Kibice oskarżają swój klub o zdradę. Mocne słowa po utworzeniu Superligi. "Wszystko dla chciwości"

Kibice oskarżają swój klub o zdradę. Mocne słowa po utworzeniu Superligi. "Wszystko dla chciwości"
screen
Autor: Daniel Makarewicz 19 kwi 2021 | 09:30
Powstanie Superligi budzi wielkie emocje. Porozumienie czołowych klubów w Europie budzi niepokój nie tylko dziennikarzy, ale także kibiców. Zdecydowane oświadczenie ws. nowego projektu wydali fani Tottenhamu.
Dziś ogłoszono utworzenie Superligi. W tych rozgrywkach ma grać 20 drużyn. Obecnie pod projektem podpisało się 12 klubów. Są to m.in. Real Madryt, FC Barcelona, Manchester United czy Juventus.
W gronie założycieli Superligi są też ekipy Manchesteru City i Tottenhamu. Fanom tych drużyn nie podoba się, że decyzja o utworzeniu nowej elity w świecie futbolu. Swoje nastawienie w tej sprawie w jasny sposób przedstawili w wydanych komunikatach. Kibice "Kogutów" piszą wręcz o "zdradzie".
- Tottenham Hotspur był pierwszym brytyjskim klubem, który zdobył europejskie trofeum. Wytyczyliśmy szlak, który pobudził wyobraźnię fanów na całym świecie. Wczoraj obecny zarząd THFC zdradził klub, jego historię i magię, która sprawia, że ta gra jest tak wyjątkowa, gdy podpisali się pod oświadczeniem ogłaszającym powstanie Superligi - czytamy.
- Zawsze staraliśmy się utrzymywać pragmatyczne stanowisko wobec zarządu THFC, nawet w najtrudniejszych okolicznościach. Ale wystarczy. Obecny Zarząd jest gotowy zaryzykować reputację klubu i jego przyszłość w pogoni za chciwością. Jeden z najsłynniejszych klubów w Anglii może zostać wykluczony z rozgrywek ligi angielskiej. Jego gracze mogliby zostać wykluczeni z międzynarodowych zawodów. A jednak obecni właściciele - strażnicy 139-letniej instytucji - są gotowi zaryzykować wszystko dla chciwości i samo wywyższania się - podkreślono.
W podobnym tonie wypowiedzieli się kibice "The Citizens". Zapowiadają oni gotowość do walki z Superligą.
- Jesteśmy bardzo rozczarowani tą decyzją. Oficjalny klub kibiców Manchesteru City jest całkowicie przeciwny wszystkiemu, co tworzy oderwaną "europejską super ligę". Proponowany nowy twór nie ma żadnej wartości sportowej i wydaje się, że motywuje go chciwość. Co więcej, została stworzona bez wiedzy lub wkładu jakichkolwiek grup wspierających i po raz kolejny pokazuje, że osoby, które są w nią zaangażowane, nie mają żadnego szacunku dla tradycji gry. Jesteśmy zdeterminowani, aby walczyć z proponowaną Superligą - napisano.
- Będziemy współpracować ze wszystkimi grupami kibiców, aby zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby nasze głosy sprzeciwu zostały usłyszane. Ci właściciele, niezależnie od tego, skąd pochodzą, wydają się myśleć, że piłka nożna należy do nich, a nie do nas - do kibiców, niezależnie od tego, której drużynę kibicujemy - podsumowano.
Źródło: sport.pl
STS
1510 PLN

Oferta powitalna 1200 1510 PLN złożona z aż trzech bonusów! 281 PLN zakład bez ryzyka, 29 PLN freebet i 1200 PLN od depozytu. Kod MEGABONUS

Fortuna
2230 PLN

Zakład bez ryzyka 200 210 PLN + darmowy zakład za 20 PLN + bonus od pierwszej wpłaty 2000 PLN

Betfan
1600 PLN

Na start 1600 PLN: gra bez ryzyka do 600 zł, bonus od depozytu 1000 PLN. Kod MEGABONUS

Betclic
550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550

Superbet
584 PLN

Z kodem promocyjnym MECZYKI cashback 500 PLN + freebet 34 PLN za pierwszą wpłatę + bonus 50 PLN

Dyskusja 48

19 kwi 2021 | 09:35
(Edytowany)
Fajnie że większość kibiców tych tzw. klubów założycielskich uważają że ten pomysł z superliga jest niedorzeczny i pozbawiony jakiegokolwiek ducha sportowej rywalizacji.
0
Fajnie że większość kibiców tych tzw. klubów założycielskich w tym na oficjalnych polskich stronach uważają że ten pomysł z superliga jest niedorzeczny i pozbawiony jakiegokolwiek ducha sportowej rywalizacji.
19 kwi 2021 | 09:52
0
Ta superliga jest niedorzeczna, mam nadzieje że ją wycofają
19 kwi 2021 | 10:03
0
No jest to budujące i dające nadzieję że ten eksperyment się nie powiedzie.
19 kwi 2021 | 10:04
0
Bo jest niedorzeczny pomysł, ale moim zdaniem Uefa powinna wyznaczyć np. za Wygranie Champions League dużo większą nagrodę, wtedy by było o co grać.
19 kwi 2021 | 10:22
0
To zepsuje rywalizację klubową na szczeblu krajowym. Biorąc pod uwagę np Włochy to Milan mógłby mieć wszystko gdzieś bo mistrzostwa nie zdobędzie a wejście do Superligi gwarantowane to po co mają się męczyć i grać?
A tak muszą się spiąć i starać się utrzymać w czwórce. Byłoby to też nie fair bo czemu Milan, Inter, Juve mają grać w Superlidze a Roma, Atalanta, Napoli czy Lazio, które byłyby lepsze nie będą grać?
19 kwi 2021 | 12:07
0
Muszę cię zmartwić kolego, ta "Super" liga raczej zostanie utworzona, można jeszcze się łudzić że jest to blef jedynie żeby postraszyć ułefe, jednak na to się nie zanosi i teraz zamiast usiąść raz na jakiś czas żeby obejrzeć el classico przyprawionym emocjami, oczekiwaniem na rozpoczęcie, będziemy wymiotować takimi meczami, staną się nudne. Z drugiej strony UEFA jest strasznym hipokrytą, próbują uczyć uczciwości a sami jedynie tworzą projekty sprzyjające ich budżetowi. Nie jestem zwolennikiem "Super" ligi ale kiedyś musiało do tego dojść że topowe kluby same będą chciały na siebie zarabiać.
19 kwi 2021 | 16:30
0
nie jest bardziej niedorzeczna niż kwoty które uefa zachowuje dla siebie przy kazdej imprezie
19 kwi 2021 | 09:37
0
Brawo!
19 kwi 2021 | 09:44
0
jbać FIFĘ i UEAFA, ale jeszcze mocniej jbać SUPERLIGĘ. Ładnie ich pogrzało. Czuję się jak w latach 90. Patrzą na amerykę i próbują bezrefleksyjnie przenosić pomysły, kiedy widać, że one się na dłuższą metę nie sprawdzają. Sportowo i społecznie większe korzyści płyną ze równoważonego rozwoju, niż pompowaniu garstki klubów i piłkarzy.
19 kwi 2021 | 11:32
0
Rozumiem i jedną i drugą stronę. UEFA boi się ze straci hajsy, dużo hajsów. Z kolei mówienie, że takie rozwiązanie się nie sprawdzi (tj superliga) to głupota - oczywiście, że się sprawdzi, wystarczy spojrzeć na NBA. Chcą stworzyć ligę do której aspirowali będą najlepsi zawodnicy na świecie - jeśli się uda będzie to olbrzymi sukces komercyjny i sportowy. Jedyne obawy, które mam to mszczenie się przez federacje na piłkarzach - klubom mogą gówno zrobić, ale jeśli zaczną blokować piłkarzy i nie zezwolą im grać a reprezentacjach to straci na tym cały świat futbolu. No i szkoda trochę kibiców, ciężko będzie znaleźć hajs żeby jeździć na każdy mecz wyjazdowy po całej Europie.
19 kwi 2021 | 20:03
0
Zgadzam się, oni tam chyba myślą, że patrzymy na Europę jak oni na USA, że różnice kulturowe tutaj są tak duże jak u nich międzystanowe. Co za bezsens, tu nie chodzi o odległość.
19 kwi 2021 | 09:59
(Edytowany)
Brawo kibice Realu.

Wszyscy kibice powinni się zjednoczyć ponad podziałami i bojkotować ten amerykański zamach stanu na europejską piłkę nożną!

Wystarczy nie płacić im ani grosza. Jak ktoś chce oglądać to jasne, może, ale na internetowych strimkach. Odetnijmy ich od kasy to szybko im się znudzi. Przy okazji o ile to możliwe także bojkot sponsorów tego widowiska.

Zachęcam wszystkich do dołączenia do kibicowskiego bojkotu!
0
Brawo kibice Tottenhamu.

Wszyscy kibice powinni się zjednoczyć ponad podziałami i bojkotować ten amerykański zamach stanu na europejską piłkę nożną!

Wystarczy nie płacić im ani grosza. Jak ktoś chce oglądać to jasne, może, ale na internetowych strimkach. Odetnijmy ich od kasy to szybko im się znudzi. Przy okazji o ile to możliwe także bojkot sponsorów tego widowiska.

Zachęcam wszystkich do dołączenia do kibicowskiego bojkotu!
19 kwi 2021 | 12:01
0
Tylko że to będzie produkt skierowany na rynek azjatycki i ewentualne podbicie USA. Tam jest ogromny potencjał finansowy i to będą rozgrywki skrojone pod tamtejsze gusta.
19 kwi 2021 | 13:13
0
Ale kibicom z Chin i USA nie bedzie tak łatwo co tydzień przylecieć ogladać mecz z trybun. A przy pustych stadionachogląda się źle i dochód też jest niższy. Zobacz ile straciły kluby przez COVID i zamkniecie stadionów, chociaz przeciez z wpływów od telewizji nadal dostały wielkie pieniądze.

Piłka bez kibiców nie istnieje. Amerykanie jeszcze o tym nie wiedzą, ale miejmy nadzieję, ze niedługo się przekonają.
19 kwi 2021 | 13:31
0
Tu nie chodzi o kibiców na stadionach, tylko o prawa telewizyjne, w Chinach piłka nożna stała się obecnie bardzo popularna, ale oni chcą oglądać gwiazdy, show, małe kluby ich nie interesują. Pamiętam jak był Superpuchar Francji PSG - Monaco w Chinach, to przyszło 100 tys. Chińczyków w koszulce Neymara! A o takim klubie jak Monaco nikt tam nie słyszał! Pod takiego widza będzie organizowana Superliga i wcale mnie nie zdziwi, jak godziny meczy będą lepiej dostosowane do czasu Chińskiego czy w ogóle część meczy będzie rozgrywana w Chinach.
19 kwi 2021 | 13:38
0
No i właśnie dlatego to jest tak obrzydliwe i należy to z cała stanowczością zdusić w zarodku. UEFA też święta nie jest, ale przy tym co chcą robić Amerykanie to wygląda niczym Matka Teresa z Kalkuty.

A sami Chinczycy aż takim bogatym narodem nie są, z wolnym dostępem do internetu, żeby płacić pewnie w funtach, dolarach i euro, cała swoja wypłatę z jakiejś fabryki butów, za obejrzenie 1 meczu.
19 kwi 2021 | 14:05
0
Nie jest to do końca prawda z tą biedą Chińczyków, znaczy średnie zarobki są rzeczywiście niskie, ale jest też mieszkająca w miastach klasa średnia która ma zarobki na poziomie zbliżonym do Europejczyków. A miasta u nich to są takie po 10 -20 milionów ludzi :) Więc to jest ogromna ilość ludzi którzy chcą "zachodnich rozrywek" i mają czym za nie zapłacić. Zresztą za tą Superligą stoi żydowski bank, więc na pewno mają wszystko dobrze skalkulowane...
19 kwi 2021 | 13:19
0
I będą oglądać powtórki czy też będą oglądać mecze w nocy? Z oczywistych względów to się tam nie przyjmie.
19 kwi 2021 | 09:43
(Edytowany)
To śmieszne, bo to City w pewnym stopniu przyczyniło się do wzrostu inflacji na przełomie lat 2010.
0
To śmieszne, bo to City w pewnym stopniu przyczyniło się do wzrostu inflacji. Ale popieram.
19 kwi 2021 | 12:14
0
Pejsaci zrobili to samo, tylko o wiele wczesniej :)
19 kwi 2021 | 09:58
0
Dopiero co wszyscy pisali, że UEFA to rak piłki nożnej. Kluby czynią pierwszy krok ku usunięciu tej choroby i spadają na nich gromy. xD
19 kwi 2021 | 10:34
0
Uefa to rak piłki nożnej, ale Superliga to chemioterapia, której piłka nożna może nie przetrwać
19 kwi 2021 | 11:20
0
jak dla mnie kazda proba wykolejenia uefa jest dobra i przydalaby sie liga nizsza i wzajemna korelacja miedzy nimi, jakby nie patrzec normalnym jest proba zabezpieczenia udzialu w rozgrywkach, przynajmniej w pierwszych sezonach przez założycieli. jest to tez niezbedne dla jakiegokolwiek zapewnienia funkcjonowania takiej ligi, gdy jest to póki co bardzo niepopularna propozycja i chętnych jest stosunkowo mało.
nie wierze ze im pieniądz będzie śmierdział i nie chcieliby w ten projekt zaangazowac reszty swiata pilkarskiego
19 kwi 2021 | 14:26
(Edytowany)
Ale tu właśnie chodzi o to, żeby nie było żadnej "korelacji" z niższą ligą. Takie Arsenal czy Milan nawet jeśli zostaną w krajowych ligach nie muszą już w ogóle grać w piłkę. Nigdzie nie awansują, nigdzie nie spadną, a kasa będzie się zgadzać
0
Ale tu właśnie chodzi o to, żeby nie było żadnej "korelacji" z niższą ligą. Takie Arsenal czy Milan nawet jeśli zostaną w krajowych ligach nie muszą już w ogóle grać w piłkę. Nic nie wygrają, nigdzie nie awansują, nigdzie nie spadną, a kasa będzie się zgadzać
19 kwi 2021 | 14:39
0
a jakiej ty chcesz korelacji jak na razie masz 12 zespołów w projekcie?
kasa sie bedzie zgadzac tylko jak bedzie ogladalnosc ktora spadnie jezeli nie bedzie rozszerzania projektu. to jest ekonomia na poziomie podstawowki.

zabetonowany system to masz dzisiaj na jakims smiesznym finansowym fair play ktore blokuje male kluby... a dotychczas takie psg czy city uprawialy bardzo kreatywną księgowość ktora nie wydarzy sie w przypadku innych...
19 kwi 2021 | 11:50
0
dokladnie , teraz wszyscy protestują hipokryci...
19 kwi 2021 | 10:15
0
Nawet jeśli na codzien raczej za sobą nie przepadamy, musimy zrobić wszystko żeby nie dopuścić do powstania $uperligi
19 kwi 2021 | 10:07
0
Popierdoliło ich z tą Superligą!!!!!!....STANOWCZE NIE DLA TYCH ROZGRYWEK!!!!
19 kwi 2021 | 09:50
0
Akurat fani City powinni skleić pizde bo ich klub to sztuczny twór
19 kwi 2021 | 10:17
0
a to wina kibiców ze zostali kupieni?Wiele osób kibucjuje City od kilknastu lat ,zanim szejki przejeły klub.
19 kwi 2021 | 10:34
0
to samo z chelsea, psg. Tylko kto z zagranicy kibicował im przed faktycznymi sukcesami? Wydaje mi się że mało kto, tylko lokalsi
Użytkownik usunięty
19 kwi 2021 | 12:34
0
Komentarz usunięty
19 kwi 2021 | 10:30
0
no to kibice powinni buntować się i nie chodzić na mecze...zaraz zaraz ale chyba jest pandemia i nie wpuszczają narazie na stadiony.ogólnie to kluby mają w dupie kibiców i chciwość przesłania im normalny tok myślenia.
19 kwi 2021 | 10:07
0
"Fanom tych drużyn nie podoba się, że decyzja o utworzeniu nowej elity w świecie futbolu." Kali pić, Kali jeść.

19 kwi 2021 | 10:15
0
Jak kibice postawią na swoim to się Perez z Agnellim przejedzie na tym poronionym pomyśle jak Zabłocki na mydle. Może być tak, że nikt tego nie zechce oglądać na stadionie ani w TV.
19 kwi 2021 | 11:07
0
teraz mecz Arsenal ma oglądalnośc 15mln. 10 mln kibice Ars, 3 WHU i 2 postronnych
mecz Arsenal-Juve bedzie mial lekko 30 baniek widzów, matematyka, pieniądz
19 kwi 2021 | 11:36
0
Tak tak, na pewno kibice nie będą chcieli przez cały sezon oglądać meczów na najwyższym poziomie, zamiast paździochów w stylu juve - crotone, barca - elche, city - sheffield xD
19 kwi 2021 | 14:32
0
Na jakim poziomie, teraz przynajmniej Arsenal z West Hamem gra o coś, bycie w Superlidze z założenia sprawia że dla większości z tych drużyn każdy mecz to sparing
19 kwi 2021 | 09:41
0
I tak nic nie zrobią. To jest polityka a kibice to pionki kasa musi się zgadzać.
19 kwi 2021 | 12:50
0
Jeb*ć Superlige! Ja jestem wręcz dumny że Bayern tam nie dołączył, tradycja i historia i równość wobec wszystkich jest ważniejsze niż pieniądze. U Pana Boga Za piecem ktoś powiedział że postęp, że idzie do przodu a ksiądz mądrze to skwitował,, Świat na pewno dokądś idzie ale czy to jest aby dobry kierunek i czy do przodu? a może do tyłu albo w bok'' także to że są zmiany to jest naturalne ale zmiana na lepsze to nie jest zero czarnych koni, zero niespodzianek tylko te same knury przy korycie i wskrzeszanie trupów jak Arsenal tylko dlatego że są znane i KIEDYŚ BYŁY DOBRE.
19 kwi 2021 | 11:48
0
Tottenham coś kiedyś wygrał ? chyba za czasów jak Jezus stapal po ziemi... w piłce nożnej chodzi głównie o rywalizację z najlepszymi ,aż dziwne że taki kiepski klubie chce konkurować z najlepszymi .. kibice niech bojkotują przynajmniej na stadion przyjdzie rodzina z dziećmi A nie nacpane kibole.
19 kwi 2021 | 12:12
0
Tylko bojkot może odwrócić losy powstania superligii
...no i skuteczny pozew UEFA
19 kwi 2021 | 13:22
0
UEFA: Chciwość zabija futbol. Niszczycie LM. Liczy się dla was tylko kasa.
Też UEFA: Dejcie odszkodowanie za utracone zyski!
20 kwi 2021 | 02:41
0
Pieski teraz poszczękają ,a w końcu i tak przyjdą na kolanach oglądać superlige.
19 kwi 2021 | 12:54
0
Superliga>MAFIA UEFY
19 kwi 2021 | 14:38
0
Pogonic super lige. I rzady i ich lock downy. I wracamy do gry 😁
STS
1510 PLN

Oferta powitalna 1200 1510 PLN złożona z aż trzech bonusów! 281 PLN zakład bez ryzyka, 29 PLN freebet i 1200 PLN od depozytu. Kod MEGABONUS

Fortuna
2230 PLN

Zakład bez ryzyka 200 210 PLN + darmowy zakład za 20 PLN + bonus od pierwszej wpłaty 2000 PLN

Betfan
1600 PLN

Na start 1600 PLN: gra bez ryzyka do 600 zł, bonus od depozytu 1000 PLN. Kod MEGABONUS

Betclic
550 PLN

Cashback 500 550 PLN dla nowych graczy. Kod rejestracyjny: MEGABONUS550

Superbet
584 PLN

Z kodem promocyjnym MECZYKI cashback 500 PLN + freebet 34 PLN za pierwszą wpłatę + bonus 50 PLN