić, że „wykluczenie” ich z transferowych rozgrywek zmienia obraz tego, co dzieje się podczas mercato.

Chronić słabszych... w kompletnie bezsensowny sposób

No dobrze, ale czemu właściwie przyspieszono deadline ma zakupy? Otóż celem, który przyświecał osobom zarządzającym angielskim futbolem było zapobieganie protestom piłkarzy, którzy mieliby bojkotować swoje kluby, usiłując wymusić przenosiny do mocniejszych drużyn.

Jedną z inspiracji do takiego posunięcia była saga z Philippe Coutinho. Brazylijczyk w obliczu zainteresowania Barcelony złapał słynną „kontuzję pleców”, która wykluczyła go z gry. Wszyscy jednak wiedzieli, że w kuluarach działo się coś kompletnie innego.

Tego typu historii było więcej. Niejednokrotnie ambicje zawodników i ich pracodawców są kompletnie inne, chociaż finalny cel jest taki sam. Sukces. Dla gracza jednak drogą do niego jest zmiana barw. Dla jego klubu – utrzymanie swojego piłkarza.

Zamknięcie okienka przed startem rozgrywek miało uniemożliwić mocniejszym, bogatszym rywalom kuszenie celów z drużyn teoretycznie słabszych. To miało w efekcie sprawić, że wymuszanie transferu protestem stanie się bezsensowne. Kto bowiem weźmie gościa, który nie grał pół roku?

Tego typu podejście nie wydaje się jednak poprawne. W ślad za Anglikami nie podążyli w żadnym innym kraju. No i zrodził się problem, bo zespoły z Hiszpanii, Włoch, czy jakiegokolwiek innego kraju mogły wciąż zabiegać o swoje cele z Anglii. A ich kluby? Nie mogą znaleźć zastępstwa.

Zrodził się więc większy problem, który jest niełatwy do rozwiązania. A właściwie niemożliwy. W pewnym momencie okienko transferowe dla niektórych drużyn zmienia się z wyrównanej rywalizacji zmienia się w rozpaczliwą walkę o minimalizację strat.

Nie oddamy naszych gwiazd!

Tego lata z zapartym tchem śledziliśmy wiele sag transferowych. Wiele z nich dotyczyło piłkarzy, którzy kopali piłkę po drugiej stronie Kanału La Manche. Swoją przygodę z Tottenhamem miał zakończyć Christian Eriksen, a chęć odejścia z Manchesteru United sygnalizował Paul Pogba. Leroy Sane z kolei znajdował się na celowniku Bayernu Monachium, ale odniósł kontuzję, która miała storpedować plany Niemców.

Teraz ich transfery wydają się zdecydowanie mniej prawdopodobne. W końcu nawet jeśli do klubu wpłynie satysfakcjonująca pod względem finansowym oferta, to nie będzie można pozyskać zastępstwa (wciąż nie wiadomo, jaka rola przypadnie Giovaniemu Lo Celso w Tottenhamie).

Ani Daniel Levy, ani Ed Woodward, ani Txiki Begiristain nie będą więc chcieli osłabiać swoich drużyn. Anglicy muszą wiedzieć wszystko trzy tygodnie szybciej, niż ich odpowiednicy z innych krajów.

Wydaje się więc, że Juventus, Real Madryt oraz mistrzowie Niemiec, łączeni z wymienionymi zawodnikami, będą musieli obejść się smakiem lub poszukać gdzie indziej. Chociaż... przynajmniej w przypadku Duńczyka, mogą skorzystać.

Jego kontrakt z „Kogutami” wygasa bowiem za rok. To oznacza, że zimą będzie można spróbować go kupić po cenie niższej, niż ta letnia lub nawet przekonać go do podpisania umowy bez wpłacania kwoty odstępnego. A takie rozwiązania turyńczycy lubią najbardziej.

I tak, modyfikacja przepisów, która pierwszy raz obowiązywała rok temu, ma wpływ na poczynania europejskich mocarstw. Również tych z części kontynentalnej. Możemy chyba więc już zapomnieć o efektownych sagach, których bohaterami byli gracze Premier League. Nikt nie zgodzi się na to, aby odeszli tego lata. No, chyba że w odwodzie jest już gracz, który został pozyskany wcześniej.

Presja czasu zmusza do desperackich kroków

Paulo Dybala w Manchesterze United lub Tottenhamie? Philippe Coutinho w Arsenalu albo przywdziewający koszulkę ich największych rywali? Na pewno nie teraz. Możliwe jednak, że w przypadku tych piłkarzy zmiana barw klubowych i tak nastąpi.

Dlaczego jednak zamknięcie okienka na Wyspach jest tak istotne? W końcu inne kierunki są wciąż otwarte. Otóż spieszę z odpowiedzią: wpływa to na cenę piłkarza. W jaki sposób?

Ekipy z Premier League są bardziej zdesperowane, aby dopiąć transfer wcześnie. W związku z tym są skore do zaoferowania większej sumy pieniędzy. Klubowi, w którym gra zawodnik, nie opłaca się potem przyjmować mniejszych zapłat od interesantów z innych rejonów. I tak zamykanie angielskiego mercato wcześniej może utrudniać wzmocnienia rywalom z całego świata.

Jeśli piłkarz nie zamierza naciskać na zmianę otoczenia w bardzo zdecydowany sposób, jak to miało miejsce chociażby w przypadku Dybali, to jego cena może odstraszać drużyny z innych lig. W Premier League mogą po prostu pozwolić sobie na więcej.

W najbliższych latach możemy spodziewać się desperackich ofert rzucanych przez Anglików w momencie, gdy ich rywale z drugiej strony kanału La Manche będą spokojnie prowadzić negocjacje. Takie sytuacje mogą zmienić sytuację na rynku i wpłynąć na poczynania poszczególnych klubów.

No i oczywiście istnieje ryzyko, że angielskie kluby po prostu będą musiały pogodzić się z tym, że ucieknie im sprzed nosa kilka perełek pod koniec europejskiego okienka. Wtedy bowiem często usiłuje się sprzedać niektórych piłkarzy wręcz na siłę, więc ich ceny spadają i można ubić niezły interes.

W przypadku reprezentantów Premier League okres „końcowych wyprzedaży” wypada zdecydowanie wcześniej i tak na przykład Chelsea sprzedała Davida Luiza do Arsenalu za niecałe osiem milionów. Czemu? Bo „Kanonierzy” później nie mogliby dopiąć transakcji.

Jasne, można było czekać na inną ofertę z klubu z innego kraju, ale jeśli priorytetem było pozbycie się Brazylijczyka, to nie było co ryzykować. Pojawił się kierunek, w którym chciał ruszyć, więc po prostu ustalono na szybko w miarę przystępną cenę. Anglicy jednak nie będą mogli dobić takiego targu z drużynami z zagranicy. No i znowu tracą.

Długotrwałe skutki

Spoglądając dalej, niż tylko na obecne okienko i graczy takich jak Pogba, Sane czy Dybala, możemy spodziewać się pewnych procesów, spowodowanych tym, że Premier League kończy zakupy wcześniej.

Po pierwsze, gdy będzie zbliżał się start tych rozgrywek, to będziemy mieli do czynienia ze sporymi wahaniami cen piłkarzy, zwłaszcza tych, którzy będą znajdować się w kręgu zainteresowań zespołów z pierwszej ligi angielskiej.

Stać je na to, aby płacić dużo więcej, niż w przypadku konkurencji z innych krajów, a presja czasu będzie robić swoje. Nie ma co ukrywać, że „dojenie” Anglików jest bardzo popularne, a żądania finansowe, jakie się im stawia są nieraz niewspółmiernie wysokie, w porównaniu do jakości ewentualnego obiektu zainteresowania.

Kwestia sprzedaży piłkarzy przez zespoły najbogatszej ligi świata również jest problematyczna. Wszystkie kluby z Kontynentu będą musiały liczyć się z tym, że trzeba będzie dopinać transfery wcześniej, niż w końcówce okienka.

W efekcie, w pewnym sensie może stworzyć się wyodrębniony, „premierleague’owy” rynek transferowy, który będzie rządził się całkowicie innymi prawami, niż ten ogólny. Wszystko będzie musiało być załatwione wcześniej, a krzywa zmian wartości piłkarzy będzie kompletnie inna, niż wszędzie indziej.

Tak odmienny termin zamknięcia mercato sprawia, że Anglia w pewien sposób będzie stale oddalać się od zagranicznych oponentów. Ci w okresie transferowym będą żyli swoim rytmem, zupełnie innym.

Cel był kompletnie inny, ale sposób rozwiązania problemu protestów piłkarzy domagających się transferów jest kompletnie nieprzemyślany. Niewykluczone, że niedługo Anglicy zrezygnują ze swojej innowacji.

Tak naprawdę sprawiła ona tylko, że ich kluby mają więcej problemów i muszą ze wszystkim się spieszyć. Z kolei Włosi, Hiszpanie, Niemcy czy Francuzi mogą kupować i negocjować z większym spokojem, a nawet osłabiać ich i nie dawać szans na uzupełnienie braków.

Sami zawodnicy i tak będą manifestować swoją chęć odejścia. Pierwszy przykład z brzegu to chociażby Romelu Lukaku. Czy to naprawdę różnica, czy piłkarz odmówi gry, czy udziału w sesjach treningowych swojego klubu?

W każdym razie, rynek transferowy już jest szalony. Wczesne zamknięcie okienka w Anglii sprawia tylko, że staje się coraz bardziej nieprzewidywalny. Wzrasta liczba tzw. „panic buyów”, jak chociażby Danny Drinkwater do Chelsea czy po prostu graczy przepłaconych. A to stale rozstraja świat futbolu.

Kacper Klasiński

Źródło: własne
Wszystkie

Sportbuzz

Dyskusja

28
15 sie 2019 | 00:03
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
slabo z tym okienkiem
13 sie 2019 | 15:29
+3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Witam początkowo byłem zwolennikiem zamknięcia okna transferowego przed startem rozgrywek ale skoro nie idzie w tym reszta europy to nie ma to sensu. Przykład dlaczego United nie znalazł napastnika? bo wiele klubów wiedziało ze jak Odejdzie Lukaku to United będzie zdesperowane na pozyskanie napastnika na już bo kończy się okienko więc dawali bardzo wygórowane ceny. Mając okienko otwarte do 31 Sierpnia United dostało by możliwość spokojnego pozyskania następny Lukaku.Przez taką praktykę ceny dla klubów Premier League są często bardzo zawyżone bo inne kluby wiedzą ze mają praktycznie 3 tyg mniej czasu na transfery niz kluby z innych lig. Dlatego ja jestem za zmianą na tak ale dla wszystkich czołowych lig Europy. Włosi tez chcieli iść systemem Angielskim i szybko po jednym sezonie z tego zrezygnowali La Liga ani myśli o takiej zmianie bo nie zgodziły się na to Barcelona i Real. Ja jestem przekonany ze przed następnym sezonem nastąpi zmiana stanowskich bo już na ostatnim głosowaniu kluby Premier League były bardzo niezdecydowane. Przegłosowano skrócenie okienka w stosunku głosów 11 do 9 w tym ZA był Tottenham. Dla wszystkich to skrócenie okna nie jest na stałe jest co roku głosowane w siedzibie Premier League przez kluby z Premier League w 1 sezonie zmian było 13 do 7 w głosach ZA. We Włoszech. Niemczech, Hiszpanii nie ma presji na pozyskanie zawodników dzięki normalnemu trybowi okienka transferowego mało tego kluby z Hiszpanii czy Włoch dzięki temu ze okienko kończy się po 2 kolejce mogą jeszcze skorygowac kadry lub pozyskać kogoś jeśli wyleci im dany gracz. A tak najbardziej to lubią to kibice bo kto nie kochał czekać do 12 w Nocy i widziec jak kluby Premier league dokonały tak zwanych PANIC BUY bo przegrały 3 mecze z rzędu w lidze.
13 sie 2019 | 18:16
+2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Obecnie nie jest im potrzebna typowa 9tka. Tak naprawdę już ta zmiana zaczyna dzialac na korzyść PL
13 sie 2019 | 14:31
+10
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Na początku nie byłem zwolennikiem tego rozwiązania, ale z perspektywy czasu i kibica Premier League oceniam tę zmianę na plus. Dzięki temu, że okienko zamyka się przed startem sezonu, każda drużyna może od 1. kolejki skupić się już tylko na piłce.
13 sie 2019 | 14:28
+5
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Autorze, masz do sprzedania zestaw ksiazek z gimnazjum. Wystawiles je za 150 zl, ale 120 tez cie zadowoli. Przychodzi oferta za 130 zl i co robisz. Masz 3 opcje. 1. Przyjmujesz. 2. Odrzucasz bo liczysz, ze oferent podbije cene. 3 liczysz, ze bedziesz nowy oferent. I teraz, jezeli liczysz, ze oferent podbije cene to wiesz, ze po okreslonej dacie nie bedzie on w stanie zaoferowac wiecej. Albo sprzedajsz za 130, albo czekasz na nowego oferenta. Nie wien co tu wiecej dodawac. Jezeli ktos 'panikuje'to jego sprawa. Mozna sie dogadac za wczasu, jezeli ktos nie umie, no to tydzien wiecej mu nie pomoze. To tylko kwestia czasu, kiedu inne ligi pojda za premoer league
13 sie 2019 | 14:21
+7
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Bardzo dobrze że zamykają wcześniej. Jak na moje okienko powinno trwać 2-3 tygodnie max. Menagera ma cały sezon żeby zobaczyć gdzie potrzebuje wzmocnień wiec taki czas wystarczyłoby na negocjacje a co najważniejsze niedojebane dziennikarzyny miałby by tylko 2 tyg na zmyslanie bajek.
15 sie 2019 | 15:35
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Transfery topowych graczy nie robi się w 2 tygodnie.Niektóre takie transfery są negocjowane przez większą część okienka jak nie czasami całe.Patrz nawet na to ile czasu negocjował Arsenal z Celticem w sprawie Tierneya a mówimy tu o zawodniku z spoza TOP5 lig.Tylko tutaj ledwo by się wyrobili.
15 sie 2019 | 20:47
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Trwało by dwa tygodnie to by się w dwa wyrobili. Zresztą nikt nie broni im nawiązać kontaktu wcześniej z klubem aby dogadać kwote.
13 sie 2019 | 14:17
+9
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Mieli wystarczająco dużo czasu żeby kupować z Anglii :) moim zdaniem bardzo dobrze że okienko w Premier League trwa tak krótko, przynajmniej dziennikarze dadzą sobie spokój z bajeczkami i nie będe musiał czytać kto ma przejść do United a i tak nie przechodzi i odwrotnie.
15 sie 2019 | 15:37
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Mieli wystarczająco czasu chyba by kupować do Anglii ;) Bo teraz został miesiąc na obronienie się przed zakusami zespołów spoza Anglii.
15 sie 2019 | 17:57
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Wiem o co ci chodzi lecz już raczej United nikogo nie sprzeda teraz nie mając zastępcy. Poza tym te info o Pogbie nie musi być koniecznie prawdą.
13 sie 2019 | 12:35
+15
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
wśród tych wszystkich katastrofalnych argumentów przeciwko krótkiemu oknu transferowemu nie ma ani jednego miarodajnego, to są tylko zwykłe dywagacje, ja natomiast wskażę argument za krótkim okienkiem transferowym, który jest już o wiele bardziej miarodajny: w pierwszym sezonie, w którym obowiązywało krótkie okienko transferowe, angielskie kluby kompletnie zdominowały europejskie puchary. Czy jest to efekt krótkiego okienka? Zastanawianie się nad tym to też byłyby dywagacje bo trudno to przecież ocenić, ale widzimy jednak efekt, który jest przeciwnością do katastrofalnej wizji przedstawianej przez autora.
13 sie 2019 | 12:00
+50
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Co za bełkot.
Skrócenie okienka jest przede wszystkim po to, by zamknąć kadrę przed rozpoczęciem ligi.
Srercato.
13 sie 2019 | 12:31
+10
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Miałem to samo napisać, wyjąłeś mi to z ust. Leci plusik
13 sie 2019 | 13:12
-11
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
To chyba nie zrozumiałeś argumentu. Zamknięcie kadry - czyli nikt więcej nie dołączy. Ale odejść może każdy aż do końca okienka w Europie. Autor słusznie zaznaczył, że jeśli teraz ktoś kupi Pogbę czy Eriksena bo na przykład uruchomi klauzulę odejścia, to zespół sprzedający nie ma szans na załatanie dziury. Bo kupować nie mogą. Fajnie, że dostałeś tyle plusów i gratuluję tym wszystkim użytkownikom znajomości tematu. Pozdro.
13 sie 2019 | 13:42
(Edytowany)
może nie jestem zbyt zagłębiony w tę wiedzę, ale którzy piłkarze w Anglii mają klauzule odstępnego w kontrakcie? Eriksen z tego co wiem nie ma
+4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
może nie jestem zbyt zagłębiony w tę wiedzę, ale którzy piłkarze w Anglii mają klauzule odstępnego w kontrakcie? Eriksen z tego co wiem nie ma, no i którzy piłkarze ważni w swoich zespołach chcieliby opuścić Premier League? chyba tylko największe gwiazdy kuszone przez Real czy Barcę, nie przypominam sobie w ostatnich latach innego transferu ważnego zawodnika do klubu spoza tej dwójki, a takie transfery zdarzają się mniej więcej raz do roku, poza tym są one załatwiane w nieco bardziej dżentelmeński sposób (mam na myśli nie z dnia na dzień) czy to naprawdę taka wielka cena za święty spokój wszystkich klubów w lidze?
13 sie 2019 | 13:48
+3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Ja natomiast gratuluje ci znajmości tematu... ohh wait. W Anglii nie ma wymuszonych klauzuli odejscia jak ma to miejsce w Hiszpaniii, wiec jak klub nie bedzie kogos chcial sprzedac to go nie sprzeda i tyle.
13 sie 2019 | 10:55
-11
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Najlepszy strzał w kolano jaki ostatnio widziałem wśród federacji pilkarskich. Jedna z najbardziej idiotycznych rzeczy jaka można było wymyślić. Za parę lat będziemy o tym wspominać jak o absurdalnym pomyśle z przeszłości, jak karne z rozbiegu pare lat temu w MLS.
13 sie 2019 | 10:52
+31
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
A mi takie coś pasuje. Kadry zamknięte i git.
13 sie 2019 | 10:35
(Edytowany)
Założenie chyba było też takie, że inne ligi będą chciały pójść tą samą drogą ale póki co nic z tego. Zresztą gdy w Anglii zaczeło się już poważne granie to w innych ligach jeszcze sobie grają sparingi. Niektóre startują dopiero pod koniec sierpnia więc im to przedłużone okienko nie przeszkadza. Według mnie letnie okienko powinno trwać tak jak zimowe tylko miesiąc np. cały lipiec we wszystkich czołowych ligach. To i tak dużo czasu a i tak coraz więcej transferów jest dopinanych jeszcze przed rozpoczęciem okna. No i te wszystkie sagi transferowe trwałyby dużo krócej.
+45
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Absolutnie popieram pomysł zamknięcia okna przed startem sezonu i dobrze że w Anglii tak zrobiono. Założenie chyba było też takie, że inne ligi będą chciały pójść tą samą drogą ale póki co nic z tego. Zresztą gdy w Anglii zaczeło się już poważne granie to w innych ligach jeszcze sobie grają sparingi. Niektóre startują dopiero pod koniec sierpnia więc im to przedłużone okienko nie przeszkadza. Według mnie letnie okienko powinno trwać tak jak zimowe tylko miesiąc np. cały lipiec we wszystkich czołowych ligach. To i tak dużo czasu a i tak coraz więcej transferów jest dopinanych jeszcze przed rozpoczęciem okna. No i te wszystkie sagi transferowe trwałyby dużo krócej.
15 sie 2019 | 15:39
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Nawet jeśli by reszta poszłą tym śladem to i co było to zmieniło? Dopiero byłby burdel skoro rozgrywki w TOP5 zaczynają się w różnych terminach.Dzisiaj kończymy w Anglii,za tydzien w Francji,za 2 tygodnie w Niemczech itp.
13 sie 2019 | 10:27
+46
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Chociaż nie popieram wcześniejszego zamknięcia okienka w Anglii, styl w jakim napisany jest artykuł budzi niesmak. Mercato i często pokazywany Juventus pokazuje komu kibicuje autor, napisane jest też bardzo stronniczo. Otóż Klasiński, PL samo sobie zapracowało na markę, na gigantyczne pieniądze, tobie tylko pozostaje pęknięta żyłka i ból czterech liter że przeciętny klub z PL może wydać więcej niż kluby grające w LM z Włoch.
13 sie 2019 | 10:11
(Edytowany)
Na protesty jest tylko jeden dobry sposób. Poświęcić jednorazowo hajs i utopić pieniądze przez odesłanie do rezerw na rok czasu. Klub straci ale potem już nikt się nie odważy protestować, więc w dłuższej perspektywie tylko zyska.
+24
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Na protesty jest tylko jeden dobry sposób. Poświęcić jednorazowo hajs i utopić pieniądze przez odesłanie do rezerw piłkarza na rok czasu. Klub utopi hajs ale potem już nikt się nie odważy protestować, więc w dłuższej perspektywie tylko zyska.
13 sie 2019 | 10:10
+21
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
To faktycznie może być problem ale w przeważającej części dla drużyn z innych najsilniejszych lig świata, które chcą pozyskać zawodnika z Premier League. Ostatnie sezony pokazują, że stabilizacja i brak ciągłego wymieniania składu może popłacać. Najlepsze przykłady to Spurs i LFC.
13 sie 2019 | 12:08
+4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Przecież w LFC klopp zostawił tylko Jamesa Milnera. Tottenham z kolei trzymał skład tylko wtedy gdy budował stadion i po prostu nie miał pieniędzy na zmiany. Czy to dobry przykład? Piłkarze w Tottenhamie byli zajechani do granic przez brak zmienników. Nie wiem jak długo by tak pociągnęli. Kane to łapał kontuzje co parę tygodni.
13 sie 2019 | 10:09
-5
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Anglia to jest inny wymiar
13 sie 2019 | 10:05
+62
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
To nie problem tylko bardzo dobra wiadomość, to było chore że sezon trwał 2-3 tygodnie a okno jeszcze trwało, kluby na pierwszy mecz sezonu powinny mieć zamknięte kadry i bardzo dobrze że w końcu poszli po rozum do głowy.
15 sie 2019 | 15:44
-2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Co z zespołami grającymi w europejskich pucharach? Oni są już od 2 tygodni po początku sezonu.W przypadku naszej ligi okienko ma trwac 10 dni? Bo po takim czasie są pierwsze mecze w eliminacjach.Bo to są piewsze mecze w sezonie a nie ligowe.
{{comment.created_datetime}}
(Edytowany)
{{comment.user_score.team_A_name}}
{{comment.user_score.team_A_score}}:{{comment.user_score.team_B_score}}
{{comment.user_score.team_B_name}}
Edytuj (jeszcze przez {{minuteUnit}})

Tabela ligowa - Premier League

#
Drużyna
M
Z
+/-
Pkt
1
Liga Mistrzów
+2
2
2
4
6
2
Liga Mistrzów
+5
2
2
2
6
3
Liga Mistrzów
-2
2
1
5
4
4
Liga Mistrzów
-2
2
1
4
4
5
Liga Europejska
-1
2
1
3
4
6
2
1
2
4
7
+1
2
1
1
4
8
+1
2
1
1
4
9
+2
2
1
1
4
10
-5
2
1
2
3
11
+5
2
1
-1
3
12
2
0
0
2
13
2
0
0
2
14
-4
2
0
-1
1
15
+4
2
0
-4
1
16
+4
2
0
-5
1
17
-2
2
0
-3
0
18
Spadek
-4
2
0
-3
0
19
Spadek
-2
2
0
-4
0
20
Spadek
-2
2
0
-4
0
1 kolejka
2 kolejka
3 kolejka
4 kolejka
5 kolejka
6 kolejka
7 kolejka
8 kolejka
9 kolejka
10 kolejka
11 kolejka
12 kolejka
13 kolejka
14 kolejka
15 kolejka
16 kolejka
17 kolejka
18 kolejka
19 kolejka
20 kolejka
21 kolejka
22 kolejka
23 kolejka
24 kolejka
25 kolejka
26 kolejka
27 kolejka
28 kolejka
29 kolejka
30 kolejka
31 kolejka
32 kolejka
33 kolejka
34 kolejka
35 kolejka
36 kolejka
37 kolejka
38 kolejka
3{{gameweek}} kolejka

Terminarz - Premier League

Strzelcy {{title}} - Premier League

#
Zawodnik
Bramki(karne)
Asysty
Bramki
Asysty
Żółte kartki
Czerwone kartki
Łącznie
1
4 (0)
2
4 (0)
3
3 (0)
4
2 (0)
5
2 (0)
{{$index + 1}}
{{player.value_1}}
{{player.value_1}}
{{player.value_2}}
{{player.value_3}}
Ranking

Bukmacherzy

Brak ryzyka na start. Szczegóły po kliknięciu w przycisk "SPRAWDŹ".

Kod rejestracyjny: MEGABONUS. Szczegóły po kliknięciu w przycisk "Sprawdź".

Kod rejestracyjny: MEGABONUSPZB. Szczegóły po kliknięciu w przycisk "Sprawdź".

×
Włącz powiadomienia przeglądarkowe i otrzymuj od nas najważniejsze wiadomości sportowe! Kliknij w poniższą instrukcję i dowiedz się, jak to zrobić.