Manchester United straci sponsora. "Firma wiedziała, że przepłaciła"

Manchester United straci sponsora. "Firma wiedziała, że przepłaciła"
charnsitr / shutterstock.com
Manchester United musi przygotować się na spore straty. Kontraktu sponsorskiego z klubem nie przedłuży Chevrolet, którego logo znajdowało się na froncie koszulek "Czerwonych Diabłów".
Umowa Chevroleta z Manchesterem United weszła w życie 2014 roku. Siedmioletni kontrakt zagwarantował klubowi 410 mln funtów. Żaden angielski klub nie dostaje od sponsora koszulkowego tak dużych pieniędzy.
Dalsza część tekstu pod wideo
Eldorado wkrótce się skończy, bo amerykański koncern nie jest zainteresowany przedłużeniem umowy. Obecna została podpisana jeszcze w trakcie kadencji Aleksa Fergusona, gdy klub był wiodącą siłą w Premier League. Od kilku sezonów nie może jednak nawiązać do dawnej świetności, a ten sezon rozpoczął wręcz beznadziejnie. Po ośmiu kolejkach zajmuje dopiero dwunaste miejsce w tabeli. To z kolei spowoduje, że "Czerwone Diabły" nie mają szans na uzyskanie zbliżonej kwoty od kolejnego partnera.
Amerykański koncern rocznie płaci 58,6 mln funtów, czyli ok. trzy razy więcej od poprzedniego sponsora koszulkowego Manchesteru United. AON, który był związany z klubem w latach 2010-2014, płacił mu "tylko" 19,6 mln funtów rocznie.
- Wewnątrz firmy było poczucie, że Chevrolet ogromnie przepłacił i już nigdy więcej tego nie zrobi - twierdzi informator "Daily Mail".
Podpisanie olbrzymiego kontraktu doprowadziło do przetasowań w strukturze Chevroleta. W ich efekcie stracił m.in. dyrektor marketingu koncernu Joel Ewanick.
Redakcja meczyki.pl
Marcin Karbowski11 Oct 2019 · 08:23
Źródło: Daily Mail

Przeczytaj również