F1 GP Australii. Pechowy powrót Roberta Kubicy! Usterka i zdublowanie przez kolegę z Williamsa [ZDJĘCIE]

Robert Kubica
Źródło zdjęcia: Kristin Greenwood / Shutterstock.co

Robert Kubica wreszcie wrócił do wyścigów w Formule 1. Niestety, pierwszy po powrocie start musiał zacząć od zjazdu do pit stopu.

TUTAJ przeczytasz relację z wyścigu.

Polski kierowca Williamsa rozpoczął Grand Prix Australii na twardych oponach. Jednak już na drugim okrążeniu kamery pokazały, że zjechał do serwisu.

Okazało się, że postanowiono zmienić Polakowi opony na średnie. Wymieniono także przednie skrzydło bolidu, które odpadło tuż po starcie, po kolizji z Pierrem Gaslym.

Robert Kubica ukończył wyścig na ostatnim, 17. miejscu. Już na 10. okrążeniu został zdublowany przez Valtteriego Bottasa z Mercedesa. Z kolei na 50. okrążeniu wyprzedził go przedostatni kierowca w stawce - George Russell z Williamsa.

Ostatecznie wyścig wygrał Valttieri Bottas, drugi był Lewis Hamilton, a trzeci - Max Verstappen.

Poniżej pełna klasyfikacja dzisiejszego wyścigu:

1. Valtteri Bottas - Mercedes - 58 okr.
2. Lewis Hamilton - Mercedes - +20.886
3. Max Verstappen - Red Bull Racing - +22.520
4. Sebastian Vettel - Ferrari - +57.109
5. Charles Leclerc - Ferrari - +58.230
6. Kevin Magnussen - Haas - +87.156
7. Nico Hulkenberg - Renault - +1 okr.
8. Kimi Raikkonen - Alfa Romeo - +1 okr.
9. Lance Stroll - Racing Point - +1 okr.
10. Daniił Kwiat - Toro Rosso - +1 okr.
11. Pierre Gasly - Red Bull Racing - +1 okr.
12. Lando Norris - McLaren - +1 okr.
13. Sergio Perez - Racing Point - +1 okr.
14. Alexander Albon - Toro Rosso - +1 okr.
15. Antonio Giovinazzi - Alfa Romeo - +1 okr.
16. George Russell - Williams - +2 okr.
17. Robert Kubica - Williams - +3 okr.
18. Romain Grosjean - Haas - nie ukończył
19. Daniel Ricciardo - Renault - nie ukończył
20. Carlos Sainz - McLaren - nie ukończył

Źródło: własne/Twitter
Wszystkie

Sportbuzz

Dyskusja

36
26 mar 2019 | 11:39
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Bóg, Jan Paweł 2 zawsze są z Kubica wiec ja np jestem spokojny
17 mar 2019 | 13:25
+4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Williams to jeden z najsłabszych zespołów w F1 a pewnie wzięli Roberta bo jest doświadczonym weteranem w wyścigach F1. Cóż powinno być tak że każdy bolid jest równy każdemu z mocą i wtedy była by F1 o wiele ciekawsza niz np. Top 5 kierowców w zmiennych miejscach w każdym wyścigu się trzyma. Cóż powiedzmy sobie wprost Robert wiedział w co się pcha wiedział że to słaby zespół ale to jedyna szansa była na powrót do marzeń. Wążne że kasa się zgadza, pozostaje mieć nadzieję że jakiś lepszy zespół się skusi go zatrudnić w co wątpię.
17 mar 2019 | 10:48
+6
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Ten Team Williams to jakieś nieporozumienie
17 mar 2019 | 10:35
+11
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Ja wierze ze Robert jeszcze pokaże na co go stać. Trzymam mocno za niego kciuki
17 mar 2019 | 10:17
-13
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Ciekawe, ile wyścigów zajmie suwerenom zrozumienie, że to nie pech, a jedyny możliwy efekt kupienia sobie miejsca w stawce.
17 mar 2019 | 10:05
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Ooo znikło ( pilne ) woow
17 mar 2019 | 10:05
+30
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Obawiam się , że ten sezon upłynie Kubicy na... testowaniu bolidu. Kolejnego sezonu może już nie być :(
17 mar 2019 | 09:33
+20
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Bolidy Williamsa w stosunku do reszty stawki można porównać do tego, że na wystawie pięknych samochodów nagle pojawia się zardzewiały Volkswagen Golf... Szkoda mi Roberta, że jeździ w barwach przesłabego Williamsa. Mam jednak nadzieję, że będzie pokazywał wszystko co najlepsze i może uda mu się zamienić tego szrota na coś lepszego.
17 mar 2019 | 10:04
+3
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Bardziej pasowałby zardzewialy Volkswagen Passat.
17 mar 2019 | 10:21
-10
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Dlaczego ci szkoda? Żaden inny team Kubicy nie chciał, więc wybór był pomiędzy golfem albo niczym. Pomijam już fakt, że ten golf jest w prezencie od podatników.
17 mar 2019 | 09:08
+2
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Tak poważnie pytam, bo w propagandowej TVP to się nic nie dowiem. Cenię Kubicę za to co dotychczas osiągnął. Nie cenię za to jak lekkomyślnie spierdolił super rozwijającą się karierę. Na początku myślałem, że jego kiepskie czasy to tylko hujowy bolid, ale teraz widzę, że jest dużo gorszy niż jego kumpel jeżdżący na tej samej hujni. Czy Robert ma pecha czy po prostu jeszcze nie jest w formie na F1? Słyszałem, że pojazd ma przystosowany jak dla niepełnosprawnego i słyszałem też, że głównym sponsorem Wiliamsa jest Orlen i to on wsadził go do bolidu F1. Liczę, że ktoś mnie uświadomi jak jest naprawdę i będzie to ktoś kto zna się na wyścigach a nie ktoś kto będzie mnie wyzywał od debili
17 mar 2019 | 09:17
(Edytowany)
Dużo gorszy od Russela może nie jest - dziś w wyścigu różnica między ich najlepszymi kółkami wyniosła pół sekundy (Robert 1:29:2, George 1:28:7), natomiast problem polega na tym, że Robert ma spore ograniczenia, których obejście w kontekście tempa kwalifikacyjnego i wyścigowego wymaga czasu i godzin spędzonych w bolidzie (nie w symulatorze). Robert do tej pory jeździł tylko w testach i w kilku piątkowych sesjach treningowych, ciężko tu mówić o jakiejkolwiek poważnej rywalizacji. W testach z reguły robisz wyjazdy na kilka-kilkanaście okrążeń, na różnej intensywności, z różnymi programami (ciężki/lekki bolid, różne opony etc), zaś w wyścigu musisz jechać 50-60 okrążeń z co najwyżej dwoma postojami w boksie. To zupełnie inny świat, Robert do tego wraca po 8 latach i potrzebuje czasu. Ale i tak uważam, ze z Russellem będzie mu ciężko wygrywać, bo George to zwyczajnie bardzo utalentowany kierowca, materiał na czołówkę F1, mistrz F2 i GP3.
+13
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Dużo gorszy od Russell'a może nie jest - dziś w wyścigu różnica między ich najlepszymi kółkami wyniosła pół sekundy (Robert 1:29:2, George 1:28:7), natomiast problem polega na tym, że Robert ma spore ograniczenia, których obejście w kontekście tempa kwalifikacyjnego i wyścigowego wymaga czasu i godzin spędzonych w bolidzie (nie w symulatorze). Robert do tej pory jeździł tylko w testach i w kilku piątkowych sesjach treningowych, ciężko tu mówić o jakiejkolwiek poważnej rywalizacji. W testach z reguły robisz wyjazdy na kilka-kilkanaście okrążeń, na różnej intensywności, z różnymi programami (ciężki/lekki bolid, różne opony etc), zaś w wyścigu musisz jechać 50-60 okrążeń z co najwyżej dwoma postojami w boksie. To zupełnie inny świat, Robert do tego wraca po 8 latach i potrzebuje czasu. Ale i tak uważam, ze z Russellem będzie mu ciężko wygrywać, bo George to zwyczajnie bardzo utalentowany kierowca, materiał na czołówkę F1, mistrz F2 i GP3.
17 mar 2019 | 09:27
+4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
No ale w kwalifikacjach bodajże był 2 sek za przedostatnim Russelem a 4 sek za zwycięzcą. Na oko wygląda to na przepaść
17 mar 2019 | 09:47
(Edytowany)
Robert stracił 1.7 sekundy, bo nie ukończył ostatniego pomiarowego kółka. Tak pewnie byłoby około sekundy. Tempo kwalifikacyjne to jedno, wyścigowe drugie, są kierowcy, którzy jeżdżą wolniej, ale konsekwentniej, różnice w czasach ich okrążeń są małe (potocznie nazywa się to konsystencją) i dzięki temu są konkurencyjni wobec kierowców szybszych na jednym kółku, ale popełniających więcej błędów w wyścigu (i przez błąd nie mam na myśli wypadanie poza tor, ale właśnie niekonsekwentną jazdę, częstsze blokowanie kół, szybsze zużywanie opon itd.)
Co do starty do czołówki, to tu w grę wchodzi kiepski pakiet aerodynamiczny, który wpływa na nieracjonalne zachowanie bolidu, którego w konsekwencji kierowcy nie mogą póki co zrozumieć i wyczuć. Problem jest o tyle złożony, że w grę wchodzi jeden z najbardziej kluczowych elementów, czyli podłoga odpowiadająca za przepływ powietrza pod samochodem, z którą Willimas ma problem już od sezonu 2018. Niestety, w kwestii inżynierii aerodynamiki samochodów wyścigowych, rynek specjalistów jest wąski i nie łatwo o jakiegoś magika, który w kilka tygodni ogarnie im ten problem.
+11
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Robert stracił 1.7 sekundy, bo nie ukończył ostatniego pomiarowego kółka. Tak pewnie byłoby około sekundy. Tempo kwalifikacyjne to jedno, wyścigowe drugie, są kierowcy, którzy jeżdżą wolniej, ale konsekwentniej, różnice w czasach ich okrążeń są małe (potocznie nazywa się to konsystencją) i dzięki temu są konkurencyjni wobec kierowców szybszych na jednym kółku, ale popełniających więcej błędów w wyścigu (i przez błąd nie mam na myśli wypadanie poza tor, ale właśnie niekonsekwentną jazdę, częstsze blokowanie kół, szybsze zużywanie opon itd.)
Co do starty do czołówki, to tu w grę wchodzi kiepski pakiet aerodynamiczny, który wpływa na nieracjonalne zachowanie bolidu, którego w konsekwencji kierowcy nie mogą póki co zrozumieć i wyczuć. Problem jest o tyle złożony, że w grę wchodzi jeden z najbardziej kluczowych elementów, czyli podłoga odpowiadająca za przepływ powietrza pod samochodem, z którą Willimas ma problem już od sezonu 2018. Niestety, w kwestii inżynierii aerodynamiki samochodów wyścigowych, rynek specjalistów jest wąski i niełatwo o jakiegoś magika, który w kilka tygodni ogarnie im ten problem.
17 mar 2019 | 09:17
+13
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Jak wcześniej przeczytałeś już po pierwszym okrążeniu musiał zjechać do PIT-STOPu przez co stracił od razu ok. 35 sekund. W dodatku przez cały wyścig jechał uszkodzonym autem właśnie przez incydent z początku wyścigu. Dlatego Rusell go zdublował. Czy jest słaby czy dobry, ale ma słaby bolid to dowiemy się dopiero po conajmniej 5/6 wyścigach.
17 mar 2019 | 09:27
+4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Pełna zgoda, ale mam nikłe nadzieje na to, że Robert coś znaczącego osiągnie w tym sezonie, tak zgadzam się z tobą, że nie jest to wina Roberta, ale sprzętu, bo w F-1 decydują niuanse i wszystko opiera się w 95 % na bolidzie i to nie podlega jakiejkolwiek dyskusji, ale....czy Williamsa stać na to, by się jeszcze w tym sezonie podnieść się na tych swoich "glinianych" nogach???
17 mar 2019 | 09:24
+6
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Propagandowka jak tvn:) ale przynajmniej chwala co polskie:) poza tym sporo wiecej sportu dzieki mimo wszystko stronniczemu kurskiemu.
A co do Kubicy to zgadzam sie z kolega. Wrocilem fo F1 z Robertem w tym roku, ale wielu komentatorow podkresla ze trzeba bedzie kilku wyscigow by ocenic Kubice
17 mar 2019 | 10:08
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Masz internet kasztanie . Wejdz na tvn to sie dowiesz wszystkiego. Jak Ci sie nie podoba TVP to nie ogladaj i nie trolluj gosciu.
17 mar 2019 | 18:29
+1
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
widzę, że wielbiciele TVP niczym się nie różnią od lemingów wielbiących TVN. Potraficie się tylko wyzywać. Pisiory i Platforma i Spółka podzielili was na dwurasowe bydło, a doją wszystkich na zmianę
17 mar 2019 | 09:04
+9
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Nie ma się co oszukiwać ten sezon dla Williamsa i Roberta jest już stracony i jeśli ktoś sobie robił i robi jakiekolwiek nadzieje na to, że Robert coś choć minimalnego osiągnie w tym sezonie to niech sobie odpuści - ja w to nie uwierzę to co widziałem dzisiaj!!! Po pierwsze - pocieszanie się, że Robert ukończył wyścig jak dla mnie jest bardzo irytujące, ale że na ostatnim miejscu i że został zdublowany nawet przez swojego kolegę no to już przez komentujących jest to najczęściej pomijane i tłumaczenie tego tym, że się o kogoś otarł, miał dzisiaj pecha i musiał zjechać do boksu jak dla mnie jest mało pocieszające! Po drugie - gdyby Robert w 2010 roku nie szukał dodatkowych atrakcji i dodatkowej adrenaliny to dzisiaj w sporcie motorowym byłby w innym dużo lepszym miejscu! Po trzecie - wszyscy wiemy, że Williams przespał zimę łącznie z głównodowodzącą Clear Williams. Po czwarte - dyrektor Williamsa odpowiedzialny za przygotowanie bolidu do sezonu powinien już dawno wylecieć z Williamsa na zbity ryj! Reasumując to wszystko, z tego wszystkiego jeden pozytyw taki, że Robert po tylu latach nieobecności jest pełnoprawnym kierowcą w królowej sportów motorowych i uczestniczy w sezonie, ale już musi przywyknąć do tego, że w tym sezonie będzie bardzo bardzo często "czerwoną latarnią"!!!
17 mar 2019 | 09:02
+8
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Ja pierdole czym on jedzie przeciez to jest kpina
17 mar 2019 | 10:01
(Edytowany)
pewnie zatankowali mu paliwo orlenu
+8
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
pewnie zatankowali mu paliwo orlenu
dobra reklama :)
17 mar 2019 | 08:39
-21
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
A tak się wszyscy podniecali że wraca na tor. A tu go po 2-3 razy wyprzedzają inni. Może niech zajmie się wyścigami słoni.
17 mar 2019 | 08:38
-11
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Tak się kończy jazda bez trzymanki loool
17 mar 2019 | 08:36
+21
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Przy takim bolidzie to nie wiem czy to prestiż startowanie, raczej kompromitacja. Jakby Orlen wiedział co to za grat to pewnie by zmienił decyzję. Trochę wstyd jeździć takim bolidem. Jeszcze dla jakiegoś 20 latka to chęć pokazania się to tak. DLa Roberta któy jest szanowany to jeżdżenie w takim gracie to nie przystoi. Wątpie by inni znani kierowcy chcieli.
17 mar 2019 | 08:48
+4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
póki co Robert też nie pokazuje swojej dawnej klasy, w kwalifikacjach był słabszy od debiutującego kolegi z zespołu, dzisiaj już na pierwszym zakręcie frajerski błąd, myślę że kilku wyścigów potrzeba zanim Kubica wróci do przyzwoitej formy
17 mar 2019 | 09:01
(Edytowany)
Przecierz ten kubica jest poprostu slaby zawsze taki byl a gadannie ze ma slaby bolid to jest jakas masakra slabby i tyle
-11
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Przecierz ten kubica jest poprostu slaby zawsze taki byl a gadannie ze ma slaby bolid to jest jakas masakra slabby i tyle i kasa dla takiego beztalencia poszlla zamiast chocby na siatke gdzie jestesmy podwojnymi mistrzami swiata
17 mar 2019 | 09:28
+8
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Mlody jestes, co? Albo po prostu 10 lat temu nie interesowales sie F1 i nie wiesz po prostu ze Kubica to najwiekszy obok Hamiltona, Vettela i Alonso, talent swojego pokolenia
18 mar 2019 | 11:41
0
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Talent ok ale co z tego ten wypadek przekreslil wszystko pamietam czasy kiedy jezdzil w bmv i renault o ile sie nie myle i byl calkiem dobry ale napewno nie najlepszy a poza tym nie powinno byc w takich sytuacjach sentymentow jedyne dlaczego dostal znowu szanse to to ze w f1 jest wieksza kasa (czytaj rozpoznawalnosc marki sponsora ) bo gdyby nie to to by sobie mogl pomazyc a mnie boli glownie to ze gosc z litosci dostal a zaniedbujemy wlasnie np siatkarzy ktorzy dali nam tyle co zadni sportowcy reprezentujacy nasz kraj nie dadza nigdy nawet razem wzieci konczac dodam tylko ze ogladajac f1 w tv emocje sa takie jak podczas ogladania transmisji mistrzostw w szachach wiec sory
17 mar 2019 | 08:27
-28
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Ładnie kompromituje Polskę na arenie międzynarodowej za pieniądze podatników.
17 mar 2019 | 08:23
+4
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Spec na meczyksch od F1 . Oczywiście pilne musi dać . Ja mowie ze Williams znacząco się poprawi w trakcie sezonu
17 mar 2019 | 08:36
+5
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Poprawią się, ale na tyle, by nie odstawać ponad sekundę od reszty stawki. Powinni koniec końców być konkurencyjni w stosunku do McLarena czy Toro Rosso, ale Q2 + walka o okazjonalne punkciki to max na co ich będzie stać. Dziwi mnie, że cały czas mają problem z aerodynamiką dołu samochodu, to jest o tyle dziwne, że przecież już w zeszłym sezonie mieli problemy z "podłogą"...
17 mar 2019 | 07:42
+30
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
pech to jest jak najedziesz na coś co niespodziewanie znalazło się na torze, kiedy wjeżdżasz w innego kierowcę to jest to po prostu głupi błąd
17 mar 2019 | 07:54
(Edytowany)
Zgadzam sie z powyzszym, niemniej jednak ja napisalbym, ze glupim bledem jest caly ten bolid jak i cala ta stajnia. Żenada. Szkoda w tym wszystkim jest najbardziej Roberta, ktory ma zdecydowanie wieksze aspiracje, ale jak to mawiaja madrzy ludzie z gówna bata nie ukrecisz. Pozostsje tylko wspolczuc. Pzdrm
+34
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Zgadzam sie z powyzszym, niemniej jednak ja napisalbym, ze glupim bledem jest caly ten bolid jak i cala ta stajnia. Żenada. Szkoda w tym wszystkim jest najbardziej Roberta, ktory ma zdecydowanie wieksze ambicje, ale jak to mawiaja madrzy ludzie z pustego to nawet Salomon nie naleje. Pozostaje nam tylko wspolczuc.
17 mar 2019 | 08:23
-13
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Dlaczego przychodzi mi tu na myśl męczarnia Lewandowskiego w Bayernie? ;-)
17 mar 2019 | 07:39
(Edytowany)
Ciężko będzie Mu wytrzymać 45 m. aby go TVP pokazała
+65
+{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{fake_counter}}
{{message}}
Przy takim sprzęcie ciężko będzie Mu wytrzymać 45 min. aby go TVP pokazała
{{comment.created_datetime}}
(Edytowany)
{{comment.user_score.team_A_name}}
{{comment.user_score.team_A_score}}:{{comment.user_score.team_B_score}}
{{comment.user_score.team_B_name}}
Edytuj (jeszcze przez {{minuteUnit}})
Ranking

Bukmacherzy

Tylko na Meczyki.pl: Największa oferta na rynku! Podczas rejestracji wpisz kod MEGABONUS. Kliknij w "Sprawdź", aby zapoznać się ze szczególami.

Jeden z największych legalnych bukmacherów w Polsce. Świetna, potrójna oferta startowa - kliknij w "sprawdź" i dowiedz się więcej.

Tylko na Meczykach: wpisz kod 60plnmeczyki a poza standardową ofertą powitalną, otrzymasz punkty, które można wymienić na nagrodę.

×
Włącz powiadomienia przeglądarkowe i otrzymuj od nas najważniejsze wiadomości sportowe! Kliknij w poniższą instrukcję i dowiedz się, jak to zrobić.