Te trzy kluby zostały zaproszone do udziału w Superlidze. Mają niewiele czasu na zmianę zdania

Te trzy kluby zostały zaproszone do udziału w Superlidze. Mają niewiele czasu na zmianę zdania
Alain ROBERT/SIPA/PressFocu
Autor: Maciej Pietrasik 19 kwi 2021 | 19:48
Dwanaście klubów z Anglii, Hiszpanii oraz Włoch zdecydowało się na utworzenie Superligi i zrezygnowanie z udziału w Lidze Mistrzów. "Der Spiegel" dotarł do dokumentów, z których wynika, jakie zespoły zostały jeszcze zaproszone do nowych rozgrywek,
Manchester City, Manchester United, Liverpool, Chelsea, Arsenal, Tottenham, Real Madryt, FC Barcelona, Atletico Madryt, Juventus, Inter Mediolan oraz AC Milan - oto dwunastu założycieli Superligi. Zespołów, które stanowią trzon rozgrywek, ma być jednak piętnaście.
W oświadczeniu, które wydano w niedzielną noc, podkreślono, że ich nazwy zostaną wkrótce podane. Wśród dziennikarskich spekulacji pojawiały się ekipy PSG, Bayernu Monachium, RB Lipsk, Borussii Dortmund oraz FC Porto.
Mistrzowie Niemiec oficjalnie poinformowali, że nie zamierzają brać udziału w Superlidze. Podobne stanowisko zajęła Borussia. Sprawy nie skomentowało jeszcze PSG.
"Der Spiegel" dotarł do umowy, którą podpisali uczestnicy Superligi. Jasno wynika z niej, że to właśnie ekipy z Monachium, Dortmundu oraz Paryża zostały zaproszone do udziału w rozgrywkach.
Co więcej, na zmianę zdania wcale nie mają wiele czasu. PSG na zaakceptowanie oferty dostało czternaście dni od czasu oficjalnego jej przedstawienia.
W przypadku Bayernu oraz Borussii termin ten jest dłuższy i wynosi 30 dni. Na razie nic nie wskazuje jednak na to, aby któryś z tych zespołów rzeczywiście opowiedział się za Superligą.
Źródło: Der Spiegel
STS
1510 PLN

Oferta powitalna 1200 1510 PLN złożona z aż trzech bonusów! 281 PLN zakład bez ryzyka, 29 PLN freebet i 1200 PLN od depozytu. Kod MEGABONUS

Fortuna
2230 PLN

Zakład bez ryzyka 200 210 PLN + darmowy zakład za 20 PLN + bonus od pierwszej wpłaty 2000 PLN

Betfan
1600 PLN

Na start 1600 PLN: gra bez ryzyka do 600 zł, bonus od depozytu 1000 PLN. Kod MEGABONUS

Betclic
550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550

Superbet
584 PLN

Z kodem promocyjnym MECZYKI cashback 500 PLN + freebet 34 PLN za pierwszą wpłatę + bonus 50 PLN

Dyskusja 45

19 kwi 2021 | 20:03
0
Przeciez jakby Bayern Borussia i PSG nie doszły. a UEFA wprowadziłaby zakaz transferów do klubów z superligi, to za pare lat w superlidze grałyby zespoły gorsze jak w LM. Już widzę jak z akademii by mieli jedenastki. Oni musza się żywić z mniejszych klubów na które teraz maja wyjeb... i chcą miec kółko wzajemnej adoracji 12 największych. Ciekawe co by zrobili bez talentów z innych klubów
19 kwi 2021 | 20:10
0
ale co znaczy, ze UEFA zabroni transferow do klubow z Superligi ? przeciez te druzyny i tak beda przez UEFA traktowane jakby ich nie bylo. pilkarze po prostu odchodziliby i wychodziliby poza obszar prawny UEFA wiec ta organizacja moze im - ze tak powiem - naskoczyc ;)
19 kwi 2021 | 20:19
0
Trudno powiedzieć, ale być może federacje krajowe mogłyby karać te drużyny, które sprzedają swoich piłkarzy do Superligi.
To oczywiście tylko takie gdybanie, ale fakt jest taki, że kluby z Superligi chcą po prostu wydymać wszystkie mniejsze kluby zabierając całą kasę z najatrakcyjniejszych rozgrywek dla siebie, a jednocześnie będą chciał, żeby te mniejsze kluby im trenowały młode talenty, jak w tej chwili. Wyjątkowo paskudne podejście, zupełne niszczenie ducha sportu, choć oczywiście od strony czysto biznesowej bardzo sprytne ;)
19 kwi 2021 | 21:04
0
" ale fakt jest taki, że kluby z Superligi chcą po prostu wydymać wszystkie mniejsze kluby zabierając całą kasę z najatrakcyjniejszych rozgrywek dla siebie, "
Czyli mówisz że Super Liga jest najatrakcyjniejszą rozgrywką :)
Bo jak Liga Mistrzów, to wręcz przeciwnie zostawiają im całą kase....
19 kwi 2021 | 21:22
0
Skoro większość najlepszych klubów idzie do Superligi, to chyba jasne, że tam będzie największa kasa, a LM straci znaczenie a przez to i dochody dla klubów spadną.
19 kwi 2021 | 23:16
0
Jak wydymali? jak znaleźli sobie nowych sponsorów i zrobili własne rozgrywki... Pieniądze od uefa dalej będą do podziału, o ile uefa przetrwa bez wielkich.
19 kwi 2021 | 21:08
0
bardzo proste rozwiazanie: pilkarze nie przedluzaja kontraktow i odchodza pozniej za darmo :) jak sadzisz ? takie rozwiazanie spodoba sie druzynom pokroju Ajax, Lyon itp ? od razu pierwsze bylyby za zniesieniem zakazu sprzedazy dla druzyn z Superligi. uefa naprawde jest w kropce. dlatego tak reaguje
19 kwi 2021 | 23:51
0
Mnie ciekawi, jaki będzie sens grać mecze z dołu tabeli superligi, jeżeli ten już się wyklaruje. Jaki będzie sens grać ligę krajową skoro nie trzeba walczyć o żaden awans do LM. Kto to będzie oglądał i po co, w jakim celu drużyny mają mobilizować się na takie mecze.
20 kwi 2021 | 00:08
(Edytowany)
Ja bardziej widze że będzie jak w NBA, zrobią to na 2 dywizje po 10 drużyn po 10 meczy, potem wedłóg wyników zaczną się play-offy do 4 wygranych, pierwsza będzie grała z ostatnią .....i taka eliminacja, aż zostaną 2 z dywizji (może też być że pierwsza z dywizji A będzie grała z ostatnią z dywizji B).....i poczym WIELKI FINAŁ. Po pierścieniu kazdy dostanie i dołączą do SALI CHWAŁ SUPER LIGII.....
0
Ja bardziej widze że będzie jak w NBA, zrobią to na 2 dywizje po 10 drużyn po 10 meczy, potem wedłóg wyników zaczną się play-offy do 4 wygranych, pierwsza będzie grała z ostatnią .....i taka eliminacja, aż zostaną 2 z dywizji (może też być że pierwsza z dywizji A będzie grała z ostatnią z dywizji B).....i poczym WIELKI FINAŁ. Po pierścieniu kazdy dostanie i dołączą do SALI CHWAŁ SUPER LIGII.....


A Jeśli chodzi o zwykłe ligi....to spokojnie można by w nich stawiać na wychowanków, na ogrywanie i szlifowanie młodych, a jak potrzeba to pomoże starszy....
20 kwi 2021 | 18:02
0
Słuchałem wczoraj Pereza, przynajmniej wiadomo jakim systemem ma być rozgrywana ta superliga. Wszystko spoko, ale liga bez spadochroniarzy + 5 kolejnych zaproszonych drużyn wygląda średnio. Generalnie NBA też boryka się z podobnym problemem, ale tam przynajmniej są jakieś drafty i inne "ficzery".
19 kwi 2021 | 20:26
0
to jak to zrobić, lezy już tylko w kwestii prawników.
20 kwi 2021 | 08:44
0
UEFA udziela licencji piłkarskich. Może by mogła cofnąć licencje piłkarzom, którzy grali w Superlidze. No to właściwie dla piłkarza występ w Superlidze byłby właściwie już na zakończenie kariery, bo jak się nie sprawdzi, to powrotu do futbolu już by nie miał.
20 kwi 2021 | 09:44
0
sa wyroki Trybunalu Sprawiedliwosci UE ktore podwazaja mozliwosci monopolistycznych organizacji chcacych ograniczyc wystepowanie zawodnikow w rozgrywkach organizowanych przez inne podmioty. UEFA NIE MA SZANS PRZED SADEM zatem wszelkie takie dywagacje nie maja sensu. albo UEFA naprawde zreformuje LM i przestanie byc zlodziejem albo powstanie Superliga
19 kwi 2021 | 20:30
(Edytowany)
Przecież kluby zaraz obeszłyby taki zakaz transferowy, np. piłkarz by szedł do jakiegoś klubu z Chin, po czym od razu by następnym transferem trafiał do klubu docelowego. Kluby, które utworzyły Super Ligę na pewno liczyły się z wieloma kwestiami.
0
Przecież kluby zaraz obeszłyby taki zakaz transferowy, np. piłkarz by szedł do jakiegoś klubu z Chin, po czym od razu by następnym transferem trafiał do klubu docelowego. Kluby, które utworzyły Super Ligę na pewno liczyły się z wieloma potencjalnie problematycznymi kwestiami i utrudnieniami ze strony UEFA
19 kwi 2021 | 20:16
0
Dla Legii może jakieś zapro? zremisowali z realem 3:3 kiedyś.
19 kwi 2021 | 22:01
0
Należy się jak psu buda za to.
20 kwi 2021 | 01:35
0
Mnie najbardziej bawi dodawanie do tej dwunastki Milanu. Rozumiem że w tych Włoszech poza Juventusem jest mizernie no ale kur.. dawać klub który od kilku lat nie potrafi wywalczyć kwalifikacji do LM... to już lepiej dać tam Seville która poziomem bije ich na głowę. Przecież ten Milan gdyby tam występował to kibice zadawali by sobie pytanie NIE czy przegra ale ile dostanie do przerwy
20 kwi 2021 | 08:53
0
Kryterium doboru klubów do Superligi nie jest aktualna wartość sportowa, a potencjał rynkowy i biznesowy. Milanu jest znacznie wyższy niż Sevilli. Wartość rynkowa Milanu to ok 510 mln $, Sevilli - 370 mln $.
20 kwi 2021 | 16:13
0
Skoro na takie coś patrzą to powinien się tam znaleźć Everton bo jest wart więcej niż Milan
19 kwi 2021 | 20:23
0
Tottenham co Dinamo w LE ich pojechalo w superlidze? Arsenal co 1:1 remisuje z Fulham -hahaha. Pozatym pilka to nie tylko 12 klubow. Kibice powinni byc
wkurwieni bo znacznie spadnie atrakcyjnosc poszczegolnych lig gdyz w lidze bedzie gral rezerwowy skad a najlepsi w superlidze, pozatym mi sie podoba tak jak jest.Ta refroma uefa tez jest hujowa. Powinni tylko usunac ten glupi przepis ze bramka strzeona na wyjezdzie liczy sie podwojnie.
19 kwi 2021 | 20:52
0
a ja chciałbym widzieć jak te tłuste świnie za parę lat wracają z podkulonym ogonem i zaczynają rozgrywki od 4 ligi
19 kwi 2021 | 20:09
0
Taki Lipsk by mnie nie zdziwił ale nabiorę troszkę szacunku jak odmówią.
19 kwi 2021 | 20:17
0
Wątpię by Bayern, Borussia i PSG zmieniły zdanie w tej sprawie.
19 kwi 2021 | 20:11
0
Widać jakim szacunkiem top 12 darzy do PSG. 14 dni?!
Borussia - 30!
19 kwi 2021 | 22:03
0
xDD
19 kwi 2021 | 20:36
0
Dla Bayernu zostanie w Lidze Mistrzów, jest bardzo na rękę. Po zostaniu w Lidze Mistrzów, będą mieli pozycję jak w Bundeslidze, czyli co rok trofeum. Raz na 5-10 lat, może Borussia, może Lyon. Chyba że PSG, też nie przejdzie do Superligi, w co wątpię, bo Szejkowie lubią hajs i wiedzą gdzie będzie go więcej ;)
19 kwi 2021 | 20:52
0
Jasne że PSG nie przejdzie do Superligi. Przecież nie zaczną wojnę z Fifą tuż przed mistrzostwami w Katarze.
Ale że Bayern i Dortmund odmówiły, to mnie dziwi i szacunek dla nich, że wartości sportowe uznali za ważniejsze niż kasę.
19 kwi 2021 | 21:11
0
Oki, masz rację nie doczytałem. W takim razie będzie co sezon znany finał Ligi Mistrzów, o ile nie trafią na siebie wcześniej. Ale takie edycje będą ciekawe!
19 kwi 2021 | 20:48
0
PSG nie po to kupiło UEFA żeby teraz się z tego wycofywać...
19 kwi 2021 | 21:27
0
A co, Real sprzedał UEFĘ po tych 3 wygranych LM z pomocą sędziów? :P
19 kwi 2021 | 20:08
0
PSG może w końcu wgra LM 🤣
20 kwi 2021 | 02:54
0
Niemieckie kluby maja mniejszosciowe udzialy w danym klubie,i bez kibicow i innych podmiotow udziałowych mają związane ręce.
19 kwi 2021 | 21:52
0
Ja im się nie dziwię, oni nie chcą grać z europejskimi średniakami oraz "ogórami". Widzą ile kasy leci do UEFA i FIFA za prawa telewizyjne i chcą więcej niż teraz bo kto przyciąga oglądalność? Ich wielkie marki i ich zawodnicy. Kasę zgarnia pośrednik a jak coś się nie podoba to się możesz cmoknąć. Niech UEFA wykluczy zawodników to tylko będzie świadczyć o niewolnictwie zawodników bo bez niej nie mogą grać i zarabiać. Jeszcze bardziej ucierpi europejski rynek piłkarski a federacje mogą się zacząć buntować.

Nie ukrywam, że jest to też policzek dla reszty drużyn na kontynencie ale to jest biznes. Właściciele kładą kupę kasy nie dla zabawy gawiedzi tylko żeby zgarnąć jeszcze więcej kasy. To nie są kluby, to są firmy i to myślące globalnie oraz nastawione na zysk. Skoro Bayern, Borussia, Porto czy PSG nie chcą się zadeklarować na tak to wystarczy dokooptować do tej ligi kilka bogatych klubów MLS bo czemu nie skoro większość z tej 12tki to jankesi. NY Red Bulls, LA Galaxy czy powstający Inter Miami i cała Superliga rozbija bank z rynku amerykańskiego. Mają tam wielu kibiców a teraz mieli by ich nawet bliżej. Prawa telewizyjne też by wystrzeliły w kosmos. Mecze interkontynentalne a nie pokazowe mecze w trakcie wakacji przeniosłyby po części zawody na ich terenie o kilka leveli wyżej. Oczywiście Europa by na tym straciła znacznie i część meczy byłaby o kompletnie nieakceptowalnych porach dnia i nocy ale jak nie my to Azjaci i Amerykanie obejrzą i zapłacą za to nie mało.

Może po czymś takim mniejsze kluby miałby szanse na puchary ale takie słodko gorzkie w smaku.
19 kwi 2021 | 22:57
0
Popieram. Ale nie czekałbym na oklaski albo zrozumienie gawiedzi meczykowej...
19 kwi 2021 | 20:01
0
A ktoś mi poda genezę tego dlaczego to tak nagle teraz wybuchło, że oni chcą te Superlige ?
19 kwi 2021 | 20:02
0
odpowiedź na zmiany UEFA. Ten cyrk za parę dni minie.
19 kwi 2021 | 20:15
0
Nie minie bo to potwierdzone.
19 kwi 2021 | 20:04
0
Przez nasze PSG i korupcje układy które Nasser ma z Ceferinem. 2017 PSG wydaje ponad 400 mln na Neymara i Killiana. UEFA co robi. Zamiast nas ukarac za łamanie FFP przymyka oko + Kupienie przez Katar MŚ w 2022. Nie dziwię sie tym klubom że nie chcą już być pod butem UEFY
19 kwi 2021 | 20:10
0
ty taki kibic Paryżan a wszystko co złe na nich zganiasz
19 kwi 2021 | 20:14
0
https://www.youtube.com/watch?v=pGqNDv2QIf0&t=11s
19 kwi 2021 | 20:21
0
Nie wydali 400 mln w jednym roku, bo Mbappe został wykupiony w następnym okresie rozliczeniowym FFP, do tego sprzedali piłkarzy za ponad 200 mln w tym czasie, więc trochę przesadzasz.
19 kwi 2021 | 20:10
0
Rosnące zadłużenie klubów piłkarskich w dobie corony i brak jakiejkolwiek reakcji uefa/ fifa na problemy klubów na pewno nie pomógł... No to stwierdzili robimy swoja ligę, bo bez nas i tak nie istniejecie... no i mają racje. Pytanie, czy mają jaja, aby wytrwać do końca.
19 kwi 2021 | 21:00
0
Uefa pomagac powinn małym a nie dużym którzy żeruja na małych co ma dać realowi by dałhalandowi 35 milionów za rok
19 kwi 2021 | 22:52
(Edytowany)
Tak masz racje, ale w jaki sposób pomaga uefa tym mniejszym klubom ?. Bo ja osobiście widzę, głównie to, że po prostu boją się o swoje finanse... Jak psg wydało 400 mil jurków na mbappe i neymara... to jak uefa załatwiła sprawę łamania transferowego fair play... po prostu wzięła w łapę i zapomniała o całej sprawie... Ja po prostu nie trawie patologii w sporcie, a tą patologia w piłce nożnej niestety, są Ci którzy rzekomo stoją na straży jej dobra, czytaj fifa/ uefa.
0
Tak masz racje, ale w jaki sposób pomaga uefa tym mniejszym klubom ?. Bo ja osobiście widzę, głównie to, że po prostu boją się o swoje finanse... Jak psg wydało 300 mil jurków na mbappe i neymara... to jak uefa załatwiła sprawę łamania transferowego fair play... po prostu wzięła w łapę i zapomniała o całej sprawie... Ja po prostu nie trawie patologii w sporcie, a tą patologia w piłce nożnej niestety, są Ci którzy rzekomo stoją na straży jej dobra, czytaj fifa/ uefa.
29 kwi 2021 | 00:10
0
patologia jest bo wezmy usa tam jest salery cap i nie mozna przekroczyc słaby wybiera jako pierwszy w darfcie w europie z wielkich bayern sie trzymał ale i tak musiał zaszaleć .Piłkę zepsuli szejki i abramowicz .kluby takie płaca krocie inni by dotrzymac kroku tez musieli popuscic pasa .
STS
1510 PLN

Oferta powitalna 1200 1510 PLN złożona z aż trzech bonusów! 281 PLN zakład bez ryzyka, 29 PLN freebet i 1200 PLN od depozytu. Kod MEGABONUS

Fortuna
2230 PLN

Zakład bez ryzyka 200 210 PLN + darmowy zakład za 20 PLN + bonus od pierwszej wpłaty 2000 PLN

Betfan
1600 PLN

Na start 1600 PLN: gra bez ryzyka do 600 zł, bonus od depozytu 1000 PLN. Kod MEGABONUS

Betclic
550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550

Superbet
584 PLN

Z kodem promocyjnym MECZYKI cashback 500 PLN + freebet 34 PLN za pierwszą wpłatę + bonus 50 PLN