Eksperci ocenili kontrowersję w hicie La Liga. Czy Real Madryt został skrzywdzony? [ANKIETA]

Eksperci ocenili kontrowersję w hicie La Liga. Czy Real Madryt został skrzywdzony? [ANKIETA]
screen
Autor: Marcin Karbowski 10 maj 2021 | 09:28
Real zremisował w szlagierze ligi hiszpańskiej z Sevillą 2:2. Po meczu najwięcej mówi się o pracy sędziego i okolicznościach podyktowania rzutu karnego dla gości.
W 74. minucie doszło do niezwykle złożonej sytuacji. Real wyprowadził kontrę po rzucie rożnym dla Sevilli. W pole karne "Królewskich" wpadł Karim Benzema, który został powalony na boisko Bono. Faul był ewidentny, ale gospodarze nie otrzymali jedenastki. Sędzia Juan Martinez Munuera po obejrzeniu powtórki podyktował rzut karny dla Sevilli. Powód? Ręka Edera Militao.
Dalsza część tekstu pod wideo
Sytuacja wywołała olbrzymie dyskusje wśród kibiców w internecie. Dołączyli do niej hiszpańscy eksperci, którzy komentowali decyzje arbitra.
- Piłka najpierw uderzyła Militao w bark, a potem w jego ramię. To był całkowity przypadek. Według mnie to było za mało na rzut karny. Gra powinna zostać puszczona i zakończyć się rzutem karnym po wyraźnym faulu Bono na Benzemie - ocenił Juan Andujar Oliver w "Radiu Marca".
Podobnego zdania był Arturo Dauden Ibanez, były sędzia oceniający sporne sytuacje w "Onda Cero". I jego zdaniem Sevilli jedenastka się nie należała.
- Dla mnie to nie był rzut karny. Militao nie widział piłki. Brakowało w tym elementu świadomości - ocenił Hiszpan.
Podstawy do podyktowania jedenastki dostrzegł za to Eduardo Iturralde Gonzalez.
- Zgodnie z obecnymi przepisami to powinien być rzut karny. W przyszłym sezonie, już po nowelizacji, w takich sytuacjach sędziowie nie będą reagować - wyjaśnił Itturralde Gonzalez.
Po meczu swoich pretensji do sędziego nie ukrywał Zinedine Zidane. Trener Realu stwierdził, że jeśli Sevilla dostała rzut karny za rękę Militao, to jego drużyna powinna otrzymać jedenastkę po podobnym zagraniu Joana Jordana. Krótko skomentował to Iturralde Gonzalez.
- W tym przypadku nie powinno być karnego - uciął Hiszpan.
TYLKO DO 19.06, 23:59. Bez wpłaty własnej, bez ryzyka i bez obrotu w ETOTO z kodem MECZYKI5 - SPRAWDŹ

Czy Sevilla powinna otrzymać rzut karny za zagranie Edera Militao?

  • Tak 45.87%
  • Nie 54.13%
pokaż wyniki
Źródło: marca.com, as.com

Tabela ligowa - La Liga

#DRUŻYNAMZ+/-PKT
1
38264286
2
38253984
3
38244779
4
38242077
5
38172162
6
3817061
7
38151658
8
3814-253
9
3813-1846
10
3811446
11
3811-1144
12
3811-2244
13
3810-343
14
389-1141
15
389-1538
16
389-2138
17
388-2136
18
387-1934
19
385-2331
20
386-2330
STS
1460 PLN

Oferta powitalna 1200 1460 PLN złożona z aż trzech bonusów! 231 PLN zakład bez ryzyka, 29 PLN freebet i 1200 PLN od depozytu. Kod MEGABONUS

Fortuna
2720 PLN

Oferta na EURO 2020 w Fortunie! 600 PLN bez ryzyka, 20 PLN bez depozytu i 2100 PLN od wpłaty!

Superbet
584 PLN

Z kodem promocyjnym MECZYKI cashback 500 PLN + freebet 34 PLN za pierwszą wpłatę + bonus 50 PLN

ETOTO
Tylko do 29.06!

TYLKO DO 29.06, GODZ. 23:59! 5 PLN bez depozytu i 100 PLN zakład bez ryzyka, bez obrotu. Jeśli przegrasz, otrzymujesz kasę z powrotem i możesz ją od razu wypłacić.

Betclic
550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550

Dyskusja 90

10 maj 2021 | 09:45
0
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie xD
10 maj 2021 | 10:54
0
No jak widzę, Meczykowi eksperci podzielili się równo na dwa obozy.
10 maj 2021 | 11:08
0
Napewno ty baranie do nich nie należysz.
10 maj 2021 | 11:17
0
Ja na razie skupiam się na chłonięciu wiedzy od ekspertów takich jak ty. Później to przetrawie i spróbuję swoich sil
10 maj 2021 | 15:20
0
Wątpię czy dasz sam radę.
10 maj 2021 | 15:23
0
Opinie jak dupy w pół podzielone.
10 maj 2021 | 09:33
0
Piłkarze celowo wystawiają łapska, a potem udają, że to niby przypadkowo piłka trafiła w rękę. Sędzia się tym razem nie dał nabrać.
10 maj 2021 | 10:10
0
celowo grają rękami? dawno takiej bzdury nie przeczytałem, starli się w powietrzu dlatego nienaturalnie ręce ułożył, dodatkowo po rykoszecie piłka trafiła w rękę. Zagranie ręką było ale dawanie karnego z akcji która by nic nie zmieniła to śmiech na sali
10 maj 2021 | 10:47
0
Ale na ch*j sie burzysz i wyzywasz? Oczywiscie ze celowo, gracze cwicza takie rzeczy na treningach maja wpajane przez ludzi zachowania w pewnych sytuacjach. Odwracasz wzrok a reka idzie w strone pilki i niby ze nie widziales a takie osoby jak ty mowia *O BOZE NIE PATRZAL SIE NIE WIDZIAL DAJCIE MU SPOKOJ*
10 maj 2021 | 11:09
0
Burak do potęgi.
10 maj 2021 | 11:50
0
OOO i bardzo dobrze napisałeś - "nienaturalnie ułożone ręce" = KARNY. Takie są niestety zasady gry w piłkę nożną. Fajnie że też tam widzisz karnego.
Nie rozumie tylko po co dodałeś "dawanie karnego z akcji która by nic nie zmieniła to śmiech" - czyli jak urwę komuś nogę w polu karnym podczas wślizgu ale jego akcja nic w ogóle by nie zmieniła, to nie ma karnego dla nich i nie ma faulu? Ciekawe podejście do piłki masz :) , ciekawe co by na to powiedział kolega który nie ma nogi ;D
10 maj 2021 | 13:07
0
czyli jak obrońca w końcówce meczu się pośliznął i wjechał od tyłu w Casemiro to też faul mimo że Bono miał piłkę w rękach? Mówimy tutaj o zagranie ręką a nie o tym że ktoś jest brutalny... Czyli jak piłka leci daleko od bramki ale odbiła po nodze w rękę ale w polu karnym to powinien być karny?
podsyłam link do starcia z Casemiro (jak dla mnie za to też nie powinno być karnego bo bez szans na dojście do płki ale zobaczymy czy Ty będziesz konsekwentny i powiesz że karny ;) )
https://www.trollfootball.me/videos/view/real-madrid-vs-sevilla-penalty-shout-vs-casemiro-91
10 maj 2021 | 13:54
0
W myśl przepisów w tym roku - ręka to ręka , jeśli powiększa obrys ciała i jest nienaturalnie ułożona to jest karny. I ja w przeciwieństwie do ciebie mam wyjebane czy to grał real czy barca czy szczakowianka jaworzno.....
Co do drugiej sytuacji to ciężko ocenić po tym 6 sekundowym filmiki i to jeszcze w zwolnionym tempie i kiepskiej jakości. Meczu niestety całego nie widziałem. Widać jedynie że obrońca się przewraca a Casemiro wpada na niego. Ciężko stwierdzić czyj to faul, czy leżącego obrońcy czy napastnika wpadającego na niego. Ja na miejscu sędziego nie gwizdnął bym ani w jedna ani w drugą stronę.
Jest zalecenie UEFY by powtórek do oceny nie oglądać w zwolnionym tempie bo to strasznie utrudnia ocenę . Moze na żywo inaczej by to wyglądało.
Pozdrawiam
10 maj 2021 | 14:03
0
Oczywiście, że nie ma faulu na Casemiro.

Bo nie ma tam żadnego WJAZDU od tyłu w Casemiro. Nie zmyślaj bzdur to będziesz wiedział kiedy jest karny, a kiedy nie.
10 maj 2021 | 16:34
0
Problem polega na tym ze po tej ręce doszło do kontry po której sędzia powinien gwizdnac karnego dla Realu. Więc była korzyść z zagrania ręką
10 maj 2021 | 10:32
0
To mógł napisać tylko tępy ćwok.
10 maj 2021 | 10:50
0
Zwróć uwagę na zawodnika który wyskakiwał do piłki pod Ederem Militao on jak wyskakiwał to miał ręce rozłożone jak Eder Militao albo to jest naturalnie ułożona ręka albo jakaś zagrywka Realu Madryt że przy wyskoku (przy główce) ręce rozłożone i współczuje Noname1 że powiedziałeś że ręka i współczuje że jesteś kibicem Barcelony
10 maj 2021 | 13:53
(Edytowany)
napisał to mały tępak który jest kibicem Arsenalu, Chelsea, Man Utd i Tottenhamu na raz... ciekawe w jakim kurwa świecie ktoś kibicuje Totkom i Kanonierom .... lecz się.
Poza tym polecam wyjdź na dwór, wyskocz do góry, zobacz jak układasz ręce.. tak jak przy podciąganiu się, ręce przy ciele ale do góry, a ten rozłożył jak latawiec, CZUŁ ŻE DOSTAŁ i chował rękę. Do tego głowy nie dam, ale coś mi się wydawało że Benzema był na spalonym.
0
napisał to mały tępak który jest kibicem Arsenalu, Chelsea, Man Utd i Tottenhamu na raz... ciekawe w jakim kurwa świecie ktoś kibicuje Totkom i Kanonierom .... lecz się.
Poza tym polecam wyjdź na dwór, wyskocz do góry, zobacz jak układasz ręce.. tak jak przy podciąganiu się, ręce przy ciele ale do góry, a ten rozłożył jak latawiec, CZUŁ ŻE DOSTAŁ i chował rękę. Do tego głowy nie dam, ale coś mi się wydawało że Benzema był na spalonym.

EDIT. zawodnik z nr 20 skaczący z Militao miał RĘCE PRZY SOBIE, ZOSTAŁ PCHNIĘTY PRZEZ Militao, stąd rozłożenie rąk mające ratować przed upadkiem, normalne zachowanie.
10 maj 2021 | 14:38
(Edytowany)
mi chodzi o zawodnika realu tępaku chodziłeś kiedyś do szkoły???
0
mi chodzi o zawodnika realu tępaku chodziłeś kiedyś do szkoły???
A po drugie to wejdź sobie w mój nick to zobaczysz jakim drużynom kibicuję tęczowcu
10 maj 2021 | 23:21
0
dokładnie, jesteś jak tęczowy troll. zaznaczyłeś niemożliwe kombinacje, piszesz kretynizmy, i tak jesteś oceniany. Ktxhbai żegnamy.
"zagrywka realu - rozkładanie rąk w polu karnym przy skakaniu" .... tja to im pomoże w trenowaniu bramkarza przy próbach obrony karnych IKS DE
10 maj 2021 | 12:59
(Edytowany)
niby masz racje. tylko powiedz dlaczego w podobnej sytuacji:

https://www.meczyki.pl/newsy/ogromna-kontrowersja-w-meczu-realu-madryt-z-atletico-madryt-krolewskim-nalezal-sie-rzut-karny-wideo/161752-n

w meczu z Atletico Real NIE DOSTAL karnego ? xD
0
niby masz racje. tylko powiedz dlaczego w podobnej sytuacji:

https://www.meczyki.pl/newsy/ogromna-kontrowersja-w-meczu-realu-madryt-z-atletico-madryt-krolewskim-nalezal-sie-rzut-karny-wideo/161752-n

w meczu z Atletico Real NIE DOSTAL karnego ? xD zgadza sie. Real rowniez i tam nie dostal karnego.
10 maj 2021 | 09:57
0
Po dokładnym przeczytaniu, to chyba tutaj nie było błędu:
"ręka nie jest przeciwinieniem:
bezpośrednio po kontakcie z jego głową lub ciałem (włączając stopę),
• bezpośrednio po kontakcie z głową lub ciałem (włączając stopę) innego
zawodnika, który przebywa w bliskiej odległości."
ale:
"Z wyjątkiem powyżej opisanych przewinień" tj.
dotyka piłkę ręką/ramieniem, a:
• ręką/ramieniem nienaturalnie powiększył obrys ciała,
• ręka/ramię będzie znajdowała się na wysokości barku lub powyżej
(poza sytuacją, gdy zawodnik rozmyślnie zagrywa piłkę,
która następnie dotyka jego ręki/ramienia)."
Rękę Militao można spokojnie uznać za nienaturalnie ułożoną, a wtedy wyjątek o odbiciu od niego samego nie ma zastosowania. Tylko dla ręki powyżej ramienia jest wyjątek celowego nabicia samemu sobie ręki.
10 maj 2021 | 10:41
0
I wyjaśnione :D
Nie zmienia to faktu, że remis chyba najbardziej zasłużony w tym starciu i Real w ostatniej minucie, przypadkiem ale zasłużenie wyrównał.
10 maj 2021 | 10:46
0
Real zawdzięcza wygraną geniuszowi Hazarda :)

haha no a tak serio to remis sprawiedliwy zgadazm się
10 maj 2021 | 13:31
0
Po to właśnie Hazard był sprowadzony do Realu żeby w takich meczach wziąć ciężar na swoje barki albo na stopę jak juz mówimy żartobliwie :D
10 maj 2021 | 10:28
0
Karny 100%. Jak skaczesz w polu karnym to rączki pod kontrolą a nie pajacyki odpierdalasz. Ręka to ręką w myśl tych przepisów, uniesiona ponad bark, zmieniająca tor lotu piłki. Nie ma o czym dyskutować bo karny się należał,
10 maj 2021 | 10:09
0
powiem tak juz po ptakach :D
10 maj 2021 | 11:33
0
Już po ptakach bo Barcelona potrafiła przejebac z granada a Atletico wyfarcic z elche remis? 😂 Zacznij śledzić La Ligę porządnie.
10 maj 2021 | 09:57
0
Chyba tylko kibice realu głosują, że nie powinno być tam karnego.
Przecież tutaj nie powinno być żadnych dyskusji.
10 maj 2021 | 10:34
0
To mógł napisać tylko dziad. Wisła z Krakowa to mojej du..py połowa.
10 maj 2021 | 11:42
0
Musisz miec strasznie wielka dupe.
10 maj 2021 | 11:31
0
Jak Real został skrzywdzony to robicie wielkie halo, a ile razy to inne drużyny zostały skrzywdzone w meczu z Realem?
10 maj 2021 | 11:17
0
Hala dzieci płaczące o krzywdzenie przez sędziów.
O ironio XD
10 maj 2021 | 21:44
0
I ten ból dupy o to, że Real nie przegrał :D Coś pięknego
10 maj 2021 | 11:49
0
Czysty karny. Powiększył obwód ciała;) i zmienił wyraźnie tor lotu piłki.
10 maj 2021 | 11:41
0
Czyli zgodnie z płaczem Realowców, jak podbiję sobie piłkę głową, to potem moge ją pierdolnąć z piachy niczym serwując w siatkówce? No "przecież najpierw się piłka odbiła od głowy łyłyłyły"? Każdy porządny obrońca zawsze stara się chować te ręce za plecami byle nie powiększyć obrysu ciała byle nie dać żadnego pretekstu dla sędziego do podyktowania karnego, nawet gdyby ta piłka przypadkiem go trafiła. No ale widać Realu to nie dotyczy. Łapa nad głową, gość dostaje prawie w dłoń, do tego przez to odbicie zabiera szanse na przechwycenie piłki przez zawodnika Sevilli stojącego blisko. Jakie tu kontrowersje? Karny z gatunku tych miękkich, ale karny. W 100% słuszny i w 100% zgodny z przepisami.
10 maj 2021 | 11:21
0
Elegancko trzeba było łapy nie wystawiać
10 maj 2021 | 09:50
0
Co to kogo obchodzi, że nie widział piłki. Była ręka? Była. To po co drążyć temat
10 maj 2021 | 09:38
0
Takie kurwa płaczki, a kto ich przepychał w poprzednich edycjach LM?
XD
10 maj 2021 | 10:08
0
Hehe dokładnie👍
10 maj 2021 | 12:17
0
Już płacz hahahha te dziadostwo zawsze płacze.
10 maj 2021 | 19:41
0
Dziadostwo to jest w Atletico. Pewnie ze sędzia skrzywdził w tym meczu Real.
10 maj 2021 | 19:52
0
Prawidłowa decyzja sędziego płacz dalej hahahah.
10 maj 2021 | 20:05
0
Żadna prawidłowa i ja nie płacze jak Ty. Dopiero wynurzasz się z nory jak Real nie wygrywa. Wpelznij z tam z powrotem.
10 maj 2021 | 20:51
0
Płaczesz non stop.
10 maj 2021 | 22:26
0
Szkoda czasu na Ciebie i na Twe głupie komentarze. Jesteś zależny tylko od jednej drużyny.
10 maj 2021 | 22:38
0
A od ilu drużyn mam być zależny. Kibicem się jest A nie bywa.
10 maj 2021 | 11:14
(Edytowany)
Ręka ewidentna, tak samo jak ta Diego Carlosa w pierwszej połowie ( po której karnego nie podyktowano).
0
Ręka ewidentna, tak samo jak ta Diego Carlosa w pierwszej połowie ( po której karnego nie podyktowano). Niestety interpretacja zagrań ręką przez sędziego to wciąż loteria, zwłaszcza w lidze hiszpańskiej
10 maj 2021 | 10:58
0
Czym różni się ta ręka od ręki Lengleta w meczu Pucharu Króla Barcelona-Sevilla?
https://www.youtube.com/watch?v=RGMTpSF4e9c
Źle przyjął na klatę i potem pomógł sobie ręką w nienaturalnej pozycji...
Tutaj walka o piłkę piłka otarła się o bark i uderzyła w dłoń..
Niemal identyczne sytuacje.
11 maj 2021 | 08:33
0
a tym się różni że tam grała Uefalona
12 maj 2021 | 00:12
0
No tak, ale, jak widać, jest to sytuacja sporna. Jeden sędzia powie tak, inny inaczej. Moim zdaniem karny, ale decyzja należy do sędziego. Ja wolę Barcelonę od Realu, więc mi to tam nie przeszkadza, że tutaj sędzia gwizdnął, a w meczu Barçy nie :D A tak na poważnie, to VAR obnażył prawdziwy problem sędziowania: uznaniowość, niemożliwą do usunięcia.
10 maj 2021 | 10:25
0
Na szczycie tabeli zrobilo sie gęsto.
10 maj 2021 | 10:14
0
ja mam wątpliwości
10 maj 2021 | 11:47
0
Panie kochany, ręka ewidentna przecież to jest.. ludzie! Przecież to nie klasa trzecia Ce, tylko Real i Sevilla, kogo to obchodzi czy on chciał czy nie chciał, czy widział czy nie.

Jest przepis, jest Var .. co miał sędzia zrobić, przymknąć oko, i podyktowac w drugą stronę dla Realu?
No ludzie kochani, dzielni wojowie, miejta litość!
10 maj 2021 | 11:03
0
Jeden sędzia by odgwizdał drugi nie. Znam sędziów którzy odgwizdaliby to. Ja jestem za piłką nożną i chcę jak najmniej gwizdania, jak najwięcej gry.

Tabela ligowa - La Liga

#DRUŻYNAMZ+/-PKT
1
38264286
2
38253984
3
38244779
4
38242077
5
38172162
6
3817061
7
38151658
8
3814-253
9
3813-1846
10
3811446
11
3811-1144
12
3811-2244
13
3810-343
14
389-1141
15
389-1538
16
389-2138
17
388-2136
18
387-1934
19
385-2331
20
386-2330
STS
1460 PLN

Oferta powitalna 1200 1460 PLN złożona z aż trzech bonusów! 231 PLN zakład bez ryzyka, 29 PLN freebet i 1200 PLN od depozytu. Kod MEGABONUS

Fortuna
2720 PLN

Oferta na EURO 2020 w Fortunie! 600 PLN bez ryzyka, 20 PLN bez depozytu i 2100 PLN od wpłaty!

Superbet
584 PLN

Z kodem promocyjnym MECZYKI cashback 500 PLN + freebet 34 PLN za pierwszą wpłatę + bonus 50 PLN

ETOTO
Tylko do 29.06!

TYLKO DO 29.06, GODZ. 23:59! 5 PLN bez depozytu i 100 PLN zakład bez ryzyka, bez obrotu. Jeśli przegrasz, otrzymujesz kasę z powrotem i możesz ją od razu wypłacić.

Betclic
550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550