“Był lepszy niż Messi, Cristiano i Neymar razem wzięci”. Kataloński rozdział Ronaldo, pełen artyzmu i awantur

“Był lepszy niż Messi, Cristiano i Neymar razem wzięci”. Kataloński rozdział Ronaldo, pełen artyzmu i awantur
archiwalne
Autor: Tobiasz Kubocz 26 mar 2020 | 19:00
Wyczyny Brazylijczyka w Barcelonie są po dwudziestu latach równie ekscytujące, jak wtedy. Być może istnieli lub istnieją bardziej utalentowani piłkarze, bardziej długowieczni, z lepszą sprawnością fizyczną, z większą liczbą goli i trofeów. Ale przez ten jeden sezon nikt nie dostarczał tylu emocji i nikomu słynny Bobby Robson nie tworzył takich laurek. - Robił rzeczy, których nigdy wcześniej nie widziałem - powtarzał. Zapraszamy na kolejną część przygód “Il Fenomeno”.
W latach 1993-2011 strzelił 247 goli w oficjalnych meczach. Wygrał trzy ligowe tytuły, Puchar UEFA, Europejskiego Złotego Buta, dwie Złote Piłki, dwa razy Copa America i dwa razy Puchar Świata. Z kolei na pamiętnym Mundialu w 2002 roku tylko jego gole w półfinale i finale przesądziły o triumfie “Canarinhos”. To wszystko jednak stanowi bardzo mały ułamek rzeczy wobec tego, co w rzeczywistości pokazał.
Dalsza część tekstu pod wideo
Pomimo tej listy trofeów, nagród i wyróżnień, jeden sezon Ronaldo zaznaczył się w świadomości pokolenia jako być może najwybitniejsze indywidualne 10 miesięcy piłkarza w historii. Paradoksalnie ten, w którym nie zdobył mistrzostwa kraju, zraził do siebie mnóstwo fanów, a nawet nie odebrał nagrody dla najlepszego zawodnika roku w swoim klubie. Przenosimy się więc w czasie i cofamy do 1997 roku. Pierwsza i ostatnia kampania R9 w Barcelonie.

Kontrakt leżał na łóżku

“Duma Katalonii” zagięła na niego parol, a wiceprezydent klubu, Joan Gaspart za cel honoru postawił sobie, by sprowadzić młodego “craque” na Camp Nou. Poleciał więc do Rio, gdzie Brazylijczyk odpoczywał po trudach poprzednich miesięcy w PSV, okupionych zresztą kontuzją kolana. Kiedy delegacja Barcelony dotarła do hotelu, jak spod ziemi wyrośli przed nimi ochroniarze i zagrodzili drogę do pokoju Ronaldo.
Niezrażony tym Gaspart wytropił hiszpańskiego kelnera, który akurat pracował w tym budynku, przejął jego strój, zabrał też butelkę coli.
- Włożyłem przebranie, przywitałem się ze strażnikami i powiedziałem, że gość poprosił o napój bezalkoholowy - wspominał po latach przyszły zarządzający Barcą. - Przepuścili mnie. Zapukałem do drzwi piłkarza, a on zaprosił mnie do środka. Bez zbędnych ceregieli podpisaliśmy umowę właśnie tam, na łóżku - nakreślił sytuację Gaspart.
Brzmi jak urojona fantazja, ale pamiętajmy, że wszystko odbywało się w szalonych latach 90., kiedy agencje menedżerskie zawodników dopiero raczkowały. Ostatecznie na konto PSV trafiła rekordowa suma 19,5 mln dolarów.

“Ufoludek” na Camp Nou

Gola strzelił w piątej minucie swojego debiutu przeciwko Atletico Madryt w Superpucharze. Cały mecz był karmiony przez Giovanniego podaniami w połowie drogi między linią środkową, a polem karnym. Brazylijczyk wykorzystał przestrzeń, zrobił jeden zwód, “la croqueta”, uniknął wślizgu, po czym uderzył silnie, płasko, obok bezradnego Jose Moliny. Poezja. Czasami publiczność oglądająca jego show wyglądała jak na meczu tenisa. Kibice wyciągali szyję, przenosili ciężar z prawej na lewą stronę i na odwrót, gdy Ronaldo przejmował piłkę, biegł kilkadziesiąt metrów do bramki, strzelał, a następnie nonszalancko wracał do linii środkowej.
Następnie “Il Fenomeno” dodał 16 trafień w pierwszych 14 występach, w tym hattricka przeciwko Valencii. Rozegrał mecz absolutnie perfekcyjny. Na tak wczesnym etapie rozgrywek obrona już wiedziała, że Brazylijczyka nie można powstrzymać bronią konwencjonalną. Strefa? Nie działa. Plaster, jeden, drugi? Bez efektów. Ronaldo był tak szybki, że pędził między tymi barierami defensorów, zanim zdążyli się uformować. Przebijał się jak pędzący czołg, który zsuwa na bok tekturową blokadę.
Szkoleniowiec Valencii, Luis Aragones zasapał się wręcz, raz po raz doskakując do linii bocznej z uwagami. Był wściekły, że jego proste instrukcje pozostają bez reakcji. Wkrótce stało się jasne, że “Los Che” mogą zrobić niewiele. W drugiej połowie doczłapali do wyniku 2:2, ale końcowy głos i tak należał do niego. Otrzymał futbolówkę w okolicy połowy boiska, wszedł w “wąskie gardło” między dwóch rywali i zdążył jeszcze tak ustawić ciało, by solidnym, technicznym strzałem pokonać Andoniego Zubizarretę. Niezwykły obrazek.

Piękno prostoty

Jeśli jesteśmy już przy pięknych bramkach, to ta najładniejsza przyszła kilka tygodni wcześniej. Santiago de Compostela to stosunkowo małe miasto w północno-zachodniej Hiszpanii, dobrze znane z dwóch rzeczy. Po pierwsze, z Sanktuarium św. Jakuba, miejsca pielgrzymek z całego świata. Po drugie, z nieziemskiego gola Ronaldo strzelonego wczesną jesienią 1996 roku.
Nawet jak widzieliście to trafienie, a ufamy, że tak było, to zobaczcie je jeszcze raz. Zauważcie, jak wielki Christo Stoiczkow, będąc sam w polu karnym, błagalnym wzrokiem prosi o piłkę, po czym zdaje sobie sprawę z daremności swojej życzenia. Zwróćcie uwagę na obrońców, jak próbują najpierw uczciwie zagarnąć mu piłkę, a później dopuszczają się wszelkich środków i bezwzględnie zawodzą. Obserwujcie Bobby’ego Robsona, który nie wierzy własnym oczom, co przed chwilą zobaczył.
- Możesz iść, gdziekolwiek zechcesz na całym świecie, a i tak nie znajdziesz zawodnika strzelającego takie gole - mówił trener Barcelony. - Nie sądzę, bym kiedykolwiek widział, aby 20-letni zawodnik miał tyle rzeczy - dodawał przy każdej okazji. Problem polegał na tym, że wielu zgadzało się z Robsonem. W tym agenci Ronaldo, których piłkarz nazywał “biznesowymi współpracownikami”.
Zaledwie kilka miesięcy po tym, jak podpisał kontrakt z “Blaugraną”, ludzie R9 zażądali wyższego wynagrodzenia. Uzbrojeni w zainteresowanie Milanu, Interu i Manchesteru United, mieli bardzo dużą siłę nacisku. A to była i tak tylko drobna niedogodność w wachlarzu sporów mających dopiero nadejść. Pod koniec października “Il Fenomeno” doznał kontuzji wykluczającej go z gry przez kilka miesięcy.

Kłopotliwy gwiazdor

Nie pomagał sobie też w regularnych wylotach do Brazylii, częściowo po to, by konsultować się z zaufanym lekarzem w sprawie utrzymujących się udręk z kolanami. Ale nie ukrywał, że w ojczyźnie prowadził bogate życie towarzyskie. W grudniu i styczniu odbył 9 takich podróży, w tym dwudniowy break z okazji Nowego Roku i kolejną dłuższą wyprawę na karnawał do Rio, w którym ostentacyjnie wziął udział. Podczas jednego z tych wojaży od niechcenia kupił sobie też wyspę. Ot, fanaberia.
Oczywiście nie mogło się to odbić dobrze na jego statusie. Pokłócił się z zarządem, fanami, kolegami z drużyny. Ale nawet gdy strzelał gole, nie zadowalał wszystkich.
- Nie możesz leżeć w łóżku przez 89 minut, tylko dlatego, że zdobyłeś fantastyczną bramkę - kto inny mógłby wypowiedzieć taką kwestię, jak nie Jose Mourinho, ówczesny asystent i tłumacz Robsona. Przyszły portugalski mistrz trenerki bardzo wcześnie wykazywał skłonność rzucania wszystkich swoich graczy pod autobus.
Jego agenci ciągle węszyli, jątrzyli i szkodzili, a Ronaldo po każdym spotkaniu kwestionował taktykę angielskiego fachowca, raził też fanów arogancją. Pewnego razu do Barcelony przyleciała Cindy Crawford, amerykańska supermodelka i aktorka. Piłkarz został poproszony o pozowanie z nią do zdjęć. Odmówił i żachnął się mówiąc: - To ją powinni poprosić, żeby ze mną stanęła do zdjęć.

Falstart prezydenta

Piłki jednak nadal lądowały w siatce. Strzelił 24 gole w 21 meczach pomiędzy końcówką lutego a finałem sezonu, w tym decydującego z karnego w dość słabym finale Pucharu Zdobywców Pucharów przeciwko PSG. Przez cały czas trwały rozmowy o nowym kontrakcie, co gwarantowało codzienne mocne tytuły w katalońskiej prasie. Podpisze czy nie podpisze?
W końcu doszło do przełomu, gdy prezydent Josep Lluis Nunez wyłonił się z odmętów pertraktacji i ogłosił, że “jest nasz do końca jego kariery!”, mówiąc o nowej, 9-letniej umowie, wedle której klub miałby płacić piłkarzowi 2,5 miliona dolarów co roku. Dzień później zebrali się agenci i wszystko się posypało.
- Wszystko, co powiedział Nunes to bujda - rzucił dziennikarzom Ronaldo. - Mówi mi jedno, a współpracownicy co innego. Oszukuje nas od siedmiu miesięcy. To smutne, ale muszę odejść - obwieścił.
W czas przybyli działacze Interu z grubym czekiem w wysokości 27 milionów dolarów. Dokładnie takiej sumy potrzebowali, by wypełnić klauzulę odejścia napastnika. Tak zakończyła się przygoda z Barceloną.
Opuścił nawet ostatnie mecze ligowe trwające aż do końca czerwca, wybrał zgrupowanie reprezentacji Brazylii i występ w turnieju Tornoi de France, będący generalnym sprawdzianem przed przyszłorocznymi mistrzostwami świata. Najbardziej zabrakło go w ostatnim spotkaniu, kiedy Barcelona mierzyła się z Herculesem i przegrała 1:2. To oznaczało, że po tytuł sięgnął Real, mając w końcowym rozrachunku dwa punkty więcej od wiecznego rywala. Po latach Robson stwierdził, że gdyby miał w składzie Ronaldo, wygraliby. Rezerwowy napastnik Juan Antonio Pizzi tylko jęknął. - Jestem zwykłym graczem, a on nie pochodzi z tej planety.
W podobnym tonie fragment kariery Ronaldo w Barcelonie opisał Quinton Fortune, który na własne oczy widział rodzący się na światowych stadionach fenomen.
- Był fizyczną doskonałością. Wydawał się mityczną postacią. Uwielbiam Messiego, wielokrotnie grałem z Cristiano, Neymar jest wyjątkowy, Ronaldinho też był wyjątkowy. Jeśli złożysz ich wszystkich razem, i tak nie uzyskasz tego, co Nazario da Lima robił w tamtym sezonie - mówił kiedyś. Rodzaj legendarnej hybrydy najlepszych cech piłkarza.
Ten okres od 1996 do 1997 roku hiszpański historyk futbolu i znany komentator Sid Lowe określił jako “prawdopodobnie najlepszy indywidualny sezon jednego zawodnika, jaki kiedykolwiek widział”. Istotnie. Murawa dla Ronaldo stawała się paletą, na której łączył barwy tempa, mocy i umiejętności. Stworzył coś, co można interpretować jedynie jako sztukę za pośrednictwem futbolu. Ten artyzm teraz mógł przenieść do Mediolanu, na San Siro, do La Scali futbolu.
CDN...
Tobiasz Kubocz
***
Zapraszamy do sprawdzenia pozostałych tekstów o "Il Fenomeno"

Tobiasz Kubocz

Spodobał Ci się tekst tego autora?

Czytaj kolejne
Źródło: własne

Tabela ligowa - La Liga

Terminarz - La Liga

11 Kolejka
Dzisiaj
Deportivo Alavés
19:00
Elche CF
Espanyol Barcelona
21:00
Athletic Bilbao
Villarreal
21:30
Cadiz CF
Jutro
Mallorca
19:00
Sevilla
Rayo Vallecano
19:00
FC Barcelona
Betis Sevilla
20:00
Valencia
Real Madryt 21:30 Osasuna
STS
1460 PLN

Oferta powitalna 1200 1460 PLN złożona z aż trzech bonusów! 231 PLN zakład bez ryzyka, 29 PLN freebet i 1200 PLN od depozytu. Kod MEGABONUS

Fortuna
2720 PLN

Zwrot do 600 PLN za przegrany pierwszy zakład, z obrotem 1x po dowolnym kursie! Do tego 20 PLN za darmo i 2100 PLN od drugiej wpłaty

Superbet
1534 PLN

Zwrot do 1300 PLN, jeśli zakończysz pierwszy tydzień na minusie, 200 PLN podwojenia pierwszej wpłaty oraz 34 PLN freebet po pierwszej wpłacie

Betclic
550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550

Fuksiarz
500 PLN

Cashback 500zł bez obrotu na start, a potem cashback od każdego kuponu. Kod promocyjny MECZYKI

Dyskusja 98

26 mar 2020 | 19:25
0
Z całym szacunkiem do R9, był genialnym zawodnikiem, legendą, ale imo. w światowej piłce w latach 1990+ z napastników nikt nie był na orbicie Messiego i Ronaldo. Jak ktoś wspomni i dryblingach Ronaldo Brazylijskiego ze swojego Prime - to idąc tym tropem, swego czasu CR7 mijał też zawodników jak tyczki i strzelał po kilkanascie bramek w sezonie z 30m+ - Messi to samo 91 goli w ciągu roku kalendarzowego, wolne z cyrkla. Według mnie nawet w swoim Prime R9 nie sięga CR7 i Messiego, a wiekszosc jedzie na nostalgii.

Zaznaczam, nie neguje, ze to jedna z najwybitniejszych postaci w historii futbolu. Tylko wg. mnie CR7 i Messi są na innej orbicie względem ludzi - w przypadku zawodników grających na pozycjach typowo ofesnywnych
26 mar 2020 | 21:44
0
Gdyby Ronaldo nie łapał kontuzji co pozwoliłoby utrzymać stałą formę to myślę że byłby postrzegany jako najlepszy w historii. Potencjał miał niespotykany, ale to tylko gdybanie...
26 mar 2020 | 21:50
(Edytowany)
Wg mnie umiejętnościami mimo wszystko przewyższał Messiego i CR7 gdyż mógłby konkurować z nimi na równi przy nakładzie o niebo mniejszej ilości pracy. Oczywiście sam jest sobie winien, że nie był jeszcze lepszy bo gdyby przykładał się tak jak Messi czy CR7 to byłby półkę wyże,j a tak jedynie można ich zestawiać na jednym poziomie. Co nie zmienia, że ja osobiście wyżej cenie umiejętności Ronaldo czy Ronaldinho w porównaniu do Messiego i CR7, choć zdobyli nawet połowy tych trofeów i bramek co Argentyćzyk i Portugalczyk.
0
Wg mnie umiejętnościami mimo wszystko przewyższał Messiego i CR7 gdyż mógłby konkurować z nimi na równi przy nakładzie o niebo mniejszej ilości pracy. Oczywiście sam jest sobie winien, że nie był jeszcze lepszy bo gdyby przykładał się tak jak Messi czy CR7 to byłby półkę wyże,j a tak jedynie można ich zestawiać na jednym poziomie. Co nie zmienia, że ja osobiście wyżej cenie umiejętności Ronaldo czy Ronaldinho w porównaniu do Messiego i CR7, choć nie zdobyli nawet połowy tych trofeów i bramek co Argentyćzyk i Portugalczyk.
27 mar 2020 | 00:58
0
z tym cr7 to pojechales. Nigdy bym go nie wymienil nawet w TOP 5 najlepszych pilkarzy wszechczasow
27 mar 2020 | 11:43
0
człowieku, gosc ma 5 złotych piłek, od 10 lat jest na najwyzszym swiatowym poziomie. NIkt oprócz niego i Messiego nigdy tego nie dokonal, biją kolejne rekordy, a ty bys go nie umiescił? Moge znac powód? bo ciezko obronić twoją teze.
27 mar 2020 | 22:07
0
dokładnie , aż się zalogowałem dla poparcia tych faktów, od ponad 10 lat sezon w sezon obaj udowadniają ,że nikt nie był i nie jest w stanie dotrzymać im tempa , co najciekawsze to ,że żyją w tym samym czasie , gdyby któryś urodził się wcześniej mieliby po 10 złotych piłek . Mam 41 lat ,pamiętam Ronaldo doskonale , był rewelacyjny , ale nie lepszy od Messiego i Christiano Ronaldo , to bogowie futbolu , przebili wszystkich.
28 mar 2020 | 17:48
0
Poniewaz uwazam, ze byli lepsi pilkarze od niego. Zdobywanie bramek to nie wszystko. ZP tez niestety w ostatnich latach nie sa zadnym wyznacznikiem, bo zdobywaja je juz tylko napastnicy i ci, ktorzy sa popularniejsi w mediach.

Pele, Maradona, Ronaldo, Zidane, Ronaldinho - taka bym dal najlepsza 5
26 mar 2020 | 22:30
0
Od Neymara był napewno lepszy
26 mar 2020 | 20:22
0
Najlepsza 9 ever !
27 mar 2020 | 15:22
0
Najlepszy napastnik w historii Futbolu. Gdy dostawal pilke to bylo pewne ze znajdzie sie ona w siatce. Mial wszystko, sile, szybkosc i technike. W swoich czasach byl jak 18latek ktory gra przeciwko dzieciom z podstawowki. Jego i Ronaldinho nie zapomne nigdy, pilkarze nad pilkarzy.
27 mar 2020 | 00:33
(Edytowany)
Mam wrażenie że roczniki 85-90 bardzo chcą pokazać tym młodszym że mało o piłce wiedzą i mało rozumieją. To może ja zacznę pisać o o Pele, że bylepszy od Ronaldo, Figo i Zidana? Brednie, napuszone trzydziestolatki mówiące „kiedyś to było” są śmieszniejsze od nastolatków śmiejących się z osób starszych. Ronaldo i Messi to najlepsi piłkarze w historii. Miałem możliwość oglądania wielu. Ale nikt nie był lepszy od tej dwójki
0
Mam wrażenie że roczniki 85-90 bardzo chcą pokazać tym młodszym że mało o piłce wiedzą i mało rozumieją. To może ja zacznę pisać o o Pele, że byl dużo lepszy od Ronaldo, Figo i Zidana? Brednie, napuszone trzydziestolatki mówiące „kiedyś to było” są śmieszniejsze od nastolatków śmiejących się z osób starszych. Ronaldo i Messi to najlepsi piłkarze w historii. Miałem możliwość oglądania wielu. Ale nikt nie był lepszy od tej dwójki
27 mar 2020 | 00:40
0
*Cristiano Ronaldo i Messi. Mówię to jako kibic Barcelony i osoba, o której wieku mówić nie wypada
27 mar 2020 | 06:46
(Edytowany)
I Twoje zdanie powinni cytowac dzis we wszystkich mediach. Ty ziom jestes najwiekszym specjalistoo i nalezy ci sie jakis medal od meczyki.pl Dobrze mowisz... jedyna prawda i wszyscy przepraszamy ze bylismy w bledzie
0
I Twoje zdanie powinni cytowac dzis we wszystkich mediach. Ty ziom jestes najwiekszym specjalistoo i nalezy ci sie jakis medal od meczyki.pl Dobrze mowisz... jedyna prawda i wszyscy przepraszamy ze bylismy w bledzie
haha napuszone 30 latki a ty dzieciaku pa na to jak ktoś napisze ze messi gorszy a cristiano taki siaki to już na płacz ci sie zbiera bo idola obrazajo w internetach hahahaha
27 mar 2020 | 10:10
0
A bo ty jesteś nowy to nie wiesz że meczyki rzeczywiście wysyłają takie medale. Ja mam już 3 - „płacz dnia”, „top tygodniowy obrońca Messiego” i „suchar tygodnia”.
Ja myśle że swoim postem udowodniłeś że ci się należy co najmniej „moralizator weekendu”
26 mar 2020 | 23:34
0
Czytając te wasze komentarze to mam wrażenie że połowa z was ssała cyca starej w czasach gry Ronaldo
27 mar 2020 | 00:38
0
Ty już pewnie dzielnie biegałeś po piaskownicach. Jacy wy wszyscy dorośli. Im więcej lat tym większy ekspert. To nic że teraz w dobie internetu czterolatek może sobie puścić na internecie każdy mecz z Ronaldo, Maradoną, Pele, czy pieprzonym Beckenbauerem.
27 mar 2020 | 02:04
0
Biegałem po boisku a nie piaskownicy jak coś, nie jestem expertem bo jak zauważyłeś nikogo nie oceniam. Oglądając urywki w necie a oglądając cały sezon czy sezony mecz za meczem to jest różnica.
26 mar 2020 | 20:44
(Edytowany)
Aro
0
Kibicuje Barcelonie od sezonu 94/95 Byl Romario Stoiczkoc Rivaldo Ronaldinho Messi oczywiscie ale ten gosc gdyby byl teraz w erze tej telwizji to moglby byc najlepszy Niesamowita mial dynamike I luz Jak by nie kontuzje to byl by najlepszy
26 mar 2020 | 20:30
0
Był zajebisty, dzięki jego niebywałemu talentowi miałem chęć oglądania i grania w piłkę, ale to na tamte czasy, każdy ma swoje 5 minut, on je miał a teraz są inni na tym samym poziomie, porównywanie ich mija się z celem.
26 mar 2020 | 20:21
0
To co Ronaldo robił w tym jednym sezonie w Barcelonie oraz później w Interze do momentu zerwania więzadeł to była abstrakcja! Jeśli ktoś naprawdę uważa, że mówiąc o tym okresie Messi i CR7 mogli mieć do niego podejście to polecam poświęcić ze 3 godziny i zobaczyć dostępne na YouTube materiały z gry R9 w tych latach. Po prostu nikt o zdrowych zmysłach nie zaprzeczy, że Ronaldo w TYM OKRESIE to najbardziej niesamowity piłkarz w historii.
Później oczywiście nie było to już na tak kosmicznym poziomie, ale jednak R9 po dwukrotnym zerwaniu więzadeł, praktycznie kończących jego karierę powstał i został królem strzelców MŚ grając znakomicie...
Mało? Artykuł bardzo dobry, właściwie z jedną rzeczą się nie zgadzam. Ze znanych opinii światowej piłkarzy NIE BYŁO bardziej utalentowanego zawodnika. Cała reszta, jak kontuzje, trening, gra w takiej a nie innej drużynie i cały szereg innych rzeczy wpływających na sukces to zupełnie inna kwestia.
26 mar 2020 | 21:10
0
Podpinam sie pod tym co piszesz NIE BYLO I NIE MA bardziej utalentowanego pilkarza jak on ...(Barcelona i poczatki w Interze)
27 mar 2020 | 11:36
0
no ale wybierając najlepszego piłakrza na swiecie trzeba kierowac sie wlasnie tym jak dlugo jest w topie, a Ronaldo za dlugo nie był, wprzeciwienstwie do CR7 i Messiego. Dlaczego, nie ma znaczenia, istotne ze nie był. NIe był bo przegrał z kontuzjami ( Nazario), bo balangował ( ronaldinho) bo nie mogl wyjechac za granice ( Deyna) itd itd. Chyba dość prosto zobrazowałem. Talent mial niejeden, wazne jak sie go pózniej uda wykorzystać.
26 mar 2020 | 20:59
0
Nie mogę się doczekać kolejnej części
27 mar 2020 | 00:36
0
Prawda jest taka, że nie da się określić kto był/jest/będzie najlepszym zawodnikiem w historii. Piłka nożna ciągle się zmienia i ewoluuje, nie sposób porównać zawodników z różnych 'epok' piłki.
27 mar 2020 | 06:44
0
Dzieci neostrady tego nie ogarnooo.
27 mar 2020 | 09:28
0
Z reszta, jaki sens w szukaniu tego najlepszego? Po prostu cieszmy się, że możemy oglądać wirtuozów takich jak Cristiano i Messi obecnie, tak jak kiedyś ludzie podziwiali Pele.
26 mar 2020 | 21:02
(Edytowany)
Ludzie ktorzy maja mniej niz 35 lat nie powinni sie wypowiadac na jego temat, po prostu za mlodzi by widziec co on robil filmiki tego nie oddaja ...przyspieszenie i sprint na niesamowitym poziomie (czasami mozna to zobaczyc na filmikach jak on sie zbiera i biegnie to tak jakby ktos przewijal do przodu) i w dodatku przy tej predkosci potrafil dryblowac szok!!! ... Tak to byl najlepszy pilkarz w historii... w tamtych czasach nie bylo czlowieka na ziemi ktory go nie podziwial bez rozroznienia klubow ... wielu ludzi pokochalo pilke nozna wlasnie przez niego w tym i ja ...
0
Ludzie ktorzy maja mniej niz 35 lat nie powinni sie wypowiadac na jego temat, po prostu za mlodzi by widziec co on robil filmiki tego nie oddaja ...przyspieszenie i sprint na niesamowitym poziomie (czasami mozna to zobaczyc na filmikach jak on sie zbiera i biegnie to tak jakby ktos przewijal do przodu) i w dodatku przy tej predkosci potrafil dryblowac szok!!! ... Tak to byl najlepszy pilkarz w historii... w tamtych czasach nie bylo czlowieka na ziemi ktory go nie podziwial bez rozroznienia na kluby ... wielu ludzi pokochalo pilke nozna wlasnie przez niego w tym i ja ...
26 mar 2020 | 22:26
(Edytowany)
Wiesz co, ja mam 28 lat i mimo, że świadomie go zacząłem oglądać od MŚ 2002 to do dzisiaj pamiętam, że już jako 7 latek musiałem ,, być Ronaldo" na boisku... To było wręcz owiane jakąś magią, i pamiętam, że strasznie mnie zabolała porażka Brazylii w finale MŚ 1998 i niedyspozycja Ronaldo, wiadomo dlaczego. Potem jak już był dostęp do internetu to dosłownie godzinami oglądałem wszystkie możliwe kompilacje i całe mecze z jego udziałem. To było dla mnie zawsze coś absolutnie z kosmosu. Jestem przekonany, że jeśli ktoś nie zgadza się z moim wcześniejszym postem to w zdecydowanej większości młodsze osoby, które nawet nie zadały sobie trudu żeby pooglądać jak on grał, bo faktycznie ludzie ok. 30 stki i starsi po prostu powinni mieć jedno zdanie. Dzisiaj nadal dla przyjemności oglądam jego grę na YouTube i ciągle się utwierdzam w przekonaniu, że od dziecka mam jednego właściwego idola piłkarskiego:)
0
Wiesz co, ja mam 28 lat i mimo, że świadomie go zacząłem oglądać od MŚ 2002 to do dzisiaj pamiętam, że już jako 7 latek musiałem ,, być Ronaldo" na boisku... To było wręcz owiane jakąś magią, i pamiętam, że strasznie mnie zabolała porażka Brazylii w finale MŚ 1998 i niedyspozycja Ronaldo, wiadomo dlaczego. Potem jak już był dostęp do internetu to dosłownie godzinami oglądałem wszystkie możliwe kompilacje i całe mecze z jego udziałem. To było dla mnie zawsze coś absolutnie z kosmosu. Jestem przekonany, że jeśli ktoś nie zgadza się z moim wcześniejszym postem to w zdecydowanej większości młodsze osoby, które nawet nie zadały sobie trudu żeby pooglądać jak on grał, bo faktycznie ludzie ok. 30 stki i starsi po prostu powinni mieć jedno zdanie. Dzisiaj nadal dla przyjemności oglądam jego grę na YouTube i ciągle się utwierdzam w przekonaniu, że od dziecka mam jedynego właściwego idola piłkarskiego:)
26 mar 2020 | 22:43
0
dlaczego tak napisalem bo jednak jako 7 latek nie masz swiatopogladu nie masz porownania jest to dla ciebie 1 gwiazda (tak w dzisiejszych czasach 7 latkowie patrza na messiego, c ronaldo) ale jezeli jestes fanem pilki noznej i on cie "zaczarowal" przez niego kochasz pilke nozna ale w wieku 28 lat czyscisz umysl patrzysz i patrzysz na wszystkich jednakowo i dalej stwierdzasz ze ronaldo byl najlepszy to masz racje :) ... ostatnio ogladalem 16 letniego messiego co wyprawial w 3 lidze tez szok
26 mar 2020 | 23:02
0
Dokładnie, tak naprawdę moim ulubieńcem powinien być CR7 patrząc wiekowo... Bo na jego transfer do Manu przypada moje nastoletnie oglądanie piłki, czyli takie, kiedy najbardziej sobie ,,wyrabiasz" jakiegoś idola. Jednak dla mnie jego gra nigdy nie była tak naturalna jak R9, owszem, statystyki w Realu miał kosmiczne i to mu oddaję, ale nigdy nie widziałem w nim tej magii.
A Messi z Ronaldo na boisku myślę, że stworzyłby genialny duet. Do tego Zidane i Ronaldinho i mamy ofensywę marzeń:))
26 mar 2020 | 23:16
(Edytowany)
no widze podobnie mamy :) ... dokladnie mieli to cos ciezko to opisac ale jak ktos sie im przypatrzy zauwazy to odrazu, cos unikalnego :) W naszych czasach jedynie takie cos zauwazam w mbappe ale nie do konca jestem przekonany czy jest dobrze prowadzony
0
no widze podobnie mamy :) ... dokladnie mieli to cos ciezko to opisac ale jak ktos sie im przypatrzy zauwazy to odrazu, cos unikalnego :) W naszych czasach jedynie takie cos zauwazam w mbappe ale nie do konca jestem przekonany czy jest dobrze prowadzony

Wracajac do tego czy messi z ronaldo by tworzyli dobrany duet nie do konca jestem przekonany ... (nigdy w historii nie widzialem 2och fenomenow w jedym zespole) no chyba ze mowimy o Brazylii :)
26 mar 2020 | 23:35
0
Teoretycznie Neymar miał potencjał żeby gdzieś tam chociaż zahaczyć o ten poziom, ale...
Myślę, że u Ronaldo oprócz geniuszu piłkarskiego była odpowiednia mentalność. Nigdy nie widziałem u niego jakiejś pozerskiej gry, braku szacunku do rywala itp. o symulkach nawet nie wspominam. Mimo, że ośmieszał rywali to nigdy to nie był cel sam w sobie. Dlatego przebieg kariery Neymara jest właśnie taki jak myślałem, że będzie. Mbappe mniej więcej od MŚ pokazuje coraz niższy poziom, symulki, zaczepki itp.
Chociaż papiery ma niewątpliwie..
27 mar 2020 | 06:51
0
Neymar nigdy nie mial tego... on odrazu poszedl ta droga co Robinho i niedlugo sie spotkaja
26 mar 2020 | 22:55
0
Niesamowita szybkość, nawet jak miał nadwagę nie można go było dopaść :)
26 mar 2020 | 23:28
0
Wybacz ale mam 33 i swoją przygodę z kibicowaniem i to takim w pełni świadomym rozpocząłem od ME 1996 tak więc byłem świadkiem prime Luisa Nazario De Lima... Mundial w 98 obejrzałem od deski do deski i najgorsze skurwysyństwo jakie mogli zrobić (tak, uważam że przed finałem go utruto) to pozbawili Ronaldo osiągnięcia którym może się poszczycić tylko Pele, mianowicie 3 razy tytuł MŚ.
27 mar 2020 | 00:42
0
„Filmiki tego nie oddają” - rozumiem, że ty trenowałeś z Ronaldo na jednym boisku?
27 mar 2020 | 01:14
0
widze sarkastycznie podchodzisz ...(dlatego pisze 35+ z malymi wyjatkami dla fanow pilki noznej) chodzilo mi o to ze w tamtych czasach ogladanie meczu na zywo bylo czyms innym (w ogole ogladanie meczu na zywo a powtorki to cos innego) niz teraz wtedy ludzie bardziej sie tym delektowali bo po prostu nie bylo takiej ilosci meczy w tv i ogladajac jego naprawde robilo to wrazenie ...
27 mar 2020 | 10:04
0
Dobra, ok. Zgadzam się. Ale z drugiej strony to też mogło wpływać negatywnie na obiektywizm. To bardzo znane zjawisko idealizowanie tego, do czego dostęp jest trudny
29 mar 2020 | 20:41
0
i znowu wracamy do wieku ... moj obiektywizm moglby byc zachwiany jedynie przez sentyment...(jak juz stwierdzilem przez niego pokochalem pilke)... jezeli uwazasz ze messi "jest lepszy" nawet nie umialbym sie z Toba klocic, bo jak ?? tak samo sie nim "delektuje" ...
27 mar 2020 | 12:08
0
ten art powinien miec wyłączoną opcje dodawania komentarzy bo nazlatywały sie psychofani messiego i cristiano. nie o to w tym chodziło żeby Was urazić. :) beka
27 mar 2020 | 19:56
0
There is only one Ronaldo R9. Najlepsza 9 moich czasów. W moim prywatnym rankingu nr 2 tuż za Ronaldinho
21 lis 2020 | 21:49
0
Jakież zaskoczenie, CR7 deprecjonuje fan bareczki xD
27 mar 2020 | 22:27
0
nawet jak dostal kontuzji kolana, gdzie 90% nie wraca, i stracil szybkosc, i tak wygral mistrzostwa swiata w Korei :) gosc byl po prostu fenomenalny, najlepszy pilkarz jakiego moglem podziwiac podczas swego zycia :))) nie wiem po co tu Neymara wpisali, nawet sznurowadel nie jest godzien typ mu wiazac ;)
26 mar 2020 | 20:19
0
W swoim czasie był wybitny, ale hasło Bobbiego Robsona jest nie na czasie. Mimo wszystko uważam że CR7 i Messi w latach swojej świetności byli bardziej kompletnymi zawodnikami.
26 mar 2020 | 22:10
0
prawda jest taka, że Ronaldo w dzisiejszych czasach byłby lepszy od C.Ronaldo, a Ronaldinho by znaczył tyle samo co Messi. Dla mnie to wzór do naśladowania mojego dzieciństwa. Pamiętam jego niesamowitą moc. Ahhh jeszcze jak sobie przypomnieć R. Carlosa i Rivaldo co to były za szczupaki to Messi i C.Ronaldo to leszcze ;) trudno tak naprawdę przewidzieć jak by to wszystko wyglądało gdyby grali w tych samych czasach. Jedni powiedzą, że Maradona, drudzy, że Pele a najmłodsi, że Messi i C.Ronaldo, a ja mówie, że Ronaldo i Ronaldinho ;)
27 mar 2020 | 14:16
0
Morinho też tweirdzi ze brazylijski Ronaldo był najlepszym piłkarzem ever. Do czasu kontuzji
26 mar 2020 | 19:46
0
Od każdego z osobna Tak ... był lepszy .
Od "trójcy razem" nie ale to moja opinia
26 mar 2020 | 21:13
0
Co to za belkot. Byl bardzo dobry,ale porownajac go do trzech najlepszych w jednym to przesada.
26 mar 2020 | 21:49
0
hahahahahahahahahaaaaaaaaah Ronaldo z innym Ronaldo chyba ci się pomyliły. Ronaldo Nazario był najlepszym napastnikiem świata i nie dorównał mu Messi grający na tej pozycji i Ronaldo
26 mar 2020 | 21:55
0
Ale oni nie grają na jego pozycji...
26 mar 2020 | 22:12
0
minusują ciebie same dzieciaki urodzone w latach 2000 i może ciut wcześniej co nigdy nie widzieli w akcji prawdziwych herosów ;) za to ich idolem jest Neymar i inni medialni geniusze.
28 mar 2020 | 21:21
0
dokładnie i piszą mi że Messi to nie jego pozycja tak samo Ronaldo to nie ich pozycja a Ronaldo CR7 to nie grał na szpicy w reprezentacji meczy? Messi wcale nie grał nigdy na szpicy ahhahahaha te dzieciaki to chyba piłkę nożna oglądają od 2013
26 mar 2020 | 23:39
0
To twoje zdanie, co nie znaczy ze masz racje.

Tabela ligowa - La Liga

Terminarz - La Liga

11 Kolejka
Dzisiaj
Deportivo Alavés
19:00
Elche CF
Espanyol Barcelona
21:00
Athletic Bilbao
Villarreal
21:30
Cadiz CF
Jutro
Mallorca
19:00
Sevilla
Rayo Vallecano
19:00
FC Barcelona
Betis Sevilla
20:00
Valencia
Real Madryt 21:30 Osasuna
STS
1460 PLN

Oferta powitalna 1200 1460 PLN złożona z aż trzech bonusów! 231 PLN zakład bez ryzyka, 29 PLN freebet i 1200 PLN od depozytu. Kod MEGABONUS

Fortuna
2720 PLN

Zwrot do 600 PLN za przegrany pierwszy zakład, z obrotem 1x po dowolnym kursie! Do tego 20 PLN za darmo i 2100 PLN od drugiej wpłaty

Superbet
1534 PLN

Zwrot do 1300 PLN, jeśli zakończysz pierwszy tydzień na minusie, 200 PLN podwojenia pierwszej wpłaty oraz 34 PLN freebet po pierwszej wpłacie

Betclic
550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550

Fuksiarz
500 PLN

Cashback 500zł bez obrotu na start, a potem cashback od każdego kuponu. Kod promocyjny MECZYKI